Mä uskon kyllä ja tiedän, että hänkin uskoo.
Uskotteko Jumalaan?
53
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En usko, mutta olen oppinut että se on ikuisesti ainoastaan ja vain uskon asia. Tiedenaisen vastaus.
- Anonyymi
Niin kuin on myös sinun epäuskosi yksin ja ikuisesti pelkästään uskon asia. Jumalan olemassaoloa ei mikään tiede voi poissulkea, tämän tiesi Einsteinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin on myös sinun epäuskosi yksin ja ikuisesti pelkästään uskon asia. Jumalan olemassaoloa ei mikään tiede voi poissulkea, tämän tiesi Einsteinkin.
Sitä juuri tarkoitinkin.. Älkää hyökätkö ennen kuin ymmärrätte mitä luitte.
En usko. Uskon että ihminen on alkujaan keksinyt Jumalan selittämään ilmiöitä joita ihmisen kehittymättömät aivot eivät ole pystyneet muuten selittää. Kun tieto valtaa lantun jossa alkaa säteileen alkaa näkymättömän taikavoima hiipuun "ihmeiden " selityksenä
- Anonyymi
Ei pahalla mitenkään, mutta jäämme odottamaan sinun lantun säteilyä :D
Yleensä se todellisuus paljastuu jossain vaiheessa, kun vaan pysähtyy 5-10 minuuttia tutkimaan asioita ympäristössään.
Hyvä silti että asioista puhutaan! Anonyymi kirjoitti:
Ei pahalla mitenkään, mutta jäämme odottamaan sinun lantun säteilyä :D
Yleensä se todellisuus paljastuu jossain vaiheessa, kun vaan pysähtyy 5-10 minuuttia tutkimaan asioita ympäristössään.
Hyvä silti että asioista puhutaan!Ei pahalla mutta ensimmäinen tyhmyyden osoitus on se ettei anna toisille tilaa olla omaa mieltä. Hyökkääkö kukaan tässä ketjussa niitä kohtaan jotka sanoo että uskoo. EI.
Hyökkääkö tässä ketjussa joku niitä kohtaan jotka sanoo että ei usko? KYLLÄ
Tässä ketjussa on jo ainakin kahteen vastaajaan joka sanoo ette usko, päälle hyökätty.
Eikö viisas ihminen anna tilaa jokaiselle olla oma itsensä, oman ajatusmaailman ja uskonsa kanssa?- Anonyymi
Ajattelijan_osa kirjoitti:
Ei pahalla mutta ensimmäinen tyhmyyden osoitus on se ettei anna toisille tilaa olla omaa mieltä. Hyökkääkö kukaan tässä ketjussa niitä kohtaan jotka sanoo että uskoo. EI.
Hyökkääkö tässä ketjussa joku niitä kohtaan jotka sanoo että ei usko? KYLLÄ
Tässä ketjussa on jo ainakin kahteen vastaajaan joka sanoo ette usko, päälle hyökätty.
Eikö viisas ihminen anna tilaa jokaiselle olla oma itsensä, oman ajatusmaailman ja uskonsa kanssa?Kyllä. Esitit väitteen, johon esitin vastaväitteen. Saat olla itse, mitä mieltä haluat, mutta sinähän esititkin väitteen niistä, jotka uskovat. Älä suotta pahastu jos esitän vastaväitteen niistä, jotka eivät usko.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Esitit väitteen, johon esitin vastaväitteen. Saat olla itse, mitä mieltä haluat, mutta sinähän esititkin väitteen niistä, jotka uskovat. Älä suotta pahastu jos esitän vastaväitteen niistä, jotka eivät usko.
Minä en usko että Jumala on sytyttänyt pensaan tuleen. Minä uskon että sen sytytti salama. Ukkoset on sellaisia. Jos ei muinaiset ihmiset ole tajunneet että ukkosen salama voi iskeä pensaaseen vaikka taivas on vielä kirkas vaan heistä se on Jumala niin kivat heille. Minä selitän sen ukonilmalla.
Jos Jumala aiheutti vedenpaisumuksen rangaistuksena muinaisheimojen mukaan kivat heille. Minä selitän sen tsunamilla ja sadekaudella
Jne- Anonyymi
Osallistuin täysin väärään keskusteluun, mutta Ei ole mitään väliä, mitä mieltä on jos on eri mieltä!
- Anonyymi
Minä en usko että Jumala on sytyttänyt pensaan tuleen. Minä uskon että sen sytytti salama. Ukkoset on sellaisia. Jos ei muinaiset ihmiset ole tajunneet että ukkosen salama voi iskeä pensaaseen vaikka taivas on vielä kirkas vaan heistä se on Jumala niin kivat heille. Minä selitän sen ukonilmalla.
Jos Jumala aiheutti vedenpaisumuksen rangaistuksena muinaisheimojen mukaan kivat heille. Minä selitän sen tsunamilla ja sadekaudella
JneEihän nuo toisiaan poissulje.
Good night 🐠🦋🐳 Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Esitit väitteen, johon esitin vastaväitteen. Saat olla itse, mitä mieltä haluat, mutta sinähän esititkin väitteen niistä, jotka uskovat. Älä suotta pahastu jos esitän vastaväitteen niistä, jotka eivät usko.
Jos helluntailaiset kokouksissaan supisee kilpaa jotain siansaksaa jota sanoo armonlahjaksi puhua kielillä. Kivat heille. Minä sanon sitä matkituksi ja joukkopsykoosiksi jossa jokainen kopioi toistaan ja supisee sitä samaa. Joskus siansaksa voi jollain kielellä olla jotain merkityksellistä joskus taas vain hyväuskoisia hölmöjä joku katala ihminen huijaa saadakseen jotain siitä itselleen ja väittää muka ymmärtävänsä.
Joku hellareissa saa joukkupsykoosissa pyörtyilyä. Onhan se hurmos sellainen johon muut joukossa villitsee toisiaan ja siellä saattaa happikin loppua ja sitten pökräillään.
Sama hurmos tulee monien muidenkin "puhujien" puhuessa tunteella. Hitlerkin veti porukkaa samanlaiseen hurmokseen ja joukkopsykoosiin- Anonyymi
Jos helluntailaiset kokouksissaan supisee kilpaa jotain siansaksaa jota sanoo armonlahjaksi puhua kielillä. Kivat heille. Minä sanon sitä matkituksi ja joukkopsykoosiksi jossa jokainen kopioi toistaan ja supisee sitä samaa. Joskus siansaksa voi jollain kielellä olla jotain merkityksellistä joskus taas vain hyväuskoisia hölmöjä joku katala ihminen huijaa saadakseen jotain siitä itselleen ja väittää muka ymmärtävänsä.
Joku hellareissa saa joukkupsykoosissa pyörtyilyä. Onhan se hurmos sellainen johon muut joukossa villitsee toisiaan ja siellä saattaa happikin loppua ja sitten pökräillään.
Sama hurmos tulee monien muidenkin "puhujien" puhuessa tunteella. Hitlerkin veti porukkaa samanlaiseen hurmokseen ja joukkopsykoosiinSinä voisit kyllä antaa lantullesi vähän tietoa oikeinkirjoituksesta.
- Anonyymi
Sama hurmos tulee monien muidenkin "puhujien" puhuessa tunteella. Hitlerkin veti porukkaa samanlaiseen hurmokseen ja joukkopsykoosiinSano, miksi haluat. Itse en pilkkaa asioita, joita en täysin ymmärrä. Terve varovaisuus on hyvä aina uskontojen kanssa olla, koska moni asia perustuu ihmisten tulkintoihin. Mitään oppeja ei tule ottaa vastaan kritiikittömästi tutkimatta. Tätä mieltä itse olen.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voisit kyllä antaa lantullesi vähän tietoa oikeinkirjoituksesta.
Mihis vittuun mä sitä tartten kun tää kone kyllä antaa tiedon koko ajan punaisella viivalla tässä kun menee sana "kieliopillisesti" väärin mutta paskaakaan ei mua kiinnosta enkä korjaa. Ei kiinnosta enkä jaksa
Anonyymi kirjoitti:
Sano, miksi haluat. Itse en pilkkaa asioita, joita en täysin ymmärrä. Terve varovaisuus on hyvä aina uskontojen kanssa olla, koska moni asia perustuu ihmisten tulkintoihin. Mitään oppeja ei tule ottaa vastaan kritiikittömästi tutkimatta. Tätä mieltä itse olen.
Mä en pilkkaa mitään, vaan ilmaisen näkemykseni uskosta. Joku uskoo näkymättömään ja joku ei. Yleensä näkymättömäön uskovat uskoo muutekin lähes kaiken. Juorut ja kaikki mitä kuka vaan niille syöttää eli heitä voi joku uskovien ryhmään liittynyt narsisti alkaa käyttämään hyväksi. Helppoja muovailuvahoja jotka ei kyseenalaista vaan nielee hyväuskoisena kaiken
- Anonyymi
Mihis vittuun mä sitä tartten kun tää kone kyllä antaa tiedon koko ajan punaisella viivalla tässä kun menee sana "kieliopillisesti" väärin mutta paskaakaan ei mua kiinnosta enkä korjaa. Ei kiinnosta enkä jaksa
Onneksi kuitenkin kristinusko sen verta sydäntä lähellä, että sen takia jaksaa taantua lapsen tasolle keskustelupalstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kuitenkin kristinusko sen verta sydäntä lähellä, että sen takia jaksaa taantua lapsen tasolle keskustelupalstalla.
Siinä tapauksessa voit varmaan jättää nyt minun kiusaamisen rauhaan ja etsiä muu uhri jota alat kiusaan siitä mihin se uskoo.
Sinä uskot jumalaan,
Minä uskon evoluutioteoriaan ja tieteeseen. Joten painu vittuun siitä kiusaamasta ja anna mun olla minä.
sinä et kuitenkaan sitä määrää vaikka luulet siinä mutkin omistavasi- Anonyymi
Siinä tapauksessa voit varmaan jättää nyt minun kiusaamisen rauhaan ja etsiä muu uhri jota alat kiusaan siitä mihin se uskoo.
Sinä uskot jumalaan,
Minä uskon evoluutioteoriaan ja tieteeseen. Joten painu vittuun siitä kiusaamasta ja anna mun olla minä.
sinä et kuitenkaan sitä määrää vaikka luulet siinä mutkin omistavasiMelkoista tekstiä. Kunhan totesin sivusta.
- Anonyymi
Mä en pilkkaa mitään, vaan ilmaisen näkemykseni uskosta. Joku uskoo näkymättömään ja joku ei. Yleensä näkymättömäön uskovat uskoo muutekin lähes kaiken. Juorut ja kaikki mitä kuka vaan niille syöttää eli heitä voi joku uskovien ryhmään liittynyt narsisti alkaa käyttämään hyväksi. Helppoja muovailuvahoja jotka ei kyseenalaista vaan nielee hyväuskoisena kaiken
Jumalan on pakko olla "näkymätön" meille. Se voidaan perustella ihan tieteellisesti. Jumala ei voi olla maailmaa yksinkertaisempi. Hän on Raamatun mukaan luonut kaiken mitä täällä on. Ei ihminenkään ole keksintöjään yksinkertaisempi eikä mikään tekoäly voi meitä ymmärtää, muutoin kuin sen verran mitä me sille ymmärrystä itsestämme annamme. Tekoäly ei tässä mielessä koskaan "näe" meitä. Jumalan näkymättömyys johtuu samasta periaatteesta. Mikään maallinen aisti ei voi Häntä aistia koska nämä aistit ovat liian yksinkertaisia Hänen aistimiseen. Siksi Raamattu puhuukin niistä joilla on "silmät nähdä" ja "korvat kuulla" eli hengen silmät ja korvat.
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista tekstiä. Kunhan totesin sivusta.
Hermot menee kun tasa-arvo ei toteudu kuin yhteen suuntaan. Uskonvapaus pitäis toimia myös siihen suuntaan että uskoo evoluutioteoriaan ja tieteeseen eikä siitä saisi kiusata yhtään sen enempää kuin Jumalaan uskostakin.
Heti täällä alkaa noitavaino uskovien suunnasta niitä kohtaan jotka ei usko Jumalaan ja se on väärin. Ei toteudu tasa-arvoinen kohteluAnonyymi kirjoitti:
Jumalan on pakko olla "näkymätön" meille. Se voidaan perustella ihan tieteellisesti. Jumala ei voi olla maailmaa yksinkertaisempi. Hän on Raamatun mukaan luonut kaiken mitä täällä on. Ei ihminenkään ole keksintöjään yksinkertaisempi eikä mikään tekoäly voi meitä ymmärtää, muutoin kuin sen verran mitä me sille ymmärrystä itsestämme annamme. Tekoäly ei tässä mielessä koskaan "näe" meitä. Jumalan näkymättömyys johtuu samasta periaatteesta. Mikään maallinen aisti ei voi Häntä aistia koska nämä aistit ovat liian yksinkertaisia Hänen aistimiseen. Siksi Raamattu puhuukin niistä joilla on "silmät nähdä" ja "korvat kuulla" eli hengen silmät ja korvat.
Raamatun mä uskon olevan kyläjuoruista koottu kirja. Ihmiset on kautta aikojen kertoneet taruja menneistä ajoista. Joku on laittanut lisiään tehdäkseen siitä hiukan hauskemman ja jännemmän ja vuosien saatossa ne on paisuneet. Lopulta joku on kirjoittanut ne ylös ja niistä on tullut sitten raamattu.
- Anonyymi
Hermot menee kun tasa-arvo ei toteudu kuin yhteen suuntaan. Uskonvapaus pitäis toimia myös siihen suuntaan että uskoo evoluutioteoriaan ja tieteeseen eikä siitä saisi kiusata yhtään sen enempää kuin Jumalaan uskostakin.
Heti täällä alkaa noitavaino uskovien suunnasta niitä kohtaan jotka ei usko Jumalaan ja se on väärin. Ei toteudu tasa-arvoinen kohteluEi kukaan sinua ole kieltänyt uskomasta? Kyseenalaistavat vain. Etkä voi omia evoluutioteoriaa ja tiedettä tuolla tavalla. Eivät ne ole mitään ateismin osa-alueita. Monet kristitytkin uskovat kumpaankin. Raamattu kun ei ota kantaa tieteeseen tai evoluutioteoriaan. Se kertoo vain että kaikki mitä on on Jumalan luomaa ja saanut alkunsa siitä kun Jumala on "puhunut" ne olevaksi (kukaan ei tiedä mitä tämä todellisuudessa tarkoittaa, ei Jumala puhu kuten me). Jumalan täytyy kommunikoida meille itsestään yksinkertaistaen. Ei Hän voi kertoa meille sellaista mitä emme voi ymmärtää koska meidän aistit eivät voi niitä asioita nähdä tai ymmärtää.
- Anonyymi
Raamatun mä uskon olevan kyläjuoruista koottu kirja. Ihmiset on kautta aikojen kertoneet taruja menneistä ajoista. Joku on laittanut lisiään tehdäkseen siitä hiukan hauskemman ja jännemmän ja vuosien saatossa ne on paisuneet. Lopulta joku on kirjoittanut ne ylös ja niistä on tullut sitten raamattu.
Osoita se ihminen meille kuka olisi voinut Jeesuksen keksiä päästään. Kerro kenen mieli on niin puhdas ja halukas tulla synneistään syyliseksi? Jeesuksen seuraajatko vaan halusivat luopua alkoholista, seksistä, rikkaudesta ja kaikesta muusta mitä maailmalla on tarjota? Turha edes yrittää vastata. Kun ei tähän voi vastata kuin valheella tai myöntymällä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan sinua ole kieltänyt uskomasta? Kyseenalaistavat vain. Etkä voi omia evoluutioteoriaa ja tiedettä tuolla tavalla. Eivät ne ole mitään ateismin osa-alueita. Monet kristitytkin uskovat kumpaankin. Raamattu kun ei ota kantaa tieteeseen tai evoluutioteoriaan. Se kertoo vain että kaikki mitä on on Jumalan luomaa ja saanut alkunsa siitä kun Jumala on "puhunut" ne olevaksi (kukaan ei tiedä mitä tämä todellisuudessa tarkoittaa, ei Jumala puhu kuten me). Jumalan täytyy kommunikoida meille itsestään yksinkertaistaen. Ei Hän voi kertoa meille sellaista mitä emme voi ymmärtää koska meidän aistit eivät voi niitä asioita nähdä tai ymmärtää.
Saiko Jumalaan uskovien kommentit niin kovaa hyökkäystä ja jopa ihan haukkumista osakseen kuin ne kommentit joissa sanottiin ettei Jumalaan ja raamattuun uskota?
Tässä tulee se mua vituttava puoli. Me jotka emme usko jumalaan emme tulleet haukkumaan teitä uskovia teidän kommentin perää mitenkään siitä mihin te uskotte! Te ootte saanu ajatuksinenne ola ihan rauhassa.
Vaan miten käy meille jotka sanoo ettei Jumalan olemassa oloon uskota, Raamattua pidetään höpöhöpönä ja jumalan ihmeen jotain taikauskoa?
Me saadaan kuulla olevamme aivan kamalia ihmisiä.. Ja keneltä? Niiltä Jumalan valitsemiltä itse hyvyyksiltä.
Siis mitä ???- Anonyymi
Saiko Jumalaan uskovien kommentit niin kovaa hyökkäystä ja jopa ihan haukkumista osakseen kuin ne kommentit joissa sanottiin ettei Jumalaan ja raamattuun uskota?
Tässä tulee se mua vituttava puoli. Me jotka emme usko jumalaan emme tulleet haukkumaan teitä uskovia teidän kommentin perää mitenkään siitä mihin te uskotte! Te ootte saanu ajatuksinenne ola ihan rauhassa.
Vaan miten käy meille jotka sanoo ettei Jumalan olemassa oloon uskota, Raamattua pidetään höpöhöpönä ja jumalan ihmeen jotain taikauskoa?
Me saadaan kuulla olevamme aivan kamalia ihmisiä.. Ja keneltä? Niiltä Jumalan valitsemiltä itse hyvyyksiltä.
Siis mitä ???No en kyllä ole tuollaiseen usein törmännyt. Joskus kun vielä olin epäuskoinen joku uskova sanoi, että olen täysin toivoton tapaus .Yleinsä uskovaisia on kyllä kiusattu ja haukuttu mitä itse olen sivusta seurannut.
Anonyymi kirjoitti:
No en kyllä ole tuollaiseen usein törmännyt. Joskus kun vielä olin epäuskoinen joku uskova sanoi, että olen täysin toivoton tapaus .Yleinsä uskovaisia on kyllä kiusattu ja haukuttu mitä itse olen sivusta seurannut.
Tässä ketjussa ei uskovien kommentteihin ole tullut perään mitään haukkumista. He ovat saaneet uskoa siihen mihin uskovat.
Näyttää siltä ettei oikein he taas hyväksy muunlaisiiin asioihin uskovia vaan heti alkaa tuollainen ihme päälle käynti.
Kyllä se niin on että jokaisella pitää saada olla oikeus olla oma itsensä, omine ajatuksineen ja uskomuksineen. Eikä siitä saa kiusata vaikka se ei noudattaisi omia ajatuksia ja uskomuksia vaan olisi päinvastainen näkemys.
Kaikki ihmiset pitää saada mahtua asumaan täälä maapallolla ihan rauhassa- Anonyymi
Tässä ketjussa ei uskovien kommentteihin ole tullut perään mitään haukkumista. He ovat saaneet uskoa siihen mihin uskovat.
Näyttää siltä ettei oikein he taas hyväksy muunlaisiiin asioihin uskovia vaan heti alkaa tuollainen ihme päälle käynti.
Kyllä se niin on että jokaisella pitää saada olla oikeus olla oma itsensä, omine ajatuksineen ja uskomuksineen. Eikä siitä saa kiusata vaikka se ei noudattaisi omia ajatuksia ja uskomuksia vaan olisi päinvastainen näkemys.
Kaikki ihmiset pitää saada mahtua asumaan täälä maapallolla ihan rauhassaTaas huomaa sen, kuinka uskovaiset ovat niitä kaikkein suvaitsemattomampia ihmisiä. Minusta sinun ajatuksesi olivat täysin vastaansanomattomia ja tosiaan sinun omia yksilöllisiä mielipiteitäsi. Silti hurahtaneet hullut ovat kimpussa ja jaksaa omaa totuuttaan tyrkyttää. Yök, sanon.
- Anonyymi
Trollit ne ei teemaa kaihda...
- Anonyymi
En usko enkä kuulu kirkkoon
- Anonyymi
Kyllä uskon. Jeesus Kristus on Jumalan poika.
- Anonyymi
No niinpä.
- Anonyymi
Kyllä en usko. Raamattu rankka ja vaikeaselkoinen satukirja aikuisille.
- Anonyymi
Joo. Ja vain Häneen kenen Poika Jeesus on. PI, kolmiulotteisuus, kolme alkeishiukkasta, kolme aineen olomuotoa, kolmiolla voidaan rakentaa kaikki muut muodot maailmassa. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Totuus on ilmiselvä, mutta vain ne sen uskovat joille usko annetaan. Juudas ei uskonut vaikka näki Jeesuksen ihmeet. Faarao ei uskonut vaikka näki ne ihmeet, jotka Jumala teki Mooseksen kautta.
Kristinusko toimii myös käytännössä. Jos minua epäilyttää jokin, kysyn Jumalalta, ja pian saan vastauksen Raamatusta, jostain toisesta kirjasta tai se vain "putkahtaa" mieleen. Ei ole sellaista argumenttiä, jolla voisi Raamatun kumota tai Jumalan. Sopii yrittää. - Anonyymi
Tietenkin uskon. Jokainen vähänkään tiedettä tutkinut ja tutkimatonkin ymmärtää, ettei maailmankaikkeus mikrokosmoksineen ja makrokosmoksineen ole voinut syntyä niin matemaattisen tarkasti aivan kuin jokin suuri järki olisi kaiken suunnitellut. Ei ole mahdollista. Tämän se kokonaisuus kertoo jo vähä-älyisellekin. Enemmän vaatii uskoa se, että kaikki olisi itsestään aikojen saatossa syntynyt. Ihminen on jo itsessään niin monimutkainen kokonaisuus, ettei ole mitenkään mahdollista, että se olisi voinut sattumalta muotoutua niin hienoksi systeemiksi.
- Anonyymi
Uskon.
Joskus pyydän, auta minun epäuskoani.
Hyvää yötä. Jeesus myötä.
Kiitos tästä päivästä.
✨ - Anonyymi
Miten minä voisin olla uskomatta totuutta!
- Anonyymi
Jumala on olemassa. Olen kokenut monta asiaa, jotka todistavat sen. Uskomattomien asioiden kokeminen saa uskomaan. Jeesus, siunaa kaikkia palstalaisia ja lähetä oma sydänkäpyni luokseni.
- Anonyymi
Uskon Jumalaan Jeesukseen ja Pyhäänhenkeen, joka on meidän kanssamme siihen asti, kun Jeesus tulee takasin. Henki ohjaa oikeamielisiä ja auttaa heikkoja löytämään. Avaa etsiville tietä ja johdattaa oikeaan suuntaan..
- Anonyymi
Uskon. Mitä enemmän minulle selvitetään Universumin synnystä tieteen valossa, sitä varmemmaksi tulen Jumalan olemassa olosta.
- Anonyymi
Kyllä uskon. Ei koko planeetan elävät ole voineet syntyä jostakin hiukkasista. Eikä ihminen ole syntynyt mistään apinasta, vaan ihminen on oma lajinsa. Miksi apinat eivät sitten enää muutu ihmisiksi, jos näin olisi.
- Anonyymi
Se, että millainen Jumala on, onkin sitten kokonaan eri asia. Voimme luonnon moninaisuudessa tajuta, kuinka suurenmoinen Luojan täytyy olla. Suuri mysteeri. Jotain liian suurta ihmisen käsittää. Jotain suurenmoista ja mahtavaa, ettei voi ymmärtää, voi vain tutkia lisää ja tajuta, miten vähän ihminen vielä tietääkään itsestään ihmisestä, maailmasta ja maailmankaikkeudesta. Kuitenkin on hienoa, että tiede kehittyy ja ihminen oppii myös sitä kautta tuntemaan Jumalaa. Ainakin jos hän nöyrtyy myöntämään oman tietämättömyytensä ja sen, ettei ikinä voi kaikkea täysin käsittää, voi vain ihmetellä. Kaikki tämä käsittämätön = Jumala.
- Anonyymi
Ja haluan vielä sanoa, että uskon kyllä kristinuskon Jumalaan, mutta jätän itse paljon tilaa selittämättömälle.
- Anonyymi
Kyllä. Uskon ja samalla epäilen.
- Anonyymi
uskon korkeempaan voi maan, mutta en tiluliluihin
Aurinko ei kata näkemystä tai kerro touutta sen enmpää muukaan
Olisi hienoa jos on taivas tai vaikkka paratiisi, miksi olisin vastaan, miksi kukaan ennen. läpihistorian- Anonyymi
Nyt ois äidinkielen opettajalle työtä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ois äidinkielen opettajalle työtä
Kyllä. Mitäpä kielipoliisi viralleen voi!
Korjattu teksti:
"Uskon korkeampaan voimaan mutta en tiluliluihin.
Aurinko ei kata näkemystä tai kerro totuutta sen enempää (kuin) muukaan.
Olisi hienoa, jos on taivas tai vaikkka paratiisi. Miksi olisin vastaan? Miksi kukaan ennen?"
Analyysi:
-lause alkaa aina isolla kirjaimella
-kirjoitusvirheet korjattu, esim. korkeampi ei korkeempi
-pilkkua ei tule ennen rinnastuskonjunktiota "mutta", ne kannattaa opetella
-lause päättyy pisteeseen (tai muuhun välimerkkiin)
-pilkku tulee ennen alistuskonjunktiota, "jos"
-kysymyslauseet kirjoitetaan erikseen, koska kysymyksessä ei ole epäsuorat kysymyslauseet
-viimeinen sana on liikaa ja ajatuksenjuoksu ja lauserakenteet hieman omituisia
Opettele:
-rinnastus- ja alistuskonjunktiot
-kertaa välimerkit ja välimerkkisäännöt (pisteet, pilkut yms)
-opettele yksinkertaisempaa ilmaisua
-opettele sanojen oikeinkirjoitusta
-kertaa ala- ja yläasteen äidinkielen kielioppi kokonaan, erityisesti alkeet
Kielipoliisi kuittaa tältä illalta! ;)
- Anonyymi
Uskon. Annoin elämäni Jeesukselle 16-17-vuotiaana. Päivääkään en ole katunut. Hänen kanssaan vaeltanut parikymmentä vuotta nyt. Suosittelen kaikille. "Hänessä me elämme, olemme ja hengitämme." ;)
- Anonyymi
Uskon mutten ole vielä valinnut mihin niistä miljoonista jumalista valitsen itselleni
- Anonyymi
Uskon, mutta en persoonalliseen jumalaan. Oma, henkilökohtainen uskoni on jotain, jota en valtaväestön oppikirjoista lue.
- Anonyymi
Jumalat ovat ihmisten keksintöjä. Siksi maailmalla näitä uskontoja riittää joka lähtöön. Siinä vaiheessa, kun ihminen siirtyi keräilijä/metsästäjäkulttuurista maanviljelyksen kulttuuriin oli keksittävä moraalikoodisto, jotta kasvavat ja keskittyvät ihmisjoukot olisi pystytty edes jotenkin kontrolloimaan ja saamaan edesvastuuseen teoistaan. Tutkijoiden mukaan tämä tapahtui, kun väkijoukot kasvoivat alueellisesti n 1 milj väkimäärään. Mitä tulee aineen rakenteeseen, mitä järkeä olis ollut luoda niin monimutkainen mekanismi sen luomiseksi (alkeishiukkasten/atomien/molekyylien rakenne esim.) ? Ja kyllä ihminen on evoluution kehityksessä syntynyt omaksi lajikseen (lukuisine puutteineen). Mikäli näistä asioista ei ota selvää, pysyvät nämä totuudet " sokeassa pisteessä".
En usko Jumalaan.
Täyttä tarua.- Anonyymi
Usko ei ole joka miehen" sanotaan Raamatussa (ei naisenkaan). Usko EI OLE taikauskoa ensinkään. Sitä vastoin taikauskoa löytyy maailman joka kolkasta ihmisten omituisten rituaalien muodossa.
Miksi pidätte hyökkäyksenä sitä mikä on kirjoitettu uskosta osattomalle jos ette pidä hyökkäyksenä uskon ihmiselle kirjoitettua silloin kun se selvästi sitä on? Jokainen voi sanoa vapaasti mitä mieltä hän on.
Jokainen ympärilleen kaikkea tätä maailmaa katsova näkee miten ihmeellisesti kaikki on tehty aikanaan ja miten elämä jatkuu ihmiskunnassa, kasveissa ja eläimissä jatkuvasti. Se on Jumalan jatkuvaa luomistyötä maailmassa.
Ihminen kulkee laput silmillä, Jumala näkee kaiken, myös kieltäjänsä koska hän on elävä Jumala joka hallitsee kaikkea maailman kaikkeutta. Voitte sanoa häntä energiaksi tai miksi hyvänsä mutta lukekaa se Raamatusta mitä hän oikeasti on. Muuten käsityksenne voi olla hyvinkin väärä.
On turhaa väitellä omien päätelmien tai uskomusten kautta kuka ja mitä Jumala on jos tietoa hänestä ei ihmisellä ole. Jumalan voima joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, vaikuttaa maailmassa ja pitää yllä elämää. Hän on elämän lähde, hän on sen alkuja loppu.
Maailmankaikkeuden Jumalaa ei voi tehdä olemattomaksi oman pään kuvitelmaksi sillä, että hänet kieltää omissa uskomuksissaan. Hän on ja pysyy aina ja iankaikkisesti sanoo ihmiset mitä tahansa omien aivoitustensa mukaan.
Jumala on kaiken ihmisen järjen yläpuolella ja uskoville hän näyttää olemassaolonsa ja voimansa. Ei väärämieliset voi nähdä Jumalan valtakuntaa, sanotaan Raamatussa. Jumala on rakkaus joka on suurin voima maailmassa ja hän tahtoo ihmisille hyvää, ei pahaa. Ihmiset itse eksyy, kompastuu ja etsii tielleen vaikeuksia koska eivät tunne Jumalaa ja Jumalan rakkautta luomaansa maailmaa ja ihmisiä kohtaan. - Anonyymi
Stephen Hawking, Neil deGrasse Tyson, Alan Turing. Korkean älykkyyden on huomattu olevan yhteydessä ateismiin jo antiikin ajoista alkaen.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-alykkaat-ovat-todennakoisemmin-ateisteja-tutkijat-uskonto-vaisto-jota-vastaan-alykkyys-taistelee/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814