Skoda vai Dacia

Anonyymi

Kahdesta kinneristä pitäisi valita, Skoda vai Dacia, kumpaa suosittelette, kun tuntuu molemmat niin saman laatuisilta.

61 kommenttia

Vastaukset

  • Skodahan on laadukas testivoittaja ja Dacia budjettiautoja ...ei tartte täältä kysyä kumman ottaa ..

    • Enemmistö valitsee Dacian, koska se on rehellisesti itäauto, mitä taas skoda ei ole.

      Skoda puolestaan on piiloilkeä kommari-kerkkä, jossa erittäin helposti vikaantuva tekniikka, karmeat ajo-ominaisuudet, huonoakin huonompi imago, valtavan laatuvaihtelun omaava maalaus ja viimeistely, huonot pellit, monet osat melttoraudasta, ja valtava öljynkulutus.


    • Saksalaisen Dekra-katsastusketjun tuore vikaraportti on kattava isolla koolla. Tulosten taustalla on 15 miljoonaa määräaikaiskatsastusta Saksassa vuosina 2016 ja 2017.

      Vikaraportista on päteväksi käytettyjen autojen oppaaksi. Kattava vikaraportti paljastaa armotta, mitkä ovat vähävikaisia automalleja, mitkä taas murheenkryynejä.

      Linkki: https://moottori.fi/liikenne/jutut/onko-autoni-luotettava-patevan-vastauksen-antaa-kattava-katsastusraportti/

      Skoda Octavia sijoittui isommassa keskiluokassa sijalle 4 ja isommassa keskiluokassa ajokilometreillä 50 - 100 tkm sijalle 4 .


    • Anonyymi kirjoitti:

      Saksalaisen Dekra-katsastusketjun tuore vikaraportti on kattava isolla koolla. Tulosten taustalla on 15 miljoonaa määräaikaiskatsastusta Saksassa vuosina 2016 ja 2017.

      Vikaraportista on päteväksi käytettyjen autojen oppaaksi. Kattava vikaraportti paljastaa armotta, mitkä ovat vähävikaisia automalleja, mitkä taas murheenkryynejä.

      Linkki: https://moottori.fi/liikenne/jutut/onko-autoni-luotettava-patevan-vastauksen-antaa-kattava-katsastusraportti/

      Skoda Octavia sijoittui isommassa keskiluokassa sijalle 4 ja isommassa keskiluokassa ajokilometreillä 50 - 100 tkm sijalle 4 .

      Olen metsästänyt talonrakennusprojektiini sopivaa autoa, jota voisi koko perhekin käyttää. Kiinnostukseni kohteena on ollut Roomster-malli. Näytti tuolla Dekran taulukossa sijoittuneen melko hyvin siinä kilometri- ja siis hintaluokassa, joka tulisi kyseeseen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Enemmistö valitsee Dacian, koska se on rehellisesti itäauto, mitä taas skoda ei ole.

      Skoda puolestaan on piiloilkeä kommari-kerkkä, jossa erittäin helposti vikaantuva tekniikka, karmeat ajo-ominaisuudet, huonoakin huonompi imago, valtavan laatuvaihtelun omaava maalaus ja viimeistely, huonot pellit, monet osat melttoraudasta, ja valtava öljynkulutus.

      No nyt saatiin oikein asiantuntija kommentoimaan. Mites vanha cresenttisi pelittää. Lisää ilmaa renkaisiin.


  • Osta vain Dacia. Toimivat ikkunat ainakin, kun ovat veivillä. Kun et kerran eroa huomaa, niin helppo valinta.

  • Valitse parempi, eli Dacia. Tai vähemmän huono. No, onhan noilla eroa kuin yöllä ja päivällä. Vaikka huono Daciakin on.

    Itse ajan Mersulla, mutta köyhille Toyota on ihan ok auto.

  • Taisi Toyotahörhöllä eilinen päivä olla raskas kun ei ole tuo kummoisempaa hölmöilyä keksinyt yön täkyksi?

    • Skodistilla yöt meneekin miettiessä, miten hoitaa osarit Skeidasta, kun itäpulkka on jo paalausvalmis ruostepommi, mutta lähes maksamatta...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Skodistilla yöt meneekin miettiessä, miten hoitaa osarit Skeidasta, kun itäpulkka on jo paalausvalmis ruostepommi, mutta lähes maksamatta...

      Harmi muistuttaa sinua siitä mikä auto oikeasti ruostuu, eli Toyota. Olet kyllä joko sekaisin tai yksinkertaisesti tyhmä.


  • Dacia on pienen budjetin valinta. Niin ollen siinä ei voi olla kaikkia niitä hienouksia, mitä kalliimman hintaluokan autoissa on. Myös ominaisuuksissa tulee ymmärtää että tuolla rahalla saa tuon verran ominaisuuksia. Hyvänä puolena se, että Dacia kuuluu Nissan-Renault konserniin, ja on rakennettu konsernin komponenteista. Tämä tarkoittaa hyvää luotettavuutta.
    Skoda on varmaan ominaisuuksiltaan hienostuneempi, voisin kuvitella. Niin kauan kuin se suostuu toimimaan. Heikko luotettavuus ja tolkuton vikaantuminen on kaikkien VAG-konsernin autojen yhteinen ongelma, josta valmistaja ei edes tunnu haluavan päästä eroon. Näitä tietoja puntaroituasi, voit tehdä oman valintasi.

    • Kyllä vag on uusiin malleihin panostanut laadun parannukseen selvästi .todisteena AutoBild:in kestotestit 3 volkkaria on jo vuoden sisällä testatu 150 tkm testissä kaikki yksilöt toimineet moitteettomasti ei öljyn kulutusta ja turboahtimetkin olleet uutta vastaavassa kunnossa..viimeisin todiste AutoBild 11/2019 vw Passat lopputoteamus autosta 150 tkm jälkeen " ,kuin pakasta vedetty".


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä vag on uusiin malleihin panostanut laadun parannukseen selvästi .todisteena AutoBild:in kestotestit 3 volkkaria on jo vuoden sisällä testatu 150 tkm testissä kaikki yksilöt toimineet moitteettomasti ei öljyn kulutusta ja turboahtimetkin olleet uutta vastaavassa kunnossa..viimeisin todiste AutoBild 11/2019 vw Passat lopputoteamus autosta 150 tkm jälkeen " ,kuin pakasta vedetty".

      Näinhän se on, mutta Toyotahörhö sulkee näistä silmänsä ja vetoaa vanhoihin provoihinsa vielä vuosia ellei kiikku lopeta miestä ennenaikaisesti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä vag on uusiin malleihin panostanut laadun parannukseen selvästi .todisteena AutoBild:in kestotestit 3 volkkaria on jo vuoden sisällä testatu 150 tkm testissä kaikki yksilöt toimineet moitteettomasti ei öljyn kulutusta ja turboahtimetkin olleet uutta vastaavassa kunnossa..viimeisin todiste AutoBild 11/2019 vw Passat lopputoteamus autosta 150 tkm jälkeen " ,kuin pakasta vedetty".

      Hienoa. Nytkö voi taas harkita volsun ostoa? ?? Ehkä mä kuitenkin vielä jään katselemaan.


  • Miksi ostaa skoda,kun samalla rahalla saa paljon laadukkaamman kestävämmän ja taloudellisimman käytetyn länsiauton..Kysynpähän vaan.

    Skodien jälleenmyyntiarvokin romahtaa parissa vuodessa olemattomiin.

    • Takavetoisen käytetyn länsiauton ylläpito maksaa kuitenkin kaikkein eniten. Ihan oman kokemuksen perusteella.


    • Romahtaa vai, vai eikö romahdakaan. Voi sinua reppana.


    • Skottaraisia on niin paljon ja rumia kun mätätauti.
      Kukaan ei osta semmosta eikä kukaan myy. Myynti ilmoituksia on hirveästi.
      Jos oot ostanut, et pääse siitä eroon.
      Skootaa on nyt myynnissä 3865kpl. Ketään ei kiinnosta nuo.
      Laittakaa omanne sinne myyntiin.
      Ei mielenkiintoa kenelläkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Skottaraisia on niin paljon ja rumia kun mätätauti.
      Kukaan ei osta semmosta eikä kukaan myy. Myynti ilmoituksia on hirveästi.
      Jos oot ostanut, et pääse siitä eroon.
      Skootaa on nyt myynnissä 3865kpl. Ketään ei kiinnosta nuo.
      Laittakaa omanne sinne myyntiin.
      Ei mielenkiintoa kenelläkään.

      Noinhan sen on pakko olla, jos "Skottaraisia on niin paljon".

      :-))


  • Osta Dacia. Se riittää tyhmälle jätkälle.

    • Ehkä olen tyhmä jätkä kun ajan velattomalla Dacialla, mutta sitä en usko, että joku tuplasti kalliimpi auto olisi myös tuplasti parempi. Ei voi olla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ehkä olen tyhmä jätkä kun ajan velattomalla Dacialla, mutta sitä en usko, että joku tuplasti kalliimpi auto olisi myös tuplasti parempi. Ei voi olla.

      Jos et ole keskustelun aloittaja, niin kommenttini ei koske sinua. Itse ajan velattomalla Skodalla, joka on voittanut tuplasti kalliimmat Mersut ja Bemarit arvostettujen autolehtien testeissä.


  • Skodalla kyykytät vain itsesi ja perheesi. Tämä on se fakta, jota ei maksettu kehuminen muuta miksikään. Niin se vain on.

    • Juuri näin. Mersu tai Toyota ja olet automies. :)


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juuri näin. Mersu tai Toyota ja olet automies. :)

      Toyotalla et kuitenkaan näytä takavaloja Tammiston valoissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotalla et kuitenkaan näytä takavaloja Tammiston valoissa.

      Toyotalla (ja monella muulla länsimerkillä) pystyy ajattamaan skodistit ramppien ohi, kun ne yrittävät kyykyttää länsiautoa ennen rampille liittymistään. Tästä onkin tullut oma huvitukseni. Kerran oli lähellä ettei raivopää skodisti ajanut kylkeen, mutta nöyrästi joutui kiertämään seuraavan liittymän kautta päästäkseen edelliseen. Niin siinä käy, paskaa haukkaa aina ison köntsän Skeida-köntsäkkeen ratissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotalla (ja monella muulla länsimerkillä) pystyy ajattamaan skodistit ramppien ohi, kun ne yrittävät kyykyttää länsiautoa ennen rampille liittymistään. Tästä onkin tullut oma huvitukseni. Kerran oli lähellä ettei raivopää skodisti ajanut kylkeen, mutta nöyrästi joutui kiertämään seuraavan liittymän kautta päästäkseen edelliseen. Niin siinä käy, paskaa haukkaa aina ison köntsän Skeida-köntsäkkeen ratissa.

      Taidat olla tosissasi noissa kuvitelmissa...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Taidat olla tosissasi noissa kuvitelmissa...

      Kuvitelma on kuvitettu kulma ..
      Skoota, neljä pyörää ja loota.


  • Osta Skoda sinulle myydään VW,nä ja kun menet vaihtamaan 2-3 vuoden päästä ,niin kas sinullahan on vanha Skoda neljä pyörää ja loota. Ei puhuta enää VW,stä mitään. Itsellä kokemusta ko autosta ei hyvää sanottavaa. Dacia pitää arvonsa paremmin.

    • Ja sinusta kokemusta riittää tällä palstalla...


  • Dacia on kuin rasia, ja skoda on skeida. Mieluummin rasia kuin skeida!!! Ja skeidan jos ostaa, ei saa enää rasiaa ainakaan kotona.

  • Tässäpä vääristymätöntä faktaa em. merkeistä.
    Daciassa on ranskalaista tekniikkaa ja insinööritaitoa joten se on varma valinta. Skodan puolella on taas hieman vanhahtavaa VW:n tekniikkaa eikä niin luotettavaa. Molemmat kuitenkin edustavat slaavilaista autotarjontaa sitä haluaville.
    Ojasta allikkoon voisi jopa sanoa näitten merkkien kisasta.

  • Ostat nyt vaan sen Dacian, niin päästään sinustakin eroon. Vai päästäänkö sittenkään?

  • Wikipedia: "Toisen maailmansodan aikana yhtiö toimi Saksan aseteollisuuden alihankkijana. Ranskan vapautuksen jälkeen vuonna 1944 Louis Renault pidätettiin syytettynä yhteistoiminnasta miehittäjien kanssa. Hän kuoli vankilassa epäselvissä olosuhteissa; hänet mahdollisesti murhattiin.
    Yhtiön sodan aikainen johtaja sai vuonna 1949 tuomion, jossa todettiin, että hän ja yhtiö olivat tehneet yhteistyötä Natsi-Saksan kanssa. Renault olikin ainoa Ranskan hallituksen pysyvästi pakkolunastama tehdas.["

    "Groupe Renault omistaa lähes kokonaan venäläisen AvtoVAZin"

    Tässähän sitä on teille oikea länsiautomerkki, tämä romanialainen Dacia. Emoyhtiö Renault on valtion sosialisoima ja omistaa venäläisen autonvalmistajan.

    Näyttää hyvältä!

  • Onhan se yksilöllistä, jos valitsee valittavat laadun perusteella. Persaukiset käyttävät hintaa tuohon tarkoitukseen.

    Daciaa en ole kuin nähnyt ulkopuolelta, mutta pelottaisi sen ranskalaiset sukujuuret.

  • aivan sama kumman ottaa, romuja ovat
    itse ajan laadukkaalla Toyota Corollalla vm 2001

  • Onneksi kohta vaihtuu talvirajoitukset, ei kaikki saatanan kinnerit ajele kiinni lifterissä. Miks ei kukaan kunnioita meitä isoja tuolla on the road. Vois vilkulla kiittää.. Wtf fuck

  • Meidän perheeseen tulee skoda magazine näköjään kun satuin vaihtamaan hetki sitten uuteen mersuun. Veho myy myös skodaa niin postiin oli tullut sitten tälläistä postia. Poikani on 9v ja tykkää kovasti autoista, varsinkin nopeista autoista. Hän on nyt 3 luokalla ja näin äsken töistä tullessani skoda lehden pöydällä taas. Siihen on tuon kannessa olevan uuden suberbin päälle piirrelty kuvioita jotka kuvaa kakkapökälettä. Ja tuossa ylempänä jossa on helsingin taivasta niin siinä lukee seuraavat sanat ”paskakärry” ”paska””paska””paska”. ”Paskaväri” ”haiseva” ”paskamoottori” ”paskamerkki”

    Totuus tulee lapsen suusta eikö?

    • Mahtaa vehossa harmittaa kun joutuivat luopumaan volumituotteesta, Skodasta.


    • Kyllä tuo kertoo kaiken sinusta ja "perheestäsi"....


  • Skoda vai Dacia?
    Ehdottomasti Dacia "Romanian Renault".

  • Dacia on laatuauto.Skoda on itäauto siinä se ero on.

  • Miksi PITÄISI valita. Osta molemmat kokemusten saamiseksi.

  • Peltirasia aito asia, kertoi mainos jo aikoja sitten. Mutta kummasta kinneristä oli kyse?

    • Simca tonni , korjaamon onni?

      Kinneri kanneri banneri?


  • Miksi aloittaja haluaa valita kinnerin?

  • Skoda vai Dacia?
    Ehdottomasti Dacia.
    Se on kunnon laatuauto Skoda ei sitä ole.

  • Ei se synti ole jos Skodalla ajaa.
    Suuri häpeä se kyllä on ja naapurikin nauraa.

  • Laittakaa tänne ikänne, niin saadaan tietää, minkä ikäiset käyttää sanontoja " Itäauto, Tyhmä, persaukinen ja ajan Mesellä jne. " Luulisin, että jakauma liikkuisi välillä 14-18, mutta tiedä häntä. Samalla selviää "asiantuntemus" autoista ja se kuinka monella on ajokortti.

  • Ostakaa Wauxhall Vaiva.

  • Dacia on tietysti järkivalinta, mutta Skoda vetoaa tunteisiin kommarinostalgialla.

  • daciassa sentään mersun moottorit

    skodassa taas VW ei kestävä moottori

    laitappa googleen haut vioista

    • eisaasanoahysss


  • Varmaan Dacia on parempi kinneri. Skoda on autonvalmistaja, joten se tuskin edes valmistaa kinnereitä, mitä ne sitten ovatkaan.
    Purkinavaaja?

    Purkinavaaja on näppärä Toyotan ruostekohtien poistoon. Saa kerralla koko korin uusittua.

    • Kinneri on polkuauto.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kinneri on polkuauto.

      Skoda on työntöauto tai vetoperävaunu. Kinneri sopii oikein hyvin luonnehdinnaksi.


  • daciassa on pitkä takuu ja mersun moottori
    siis dacia

    • Pitkä takuu, kolme vuotta?


  • Molemmilla on oma vankka ja uskollinen ostajakunta.

  • Kerran erehdyin ostamaan Skodan, kuukauden jälkeen pamahti moottori. Ikinä en tule Skeidalla enää ajamaan.

  • Jatka vaan entiseen malliin sillä varastetulla Jopolla. Toki ainahan voit haaveilla autoistakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.