Kuinka usein juotte, olutta, viiniä

Anonyymi

tai muita alkoholijuomia?
0 ei koskaan
1 noin kerran kuussa, tai harvemmin
2 2-4 krt kuussa
3 2-3 krt viikossa
4 4 krt viikossa, tai useammin

Kuinka usein viime vuoden aikana runsaan juomisen jälkeen tarvitsette aamulla olutta, tai muuta alkoholia päästäksenne paremmin liikkeelle?

141

2492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1 Harvemmin kuin kerran kuussa.

      En ole kertaakaan elämässäni ottanut aamulla edellisen illan jatkoksi. Silloin ajatuskin puistattaa.

      • Anonyymi

        1, keskimäärin 0-3 alkoholiannosta vuodessa. En pidä alkoholin mausta enkä sen vaikutuksista. Ostan harvoin alkoholia kotiin enkä viihdy oikein (suomalaisissa) baareissakaan. Kahvilat ja ravintolat on enemmän minun juttuni (Suomessa).

        Terkuin, päihteetön ja savuton muttei mauton eikä hajuton! ;D


    • Anonyymi

      0 en koskaan

      • Anonyymi

        Sama.


    • Anonyymi

      1 vappuna simaa ja joskus kotikaljaa.

    • Anonyymi

      Aika harvoin nykyyään kerran kuussa jos sitäkään. Nyt mennyt yli 2kk ilman.

      • Anonyymi

        En ollenkaan, koska en juo. Onko siis minussa jotain vikaa? Ehkä Suomessa, mutta toisissa maissa se on normaalia.


      • Anonyymi

        Joka viikko


      • Anonyymi

        = - ei koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollenkaan, koska en juo. Onko siis minussa jotain vikaa? Ehkä Suomessa, mutta toisissa maissa se on normaalia.

        harvakseltaan nautittavat vappusima ja kunnon maltaista valmistettu perinteinen kotikalja olkoot muidenkin suomalaisten ainoat a-juomat! ikiraittius ja sen tuottama vapaus on ihana asia! itse en vois sietää, että jokin aine, kahvikin minua jotenkin komentais.
        a:liahan tarvitaan vain autonmoottoreihin, pakkasmittareihin ja sikiöiden säilöntään. 9.9.2019 terveisin kmikko tammerforssin nuapurist


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        = - ei koskaan.

        Juuri näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin

        En juo minäkään.


    • Anonyymi

      1. Ehkä kerran vuodessa otan.

    • Anonyymi

      Sanotaanko sitä ottamiseksi jos päähän ei mene? 1-2 annosta viikonloppuisin.

      • Anonyymi

        Jep

        Samma här


      • Anonyymi

        Samoilla mennään, viikonloppuna hyvän ruuan kanssa olutta/viiniä 1-2, max 3 annosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep

        Samma här

        Ulkomaan reissuilla yleensä enemmän, lähes päivittäin olut tai kaksi , samoin kesällä. Esim golfin jälkeen kotona pieni olut parvekkeella. Olen joskus kokeillut alkoholitonta olutta, eivät maistu minulle ? Ei ole koskaan ollut vaikeuksia ottaa 1-2 lopettaa siihen. Nyt en ole ottanut mitään muutakaan viikkoon, ja jouluna tuskin mitään kun autolla pitää liikkua ?


    • Anonyymi

      Vaihtelee. Pääpiirteittäin alkoholin käyttöni on kohtuullista(1,2,3 kaljaa/päivä) mutta joskus tulee lipsahduksia, että menee liikaa. Yleensä nyrkkisääntö on 2/päivä. Ikääntymiseni ja uskoni Jeesukseen pelastajanani on tuonut itsehillintää. Alkoholin ja muidenkin riippuvuuksien kanssa on tärkeää olla itselle ja muillekin ihmisille rehellinen ettei vähättele ja koita pienennellä määriä mitä juopottelee tai vaikkapa uhkapelaa. Raamattukin sen sanoo, että kun me tunnustamme syntimme niin on Hän uskollinen ja antaa anteeksi ja Jeesuksen Kristuksen Hänen poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      • Anonyymi

        Et kai joka päivä juo? Se ei kyllä ole normaalia.


      • Anonyymi

        et kai joka päivä syö? Onko se normaalia?


      • Anonyymi

        Syöminen joka on normaalia mutta tuo sinun tapasi ei. ☺️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai joka päivä juo? Se ei kyllä ole normaalia.

        Usovaiset ryyppää näköjään.
        Itse olen ottanut viimeksi Jouluaattona pari lasia punkkua hyvässä seurassa perheeni kanssa.
        Ei ole tilanteita missä voisi ottaa ja kännissäolo on epämukavaa.
        Laajassa ystäväpiirissäni ei ole ihme kyllä juoppoja. Osataan pitää ihan selvin päin hauskaa.


      • Anonyymi

        Uskovontulohan se yleensä juopot pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai joka päivä juo? Se ei kyllä ole normaalia.

        Jos ei juo edes vettä tulee nestehukka ja se on pian menoa


    • Anonyymi

      Vaihtelee. Yleensä 2-3 kaljaa/päivä. Joskus ei ollenkaan. Joskus lipsahtaa liikaa, mutta lähinnä jossain risteilyillä tai merkittävissä bileissä. Ikääntymiseni ja uskoni Jeesukseen Kristukseen pelastajanani on anatanut itsehillintää. Tärkeää on ryyppäämisen ja muidenkin riippuvuuksien vaikkapa peliriippuvaisuuden kanssa olla aina rehellinen itselleen ja muille ja Jumalalle. Raamattu sanoo "Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi" sekä "Kun me tunnustamme syntimme niin on Hän uskollinen ja vanhurkas ja antaa anteeksi ja Jeesuksen Kristuksen Hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä" Aamen sille!

    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on Tie Totuus ja Elämä! Hän on ainoa tie Taivaaseen!

      • Anonyymi

        Tuommoisia höpötät se ei ole kyllä normaalia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoisia höpötät se ei ole kyllä normaalia !

        Ei tosiaan ole Gaussin käyränkään mukaan normaalia sillä Jeesus sanoi että harvat ovat ne jotka elämän löytävät ja on siis normaalia päätyä ikuiseen kadotukseen ainaiseen vaivaan jossa on oleva itku ja hammasten kiristys; tarkista siis elämäsi suunta pikaisesti ja jos se on Vaivaan vievä niin pyydä ja rukoileJumalaa johdattamaan Sinut oikealle tielle.


    • Anonyymi

      Viikonloppuisin parina päivänä, eli perjantaina alotellaa ottaa ja seuraavana päivänä tasotellaan uuteen nousuun ja juodaan aina sunnuntai aamuun asti. Semmosta aika perus viikonloppu juomista.

    • Joka päivä tietysti.

    • Anonyymi

      Olen tylsä ihminen eli nolla.

    • Anonyymi

      Joka päivä tietty, selvin elämä on paskaa. Tämäkin makuasia.

      • Anonyymi

        Tylsät ihmiset ovat usein alkoriippuvaisia. Vahvat perintötekijätkin altistaa usein.


    • Anonyymi

      Ai että Jeesus antaa anteeksi juomisen? No eikö se oo jo ihan kaikkien tietämä asia, että uskon varjolla saa tehdä ja syyä/juua mitä vaan, kuha pyytää su kirkossa synnit anteeksi? Vai riittääkö nykyään ihan kotona rukoilla ja pyytää anteeksi? Mikäs se sitte siinä ollessa...Mää tälleen taviksena, juon ko huvittaa eikä tartte pyytää keltään anteeksi. Jos itteä aamulla harmittaa, voi kattoa peiliin. Ja iän myötä tullu itelle se, ettei tartte juua kaatokännejä eikä yleensäkään isompaa humalaa. Riittää iha tissuttelu kohtuuellakin tai ruokajuomana viini ja siihe kylkeen muutama lisälasi...Kukin tyylillään...Uskoo nyt sitte mihin tai ei mihinkään....

    • Anonyymi

      Juon olutta perjantaisin ja lauantaisin. Sunnuntaina ja viikolla en tarvitse yhtään. Ellen sit mene pizzalle. Pizzan kanssa kuuluu yksi olut. Mutta harvoin sitä tulee käytyä ulkona syömässä

    • Taisin juoda alkoholillisen drinkin viimeksi tammikuussa kun olin alkoholijuomien kurssilla kun päivitin tietojani alkoholilainsäädännöstä. Alkoholipassihan mulla on jo ollut vuodesta 2008 saakka, mutta kävin päivittämässä tietojani, kun lainsäädäntö on muuttunut hiukan siitä ajasta.


      Muuten en ole 2019 vuonna alkoholi juonut yhtä lasillistakaan. Olisko se siis tuo kohta 1 sillä en koskaan ei toimi sen takia että kyllä mä ehkä vuodessa kerran juon nykyisin.

    • Anonyymi

      Ehkä otan, ehkä en. Alkoholia en laisinkaan.

    • Anonyymi

      Perjantaisin aamupäivällä snapsi. Helpottaa mun maksasairautta kummasti. . .

    • Anonyymi

      tuu alkoholipalstalle ap :)

    • Anonyymi

      0.Ja siksi ei ystäviä.

      • Anonyymi

        Lähde lavatansseihin. Siellä on paljon ystäviä ja kaikki selvinpäin. Humallutaan tanssista. Se on laffii.


    • Anonyymi

      Pureskele ja niele ompunsiemeniä ne puhdistavat maksaa. Älä huuhtele alkoholilla. Omena päivässä pitää lääkärit ja hoitajat loitolla😊

      • Anonyymi

        Ompunsiemet ovat myrkyllisiä, vain itse omppu on terveellinen.


      • Anonyymi

        Sappikivi vaivoista kärsiville vaarallista!


    • Olen alkoholisti. Kun minulla oli juomakausi, join keskimäärin noin 17 pulloa olutta päivässä. Alkoholistin kuoliintunut maksa pystyy polttamaan noin 15 g tunnissa. Määrät vastaavat toisiaan, mutta eivät ns. asiantuntijat sitä usko. Samaa ovat kertoneet muutkin alkoholistit.

      • kuoliintunut > kouliintunut, anteeksi.


    • Anonyymi

      Nykyisin nolla linjaa menee...
      T:Ellu....😁👍

    • Anonyymi

      35-45 alat miehellä vielä normaali.

    • Anonyymi

      2. Koskaan en juo niin paljoa että tulisi krapula.

    • Anonyymi

      Keväällä maistelin muutaman alkoholittoman oluen. Ei maistuneet oikein hyviltä. Joskus join joka ilta yhden oluen. Sitten huomasin, että ne tekivät yöunista huonoja ja olin aina väsynyt. Nyt en ole moneen vuoteen juonut yhtään alkoholia.

    • Anonyymi

      1. Hänen kanssaan voisin viettää romanttisia iltoja viiniä maistellen ;)

      • Anonyymi

        Korjaus: Toki ilman viinejäkin, sekä että.


    • Anonyymi

      join nuorena vain vkloppuisin, vanhetessa lopetin juomisen tyystin. nykypäivänä masennus pukkaa tulevan maailmanlopun takia joten juon päivittäin eli 7 kertaa viikossa

      • Anonyymi

        Terapia auttaa masennukseen paremmin. Mene terveyskeskuslääkärille näin ens alkuun.


    • Anonyymi

      Rehellisesti noin poikkeuksetta olen juonut kolme kappaletta 0,3l tölkillistä päivässä viimeisen 10 vuoden ajan. Aina tehnyt mieli vähän keventää työpäivän päätteeksi ja viikonloppuisin vähän enemmänkin. Nyt ikää 38v ja kroppa voi hyvin. Harrastan liikuntaa noin 4-5krt viikossa ja paino on aina pysynyt kurissa.

    • Anonyymi

      Kolme isoa tölkkiä mennyt päivässä viimeisen kuudentoista vuoden ajan ja ikää nyt 48. Harrastan 4krt päivässä salilla käyntiä ja lenkkeilyä niin eipä ole tuntunut missään. Viikonloppuisin uppoaa toki tonkka jos toinenkin.

    • Eipä tule pidettyä kirjaa. Ehkä otan ehkä en. Riippuu fiiliksestä. Jos on maullaan niin en näe syytä olla ottamatta. Jos ei maistu, en ota. Yksinkertaista. Viinaa on talossa kuitenkin sen verran ettei juomalla lopu ihan heti.

      Edesmennyt kaveri tupakoi ja joi 10 olutta illassa. Oli kerran kärynnyt ratista ja sen jälkeen teki tarkat laskelmat ja osti alkometrin. Tuloksena oli 10 0,33l olutta illan aikana niin aamulla promillet on alle 0,5 ja voi lähteä töihin. On se tarkkaa. Elämäntavat väsyttivät vähän päälle 50v.

    • Anonyymi

      Kolme isoa tölkkiä mennyt päivässä ja ikää nyt 15. Harrastan jääkiekkoa, salilla käyntiä ja lenkkeilyä niin ja nuuskaamista ja eipä ole huomaa missään missään. Viikonloppuisin pussikaljaa urakalla. Tölit rutistelen ja jätän luontoon

    • Anonyymi

      silloi tättöin viikonloppuisin ja sitten kunnolla sekin toisinaan. joskus poltan usein en huanaa niin koukussa olen nauratta keskustelut kerran poltat ruohoa olet koukussa. mutta missä ihmeen koukussa jo et satu olemaan kalasa ja ongenkoukku tarttuu kätee.

    • Anonyymi

      Oluitta ei koskaan
      Kuohuviiniä, jos on sellainen tilaisuus
      Viiniä melkein vuosittain

      • Anonyymi

        Hahhahhaaa! Hyvä kirjoitusvirhe: "oluitta" kun piti olla "olutta"


    • Anonyymi

      Joka päivä 8-10 tölkkiä menee. En kuitenkaan tule känniin niistä. Missä vika?

    • Anonyymi

      0.

    • Anonyymi

      Absolutisti . Ja hyvin pärjää ilmankin😊

      • Anonyymi

        Aivan 😊


    • Anonyymi

      Vastaus 4 mutta tosi harvoin niin paljon kerralla että olisin selvästi juovuksissa. Pidän viinin ja oluen mausta.

    • Anonyymi

      0, enkä ole koskaan juonut yhtään.

    • Anonyymi

      Ihan oikein joku kirjoitti että Jeesus on tie taivaaseen. Kannattaakin miettiä missä vietät iäisyytesi taivaassa vai helvetissä. Raamattu sanoo että älkää eksymä. Juomat avionrikkojat haureelliset valehtelivat eivät voi nähdä jumalan valtakuntaa. Siksi tehkää parannus synneistä ja pyytäkää synnit anteeksi. Tänään on pelastuksen päivä

      • Anonyymi

        Maailmassa on tasan 2 hallitsijaa. Jumala ja Saatana. Heistä voi valita kumman tien valitsee. Isis-taistelijat ovat valinneet Saatanan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on tasan 2 hallitsijaa. Jumala ja Saatana. Heistä voi valita kumman tien valitsee. Isis-taistelijat ovat valinneet Saatanan.

        Silkkaa valepropagandaa. Ei ihminen voi valita mitään.

        Pitkäaikaisesti kuiville pääsee vai 1 - 2 % alkoholisteista. Tässä ovat sekä harvat hoitamalla ja "spontaanisti" raitistuneet, uskoontulleet ja AA-laiset, kaikki, jotka planeetalta löytyy.

        Hengellisissä kokouksissa jätetään mainitsematta, että edessä on jatkuvia sortumisia, emmekä mekään pitkään kuivilla olleet ole koskaan terveitä. Olemme joko masentuneita tai ahdistuneita tai molempia. Parantua emme voi koskaan.


      • Anonyymi

        Miten Jeesus liittyy alkoholiin? No ainakin sillä tavalla, että Herramme ensimmäinen tunnusteko oli veden muuttaminen viiniksi kotikylänsä hääjuhlassa. Kohotan iloisen maljan sille!


    • Säännöllinen alkoholinkäyttö aiheuttaa toleranssin eli tottumuksen, jolloin sama alkoholivaikutus saavutetaan vain suuremmalla alkoholimäärällä. Jos veren alkoholipitoisuus laskee alle tämän, mennään alkokoholittomaan tilaan verrattuna pakkasen puolelle, jolloin koko nautittu alkoholimäärä menee perushuoltoon.

      Humalaan tulee vasta sitten, jos on ylittänyt perushuollon tason. Toleranssisi on niin suuri, ettei 10 pulloa vielä ylitä toleranssin vaatimaa tasoa.

      Vasta mitä nautitaan perushuollon lisäksi, tuottaa humalaa.

      Normaali-ihmisen maksa polttaa n. 7 g/h, jo vakiintunut alkoholisti n. 15 g/h. Juomisesi tuottaa juuri perushuollon verran, joten et tule humalaan.

      Itse join perushuollon verran, joka myös oli maksimi, minkä kouliintunut maksa voi polttaa. Harvoin olin humalassa. Join 17 pulloa olutta päivässa, eivätkä ihmiset uskoneet kuiville päästyäni, että olin alkoholisti, koska en ollut melskannut, räyhännyt enkä törmäillyt.

      Suurin osa alkoholisteista on sellaisia, joilla on jatkuvasti korkea veren alkoholi, muttei alkokolin nauttimisen subjektiivisia merkkejä. Alkoholisti juo pääasiassa saavuttaakseen NORMAALIA VASTAAVAN TILAN.

      Vaikean alkoholistin juomisen liki koko osa menee perushuoltoon.

    • Anonyymi

      Minun mielestä jokaisella, jolle täysi absolutismi olisi täysin mahdoton asia, on jo jonkin asteinen addiktio alkoholiin, samoin tupakkaan tai muihin päihteisiin. Tuolla kysymyksellä jokainen voi testata itsensä ja tilansa.

      • Anonyymi

        Eiköhän ole myöskin niin päin, että sillä joka turvautuu absolutismiin voi itsellään olla aika vino suhde viinaan. Jos ei pisaraakaan kestä ilman että ratkeaa. Sairautta tai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole myöskin niin päin, että sillä joka turvautuu absolutismiin voi itsellään olla aika vino suhde viinaan. Jos ei pisaraakaan kestä ilman että ratkeaa. Sairautta tai ei.

        Suuri osa harvoista absolutisteista on kuivilla olevia alkoholisteja, mutta molempien määrä on hyvin pieni.

        Henkilöt, jotka ottavat hyvin, hyvin harvoin, nimittävät usein itseään absolutisteiksi, vaikka eivät tosiasiallisesti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole myöskin niin päin, että sillä joka turvautuu absolutismiin voi itsellään olla aika vino suhde viinaan. Jos ei pisaraakaan kestä ilman että ratkeaa. Sairautta tai ei.

        Voi sitä tietysti tuotakin kautta ajatella mutta ei se välttämättä noin mene. Kaikki eivät pidä alkoholista, sen mausta eikä sen vaikutuksistakaan. Kaikilla ei ole mitään suurempaa tarvetta alkoholiin. Itse juon vain max. muutaman annoksen vuodessa, välillä on mennyt vuosia, etten juo ollenkaan. Oma juttuni ovat kahvilat ja ruokapaikat. Tapaamiset usein myös rakentuu kahvila- tai lounastapaamisen ympärille. Itselleni sokeri ja ruoka ovat olleet elämässä addiktioita. Sitä kautta olen yrittänyt ymmärtää myös päihderiippuvuuksien kanssa kamppailevia.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Suuri osa harvoista absolutisteista on kuivilla olevia alkoholisteja, mutta molempien määrä on hyvin pieni.

        Henkilöt, jotka ottavat hyvin, hyvin harvoin, nimittävät usein itseään absolutisteiksi, vaikka eivät tosiasiallisesti ole.

        Totta. Absolutisti on sellainen, joka ei käytä alkoholia ollenkaan. Mielestäni todella vähän alkoholia käyttävä voi nimittää itseään melkein absolutistiksi.


    • Anonyymi

      10-12 annosta viikossa
      joskus se menee päiväs tai sit kolmena päivänä yhteensä.
      sama tahti myös lomaaikaan

    • Anonyymi

      Se vaihtelee, mutta korkeintaan 2 kertaa viikossa, silloinkin korkeintaan 3 alkoholiannosta. Joskus kerran viikossa tai kahdessa viikossa. Ikinä en juo päiväsaikaan eli ota krapularyyppyä, joka johtuu varmaan siitä, ettei mun määrillä tule edes mitään krapulaa. En kyllä usko, että muutenkaan joisin päivällä tai aamulla.

    • Anonyymi

      Joka päivä lasi viiniä. Näin on mennyt viimeiset 30 vuotta. Terveiset italiasta.

    • Anonyymi

      Typerä aloitus. Muualla Euroopassa (pohjoismaiden ulkopuolella) esim. olutta ei edes pidetä alkoholina :)

      ELI JOKA PÄIVÄ. Kännissä en kuitenkaan ole koskaan, tai edes pikkuhiprakassa.

      • Anonyymi

        Olin töissä Etelä-Euroopassa, viini kuului asiaan aina lounaan kanssa. Lasin tai pari, joka ei raavaalle miehelle käytännös tunnu missään, keskushermostollisesti. Suomeen takaisin tullessa on brutaalia huomata miten mautonta ja ilotonta elämä on. Niin tiukkapipoista, että huh huh mitä paskaa, sano pastori! Vettä vaan hyvänkin safkankin kaa. Täällä ollaan robotteja. Suomessa käsitellään alkoholia vain ja ainoastaan päihteenä ja kemiallisena yhdisteenä, ja unohdetaan täysin, mitä makunautintoja se tarjoaa. Vettä tai maitoa (italialaiset eivät uskoneet että aikuiset oikeasti juovat maitoa täällä) pitäisi vain juoda - on tämä surkea maa, ihan todella.

        /avautuminen loppu


    • Joka päivä litra koskenkorvaa.

    • Anonyymi

      Se on 3.

    • Anonyymi

      En juo ollenkaan. En ole koskaan edes maistanut. Ja olen nyt 25v nainen. :)

      • Pelkäätkö mahdollisuutta, että olisit alkoholisti, tai onko valintasi ehkä ideologinen?

        Meikäläistä kuivilla olevaa alkoholistia pidetään pellenä tavallisessa seurassa jossa nautitaan alkoholia. Aiheuttaa suuria vaikeuksia ihmissuhteissa.


    • Anonyymi

      Perjantaisin menee n.20 alkoholiannosta. Muulloin ei tee mieli alkoholia ollenkaan.

    • Anonyymi

      Mulla tulee kakka housuun.

    • Anonyymi

      Muutaman kerran vuodessa. Kouhuviinit juhlissa, glögit ja konjakit jouluna, olut mökkisaunassa.

      Nuorempana oli juhlimista viikonloppuisin ja vaikkapa vappuna ja juhannuksena, joten kyllä silloin aloitettiin heti aamusta. Jos nyt ylipäätään ehdittiin nukkumaan.

    • Anonyymi

      0 en juo mitään alkoholipitoisia juomia

    • Anonyymi

      3.

      En koskaan.

      Eli tismalleen kuten muidenkin elintarvikkeiden suhteen.

    • Anonyymi

      Kolme grammaa hasista on päiväannoksein. Amfetamiinia muutama viiva livahtaapi yksintein. Lähdenpä tästä nappaamaan parisenkymmentä Tuoppia, kun janottaa näin yösyömmellä.

      Kuten Mellerilllä siis, kaksi koppaa kaljaa ja kaksi pulloa koskenkorvaa päivässä. Eli 48 olutta ja kaksi kossua. Viikonloppuna sitten enemmän, että tuntuisi jossain.

    • Anonyymi

      Olutta viimeksi 1999. Viiniä maistoin puoli lasillista joskus 90-luvun alussa. Rommista kevyt humala syksyllä 2015. Sen jälkeen ei tippaakaan. Humalaan olen erehtynyt muuten n. 1-3 krt vuodessa. En ole oikein koskaan ymmärtänyt pään sekoittamista kemikaaleilla, samoin kuin en ymmärrä juoksemista päin betoniseinää.

      • Anonyymi

        Tee syö hampaat jos sitä juot eli teetä.... pepsi MAX syövyttää, mutta ei ole niin vaarallinen kuin kahvi tai tee.


    • Anonyymi

      Kun ajat - et ota
      Kun otat - ota kunnolla

      0 = en ollenkaan

    • Anonyymi

      1) Harvemmin kuin kerran kuussa. Keskimäärin 0-3 annosta vuodessa menee.

      En koskaan ole tarvinnut päästäkseni liikkeelle.

    • Anonyymi

      Nykyään 0.

    • Anonyymi

      Juon joka päivä aivan sikamaiset räkäkännit, koska olen alkoholisto. Hulluja ne on, jotka eivät juo🧐

    • Anonyymi

      Kyllä viinaa pitää juoda. Uskontoa ja alkoholia on turha sekoittaa toisiinsa. Uskovaisetkin olisivat paljon inhimillisempiä jos joisivat viinaa.

    • Anonyymi

      0..

    • Anonyymi

      se vaihtelee, joskus menen useammin ja joskus voi olla kuukausien taukoja, stressaantuneena enemmän

      • Anonyymi

        siis menee ja en ole koskaan tarvinnut krapularyyppyjä, juon aina vähän yhdellä kertaa


    • Anonyymi

      Nykyään pari kertaa vuodessa. Ennen join paljon, liian paljon. Tulee ihan paha olo kun miettii sitä aikaa.

    • Anonyymi

      Vaimon ja lääkärin mielestä liian paljon.

    • Anonyymi

      En juo kuravettä (olutta) ollenkaan
      En juo väkeviä
      Viiniä käytän (hyvin harvoin) ruoanvalmistuksessa ja kuumennus tuhoaa prosentit
      Boolia maistoin kihlajaisissa n. 6v sitten
      Ei ole mitään halua juoda alkoholia
      Tuoremehut ovat parempia kuin viinit

    • Anonyymi

      Pari kertaa vuodessa Rodoksella ratkean ottamaan useamman päivän huikkaputken. Loppuu kun tulen Suomeen.
      Make Stadista-"aina snadissa"

    • Anonyymi

      Vastaus on: harvemmin kuin kerran kuussa. En ole koskaan ottanut aamulla korjaussarjaa. En myöskään polta tai käytä huumeita. En ole itse asiassa koskaan edes kokeillut.

      Edellisen kerran join enemmän kuin yksi viime pe, ja sitä edellisen kerran tasan 2v sitten. Ennen koronaa join enemmän kuin yksi 2-3 krt/v. Kohtuullisen maltillista päihteiden käyttöä siis. S-nainen

    • Anonyymi

      Mistäs kustas sitä olhan kun noin kysellähän?
      Soon moro.

    • Anonyymi

      1.
      En kertaakaan.

    • Anonyymi

      Kerran viikpssa vähintään 12 olutta. Joka toinen viikonloppu pullo viinaa

    • Anonyymi

      Aina joskus, kun tekee mieli. Viimeksi noin pari vuotta sitten.

    • Anonyymi

      3 . Paitsi kun on tipaton tammikuu, saattaa tulla helmikuu jne. kun on niin mukavaa olla ilman.

    • Anonyymi

      0, nainen 61v. Joskus käytin normisti alkoholia, mutta koin että en tarvitse sitä. Turhaa energiaa, haittaa terveydelle. Ihokin heleytyy. Joka aamu on hyvä aamu. On hyvä tuntea kaikki tunteet ilman alkoholia. Rakastelukin on parempaa ilman edes sitä viinilasillista. Kaikki aistit täydellisinä. Hyvä olo:)

    • Anonyymi

      Jouluna viimeksi molempia maistoin. Ehkä kerran vuodessa?

    • Anonyymi

      1 noin kerran kuussa, tai harvemmin

      Viiniä tai lonkeroa, en enää juuri muuta.

      Yleensä ostan alkoholia ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ja sitten juon ne pois 2-3 viikonlopun aikana. Tällä hetkellä on viiniä vielä vähän ja kaadoin juuri sitä lasiin. Sitten olen taas jokusen kuukauden ilman. Ihan siksi näin, että alkoholi lihottaa ja kuluttaa sisäelimiä liikaa ja aiheuttaa riippuvuuttakin helpommin kuin ihmiset tajuaa. Suurin osa alkoholia säännöllisesti (joka viikonloppu tai useammin) käyttävistä on riippuvaisia, vaikka ei sitä myönnä edes itselleen.

      Naiselta

    • Anonyymi

      1 ei juomisessa ole mitään mieltä. Tuntuu karmivalta ajatukselta olla joka hetki kännissä varsinkin aamuisin

    • Anonyymi

      Mikäs saatanan sosiaalitantta sinä olet.? Ja vastaus kyselyysi: VITTUAKO SE SULLE KUULUU KENENKÄÄN ALKOHOLIN KÄYTTÄMINEN. !!!!

    • Anonyymi

      1
      En koskaan

    • Anonyymi

      Jos nyt ottasin lasillisen niin vastaus olis "kerran noin pariin vuoteen".

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi

      1 Kerran kuussa. En tarvitse alkoholia liikkeelle pääsyyn ja en juo humalaan asti.

    • Anonyymi

      Ei voi vastata vain numerolla, sillä botti sensuroi ; 0

    • Anonyymi

      Just eilen join 2 lasillista viiniä. Seuraavasta kerrasta ei ole aavistustakaan. Ehkä ensi kuussa, ehkä ensi vuonna.

    • Anonyymi

      viinaa juon aina kun tekee mieli, noita muita silloin tällöin.

    • Anonyymi

      0
      (Viimeiset 40 vuotta)

    • Anonyymi

      Itse en juo ollenkaan, mutta entiset mieheni Valitettavasti sitten minunkin edestäni. Siihen me suhteet siihen loppuikin.
      Löytyisipä raitis mies elämääni.

    • Anonyymi

      Todella harvoin nykyään. Ostin syntymäpäivän kunniaksi tällä viikolla pari olutta ja edellisistä oli ehtinyt vierähtää jo ainakin 4 kuukautta.

    • Ehkä 1- 2 kertaa vuodessa

    • Anonyymi

      En juo usein enkä paljon. Massu ei tykkää. Kerran viikossa suunnilleen

    • Anonyymi

      Mahdollisimman usein. Se on tavoite. Kiintopiste, tähtäin elämässä.

    • Anonyymi

      En koskaan! Olen elänyt vanhaksi niin raittiina, etten edes kahvia juo. Alkoholi vapaata olutta olen kerran maistanut mutta en koskaan ostanut sitäkään.
      Hyvä tee hunajan kera hyvässä seurassa on ok!

      • Anonyymi

        Minusta tuntuu , ettet oo rehellinen itsellesikään


    • Anonyymi

      Kerran kuussa tai harvemmin. Pidän välillä pitkiä taukoja, kuukausia. Nuorempana tuli juotua enemmän, mutta tulin järkiini jossain vaiheessa. Terveys edellä.

    • Anonyymi

      Entä itse?

    • Anonyymi

      1 kerran kuussa tai harvemmin.

    • Anonyymi

      0 en koskaan,aivan liian reppanaa vetää jotakin alkoholia

      • Anonyymi

        Ei välttämättä kyse ole reppanasta tai käyntiin lähdöstä...mulla on 20v suhde takana/naimisissa teen töitä joka arkipäivä joskus viikonloppuisin,ala metalli-ala. Aika usein tulee vedettyä sauna bisset lauantaina6-12kpl jos on vkl vapaa. ja käytyä paikallisessa ,mun mielestä se on jokaisen oma valinta? Töissä en vedä koska päivät venyy 10-15h .Lomilla jos ollaan reissussa ulkomailla saattaa mennä joka päivä,mitäs sitten kun on talo maksettu ja autot..Tartte tälle k..ipää hallitukselle liikaa antaa


    • Anonyymi

      Hyvin harvoin. Hyvässä seurassa äärimmäisellä maltilla.

    • Anonyymi

      3 , joskus 4

    • Anonyymi

      Ei yhtään terkuin maksavika.
      (Söin liian rasvaista liian kauan).
      Alkoholi on joillain syynä.
      Mutta myös maidon ja liham rasva ,varsinkin juomiin lisätty Fruktoosi
      Ja parasetamoli ei tee maksalle hyvää..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe