Onko uudessa Subarussa aktiivinen vai passiivinen järjestelmä ?
TMPS-järjestelmä
14
124
Vastaukset
- Anonyymi
Passssska järjestelmä ihan oikeasti
- Anonyymi
2015 Ob piti käydä merkkihuollossa asettamassa anturit aina renkaidenvaihdon jälkeen. Tietysti veloittivat siitä aina jotain.
Ei hyvä systeemi. - Anonyymi
Rengashotelli hoitaa nuo asiat. Veloittavat toki, mutta mitäs pienistä.
- Anonyymi
Eli ilmeisesti aktiivinen järjestelmä, mutta onnettoman huonosti toteutettu.
- Anonyymi
En ole huomannut seikkaa. Ajan vaan, eikä siinä ole ponnahtanut silmille.
- Anonyymi
Kyllä on täysin onnettomasti toteutettu systeemi. Jos haluaa jättää renkaidenvaihdon huollon hinnaksi, hoituu koodaus siellä. Mutta on olemassa mahdollisuus että järjestelmä koodataan pois päältä.
Itse haluan vaihtaa talvirenkaat alle silloin kun keli niin vaatii, enkä huollon ehdoilla. Lakipykälien mukaan valvonnan pitää toimia vain ostohetkellä alla olevien renkaiden kanssa. Eli kesäkumeilla. Jos katsastus on talvella, ei tule ongelmia. Nykyisin kai saavat kloonattua toiset painetunnistimet.
Jotenkin jälkeenjäänyttä tekniikkaa.- Anonyymi
Talvipyörät TPMS-varustein ostin autokaupan yhteydessä. Kukaan ei neuvonut, eikä noissa jumalattoman paksuissa käyttöohjekirjoissakaan kerrota sitä, että aina pyörien vaihdon yhteydessä auto olisi vietävä maksulliseen huoltoon järjestelmän koodaamiseksi. Kun varoitusvalo sitten talvipyörien ensivaihdon jälkeen oli syttynyt, ja olin turhaan useaan kertaan tarkistanut rengaspaineet, ajoin naapurikaupunkiin merkkihuoltoon kysymään asiaa. Sain vastaukseksi vain, että pakkanen se tekee tuollaista !!!
Olen nyt ajellut 2017 Outbackillani kaksi talvea varoitusvalo päällä. Aina kesärenkaiden aikana valo on pysynyt poissa.
Muuten erinomainen auto, ja jo neljäs Subaruni, mutta todella avuton ja tyhmä rengasjärjestelmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvipyörät TPMS-varustein ostin autokaupan yhteydessä. Kukaan ei neuvonut, eikä noissa jumalattoman paksuissa käyttöohjekirjoissakaan kerrota sitä, että aina pyörien vaihdon yhteydessä auto olisi vietävä maksulliseen huoltoon järjestelmän koodaamiseksi. Kun varoitusvalo sitten talvipyörien ensivaihdon jälkeen oli syttynyt, ja olin turhaan useaan kertaan tarkistanut rengaspaineet, ajoin naapurikaupunkiin merkkihuoltoon kysymään asiaa. Sain vastaukseksi vain, että pakkanen se tekee tuollaista !!!
Olen nyt ajellut 2017 Outbackillani kaksi talvea varoitusvalo päällä. Aina kesärenkaiden aikana valo on pysynyt poissa.
Muuten erinomainen auto, ja jo neljäs Subaruni, mutta todella avuton ja tyhmä rengasjärjestelmä.Tämä on kyllä ikävää , voisivat opettaa anturit tunnistamaan liikkeessä/huollossa ilmaiseksi.
Koska ovat keksineet näin tyhmästi toimivan rengaspaineen valvonnan. Sääli kun auto muuten on huoleton.
- Anonyymi
Kitkarenkaat kun vaihdattaa vaikka syyskuun lopussa, ei ole ruuhkaa. Varaa vaan etukäteen ajan. Samalla säilytyksen aikana putsaavat renkaat. Näin olen tehnyt jo useamman auton kohdalla.
- Anonyymi
Nastarenkaita ei laiteta syyskuussa, ja renkaanvaihtomatka toiselle paikkakunnalle hukkaa melkein koko työpäivän. Kun renkaat on omassa tallissa, vaihto sujuu tunnissa ja juuri silloin, kun tarve tulee.
- Anonyymi
Tilasin uuteen Outbackiin nastarenkaat ja vanteet ilman tpms-antureita. Antaa rengasvaroituksen piipata ja palaa talven yli niinkuin entisessäkin autossani. Vastaavasti säästyy paljon aikaa, vaivaa ja kustannuksiakin.
Subaru ei näytä panostavan pohjolan pieniin markkinoihin. Suuressa maailmassa ei renkaiden talvivaihtoa tarvita. Ajetaan vain samoilla MS-renkailla ympäri vuoden.
- Anonyymi
Miksi nastat?
- Anonyymi
Mökille 800 km. Luistelu ei kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökille 800 km. Luistelu ei kiinnosta.
Ajelin pari vuotta sitten parhaimpaan talviaikaan Outbackillä Tampereelta Kuusamoon ja sieltä Vuokatin kautta takaisin, kitkarenkailla. Ei mitään luistelua eikä ongelmia pidossa.
Nastarenkaat on aivan turhat ja kitkat voi laittaa ennakoiden jo lokakuun alkupuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394627Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473270Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343236Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912856Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2112084Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511957- 471696
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262