Mistä johtuu voimakas värillinen pohjahuntu kehitetyssä MV-filmissä? Vaikuttaako kiinnitteen merkin vaihto tai vanhentunut kehite??? Uusi ilmiö mulle...
mustavalkoista
5
784
Vastaukset
- möttönen
T-Maxit jää helposti violetinpunertaviksi, jos kiinnitys on liian lyhyt tai vanhentunut. Ei hätiä mitiä, uudestaan kiinnitys, huolellinen pesu ja kuivaus niin kyllä kirkastuu. Jos on kiirus etkä ehi kiinnitellä uudelleen, niin kyllä siitä kuvan voi vedostaa tommosenakin ja kiinnittää vaikka huomenna.
Sitten on tietennii erikseen ne värinegaprosessissa kehitettävät kodakit, joissa on luonnostaan värinegamainen pohjahuntu, kun ovat tarkoitetut väripaperikoneella printattavaksi (esim. BW400CN). Ei kai niistä ole kyse?Filminä oli T-Max ja TRI -X, mutta kiinnitteenä ennen käyttämätön AgaFix (oikea kiinnitys aika tuntematon). Emulsioväri jäi niin vahvaksi että olikin vaikea vedostaa. Noin kolme aukkoa normaalia pitempi valotus aika.
Siis lisäätään kiinnitys aikaa...- ....
PikkuQ kirjoitti:
Filminä oli T-Max ja TRI -X, mutta kiinnitteenä ennen käyttämätön AgaFix (oikea kiinnitys aika tuntematon). Emulsioväri jäi niin vahvaksi että olikin vaikea vedostaa. Noin kolme aukkoa normaalia pitempi valotus aika.
Siis lisäätään kiinnitys aikaa...Olen käytellyt Agefixin kanssa seos 1 7 aikaa 9 minuuttia filmeinä Ilford HP5 ja FP4 sekä Agfa APX 100 ja ei ongelmia.
.... kirjoitti:
Olen käytellyt Agefixin kanssa seos 1 7 aikaa 9 minuuttia filmeinä Ilford HP5 ja FP4 sekä Agfa APX 100 ja ei ongelmia.
Kiinnitys aika siis liian lyhyt. Purkissa ei ollut ohjeita. Kokeilin siis samoilla ajoilla kuin ennenkin, eri aineilla.
Kiitos neuvoista.- Ile
PikkuQ kirjoitti:
Kiinnitys aika siis liian lyhyt. Purkissa ei ollut ohjeita. Kokeilin siis samoilla ajoilla kuin ennenkin, eri aineilla.
Kiitos neuvoista.T-max´eille ainakin 10 min että kirkastuu, jos silloinkaan. Värjää kiinnitteenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2224296Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692765Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3942443- 472363
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua421639Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5551406Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961334- 571330
- 781329
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251196