Ikävä fiksua sielua

Anonyymi

ja hyvää juttuseuraa.

58

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mee illalla seuroihin . . .

      • Anonyymi

        uskonlahkot on pahimpia

        tekopyhää toisten kusaamista ja valtapeliä.
        Kuka sielläkään on järjissään tai vilpitön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskonlahkot on pahimpia

        tekopyhää toisten kusaamista ja valtapeliä.
        Kuka sielläkään on järjissään tai vilpitön?

        Uskoisit sinäkin synnit anteeksi jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovinto veressä. Seurat on hyvä paikka saada synninpäästö toiselta uskovaiselta.


      • Anonyymi

        vaikka uskoisi, niin ei kukaan jaksa päivästä toiseen kuulla saarnaa Jeesuksesta, että joka keskusteluun liittyy Jeesus. Ihmiset tahtovat puhua normaaleista elämään ja arkeen liittyvistä asioista. Olen joskus katsonut vaikka TV:stä näitä kokoontumisia, niin kokoajan niissä jauhetaan Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisit sinäkin synnit anteeksi jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovinto veressä. Seurat on hyvä paikka saada synninpäästö toiselta uskovaiselta.

        mitä toinen uskova voi antaa anteeksi?
        Kipuni, väsymykseni...että sanoin, etten jaksa...

        Olet oikeasti kaipaan kirkkoa ja haluaisin jutella teologin kanssa, mutta
        saako siellä samaa sokeaa mantraa kuin tietokonehuollossa...sitten kun hermostuu kun ei saa vastausta ...sanoo ”mä en voi muuta kuin mitä olen jo sanonut....”

        Brittikylissä on lähipappi, joka elää ihmisen lailla ihmisen elämää ja
        on jotenkin todellisempi juttukaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä toinen uskova voi antaa anteeksi?
        Kipuni, väsymykseni...että sanoin, etten jaksa...

        Olet oikeasti kaipaan kirkkoa ja haluaisin jutella teologin kanssa, mutta
        saako siellä samaa sokeaa mantraa kuin tietokonehuollossa...sitten kun hermostuu kun ei saa vastausta ...sanoo ”mä en voi muuta kuin mitä olen jo sanonut....”

        Brittikylissä on lähipappi, joka elää ihmisen lailla ihmisen elämää ja
        on jotenkin todellisempi juttukaveri.

        Teologia on pseudotiedettä, sillä ei ole mitään faktapohjaa olemassa.


      • Anonyymi

        Mutta se pappi elää ihmisenä luiden joukossa
        ja sen yksi tehtävä on lohduttaa...

        Kuka sen tekee, ellei lähipappi,
        britti lähipappi.


      • Anonyymi

        muiden ei
        luiden

        tänään tulee aika paljon kirjoitusvirheitä


    • Anonyymi

      🤔
      ja miksi kaikki ihmiset nykyään ovat niin ilkeitä toisilleen. Kaikki vaan kusettaa toisiaan minkä ehtivät.

      Mikään järjellinen ei näytä herättävän muuta kuin pilkkaa.
      Mistä tää johtuu?

      huumeita...epätoivoa?

      • Anonyymi

        Ei maailmaa voi ymmärtää "järjellä" kokonaan koska ihmisiäkin ohjaavat tunteet. Ihmisten toiminta ei käy järkee ennenkuin on lukenut mitä Jeesus meistä kertoo evankeliumeissa. Kannattaa lukea ja miettiä osuuko Hän oikeaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maailmaa voi ymmärtää "järjellä" kokonaan koska ihmisiäkin ohjaavat tunteet. Ihmisten toiminta ei käy järkee ennenkuin on lukenut mitä Jeesus meistä kertoo evankeliumeissa. Kannattaa lukea ja miettiä osuuko Hän oikeaan.

        Toi ymmärtäminen ja järki: tarkoitin sitä miten ihmiset keskimäärin kohtelee toisiaan. Huonosti tai asiallisesti, eli järjellisesti.

        Mitä tulee jeesus juttuihin, mulla on vähän kriisi sen kanssa.
        Isämeidän - rukous ei tunnu enää oikealta ja
        elämässä on tapahtunut paljon sellaista, etten ole väleissä
        hyvin toimeentulevien ja ylimaallisen kauniiden henkilolentojen kanssa, jotka
        katsoo kaukaa
        ja antaa kaiken tekijöille anteeksi.

        Vai tulinko tänne kärsimään jonkun sairaasta luonnosta?
        Mikä se sellainen suunnitelma olisi?

        Kun hyvään ei vastata hyvällä....
        Olisin jo valmis haitumaan energiaksi, mutta en ole saanut vielä vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maailmaa voi ymmärtää "järjellä" kokonaan koska ihmisiäkin ohjaavat tunteet. Ihmisten toiminta ei käy järkee ennenkuin on lukenut mitä Jeesus meistä kertoo evankeliumeissa. Kannattaa lukea ja miettiä osuuko Hän oikeaan.

        Jeesus tulee pian takaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi ymmärtäminen ja järki: tarkoitin sitä miten ihmiset keskimäärin kohtelee toisiaan. Huonosti tai asiallisesti, eli järjellisesti.

        Mitä tulee jeesus juttuihin, mulla on vähän kriisi sen kanssa.
        Isämeidän - rukous ei tunnu enää oikealta ja
        elämässä on tapahtunut paljon sellaista, etten ole väleissä
        hyvin toimeentulevien ja ylimaallisen kauniiden henkilolentojen kanssa, jotka
        katsoo kaukaa
        ja antaa kaiken tekijöille anteeksi.

        Vai tulinko tänne kärsimään jonkun sairaasta luonnosta?
        Mikä se sellainen suunnitelma olisi?

        Kun hyvään ei vastata hyvällä....
        Olisin jo valmis haitumaan energiaksi, mutta en ole saanut vielä vastausta.

        No ei Jeesus käske ketään edes tekemään hyvää. Vain kutsumaan Hänet luokseen ja katumaan omia syntejään (Hän hoitaa parannuksen). Hyvää ei voi tehdä ilman totuutta koska kaikki hyvä maailmassa on lopulta johdettava totuudesta. Siksi Jeesus haluaa ihmisten tuntevan Hänet itsensä (totuuden). Hyvän tekeminen ilman totuutta ei ole minkään arvoista.

        Luukas 22:"Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun." Pyydät väärin. Jos Jumala täyttäyisi kaikki toiveemme tässä ja heti maailma ei voisi olla olemassakaan. Jumala antoi enkelin surmata kaikki esikoiset egyptistä Mooseksen toisessa kirjassa. Aika julmaa. Mutta se tapahtui, että pelastus voisi tulla eli Jeesus. Jumala työstää tahtonsa meidän tahtojen kohinan keskeltä.
        Se että pyydät mitä itse tahdot on Jumalan tekemistä alamaiseksi kun meidän tulee olla alamaisia. Ei tarkoita etteikö voi pyytää mutta turha odottaa, että Jumala toimisi joulupukin tavoin. Ei Hän säästänyt Jeesusta ristiltä eikä ketään uskovaa jos se on Hänen tahtonsa mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tulee pian takaisin

        Niin tulee. Se on aistittavana ihmisissä ja nähtävissäkin aika selvästi lähi-idän tapahtumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tulee pian takaisin

        Miki tulisi, kun ihmiset kohtelis häntä varmaan samalla tavalla kuin viime kerralla.
        Johan se touhu on nähty, eikä ihmiset ole tällä vuosituhannella yhtään sen mukavempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei Jeesus käske ketään edes tekemään hyvää. Vain kutsumaan Hänet luokseen ja katumaan omia syntejään (Hän hoitaa parannuksen). Hyvää ei voi tehdä ilman totuutta koska kaikki hyvä maailmassa on lopulta johdettava totuudesta. Siksi Jeesus haluaa ihmisten tuntevan Hänet itsensä (totuuden). Hyvän tekeminen ilman totuutta ei ole minkään arvoista.

        Luukas 22:"Isä, jos tahdot, niin ota tämä malja minulta pois. Mutta älköön toteutuko minun tahtoni, vaan sinun." Pyydät väärin. Jos Jumala täyttäyisi kaikki toiveemme tässä ja heti maailma ei voisi olla olemassakaan. Jumala antoi enkelin surmata kaikki esikoiset egyptistä Mooseksen toisessa kirjassa. Aika julmaa. Mutta se tapahtui, että pelastus voisi tulla eli Jeesus. Jumala työstää tahtonsa meidän tahtojen kohinan keskeltä.
        Se että pyydät mitä itse tahdot on Jumalan tekemistä alamaiseksi kun meidän tulee olla alamaisia. Ei tarkoita etteikö voi pyytää mutta turha odottaa, että Jumala toimisi joulupukin tavoin. Ei Hän säästänyt Jeesusta ristiltä eikä ketään uskovaa jos se on Hänen tahtonsa mukaista.

        Olet siunattu mies, julistat rakkauven sanaa
        mutta tosuus on ihmisen kanssa vähän niin ja näin,
        kun jokainen näkee asiasta oman puolensa.

        Ja mitä tulee paikaani, siitä ei ole epäilystä...
        ja me molemmat tiedämme sen oikein hyvin.
        Turhaa mahtailua.
        Saa sitä silti pyytää, eikä vaan nillittää yöllä hiljaa tyynyyn, ettei jaksa tätä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miki tulisi, kun ihmiset kohtelis häntä varmaan samalla tavalla kuin viime kerralla.
        Johan se touhu on nähty, eikä ihmiset ole tällä vuosituhannella yhtään sen mukavempia.

        Hän tulee hakemaan ne ketkä haluavat Hänen luokseen. Ei Hän hae "hyviä" ihmisiä vaan ne ketkä uskovat Häneen ja tekevät Hänen tahtonsa elämässään, eli uskovat ja kasvavat hedelmää (usko, Jumalan tuntemus, rakkaus, rauha jne ovat hedelmiä). Jeesus opettaa että yksin Jumala on hyvä. Siis vain ne ketkä uskovat olevansa pahoja ja kaipaavat parannusta pahuuteensa sen saavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tulee hakemaan ne ketkä haluavat Hänen luokseen. Ei Hän hae "hyviä" ihmisiä vaan ne ketkä uskovat Häneen ja tekevät Hänen tahtonsa elämässään, eli uskovat ja kasvavat hedelmää (usko, Jumalan tuntemus, rakkaus, rauha jne ovat hedelmiä). Jeesus opettaa että yksin Jumala on hyvä. Siis vain ne ketkä uskovat olevansa pahoja ja kaipaavat parannusta pahuuteensa sen saavat.

        ihmisiä kuolee joka päivä, miksi hän tulisi jotenkin erikseen hakemaan jotain ryhmää?
        Toiset pääsee, toiset joutuu kuolemaan joka päivä.
        uskoivat tai eivät

        kiva että jossain on hyvä jumala
        Olen siinä vaiheessa, että kaikki käy.


        Taidan jäädä asemalle odottelemaan maailman loppuun asti.
        Oli varmaan kiva roiskasta mut tänne kärsimään ja
        sitten katsoa miten muurahaiset kestää toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihmisiä kuolee joka päivä, miksi hän tulisi jotenkin erikseen hakemaan jotain ryhmää?
        Toiset pääsee, toiset joutuu kuolemaan joka päivä.
        uskoivat tai eivät

        kiva että jossain on hyvä jumala
        Olen siinä vaiheessa, että kaikki käy.


        Taidan jäädä asemalle odottelemaan maailman loppuun asti.
        Oli varmaan kiva roiskasta mut tänne kärsimään ja
        sitten katsoa miten muurahaiset kestää toisiaan.

        Koska Hän on luvannut ja Jumala ei lupaa mitään lupausta täyttämättä. Sanot noin vain koska meidän yhteiskunta ja koulut opettavat, että inhimillinen kärsimys on suurin paha elämässä. Ei se ole (tuollainen opetus kasvattaa heikkoja ihmisiä). Elämässä menestyminenkin vaatii aika usein paljon murhetta ja tuskaa. Älä sotke nykypäiväistä liberaalien käsitettä "hyvästä" Jumalan hyvään. Eivät ne ole sama asia. Jumala salli ainoan Poikansa kärsiä aikansa tuskaisimman kuoleman. Miksi Raamattu kutsuu Jumalaa hyväksi? Koska Hän päättää mikä hyvää on ja onneksi Hän on päättänyt, että armo meitä kohtaan on hyvää, muuten olisi jo meidät hävittänyt. Joskus inhimillinen kärsimys tuottaa enemmän hyvää kuin pahaa. Itselläni on takana paljon yksinäisyyttä, epäonnistumisia, hylätyksi tulemista, vääryyttä itse tehtynä ja toisten tekemänä. Kaikki kuitenkin toivat minut Jeesuksen luokse. Tähän on hyvä jäädä lepäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Hän on luvannut ja Jumala ei lupaa mitään lupausta täyttämättä. Sanot noin vain koska meidän yhteiskunta ja koulut opettavat, että inhimillinen kärsimys on suurin paha elämässä. Ei se ole (tuollainen opetus kasvattaa heikkoja ihmisiä). Elämässä menestyminenkin vaatii aika usein paljon murhetta ja tuskaa. Älä sotke nykypäiväistä liberaalien käsitettä "hyvästä" Jumalan hyvään. Eivät ne ole sama asia. Jumala salli ainoan Poikansa kärsiä aikansa tuskaisimman kuoleman. Miksi Raamattu kutsuu Jumalaa hyväksi? Koska Hän päättää mikä hyvää on ja onneksi Hän on päättänyt, että armo meitä kohtaan on hyvää, muuten olisi jo meidät hävittänyt. Joskus inhimillinen kärsimys tuottaa enemmän hyvää kuin pahaa. Itselläni on takana paljon yksinäisyyttä, epäonnistumisia, hylätyksi tulemista, vääryyttä itse tehtynä ja toisten tekemänä. Kaikki kuitenkin toivat minut Jeesuksen luokse. Tähän on hyvä jäädä lepäämään.

        Jeesus 😂 nythän oikein vitsin murjasit.


      • Anonyymi

        Mutta sinulla on usko sydämessä, sitä ei kaikilla ole.

        Eikä varsinkaan minulla. En julista, en osaa, eikä se ehkä ole tehtäväni.
        Olen kyllä auttanut muita miten voin. Siihen uskon edelleen,
        ne pienet teot - autan vaikka tuntematonta joka päivä.
        Olen ihminen toiselle - en ole täydellinen
        olen ihminen

        Taidan olla se tyhmä lampunkantaja
        väärään aikaan väärässä paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Hän on luvannut ja Jumala ei lupaa mitään lupausta täyttämättä. Sanot noin vain koska meidän yhteiskunta ja koulut opettavat, että inhimillinen kärsimys on suurin paha elämässä. Ei se ole (tuollainen opetus kasvattaa heikkoja ihmisiä). Elämässä menestyminenkin vaatii aika usein paljon murhetta ja tuskaa. Älä sotke nykypäiväistä liberaalien käsitettä "hyvästä" Jumalan hyvään. Eivät ne ole sama asia. Jumala salli ainoan Poikansa kärsiä aikansa tuskaisimman kuoleman. Miksi Raamattu kutsuu Jumalaa hyväksi? Koska Hän päättää mikä hyvää on ja onneksi Hän on päättänyt, että armo meitä kohtaan on hyvää, muuten olisi jo meidät hävittänyt. Joskus inhimillinen kärsimys tuottaa enemmän hyvää kuin pahaa. Itselläni on takana paljon yksinäisyyttä, epäonnistumisia, hylätyksi tulemista, vääryyttä itse tehtynä ja toisten tekemänä. Kaikki kuitenkin toivat minut Jeesuksen luokse. Tähän on hyvä jäädä lepäämään.

        Siis "hyvää Jumalaa" ei ole olemassa, jos otetaan hyvän standardiksi liberaalin humanismin standardi (kaikki inhimillinen tuska ja kärsimys on pahasta, mikä on täysin naurettava ajatus hyvästä). Raamattu itse sanoo, että Jumalalla on oma standardi hyvälle ja sen mukaan meistä kukaan ei ole hyvä. Ja vain Jumala on tuon standardin mukaan hyvä. Me ihmiset emme voi kuin etsiä Häntä ja turvautua Hänen hyvyyteensä, koska omamme ei tule koskaan riittämään Hänelle. Vain Hänen, Jeesuksen hyvä kelpaa Taivaanisälle. Siis usko Jeesukseen ainoastaan kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinulla on usko sydämessä, sitä ei kaikilla ole.

        Eikä varsinkaan minulla. En julista, en osaa, eikä se ehkä ole tehtäväni.
        Olen kyllä auttanut muita miten voin. Siihen uskon edelleen,
        ne pienet teot - autan vaikka tuntematonta joka päivä.
        Olen ihminen toiselle - en ole täydellinen
        olen ihminen

        Taidan olla se tyhmä lampunkantaja
        väärään aikaan väärässä paikassa.

        Hyvän tekeminen on oikein kun uskoo Jeesukseen. Ilman uskoa ihminen voi tehdä hyviä tekoja myös mutta lopulta yleensä huomaa tekevänsä sitä pahaa mitä vastaan yrittää taistella. Muista ettei ne sinun tekosi pelasta sinua. Yksin Jeesus voi pelastaa ja siis usko Häneen. Hedelmiä on myös se että pitää Jumalan käskyt. Kuitenkin, kukaan ei pelastu käskyjäkään noudattamalla vain uskolla. Hyvää saa ja kuuluu tehdä. Älä murehdi liikaa. Rukoile lakkaamatta ja lue Raamattua ja usko ja pyydä lisää uskoa. Älä yritä omin voimin. Pyydä voimaa Taivaanisältä.


    • Anonyymi

      Ensiviikolla tulen töihin.

      • Anonyymi

        Tervemenoa
        työn iloa

        mun lähes kaikissa työpaikoissa on ollut
        kiusaamista
        joten tuskin kaipaamme toisiamme


      • Anonyymi

        Itse en ainakaan ole menossa. Syy löytyy ja hän tietääkin sen...


    • Anonyymi

      Minäkin kaipaan juttuseuraa, mutten ole fiksu tms.
      Käykö tällainen pikkuisen hidas ja asioista vähän tietämätön pullossa kasvanut naisihminen?

      • Anonyymi

        Nyt selkä suoraksi,
        mitä se ”en ole fiksu tarkoittaa”?

        Minun maailmassa on kusipäitä tai mukavia ja rehellisiä ja
        jälkimmäiset on fiksuja.

        ja tervetuloa, palstalla on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt selkä suoraksi,
        mitä se ”en ole fiksu tarkoittaa”?

        Minun maailmassa on kusipäitä tai mukavia ja rehellisiä ja
        jälkimmäiset on fiksuja.

        ja tervetuloa, palstalla on tilaa.

        Kiitos! Mistä nyt juteltais? Kuka aloittaa?


      • Anonyymi

        Paitsi että olet mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että olet mies.

        Kuka on mies?


    • Anonyymi

      No täälähä mie sitten oon.
      Miss sie olet?

      • Anonyymi

        Kiva kun pääsit tulemaan,
        täällähän minäkin.

        Kävin hakemassa tässä välissä kaupasta
        kahvia, leipää ja jäätelöä.

        Mitäs - maistuuko palstalaisille kahvi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun pääsit tulemaan,
        täällähän minäkin.

        Kävin hakemassa tässä välissä kaupasta
        kahvia, leipää ja jäätelöä.

        Mitäs - maistuuko palstalaisille kahvi?

        Juuri join, mutta kyllähän toinenkin kuppi aina kelpaa. Ukkosen jyristessä on ihana istua pimeässä lämmin muki sylissä. Mitä jäätelöä saadaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri join, mutta kyllähän toinenkin kuppi aina kelpaa. Ukkosen jyristessä on ihana istua pimeässä lämmin muki sylissä. Mitä jäätelöä saadaan?

        ukkosen jyrinässä on jotain rauhoittavaa...

        Jäätelö on Ingmannin vadelma smoothie, litran pkt
        Yllättävän hyvää, en ole syönyt jäätelöä pitkään aikaan.

        Se on laktoositon, jos se pierettää tai pistää mahan kurisemaan,
        voin tarjota myös laktoosipillerin.
        Huomaavaista, eikö?


    • Anonyymi

      Olen miettinyt tätä kärsimistä ja ajattelin laittaa ranttaliksi.
      Mut mitä se on, en ole koskaan tykännyt viinasta,
      en jaksais lähteä baariin, siellä haisee pahalle ja kamala melu..

      Jos söis kaikkea mitä haluaa kunnes rahat loppuu (siihen ei mene kauaa)

      Ehdotuksia?

      • Anonyymi

        Mä aina ajattelen nappaavani äkkilähdön jonnekin viimeisillä rahoilla, koska loppuvathan ne kuitenkin, ja kuka koko ajan jaksaa säästellä ja synkistellä. Takaisin ei tarvitsisi palata. Ikinä en ole tehnyt. Siinä ne keski-iköisen "hurvittelut"...


      • Anonyymi

        Mene alasti uimaan johonkin rantaan. Vois tehdä hyvää, en tiedä mutta olettaisin. En ole aloittaja.
        Ei kovin fiksu ehdotus, mutta mikä on sitten fiksua tässä elämässä? Jos kaipaa tepäisyä ja vaihtelua niin alasti uiminen on silloin ehkä giksua kuka siittä saa hyödyn irti.


      • Anonyymi

        me käytiin ennenvahvaan äkkilähdöillä etelässä
        mut kreikka, espanja ja italia on kamalassa jamassa
        Ei ole enää turvallista.

        Alasti uiminen - häpäsen itseni naapureiden silmissä ja siinä kaikki,
        joutuu häpeämään vielä enemmän jos ei tulekaan pikaista taivaaseen astumista. Sama homma juhannustaikojen kanssa, alasti niityllä ja sitä rataa.

        En tiiä - kaikki leffat on katottu. Haluaisin kirjoittaa - tai edes yrittää, mutta
        selkä ei kestä istumista.. olis idea.

        Vois tietty yrittää pitzaa ja ..
        Piirsin päivällä suunnitelmia, vaikka tiedän, etten enää koskaan pysty tekemään mitään sen eteen.

        olisin halunnut edes kirjoittaa yhden lasten kirjan ja aikaa ei enää ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        me käytiin ennenvahvaan äkkilähdöillä etelässä
        mut kreikka, espanja ja italia on kamalassa jamassa
        Ei ole enää turvallista.

        Alasti uiminen - häpäsen itseni naapureiden silmissä ja siinä kaikki,
        joutuu häpeämään vielä enemmän jos ei tulekaan pikaista taivaaseen astumista. Sama homma juhannustaikojen kanssa, alasti niityllä ja sitä rataa.

        En tiiä - kaikki leffat on katottu. Haluaisin kirjoittaa - tai edes yrittää, mutta
        selkä ei kestä istumista.. olis idea.

        Vois tietty yrittää pitzaa ja ..
        Piirsin päivällä suunnitelmia, vaikka tiedän, etten enää koskaan pysty tekemään mitään sen eteen.

        olisin halunnut edes kirjoittaa yhden lasten kirjan ja aikaa ei enää ole

        Entäpä metsään meno eväiden kanssa?


      • Anonyymi

        Joskus itselleenkin kirjoittaminen auttaa. Vanhan ajan kunnon päiväkirjaa. Ei toki tyydytä kunnianhimoa tai muille antamisen tarvetta, mutta omia haaveita ja niiden panemista paperille parempaa ei olekaan. Ja murheiden tietysti myös. Tuli vain kirjoittamisesta mieleen. Teen sitä koska muu elämä ei edisty eikä miellytä. Haaveet pitävät toiminnassa. Ja murheet karkottuvat hetkeksi.
        Mikä sinun aikasi katkaisee? Miksi et enää ehdi, saako kysyä.


      • Anonyymi

        Hyvä idea
        ulkoilu on aina jees,
        jos jalat kestää

        Kävin viikko siitten tuolla...rannalla, siellä on upeat maisemat, museo ja kahvipaikka ja
        siellä oli istumapaikkoja ja
        auton sai lähelle. Lemppari ...

        Ei ole helppoa tippua täydestä vauhdista etana tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus itselleenkin kirjoittaminen auttaa. Vanhan ajan kunnon päiväkirjaa. Ei toki tyydytä kunnianhimoa tai muille antamisen tarvetta, mutta omia haaveita ja niiden panemista paperille parempaa ei olekaan. Ja murheiden tietysti myös. Tuli vain kirjoittamisesta mieleen. Teen sitä koska muu elämä ei edisty eikä miellytä. Haaveet pitävät toiminnassa. Ja murheet karkottuvat hetkeksi.
        Mikä sinun aikasi katkaisee? Miksi et enää ehdi, saako kysyä.

        selkäranka ja jaksaminen
        ei vaan enää jaksa nousta ja
        apua ei ole

        Suomi on kuollut ja lääkäreiden osaaminen on illuusio.

        en pysty tekemään ihmeitä
        enkä ole jumala
        vaan kuoleva ja paskova ihminen


      • Lääkärit vain arvailevat. Ihan faktaa. Joskus osuu oikeaan. Mutta siinä ammattiryhmässä ei kuulu osoittaa epäilyä tai epävarmuutta, ettei mene potilaiden (ja kollegoiden) usko ja luottamus. Joskus osuu oikeaan vaikka aluksi erehtyisikin. Samanlaisia ovat myös eläinlääkärit. Myyjille se sopii kun on kyse markkinoinnista. Muttei ihmisten osia tarvitsisi myydä... Asian sivusta taisi tulla mutta sanahan oli vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus itselleenkin kirjoittaminen auttaa. Vanhan ajan kunnon päiväkirjaa. Ei toki tyydytä kunnianhimoa tai muille antamisen tarvetta, mutta omia haaveita ja niiden panemista paperille parempaa ei olekaan. Ja murheiden tietysti myös. Tuli vain kirjoittamisesta mieleen. Teen sitä koska muu elämä ei edisty eikä miellytä. Haaveet pitävät toiminnassa. Ja murheet karkottuvat hetkeksi.
        Mikä sinun aikasi katkaisee? Miksi et enää ehdi, saako kysyä.

        toinen ongelma tuli kun keräsin 3 vuotta muistiinpanoja
        toista kirjaa varten ja ne kaikki tuhoutui.
        Huollon pojat nauroi paskaset naurut.....
        Jäipä myös kasvio tekemättä....

        Ehkä tää maailma ei tarvinnut sitä kirjaa, ei kasviota ja voin poistua näkemättä sitäkään vaivaa. Olinkin jo ehkä istunut riittävästi.

        Syökäämme siis jäätelöä, juokaamme kahvia ja ehkä vetäsen kaapista kaikki juomattomat viinat, vaikka en pidä siitä. Oksettaa pelkkä ajatus.


      • Anonyymi

        Silloin kun iso elämä ahdistaa ja aiheuttaa surua, pitää keskittyä pieniin iloihin että jaksaa...
        Juotko mustana? Mulla on just nyt maito loppu. Kermavaahto kelpaisi päälle muttei löydy nyt sitäkään. Mistä kahvista pidät eniten? Mä juon cafe parisienia. Ihanan tummaa ja epäisänmaallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun iso elämä ahdistaa ja aiheuttaa surua, pitää keskittyä pieniin iloihin että jaksaa...
        Juotko mustana? Mulla on just nyt maito loppu. Kermavaahto kelpaisi päälle muttei löydy nyt sitäkään. Mistä kahvista pidät eniten? Mä juon cafe parisienia. Ihanan tummaa ja epäisänmaallista.

        mustana, kylmänä ja kuumana
        Se on oikeasti hapanta, eikä tee luille hyvää
        mutta mitä paheita saa olla, jos ei saa edes kahvia.
        Ja taitaa olla niin, ettei lehmänmaito ole luustolle sen parempi. Tarvitaan D,C - vitamiinit ja kalsiumia kasvi- ja eläinkunnasta. Mut kalatkin on jo aika saastuneita. .... ikävä aihe.

        Eri kahvilaaduissa on eroa.
        Tumma sokeri pehmentää makua,
        keittoveden lämpötilalla on yllättävän iso merkitys.

        Tulikuumalla tulee kitkerää ja sopivalla tulee pehmeän makuista kahvia.

        Voiko kahvia olla muuta kuin epäisänmaallista? Sama homma banaanien kanssa.

        Vaihdoin soijajauheen härkäpapuun, mutta tuli erittäin erilainen puuro.
        Nyt ihmetellään miten sitä syödään, että saadaan proteiineja.


    • Anonyymi

      Ymmärrän kaipauksesi, mut minkälaista fiksuutta sielulta odotat. Ketjussa ihan sikana jeesustelua, se lieneen ei ollut aloituksesi tarkoitus.
      Haluatko ap hieman tarkentaa ?
      Aidosti kiinnostaa.

      • Anonyymi

        kaikki käy

        Jos olet ikinä tutkinut uskontojen historiaa
        ... ne on kaikki tavalla tai toisella kiinnostavia.
        Katson sitä tällä hetkellä vähän toisesta kantista.
        Jos nyt kuolen, olen takuulla yllättynyt - jos siellä onkin Jeesus vastassa. Kaikki aikanaan.

        Fiksuus on makuasia, tässä tarkoitan ihmistä joka tulee mukaan keskusteluun oli aihe mikä tahansa,....tai siis melkein mikä tahansa.
        Sellainen hyväksyvä - asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki käy

        Jos olet ikinä tutkinut uskontojen historiaa
        ... ne on kaikki tavalla tai toisella kiinnostavia.
        Katson sitä tällä hetkellä vähän toisesta kantista.
        Jos nyt kuolen, olen takuulla yllättynyt - jos siellä onkin Jeesus vastassa. Kaikki aikanaan.

        Fiksuus on makuasia, tässä tarkoitan ihmistä joka tulee mukaan keskusteluun oli aihe mikä tahansa,....tai siis melkein mikä tahansa.
        Sellainen hyväksyvä - asenne.

        Miksi pitäis mennä mukaan jauhamaan skeidaa, jos ei ole faktapohjaa tai näkemystä. Silleen tekee vain pyrkyrit. . .


      • Anonyymi

        Olisin voinut perustaa jonkun sepän kanssa
        firman, mutta sitäkään ei enää ehdi.

        Kuuntelen paljon luentoja tuubista, kun en pysty
        liikkumaan ja kivut valvottaa.
        Englanniksi, mutta tuleepahan harjoiteltua sitäkin

        Ihmisen aika menee 80%sti ihan turhaan kinaamiseen ja
        arjen kipuhin. Sitten ne turhat kivut vie kaikki voimat.

        Vai sanonko sitten helvetin portilla, että olen oppinut paljon kivusta
        ja miten ihmiset ei osaa hoitaa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki käy

        Jos olet ikinä tutkinut uskontojen historiaa
        ... ne on kaikki tavalla tai toisella kiinnostavia.
        Katson sitä tällä hetkellä vähän toisesta kantista.
        Jos nyt kuolen, olen takuulla yllättynyt - jos siellä onkin Jeesus vastassa. Kaikki aikanaan.

        Fiksuus on makuasia, tässä tarkoitan ihmistä joka tulee mukaan keskusteluun oli aihe mikä tahansa,....tai siis melkein mikä tahansa.
        Sellainen hyväksyvä - asenne.

        Oollraittista. Fiksuus todellakin on makuasia. Siinä samaa mieltä. Uskontojen historia .. taidan olla uuno siinä mielessä. Mutta ompahan oma valinta. Jokainen tamplaa tyylillään.
        Itse en usko Jesseen, mutta olen nk. hengellinen. Sille oli joku hieno sanakin kun uskoo useisiin jumaluuksiin ja henkiolentoihin samanaikaisesti. En vaan muista sitä. Enkä vaivaudu sitä tähän etsimään vain siksi että vaikuttaisin fiksulta.
        Jokaisella on vapaa tahto uskoa mihin huvittaa, ei pidä tuomita. Tai tyrkyttää jotakin vaihtoehdoista " ainoana ja oikeana " . Molemmat yllä olevista rikkovat varmaankin useammankin uskonnon sääntöjä.
        Mutta mitäpä noista. Sinun jutustelustasi tulee vaan sellainen hyvä olo. Ei muuten sitten ollut mikään trolli.
        Aidosti kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäis mennä mukaan jauhamaan skeidaa, jos ei ole faktapohjaa tai näkemystä. Silleen tekee vain pyrkyrit. . .

        Ei silti tarvitse päteä tai esittää että tietää enemmän kuin tiwtääkään. Mutta on kiva uskaltaa keskustella muustakin kuin itsestään selvitä aiheista. Intuitiota kehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oollraittista. Fiksuus todellakin on makuasia. Siinä samaa mieltä. Uskontojen historia .. taidan olla uuno siinä mielessä. Mutta ompahan oma valinta. Jokainen tamplaa tyylillään.
        Itse en usko Jesseen, mutta olen nk. hengellinen. Sille oli joku hieno sanakin kun uskoo useisiin jumaluuksiin ja henkiolentoihin samanaikaisesti. En vaan muista sitä. Enkä vaivaudu sitä tähän etsimään vain siksi että vaikuttaisin fiksulta.
        Jokaisella on vapaa tahto uskoa mihin huvittaa, ei pidä tuomita. Tai tyrkyttää jotakin vaihtoehdoista " ainoana ja oikeana " . Molemmat yllä olevista rikkovat varmaankin useammankin uskonnon sääntöjä.
        Mutta mitäpä noista. Sinun jutustelustasi tulee vaan sellainen hyvä olo. Ei muuten sitten ollut mikään trolli.
        Aidosti kiinnostaa

        No ni,
        enkä minä muista kaikkea lukemaani,
        sen verran jäi mieleen , että ne kaikki muistuttaa toisiaan
        ja oikaistaan vähän,

        älkää nyt tyrmätkö,
        mutta joulupukki on pohjoismaista alkuperää,
        tärkeä mies, tulee pimeän aikaan, Suomessa hän ei tule savupiipusta vaan ovesta, hän arvioi tuhmat / kiltit ja tuo mannaa tai ainakin lohtua. Se on hyvin samanlainen kuin viikinkien Yule tarinat ja raamatun runko.
        Raamatun hyvin monet jakeet muistuttaa varhaisten Sumerien tekstejä.

        Sumerit on herkullinen tarina. Katsokaa Tuubista - siellä on materiaalia.

        Raamattu on kuitenkin — käännösteksti. Kyllä se opettaa pimeässä vaeltavalle ihmiselle lohtua ja eettisiä arvoja.
        Mut silti...

        En sais neuvoa, mutta sanoisin, että ihmisessä on enemän viisautta kuin mitä hän käyttää. Tää epävireinen möly elämä ja stressi tekee ihmisen kuuroksi. Vaikea selittä.
        Hengitä, hiljenny.....tavoittele vastaanottavaista rauhaa.


      • Anonyymi

        Joulupukki vissiin kai saksalaista alkuperää. Munkki Saint Nicolaus tai jotakin sellaista. Saattoi olla sveitsiläinenkin. En ole ihan varma alkuperämaasta. Toi lapsille lahjoja Jeesuksen syntymäjuhlan kunniaksi.
        Ja joulu on todellakin varastettu juhla pakanallisista uskonnoista.
        Astronomisesti laskien Jeesuksen syntymäaikaan (eli reilu parituhatta vuotta sitten) oli supernovaräjähdys jokä näkyi maassa asti, ei näkynyt joulukuussa vaan keväällä muistaakseni.
        Eli se iso tähti joka kuvataan jokaisessa seimessä ja sai kolme tietäjää matkaamaan koska kuningas oli syntynyt. Jne.
        Raamattu on aikuisten satukirja. Kasa itseään täynnä olevia miehiä on koonnut mieleisiään tekstejä yhdeksi opinkappaleeksi. Ja sitä muokataan yhä edelleen itselleen edullisemmaksi. Jopa mediaseksikkäämmäsikin. Kuin uskonnollinen Valitut palat.
        Kristinusko on kuin Persut. Rahvaanomainen, jakautunut takinkääntäjä, jolla vankkumaton kansan suosio. Tämä vain mielipide. Saa olla eri mieltä.
        Ja alkuaikoina kristinusko sai suosionsa osittain juuri siksi että sulautui aina paikalliseen uskontoon ja täten varasti esimerkiksi juhlapyhät ja palvontamenot itseensä. Jotka sitten hiljalleen muokattiin kristinuskoon sopiviksi.
        En lue uskontojen historiaa mutta katselen mielelläni dokkareita.
        Aidosti kiinnostaa.


    • Anonyymi

      Ikävä myös mulla juuri tuota! Löytyykö ketään tänään täältä?

      • Anonyymi

        Tämä ketju jo aika pitkä. Ehkä joku tekisi uuden aloituksen? Ap?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju jo aika pitkä. Ehkä joku tekisi uuden aloituksen? Ap?

        mahtuuhan tänne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3361
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1828
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe