Käytetty Octavia on laatuvalinta

Anonyymi

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei noin vanhaa autoa kannata ostaa.

    • Anonyymi

      Mutta missä luuraa hönöboy... olisko valahtanut kakka teryleeniin vai miksei ole tojon parjaus aloitettu. Sinänsä valaiseva tarina tuo linkin video.

    • Anonyymi

      Aivan uskomatonta miten laadukas ja kestävä vanhakin Octavia on - aivan ehdotonta konsernikärkeä! Näkee kyllä heti, että autosta on pidetty todella hyvää huolta, niin kuin toimittaja sanoikin. Nyt saa todellakin jo unohtaa vanhan takamoottori-Skodan aikaiset vitsit ja laatumielikuvat. Vilpittömät onnittelut Skodalle ja kaikille merkin valinneille!

    • Anonyymi

      Remppataitoinen ajaa tuohon vielä toisen mokoman kilometrejä mittariin. Vikkuvikoja,, helppo korjata.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Jos tojon ottaa tähän mukaan niin katsastustilaston mukaan vain yksi tojo viidestä on edes kilvissä noilla kilometreillä. Ne neljä muuta on poistettu liikenteestä kokonaan"

        Ootko sinä nyt täys tollo? Lue kaavion alalaita ja yritä ymmärtää mitä et ole ymmärtänyt.


      • Anonyymi

        Voin lisätä, että niitä neljää muuta ei ole poistettu liikenteestä vaan ne ovat vielä niin uusia, että eivät ole vielä ylittäneet noita kilometrejä.

        Tsiisus! Ei pitäisi koskaan eksyä tollojen skoda-sivulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin lisätä, että niitä neljää muuta ei ole poistettu liikenteestä vaan ne ovat vielä niin uusia, että eivät ole vielä ylittäneet noita kilometrejä.

        Tsiisus! Ei pitäisi koskaan eksyä tollojen skoda-sivulle!

        Tojotia on myyty Suomessa jo 60-luvulta lähtien. Takavuosina jopa isompia määriä kuin nykyään. Tuo tilasto kertoo hyvin luotettavasti millä autolla ajetaan pitkään ja Tojon tilasto näyttäisi hyvin erilaiselta jos se olisi kestävä auto.

        Se tärkein asia tuossa tilastossa on se että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemän ajettuina kuin muut. Kaikkia mitataan samalla tavalla ja Toytan prosentit ovat keskitason alapuolella. Kestävän auton lukemat ovat keskitason yläpuolella. Tämän kai ymmärtää tyhmempikin.


      • Anonyymi

        No... Sitten voit nähdä, etta Toyotista on yli puolet suurempi prosenttiosuus jäljellä yli 300000 ajettuina kuin Skodista vaikka Skodat useammin ostetaan dieseleinä, joissa kilometrejä kertyy vuodessa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No... Sitten voit nähdä, etta Toyotista on yli puolet suurempi prosenttiosuus jäljellä yli 300000 ajettuina kuin Skodista vaikka Skodat useammin ostetaan dieseleinä, joissa kilometrejä kertyy vuodessa paljon.

        Skodan tilastoja on turha katsella tässä yhteydessä. Sen verran nuori merkki kyseessä kun ajattelee VW-konsernin tuotantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotia on myyty Suomessa jo 60-luvulta lähtien. Takavuosina jopa isompia määriä kuin nykyään. Tuo tilasto kertoo hyvin luotettavasti millä autolla ajetaan pitkään ja Tojon tilasto näyttäisi hyvin erilaiselta jos se olisi kestävä auto.

        Se tärkein asia tuossa tilastossa on se että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemän ajettuina kuin muut. Kaikkia mitataan samalla tavalla ja Toytan prosentit ovat keskitason alapuolella. Kestävän auton lukemat ovat keskitason yläpuolella. Tämän kai ymmärtää tyhmempikin.

        Ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa

        Miksi Tojotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin jos ne ovat kestävämpiä kuin muut? Ei kuulosta kovin loogiselta. Luulisi että kestävämmällä autolla pääsisi pidemmälle kuin muilla.


    • Anonyymi

      "Ootko sinä nyt täys tollo? Lue kaavion alalaita ja yritä ymmärtää mitä et ole ymmärtänyt."
      Tässä rautalankaa tojotistille. Tojoja on myyty Suomessa noin 50 vuotta. Tojon liikenteessä oleava kalusto kertoo hyvin tarkkaan kuinka paljon kilometrejä niillä voi olettaa pääsevänsä ennen kilvistä poistamista. Kun katsatustilasto kertoo että vain yhdellä viidestä tojossa Suomen liikenteessä on mitarissaan 2019 yli 250.000km niin asian pitäisi olla selvä.
      Muilla merkeillä menee paremmin.

      • Anonyymi

        "Tässä rautalankaa tojotistille"

        Voi v....u mikä idiootti! Voin kertoa että minulla ei koskaan ole ollut Toyotaa. Omista 2 Mersua, mutta en silti ole mikään mersuisti. Minua ei voi vähempää kiinnostaa, kauanko toyota kestää, mutta noin tolloja taulukpn tulkintoja en siedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä rautalankaa tojotistille"

        Voi v....u mikä idiootti! Voin kertoa että minulla ei koskaan ole ollut Toyotaa. Omista 2 Mersua, mutta en silti ole mikään mersuisti. Minua ei voi vähempää kiinnostaa, kauanko toyota kestää, mutta noin tolloja taulukpn tulkintoja en siedä.

        Ei ole kyse sietämisestä vaan ymmärtämisestä. Tuollaista tilastoa pitää tulkita pitkän ajanjakson kuvastajana vaikka se onkin vain snapshot yhdeltä ajankohdasta.

        Mietipä asiaa vaikka niin että tiettyyn populaatioon syntyy vuosikymmenestä toiseen suurinpiirtein sama määrä lapsia. Riittävän ajan kuluttua populaation ikäjakauma vastaa sitä mikä todennäköisyys populaatioon syntyvällä on saavuttaa tietty elinikä. Jos populaatiosta 80% on yli 20-vuotiaita niin sulla on 80% mahdollisuus elää yli 20-vuotiaaksi. Jos vain 10% populaatiosta on yli 80-vuotiata niin sulla on vain 10% mahdollisuus elää yli 80-vuotiaaksi.
        Tässä tilastossa on täsmälleen sama logiikka ja keskimäärin vain yksi viidestä tojosta saavuttaa 250.000km rajapyykin. Snaijaatko vai tarvitsetko lisää rautalankaa?


      • Anonyymi

        Olet täysin väärässä! Otetaan yksinkertainen rautalankaesimerkki. Ihmisiä syntyy joka vuosi 1 ja jokainen kuolee tasan 100 vuotiaana. Pitkän ajan kuluessa populaatio on koko ajan 100. Silti yli 10 vuotiaita on 90 %, yli 80 vuotiaita on 20 % ja yli 95 vuotiaita 5 %, vaikka yksikään ei poistunut elävien kirjoista alle 100 vuotiaana ja on edelleen 100 % todennäköisyys elää 100 vuotiaaksi.


      • Anonyymi

        Skoda-hönö onkin vain tyhmyyttään luullut ja toitotanut pitkin suomi24:ää että vain 20% Toyotista saavuttaa 250000 km:n rajapyykin, vaikka käytännössä kaikki saavuttaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täysin väärässä! Otetaan yksinkertainen rautalankaesimerkki. Ihmisiä syntyy joka vuosi 1 ja jokainen kuolee tasan 100 vuotiaana. Pitkän ajan kuluessa populaatio on koko ajan 100. Silti yli 10 vuotiaita on 90 %, yli 80 vuotiaita on 20 % ja yli 95 vuotiaita 5 %, vaikka yksikään ei poistunut elävien kirjoista alle 100 vuotiaana ja on edelleen 100 % todennäköisyys elää 100 vuotiaaksi.

        Nyt täytyy nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Mun logiikka tässä asiassa oli pielessä. Hiffasin sen itsekin kun aloin miettimään asiaa päivällä.
        Tekevälle sattuu.

        Mutta ei jäädä tuleen makaamaan vaan mennään seuraavaan asiaan. Tilaston mukaan liikeneessä olevista Toyotista 13%:lla on ajettu enemmän kuin 300.000km. Kuinka suuri osuus Toyotista saavuttaa 300.000km rajapyykin?
        Ja mitä kertoo se että Toyotan prosenttiluvut ovat kautta linjan huonompia kuin kaikkien autojen keskiarvo on? Se ei ainakaan voi merkitä sitä että Toyota olisi erityisen kestävä auto.


      • Anonyymi

        No niin... vähän edistystä. Seuraavaksi voidaan kysyä, että mitä tapahtuu prosenteille jos (tässä tapauksessa) Toyotan myynti lisääntyy reilusti? Vielä selvempi esimerkki olisi jos Toyotojen myynti lopetettaisiin kokonaan. Silloin muutamien vuosien päästä lähes 100% olisi yli 300000 km ajettuja.

        Eli käytännössä tuon kuvaajan perusteella voidaan tehdä vain hyvin hataria päätelmiä. Esim. Toyotan kohdalla mulkosilmä-Corollan aikaan myynti oli heikkoa ja se vetää vieläkin prosentteja alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin... vähän edistystä. Seuraavaksi voidaan kysyä, että mitä tapahtuu prosenteille jos (tässä tapauksessa) Toyotan myynti lisääntyy reilusti? Vielä selvempi esimerkki olisi jos Toyotojen myynti lopetettaisiin kokonaan. Silloin muutamien vuosien päästä lähes 100% olisi yli 300000 km ajettuja.

        Eli käytännössä tuon kuvaajan perusteella voidaan tehdä vain hyvin hataria päätelmiä. Esim. Toyotan kohdalla mulkosilmä-Corollan aikaan myynti oli heikkoa ja se vetää vieläkin prosentteja alaspäin.

        Toyotan osalta merkin ei pitäisi ainakaan kersiä merkin myynnin noususta, koska Toyota oli vahvempi 10-20 vuotta sitten kuin se on nyt. 2009 myynti oli 18.000 kun se oli viime vuonna vain 15.000. Sitä ennen Toyotan markkinaosuus oli jopa suurempi.

        Myynnin vaihtelut eivät selitä miksi Toyota on keskimääräistä huonompi tuossa tilastossa. Todennäköisesti Trafin toinen tilasto selittää asian. Toyotalla ajetaan keskimäärin huomattavan vähän. Vaikka ne pyyisivät rekisterissä pitkäänkin, niissä ei ole kilometreja samaan tapaan kuin saksalaisissa. Pienen käytön autoja.


      • Anonyymi

        Ja vähäisemmät kilometrit johtuvat siitä, että toyota ostetaan useammin bensamoottorisena ja Saksalaiset dieselinä.


    • Anonyymi

      Jos suunnittelet "korserni" tuotteen ostamista niin kannattaa katsoa video.

    • Anonyymi

      Ton täytyy olla tahallaan tehty, provo.

    • Anonyymi

      Miksiköhän niitä ei kukaan osta. Hirveä määrä myynnissä ja hinnat senkun laskee.
      Taitaa skoda olla tullut tiensä päähän. Romuttamo veloittaa siitä että ottaa vastaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe