Koiran tuhkaus, hautaus vai mikä?

saara-spring

Hei!
Miten olette toimineet koirienne siirryttyä "sateenkaarisillalle"?
Itse olen halunnut omani uurnaan. Kaksi uurnaa on jo hyllyssä ja kolmas tulee tällä viikolla.

15

8110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eekk

olen pahoillani... Jaksamista!

• täältä meiltä.

Me hautaamme ns. arkku hautauksen. Kaunis hauta jossa rakkaat saavat levätä. Kesäisin viemme kukkia ja talvisin kynttilät valaisevat rakkaiden ystävien ihanaa muistoa.

• wulflady

omamme tuhkattiin kun menehtyivät talvella nyt olisi tarkoitus keväällä haudata omaan pihaan missä ovat lähellä ja laittaa jokinlainen kaunis istutus sille paikalle sekä myös syksyllä jatalvella kynttilät

• koirax2
        wulflady kirjoitti:

omamme tuhkattiin kun menehtyivät talvella nyt olisi tarkoitus keväällä haudata omaan pihaan missä ovat lähellä ja laittaa jokinlainen kaunis istutus sille paikalle sekä myös syksyllä jatalvella kynttilät

myös yksi uurna kirjahyllyssä, ajattelimme, että kun
        noista kahdesta nykyisestä aika jättää, tuhkaamme nekin. Toivottavasti tuo aika ei koita liian pian...

• Tilda

Meillä rakas tuhkattiin koska lähtö tuli talvella. Keväällä, maan sulettua sitten hautasimme uurnan omaan pihaan.

Jaksamista teille.

• Harmaa

Meidänkin koira tuhkattiin paitsi roudan takia, niin myös, koska se oli kuolinsyytutkimuksissa. Tuhkattuna se oli helpposti lähetettävissä takaisin.
        Kyseessä oli metsäkoira, joten senhän kuuluu päätyä metsään; Tavalla tai toisella. Jokin muistolaatta varmaankin laitetaan, että lapsillakin olisi jokin konkreettinen paikka, missä sen koiran jäännökset ovat.

• savannah

Tähän aikaan vuodesta tuhkaus kai järkevin vaihto ehto... Meidän ystävä siirtyi sateenkaari sillalle kaksi viikkoa sitten ja tuhkattiin...
      Emme ehtineet kokea kesän riemuja yhdessä vaikka niin kovin odotin joten tuhkat sitten varmaan ensi kesänä sirottelen mereen kunhan löydän kauniin paikan...

• .zip

Eikös se uurna pitäisi tyhjentää jonnekin? Olen luullut että lakikin vaatii sitä. Itse en ainakana haluasi sitä olohuoneeseeni *puistatus*

Mutta jaksamista teille. *halaus* En halua mitenkään arvostella. Jokainen tekee niinkuin itestä parhaalta tuntuu.

Meidän 10 vuotias kultsu kuoli syksyllä, haudattiin omaan pihaan, vaikka oli jo melko syksy. Aiemmat koirat ovat päässeet metsän rauhaan.

• eläimiä

...eikä mielestäni ole ollenkaan puistattava ajatus säilyttää uurnaa kotonaan.

• issu56

on muutama uurna kirjahyllyllä. Ei se ole niin kamala juttu, kuin miksi sen voi äkkipäätään kuvitella. Eikä sitä minnekään täydy tyhjentää, sillä sehän on ihan täysin umpinainen. Ehkä siinä tapauksessa, jos kyseessä on ihminen, niin se tulee joko haudata tai tyhjätä.

• Minkeli

Jaksamisia Saaralle! Meidän Kassu haudattiin marraskuussa omaan pihaan juhannusruusun tykö. On se raskasta. Vieläkin.

• saara-spring

Tänään tuli kolmas uurna kotiin.

Melkoisesti ovat jakautuneet mielipiteet siitä, voiko/onko sopivaa säilyttää uurnaa kotona.
      Itse ajattelen niin, että kun uurna on tullut kotiin, lemmikki tavallaan palaa takaisin luoksemme, eikä enää ikinä lähde pois.

• murtunut

Meillä odotellaan kahta koiraa tuhkauksesta:(
        Yritän etsiä kauniita uurnia ja menee kunniapaikalle kirjahyllyyn..
        Aloittajan kans samaa mieltä että palaa kotiin..

• suvi

itse haluaisin omalle koiralleni tuhkauksen tai ainakin se haudataan sinne eläintenhautausmaalle..

En halua eläintä haudattavan omalle pihalleni/mökille jne koska jos joskus tulee aika luopua tai vaihtaa taloa, se rakas lemmikki jää sinne uusien asukkaiden myllättäväksi..

Eihän ne haudat hautuumaallakaan ikuisuuksia ole, mutta ainakin sen 10-15 vuotta..

• kiki

Vanhempien koira tuhkattiin vähän aikaa sitten ja kun tulee postissa kotiin, niin hautaavat sen metsään, missä muut rakkaammekin ovat.

Oman koirani kohdalla oli myös tuhkaus ja kirjahyllyssä tuo nököttää, ei se pahaa tee, vaikka jotkut niin sanoo..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe