Islam ja kuolema

Anonyymi

Heippa kaikille. Mä Pohdin sellaista mitä oon kans huomannut että Miksei muut muslimit välitä toisen kuolemasta ja suhtautuu siihen välinpitämättömästi? Joo luonnollista on mutta muut luulin että islam uskontona välittää eniten ettei kukaan joudu tuleen.
Johtuuko se vain että muun väestön lisäksi muslimit on myös alttiita itsekkyydelle.

17

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä takia muut antaa luulla että on tulossa suurinpiirtein hautaan mukaan tai että ei sitä jää yksin vaikka jättää yksin. Joo kuolevaa ei jätetä yksin mutta saa kyllä unohtaa ja vahingoittaa. En usko että tuo kuuluu oikeaan islamiin vahingoittaa kuolevaa.

      • Anonyymi

        Muistakaa että todellinen peruste homoseksuaalisuudesta rankaisemiselle ei ole Koraanista, vaan vihamielisten tavallisten seksuaalisuudestaan epävarmojen muslimimiesten nyrjähtäneestä ajatusmaailmasta. Suurinosa muslimimiehistä kantaa sisällänsä ummehtunutta patriarkaalista vihaa, eivätkä ymmärrä etteivät he todellisuudessa ole edes heteroita. Siksi he kohdistavat kaiken vihansa viattomiin eläimiin, naisiin ja seksuaalivähemmistöihin.


    • Anonyymi

      Kuoleman jälkee muslimeista tulee lepakoita ja kristityistä puhtaita enkelitä.

      • Anonyymi

        Ihmisestä ei koskaan tule enkeliä kuoleman jälkeen ei edes lapsesta , kuten kristityt puhuvat hyvin usein. Enkeli on Jumalan luoma oma "rotunsa", jotka ovat Jumalan palvelijoita.


    • Anonyymi

      Haaremeitaanha noi vain kasvatavat sielläkin munnatomina

    • Anonyymi

      Siinä sitä on hyvä alku kuolemanjälkeisyydelle,,, miten sinne sijaamme petimme maallisin vehestyksin.

    • Anonyymi

      Kysymys herää, jos Jumala, tai Allah on niin suuri, niin miksi hän aina tarvitsee ihmisiä tekemään ikävätkin tekonsa?

      Sokeana, kuurona, mykkänä, jalattomana, sekä kädettömänä Jumalamme esiintyy, onko se silloin todellinen?

      • Anonyymi

        Kaikkeus paljon ihmeellisempää mitä meinasit, mites muuten meinaat elämäsi tunteesi järkesin pelittävän ja miten muistisi ja miten suunitelmasi, ei nämä ole itsestään selvyyttä.


      • Anonyymi

        Mikäs on persoona syntymä ja kuolema kaikki täyttä ihmeellisyyttä, jos ei Luojan luomaa


      • Anonyymi

        Ikuinen sampa on näin ja näin taikinaa väännetään Taivaan Mitoilla

        Ahdas ovi
        22Jeesus vaelsi kohti Jerusalemia. Hän kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti. 23Joku kysyi häneltä: »Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?»
        Jeesus vastasi:
        24»Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25»Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: ’Herra, avaa meille!’, hän vastaa: ’Keitä te olette? En tunne teitä.’ 26Silloin te alatte selittää: ’Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.’ 27Mutta hän sanoo: ’Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.’
        28»Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. 29Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa. 30Monet viimeiset ovat silloin ensimmäisiä, monet ensimmäiset viimeisiä.»


    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Suru on muslimillakin suruaikana. Yhtä kipeetä tekee rakkaan lapsen tai ihmisen menetys.

      • Anonyymi

        Matt. 8:19-22
        19. Eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä
        menet."

        Tärkeysjärjestys oikein
        Jeesus tarkoitti siis vastauksellaan suurin piirtein seuraavaa:
        "Älä aseta inhimillistä palvelua ja vanhemmista huolehtimista samalle tasolle minun
        seuraamiseni kanssa. Jäät kuolemaan, jos annat perheesi sitoa itsesi. Lähde minun
        seuraani, niin löydät sellaisen iankaikkisen elämän, jota voit jakaa myös perheellesi aidon
        kristillisen rakkauden muodossa, jonka tähtäyspiste ei milloinkaan voi jäädä hautaa
        edeltävään aikaan vaan etsii aina ihmisen sielun pelastusta, hänen iankaikkista parastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 8:19-22
        19. Eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä
        menet."

        Tärkeysjärjestys oikein
        Jeesus tarkoitti siis vastauksellaan suurin piirtein seuraavaa:
        "Älä aseta inhimillistä palvelua ja vanhemmista huolehtimista samalle tasolle minun
        seuraamiseni kanssa. Jäät kuolemaan, jos annat perheesi sitoa itsesi. Lähde minun
        seuraani, niin löydät sellaisen iankaikkisen elämän, jota voit jakaa myös perheellesi aidon
        kristillisen rakkauden muodossa, jonka tähtäyspiste ei milloinkaan voi jäädä hautaa
        edeltävään aikaan vaan etsii aina ihmisen sielun pelastusta, hänen iankaikkista parastaan."

        Vastustajat
        Entä kun perheen jäsenet vastustavat evankeliumia, niin kuin eräs kyselijä kirjoittaa: “Sisko
        on sanonut, että hän toivoo hartaasti, että hänen kolme tytärtään eivät koskaan kuulisi
        evankeliumia.”
        Evankeliumiin syystä tai toisesta vihamielisesti tai katkeruudella suhtautuvien voittaminen
        Herralle vaatii paljon kärsivällisyyttä, hienotunteisuutta ja rakkautta.
        Jeesuksen sana ei siis tarkoita, että meidän tulisi erottautua sukulaisistamme ja
        omaisistamme, hylätä heidät, vaan sitä, että heidän auttamisekseen elämän tarvitaan ennen
        kaikkea sitä, että itse seuraamme Jeesusta nöyryyden, totuuden ja rakkauden tiellä. Se taas
        onnistuu vain eläville, Pyhän Hengen lahjan saaneille uskoville.


    • Anonyymi

      Tulia ei kannata sotkea välinpitämättömyyteen. Siinä se aitous punnitaan🏗⚖ Ei tietenkään demareitten keskellä...

    • Anonyymi

      EI KUOLEMA MITÄÄN
      - MUTTA KADOTUS SE VASTA ON KAIKEN LOPPU

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe