Jopa HBL on kirjoittanut että rkp

on lähinnä vain kielipuolue, eli sielläkin tämä fakta tunnustetaan.

Miksi jotkut ruotsinkieliset yrittävät kiistää tämän?

26

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Persut elää maahanmuuttajien kustannuksella, keskusta elää ihmisten nälän kustannuksella, kristilliset ihmisten uskonnollisuuden kustannuksella, kokoomus ihmisten varallisuuden kaipuun kustannuksella, vasemmistoliitto marxilaisuuden kustannuksella, sosiaalidemokraatit ihmisten sosiaalisuuden kustannuksella.

      • Onneksi on RKP ja Feministiliittouma.

        He eivät elä kenenkään kustannuksella ja koko maan hyvinvointi kumpuaa heistä -)


      • Anonyymi

        Kieli on inhimillisen elämän perustekijä. Räkäpäälläkin näyttää olevan inhimillinen tarve tuoda jollakin kielellä viisautensa esille. Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieli on inhimillisen elämän perustekijä. Räkäpäälläkin näyttää olevan inhimillinen tarve tuoda jollakin kielellä viisautensa esille. Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa.

        " Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa. "

        Pätee:
        Yhden asian liikkeille, kuten RKP.

        Ei päde:
        Muut puolueet/päättäjät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieli on inhimillisen elämän perustekijä. Räkäpäälläkin näyttää olevan inhimillinen tarve tuoda jollakin kielellä viisautensa esille. Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa.

        Kieli on asia jonka saa syntyessään ja ainostaan sekopää ottaa elämätehtäväkseen pakottaa muut ihmiset puhumaan tätä kieltä vaikka väkisin. Emme me suomenkieliset pohdi päivät pitkät mitä kieltä ihmiset puhuvat. Te siellä RKP:ssä olette vain seonneet lopullisesti.


      • räkäpää kirjoitti:

        Onneksi on RKP ja Feministiliittouma.

        He eivät elä kenenkään kustannuksella ja koko maan hyvinvointi kumpuaa heistä -)

        BåååååHååååååååååHååååååååå

        Jyst de

        BååååååHåHåHåååååååå


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa. "

        Pätee:
        Yhden asian liikkeille, kuten RKP.

        Ei päde:
        Muut puolueet/päättäjät.

        " Kielet on arvokkaimpia kohteita poliittisille päättälille sekä hyvässä että pahassa. "
        Pätee:
        Yhden asian liikkeille, kuten RKP."


        Tämähän on syy miksi ne jäävät tähän 3-4 prosentin kannatukseen.


    • Anonyymi

      När skrev HBL det?

      • Anonyymi

        Man skulle gärna läsa artikeln.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Rkp:n kannatajat ei puhu, tällä palstalla mistään muusta kuin ruotsikielestä.

      • Eikä vastustajatkaan.

        =========> RKP ån kielipuålue


    • Anonyymi

      Typerämpää kuin suomen kielilait saa hakea .
      Nyt kun eteläafriikka on lopettanut omat rotusortolakinsa .

      • Anonyymi

        Fennon kielipolitiikalla näyttää olevan juuret tukevasti maassa mutta latva on laho.


    • Anonyymi

      Millä perusteella ruotsinkieli pakotetaan kaikille suomalaisille ?


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Ruotsinkielisillä on aivan oma logiikka.
        Tuosta voi saada tynkää:

        https://yle.fi/uutiset/3-5679602

        Eihän sitä koskaan voi tietää mihin isona päätyy. Epävarminta tämä tuntuu olevan ruotsienemmistöisissä kaksikielisissä kunnissa. Sieltä katoavat vauhdilla nyt myös suomenkieliset ruotsinkielisten huonosti suomea osaavien lisäksi.

        Suomessa on jo kuusi suurempaa kaupunkia kuin kaksikieliset ruotsienemmistöiset kunnat (15 kpl) yhteensä, ja Jyväskylä lähestyy vauhdilla.

        Viime vuonna kaikista kaksikielisistä kunnista väheni ruotsinkielisten määrä 894 henkilöllä, joista suomenkielisiin kuntiin 97. Mahtoivatko pienenä tietää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä koskaan voi tietää mihin isona päätyy. Epävarminta tämä tuntuu olevan ruotsienemmistöisissä kaksikielisissä kunnissa. Sieltä katoavat vauhdilla nyt myös suomenkieliset ruotsinkielisten huonosti suomea osaavien lisäksi.

        Suomessa on jo kuusi suurempaa kaupunkia kuin kaksikieliset ruotsienemmistöiset kunnat (15 kpl) yhteensä, ja Jyväskylä lähestyy vauhdilla.

        Viime vuonna kaikista kaksikielisistä kunnista väheni ruotsinkielisten määrä 894 henkilöllä, joista suomenkielisiin kuntiin 97. Mahtoivatko pienenä tietää?

        Totta.

        Ei voi tietää.
        Mutta ruotsi on huono valinta.

        Ilman ruotsia pärjää hyvin suurimmassa osassa Suomea ja Ruotsia, koska ruotsalaiset osaavat englantia ja suomenruotsalaiset englantia ja suomea.

        Mikä tahansa muu kieli on siis fiksumpi valinta.


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Totta.

        Ei voi tietää.
        Mutta ruotsi on huono valinta.

        Ilman ruotsia pärjää hyvin suurimmassa osassa Suomea ja Ruotsia, koska ruotsalaiset osaavat englantia ja suomenruotsalaiset englantia ja suomea.

        Mikä tahansa muu kieli on siis fiksumpi valinta.

        Aika lähelle 100% maailman ihmisistä pärjää osaamatta sanaakaan suomea. Jotkin fennot vaan pullistelevat omalla pienellä hiekkalaatikollaan ja todella pienellä hiekkalaatikolla, koska normaalit suomalaiset eli lähes kaikki suomalaiset ovat tyytyväisiä maan kielipolitiikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika lähelle 100% maailman ihmisistä pärjää osaamatta sanaakaan suomea. Jotkin fennot vaan pullistelevat omalla pienellä hiekkalaatikollaan ja todella pienellä hiekkalaatikolla, koska normaalit suomalaiset eli lähes kaikki suomalaiset ovat tyytyväisiä maan kielipolitiikkaan.

        Ruotsin hallitus tukee miljoonilla euroilla Suomen pakkoruotsitusta, heille on tärkeää, että Suomessa kaikki puhuvat ruotsia, ja ostavat Jasseja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin hallitus tukee miljoonilla euroilla Suomen pakkoruotsitusta, heille on tärkeää, että Suomessa kaikki puhuvat ruotsia, ja ostavat Jasseja

        Hienoa ja kaunista, kun naapuri välittää meistä. Melko usein naapurimaa tuppaa olemaan pahin vihollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsin hallitus tukee miljoonilla euroilla Suomen pakkoruotsitusta, heille on tärkeää, että Suomessa kaikki puhuvat ruotsia, ja ostavat Jasseja

        Onko Greta Thunberg todella 16-vuotias, vaikuttaa 10:nen vuotiaalle pikkutytölle: Jolle vanhemmat ovat opettaneet käyttäytymisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Greta Thunberg todella 16-vuotias, vaikuttaa 10:nen vuotiaalle pikkutytölle: Jolle vanhemmat ovat opettaneet käyttäytymisen?

        Greta on Ruotsin lahja maailmalle. Lahja on maailman elinkelpoisena pitämisen kannalta todella arvokas. Fennon näkökulma näyttää olevan aika sairas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika lähelle 100% maailman ihmisistä pärjää osaamatta sanaakaan suomea. Jotkin fennot vaan pullistelevat omalla pienellä hiekkalaatikollaan ja todella pienellä hiekkalaatikolla, koska normaalit suomalaiset eli lähes kaikki suomalaiset ovat tyytyväisiä maan kielipolitiikkaan.

        "Aika lähelle 100% maailman ihmisistä pärjää osaamatta sanaakaan suomea. "

        Totta.
        Suomi ja ruotsi ovat turhia kääpiökieliä maailmanlaajuisesti ajatelle.

        Mutta englanti ja saksa ja venäjä ja ranska ei ole.

        Jos siis joku osaa jo valmiiksi vaikka suomea, turha tämän on opetella ruotsia, vaan vaikkapa jotain muita kieliä.


        " koska normaalit suomalaiset eli lähes kaikki suomalaiset ovat tyytyväisiä maan kielipolitiikkaan."


        Nämä ovat kai sitten niitä epänormaaleja :-)
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006157704.html


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        "Aika lähelle 100% maailman ihmisistä pärjää osaamatta sanaakaan suomea. "

        Totta.
        Suomi ja ruotsi ovat turhia kääpiökieliä maailmanlaajuisesti ajatelle.

        Mutta englanti ja saksa ja venäjä ja ranska ei ole.

        Jos siis joku osaa jo valmiiksi vaikka suomea, turha tämän on opetella ruotsia, vaan vaikkapa jotain muita kieliä.


        " koska normaalit suomalaiset eli lähes kaikki suomalaiset ovat tyytyväisiä maan kielipolitiikkaan."


        Nämä ovat kai sitten niitä epänormaaleja :-)
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006157704.html

        Suurin osa suomalaisia tyytyy siihen, että hallitus nostaa veroja vaikka lähes kaikki ovat nostoa vastaan. Kansa ajattelee, että hallitus ja eduskunta tietävät kuitenkin paremmin, mikä on kokonaisuuden kannalta parasta. Täsmälleen samankaltaista on tilanne kielipolitiikan kohdalla. Valtiovalta tietää, mikä on Suomen kannalta parasta. Siksi kevytkallupeilla ei ole juurikaan merkitystä päätöksenteossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisia tyytyy siihen, että hallitus nostaa veroja vaikka lähes kaikki ovat nostoa vastaan. Kansa ajattelee, että hallitus ja eduskunta tietävät kuitenkin paremmin, mikä on kokonaisuuden kannalta parasta. Täsmälleen samankaltaista on tilanne kielipolitiikan kohdalla. Valtiovalta tietää, mikä on Suomen kannalta parasta. Siksi kevytkallupeilla ei ole juurikaan merkitystä päätöksenteossa.

        "Kansa ajattelee, että hallitus ja eduskunta tietävät kuitenkin paremmin, mikä on kokonaisuuden kannalta parasta. "


        Mistä kansasta kyse?

        Tapio Kansasta?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe