Kummaa veuhkaamista maksuhäiriömerkinnästä

Anonyymi

Mitä väliä sillä on jos on maksuhäiriömerkintä?
Mulla on ollut maksuhäiriömerkintä vuodesta 1998 alkaen. Sitten muutaman vuoden tauko ja nyt siitä olen saanut nauttia 8 vuotta.

Hyvin olen pärjännyt.
Asunto on ja autoakin olen välillä vaihdellut.
Auto ei ole minulle mikään pe . .sen jatke. En kaipaa autossa kaikenlaisia härpäkkeitä ja hiluvitkuttimia. Jos vikaa tulee korjaan itse.

Asunto on pieni rivitalo vuokrakämppä. Hyvä ilmansuunta, etelään. Pihalla on kiva kasvatella ruusuja, viiniköynnöstä ja kärhöjä.

Pääsin eläkkeelle äskettäin. Rahat riittää jopa matkustelemiseen. Ei tietenkään mihinkään kaukomaille, koska en tee siellä mitään.

Maksuhäiriö merkintäni loppuu pian, mutta loppukoon.
Ei lainoja, ei velkoja kiitos.

Maksuhäiriömerkintäisen elämä on turvallista ja auvoista.

86

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan tuossa nyt jotain ongelmaa, kun olet eläkeläinen ja asut vuokralla. Jollain lailla tuo raha-asioiden hoito vaikuttaa.

Itselläni ei olisi varaa asua vuokralla, tai olla omistamatta mitään.

• Anonyymi

Miten ei ole varaa asua vuokralla tai olla omistamatta mitään. Miksi pitää omistaa jotain muuta kuin vaatteet päällään, sänky missä nukkua. Ainoa mitä keksin on puhelin ja tietty liittymä siihen.
        Jos ihmisellä on kaikkea mitä HÄN tarvitsee niin mitä HÄNELTÄ silloin puuttuu. Tosi outoa. Voisit vähän selventää.

Itselläni esim. asunto mihin hyvin mahtuu minä ja mieheni ja koira. Hukkaneliöitä ei ole. Vuora on 420 e/kk. Eikö tämäkään mahtuisi budjettiisi.

• Anonyymi

Minun asumisen, elämisen ja autoilun maksaa omistamani yhtiöt. En tarvitse palkkaa elämiseeni ollenkaan. Tuloja ei tätä kautta mahdottomasti ole, mutta noihin normaaleihin juokseviin kuluihin se riittää.

Jos minulla ei olisi omaisuutta, joutuisin rahoittamaan kaiken palkalla.

• Niin mihin on varaa, mihin ei ! Minäkin ole ollut jo pitkään eläkkeellä, on OK-talo maatilallani, mutta silti olen asunut vakituisesti kapungissa vuodesta 2005 asti!
        Kun olin työhommissa vielä omistimme vaimoni kanssa kaksi OK taloa, toisen maatilallani ja toisen kapungissa, maatilalla viljelimme vain omaksi tarpeeksi Lapin puikula pottua !
        Kun vaimoni kuoli vuonna 2002 OYSIN huippulääkäreiden käsittelyyn!
        Päätin myydä kaupunki OK taloni pois, mutta kun olin vielä kiivaassa työhommassa kaupanteko siirtyi vuoteen 2005 jolloin jäin eläkkeelle ja oli aikaa talokaupoillekin! Talokaupasta jäi sen verran taskuhienoa jotta pärjäilen nyt työeläkkeilläni joita tulee kahdesta eri maasta, melko mukavasti ja uskon että en tule enään loppuelämäni aikana isommasta rahapulasta kärsimään !
        Emäntäkin on kainalossa jälleen, ja onkin sellainen jotta pitää jätkästä huolen oikein viimeisen päälle !
        Ainoa huoli on tuo nykynuoriso joka ei ole saanut valituista työtä, heillä on tiukkaa kuin sillä Savolaisella laulaja/insinööri Jaakolla, jolle olisi tullut nälkäkin, ellei hirvi olisi kävellyt liian läheltä pihaa ! Minulla on kolme kakaraa kaksi vanhinta on vakituisissa työpaikoissa, tyttö oikein ATK insinööri ja insinöörin vakanssilla Amerikkalaisessa eletroniikka firmassa! Nuorin on vielä työttömänä vaikka on itse oppinut tietokone spesialisti, mutta kun ei ole papereita ei oudot ota töihin pitäisi päästä jollekin tutulle töihin ja näyttämään taitonsa !
        Voi perskeles johan tuohon tulikin pränttiä, enemmän kuin lääkäri määrää !

Late Lapista.

• Anonyymi

En oo ikinä ollu näin onneton, kun nyt omassa omakotitalossa, joka on muuten maksettu. ei vaan ole ketään muuta kuin minä ja kissat, yksinäisyydellä palkittiin vuosien työ. ehkä rivitalossa olisin onnellinen yhteisössä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ei ole varaa asua vuokralla tai olla omistamatta mitään. Miksi pitää omistaa jotain muuta kuin vaatteet päällään, sänky missä nukkua. Ainoa mitä keksin on puhelin ja tietty liittymä siihen.
        Jos ihmisellä on kaikkea mitä HÄN tarvitsee niin mitä HÄNELTÄ silloin puuttuu. Tosi outoa. Voisit vähän selventää.

Itselläni esim. asunto mihin hyvin mahtuu minä ja mieheni ja koira. Hukkaneliöitä ei ole. Vuora on 420 e/kk. Eikö tämäkään mahtuisi budjettiisi.

Ei maistuis mun budjettiin. Nettotulot kolmatta vuotta 291 euroo/kk.

• Anonyymi

Kiva lukea, että asia ei ole rajoittanut elämääsi, vaan ehkä päinvastoin tehnyt siitä yksinkertaisempaa ilman lainoja. Meillä on niin omistamisen kulttuuri, ja monelle tällaiset asiat olisivat aivan maailmanloppu. Vaikka lopulta kaikki usein jollain tavalla järjestyy. Toki vastuu on omista virheistä kannettava.

Suomessa maksuhäiriöiden määrä on tällä hetkellä valtava (olisiko niitä ollut melkein 400 000 ihmisellä), ja asiasta ei mielestäni ihan hirveästi puhuta. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia.

• Anonyymi

Hain velkasaneeraukseen v.2009 ja velkaa oli noin 3000e johon en saanut pankilta lainaa, mutta ei hyväsytty saneeraukseenkaan, kun tulot oli liian pienet, niin saneeraaja ilmoitti minut varattomaksi ,niin niitä ei sitten peritty. Sitten jäin eläkkeelle 2012 ja ajattelin, että nyt pärjään paremmin, kuin työttömyyskorvauksella, kun kukaan ei huolinut kunnon töihin, kun oli ikää sen verran. Nyt tulot nousi 2012 ja sain käteen pari sataa enemmän, kuin työttömänä, joten rahat riitti vuokraan ja syömiseen, vaatteisiin, vakuutukseen, sähköön, vesimaksuihin, mutta ei silti huvituksiin koskaan. Mutta, sitten tulikin voudilta kirje, että saatte eläkettä ja vanhat perintäfirmat on uusineet velkasaatavat, mistä ne sai tietääkkin, että tuloni nousi? Siis, enhän ollut velkaa, kuin noin 1600e, mutta nyt oli perintäkulut kaksinkertaistuneet? 250e velkaan oli lisätty 900e kuluja, samoin 40e velkaan oli lisätty perintäkuluja 750e ja niin edelleen, vaikka ilmoitin jokaiselle, että älkää joka viikko lähettäkö perintälaskuja, kun vouti kyllä vie minulta eläkkeestä ja lyhentää joka kuukausi . MUTTA EI, LÄHETTÄVÄT MINULLE LASKUJA, kyllä vouti aina lähettää minulle tiedon mitä on maksettu? Nyt on seitsemän vuotta viety eläkkeestä ja keväällä kysyin voudilta, että kauanko vielä täytyy maksaa, niin vuoteen 2024 , niin silloin veka vanhenee. Käy pian samoin, kuin yhdelle lastensa takuumiehelle, joka oli eläkkeellä ja siitä vietiin 1000e kymmenisen vuotta, kun velka oli maksettu, mies sai hankittua sängyn, kun oli koko ajan nukkunut sohvalla , käynyt leipäjonoissa, auttoi ihmisiä ym. Nyt oli iloinen uudesta sängystä ja ajatteli ostavansa seuraavasta eläkkeestä uuden television, kolmatta täyttä eläkettä ei ehtinyt saamaan, kun tuli sydänkohtaus yöllä. Kukaan ei auttanut miestä velkojen sovitteluun, ei pankit, ei kelat ym. Samoin taitaa käydä minulle, että kun saa maksuhäiriön pois, niin noutaja tulee, kun alkaa mennä paremmin. Turha syyllistää nyt juomista, hän ei juonut ja millä olisi juonutkaan, samoin minä en juo, joten aina se velka ei johdu alkoholista, vaan siitä, että muutaman sadan laskuun ei saa minkäänlaista luottoa, sitten nämä koronkiskurit saavat laittaa perintäkuluihin oman mielensä mukaan, joka kirjeestä ottaa 20-30e, niin johan ei velka lopu ikinä. Mutta, tämä ainut elämä jää elämättä nyt, kun siitä voisi nauttia eläkkeellä, niin täytyy juosta tarjousten perässä, kodinkoneet on 20v vanhoja, vaatteita ei saa kaikkia uusia, vaan jostain uff myymälästä, hammashoitoja ei korvata, ei sähkölaskua, ei kotivakuutusta, kun jää joskus ylimääräistä 30e tilille, sillä kuulemma tulee hyvin toimeen ja huvittelee.

• Anonyymi

Vain 8%:lla on maksuhäiriömerkintä, eli ei niitä typeryksiä ole kuin pieni osa kansasta, jotka ei osaa raha-asioitaan hoitaa.

Merkinnät luottotiedoissa on erittäin vakava asia, se kertoo, että henkilö on maksukyvytön ja haluton, ottanut jotakin toiselta, mitä ei ole maksanut takaisin. En luottaisi sellaiseen ihmiseen paskanvertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain 8%:lla on maksuhäiriömerkintä, eli ei niitä typeryksiä ole kuin pieni osa kansasta, jotka ei osaa raha-asioitaan hoitaa.

Merkinnät luottotiedoissa on erittäin vakava asia, se kertoo, että henkilö on maksukyvytön ja haluton, ottanut jotakin toiselta, mitä ei ole maksanut takaisin. En luottaisi sellaiseen ihmiseen paskanvertaa.

Puolisoni kuoli yllättäen, alle nelikymppisenä. Olimme kihloissa, häitä suunniteltiin. Mieheni omisti asuntomme. Remonttilaina oli yhteinen. Tarkoitus oli myydä asunto ja hommata yhteinen .

Kun hän kuoli, asunnon perivät hänen sukulaiset, minä menetin kotini, mutta remonttilainaa jäi reilusti!

Työpaikalla oli yt-neuvottelut ja minä ja muutama muu saimme viimeksi tulleina lähdöt.

En minä siitä lainasta työttömänä selvinnyt ja se meni ulosottoon. Minulta ulosmitattiin vuosien mittaan karvan verran vaille 20.000€, mutta kun niillä ei pääomaa lyhennetty, niin velka vaan kasvoi. Velka on kasvanut kolminkertaiseksi.

Nyt odottelen, että viistoista vuotta tulee ulosotossa täyteen ja velka vanhenee.

Niin ja alun alkaen velkani oli noin 18.000€.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hain velkasaneeraukseen v.2009 ja velkaa oli noin 3000e johon en saanut pankilta lainaa, mutta ei hyväsytty saneeraukseenkaan, kun tulot oli liian pienet, niin saneeraaja ilmoitti minut varattomaksi ,niin niitä ei sitten peritty. Sitten jäin eläkkeelle 2012 ja ajattelin, että nyt pärjään paremmin, kuin työttömyyskorvauksella, kun kukaan ei huolinut kunnon töihin, kun oli ikää sen verran. Nyt tulot nousi 2012 ja sain käteen pari sataa enemmän, kuin työttömänä, joten rahat riitti vuokraan ja syömiseen, vaatteisiin, vakuutukseen, sähköön, vesimaksuihin, mutta ei silti huvituksiin koskaan. Mutta, sitten tulikin voudilta kirje, että saatte eläkettä ja vanhat perintäfirmat on uusineet velkasaatavat, mistä ne sai tietääkkin, että tuloni nousi? Siis, enhän ollut velkaa, kuin noin 1600e, mutta nyt oli perintäkulut kaksinkertaistuneet? 250e velkaan oli lisätty 900e kuluja, samoin 40e velkaan oli lisätty perintäkuluja 750e ja niin edelleen, vaikka ilmoitin jokaiselle, että älkää joka viikko lähettäkö perintälaskuja, kun vouti kyllä vie minulta eläkkeestä ja lyhentää joka kuukausi . MUTTA EI, LÄHETTÄVÄT MINULLE LASKUJA, kyllä vouti aina lähettää minulle tiedon mitä on maksettu? Nyt on seitsemän vuotta viety eläkkeestä ja keväällä kysyin voudilta, että kauanko vielä täytyy maksaa, niin vuoteen 2024 , niin silloin veka vanhenee. Käy pian samoin, kuin yhdelle lastensa takuumiehelle, joka oli eläkkeellä ja siitä vietiin 1000e kymmenisen vuotta, kun velka oli maksettu, mies sai hankittua sängyn, kun oli koko ajan nukkunut sohvalla , käynyt leipäjonoissa, auttoi ihmisiä ym. Nyt oli iloinen uudesta sängystä ja ajatteli ostavansa seuraavasta eläkkeestä uuden television, kolmatta täyttä eläkettä ei ehtinyt saamaan, kun tuli sydänkohtaus yöllä. Kukaan ei auttanut miestä velkojen sovitteluun, ei pankit, ei kelat ym. Samoin taitaa käydä minulle, että kun saa maksuhäiriön pois, niin noutaja tulee, kun alkaa mennä paremmin. Turha syyllistää nyt juomista, hän ei juonut ja millä olisi juonutkaan, samoin minä en juo, joten aina se velka ei johdu alkoholista, vaan siitä, että muutaman sadan laskuun ei saa minkäänlaista luottoa, sitten nämä koronkiskurit saavat laittaa perintäkuluihin oman mielensä mukaan, joka kirjeestä ottaa 20-30e, niin johan ei velka lopu ikinä. Mutta, tämä ainut elämä jää elämättä nyt, kun siitä voisi nauttia eläkkeellä, niin täytyy juosta tarjousten perässä, kodinkoneet on 20v vanhoja, vaatteita ei saa kaikkia uusia, vaan jostain uff myymälästä, hammashoitoja ei korvata, ei sähkölaskua, ei kotivakuutusta, kun jää joskus ylimääräistä 30e tilille, sillä kuulemma tulee hyvin toimeen ja huvittelee.

Jos voittaisin lotossa, niin auttaisin kaltaisiasi pulaan joutuneita, ymmärrän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs kun avioliitto. Yhteinen asuntolaina. Mies saa viidenkympin villityksen. Vaihtaa nuorempaan. Jättää lainaosuutensa maksamatta. Vaimo hoitaa oman osansa. Talo menee ym. Kaikki menee. Olenko siis huono ja epäluotettava ihminen. Tyhmä kylläkin kun mennyt naimisiin. Maksan lopunikäni tästä avioliitosta. Repikää siitä

• Anonyymi

Et varmaankaan epäluotettava. Tyhmä ehkä ja huono hoitamaan omia asioita. Tuntuu, että kaikkia ylivelkaantuneita yhdistää se, että ei oteta vastuuta omista asioista. Kaikki asiat on aina jonkun muun syytä. Itse ei olisi koskaan voinut tehdä mitään toisin. Kumma juttu, että juuri syyttäjällä menee huonosti ja syytetyllä hyvin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et varmaankaan epäluotettava. Tyhmä ehkä ja huono hoitamaan omia asioita. Tuntuu, että kaikkia ylivelkaantuneita yhdistää se, että ei oteta vastuuta omista asioista. Kaikki asiat on aina jonkun muun syytä. Itse ei olisi koskaan voinut tehdä mitään toisin. Kumma juttu, että juuri syyttäjällä menee huonosti ja syytetyllä hyvin...

Mulle kävi niin, että sairastuin vakavasti ja sairaalassa meni yli 3kk,en pystynyt maksamaan laskuja kun kukaan ei niitä tuonut, eikä se olisi teholla auttanut kun siellä ei voinut edes puhelinta käyttää.. Opintolaina meni ulosottoon ja samalla luottotiedot ja maksusuunnitelmaa eivät suostuneet tekemään kun meni luottotiedot.. Ei auttanut lääkärin todistukset yms. selvitykset.. Maksan varmaan vielä useita vuosia eläkkeestäni sitä kun en ole enää työkykyinen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tuossakin pointtinsa, mutta vaihtaisitko paikkaa köyhän kanssa, vai kuvitteleeko joku, ettei köyhätkin haaveile varallisuudesta? Miksi on tyhmien lisäveroksi kutsuttu Lotto ja rahapelit, jos jokainen ei tarvitse toivoa paremmasta taloudesta?

Luottotiedot ovat yliarvostettu asia ja Valtio voisi osoittaa hieman kohtuullisuutta köyhiä kohtaan, siitäkin huolimatta että he olisivat syntyperäisiä kansalaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle kävi niin, että sairastuin vakavasti ja sairaalassa meni yli 3kk,en pystynyt maksamaan laskuja kun kukaan ei niitä tuonut, eikä se olisi teholla auttanut kun siellä ei voinut edes puhelinta käyttää.. Opintolaina meni ulosottoon ja samalla luottotiedot ja maksusuunnitelmaa eivät suostuneet tekemään kun meni luottotiedot.. Ei auttanut lääkärin todistukset yms. selvitykset.. Maksan varmaan vielä useita vuosia eläkkeestäni sitä kun en ole enää työkykyinen..

Jos joudut maksamaan laskujasi useita vuosia ulosotossa, olet varmaankin elänyt yli varojesi jo ennen sairastumistasi. Sairaus on vain sosiaalisesti hyväksytty syy ulosottoon joutumiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolisoni kuoli yllättäen, alle nelikymppisenä. Olimme kihloissa, häitä suunniteltiin. Mieheni omisti asuntomme. Remonttilaina oli yhteinen. Tarkoitus oli myydä asunto ja hommata yhteinen .

Kun hän kuoli, asunnon perivät hänen sukulaiset, minä menetin kotini, mutta remonttilainaa jäi reilusti!

Työpaikalla oli yt-neuvottelut ja minä ja muutama muu saimme viimeksi tulleina lähdöt.

En minä siitä lainasta työttömänä selvinnyt ja se meni ulosottoon. Minulta ulosmitattiin vuosien mittaan karvan verran vaille 20.000€, mutta kun niillä ei pääomaa lyhennetty, niin velka vaan kasvoi. Velka on kasvanut kolminkertaiseksi.

Nyt odottelen, että viistoista vuotta tulee ulosotossa täyteen ja velka vanhenee.

Niin ja alun alkaen velkani oli noin 18.000€.

Niin on niitä syitä muitakin kuin oma holtittomuus. Lopputulos on sama kun ei pysty maksamaan.
        En minäkään osannut kuvitella poikani kuolemaa vuosi sen jälkeen kun takasin hänelle 20 000 euron lainan. Mies parhaassa iässä, 40 vuotta.
        Äidinrakkaus oli syy siihen että lähdin takaukseen. Olihan hänellä suunnitelmia ja en halunnut olla niiden tiellä.

Nyt olen velkavanki kuolemaani asti. Olen reilusti vanhempi kuin nuorin poikani kuollessaan.

Elämä on. Itsekkyys ei kuulu luonteenpiirteisiini ja halusin häntä auttaa.
        Että ei aina oma vika. Mikään ei ole mustaa tai valkoista, sitä se on hyvin harvoin. Sen tilalla harmaalle löytyy niin paljon sävyjä etten aikaisemmin ole sitä ymmärtänyt. Nyt kyllä.

• Anonyymi

Onkohan postilla häiriötiedoitteita. ja suomi24:llakin on välillä häiriöitä.
      Välillä eri nettisivuilla on häiriöitä. Sitten on naapurit vielä häiriössä.

Erilaiset häiriöt kuuluvat elämään.

Anteeksi häiriö, jatkakaa!

• Anonyymi

Minun vuokrani on nykyään 490 euroa.Kun muutin tähän vuosituhannen alussa oli se 320 euroa.
      Jos olisin ottanut pankkilainaa asuntoon, maksaisin sitä vieläkin, maksaisin yhtiövastiketta ja kustantaisin kaikki remontit itse.
      Luulenpa että tämä vuokra asuminen on monin verroin halvempaa.

En asu tietenkään missään pääkaupunkiseudulla, oravanpyörässä vaan pienessä etelä-suomen maaseutu taajamassa.

Virheitä olen tehnyt. Firman konkurssi, avioero ja sitten vähän kevytmielistä elämää.
      Velkaa en ole ollut enää kahteen vuoteen minnekkään. Maksoin kaiken pois ennen eläkkeelle pääsyä.
      Huonomminkin voisi olla.

Nyt npsautan rivitalo asuntoni saunankiukaan päälle ja aloitan viikonlopun.
      Hyvää viikonloppua ja älkää tressatko sen maksuhäiriömerkinnän kanssa.

• Anonyymi

Ei stressata. Varkaudessa asun. Täällä on edulliset vuokrat,paljon vapaita asuntoja. Kela on nopea täällä. Tervetuloa.

• Anonyymi

Vuokra-asuminen ei ole koskaan halvempaa. Vuokralaisena maksat asuntoa vuokranantajallesi. Tulevat remontit hän maksattaa sinulla, vuokrassa. Jos asunto olisi omasi, olisit kohta sen maksanut kokonaan ja voisit jatkaa sitten asumista pelkällä yhtiövastikkeella, vedellä ja sähköllä. Nyt maksat vuokraa hamaan tappiin. Mitä se on 20 vuoden päästä? Lisäksi sinulla olisi omaisuutta, jonka voisit halutessasi myydä. Nyt sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei stressata. Varkaudessa asun. Täällä on edulliset vuokrat,paljon vapaita asuntoja. Kela on nopea täällä. Tervetuloa.

Kunpa pääsisi eroon siitä kerrostalo osakkeesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokra-asuminen ei ole koskaan halvempaa. Vuokralaisena maksat asuntoa vuokranantajallesi. Tulevat remontit hän maksattaa sinulla, vuokrassa. Jos asunto olisi omasi, olisit kohta sen maksanut kokonaan ja voisit jatkaa sitten asumista pelkällä yhtiövastikkeella, vedellä ja sähköllä. Nyt maksat vuokraa hamaan tappiin. Mitä se on 20 vuoden päästä? Lisäksi sinulla olisi omaisuutta, jonka voisit halutessasi myydä. Nyt sinulla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

Kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla tai Tampereella jossa asunnot menee heti kun laitat sen myyntiin.
        On alueita, lähellä pääkaupunkiseutua, jossa asuntoja myydään vuosia.

Hintaa joutuu laskemaan ja laskemaan. Joillakin alueilla talot lahoavat, kerrostaloja puretaan, kun on niin huonokuntoisia.

Ettei tuo sun " arvoisuuden paasaus" ihan paikkansa pidä.

Kaupungin / kunnan vuokralainen saa asua kämpässään jos maksaa vuokransa. Ei ole siitä muuta huolta.

Ja kuka sen omaisuuden saa kun aikanaan kuolen? Lapsia ei ole.
        Mukaani en sitä kuitenkaan saa kun viimeisen henkäyksen olen ottanut.
        Meinaatko sinä jäädä tänne ikuisiksi ajoiksi?

• Anonyymi

Sehän on oikeesti oma tyhmyys hankkia merkintä. .vaikuttaa se moneenkin asiaan,,itselläni oli pari vuotta onneksi sain poisttua nyt on helppoa olen vasta 58v ja pääsin eläkkelle ei mee turhaan rahaa perintäfirmoille;; autoo on helppo vaihtaa vaikka joka päivä :) Tunnen monia joilla on elämä päin vittuuuuu . Koska ovat eläneet ylivarojensa maksavat ikänsä lainojaan niin kauan kuin elävät tässä planeetalla:::

• Anonyymi

Mulla on asunto,puhelin,ruokaa. Ja vaatteita toki. Vähän kehnot kalusteet,mutta elän, olen. Ei ahdista. Mulla uo.ssa niin paljon,etten koskaan pääse niistä. En välitä.

• Anonyymi

Minulla ei merkintöjä ei ole koskaan ollut.Hoidan kaiken niinkuin pitääkin. Sähköyhtiö josta ostan sähkön asuntooni VAATII AINA 2KK MAKSUT ETUKÄTEEN ,VAIKKA EI OLE KOSKAAN OLLUT HÄIRiÖMERKINTÖJÄ .Sähköyhtiö paikkaa ilmeisesti sillä tavoin omaa kannattavuuttaan ,heillä ilmeisesti rahan tarve ja epäilen etteivät pysty maksamaan omia maksujaan kunnolla .

• Anonyymi

Voit aina vaihtaa sähkön myyjää sellaiseen joka ei käytä ennakkomaksuja.

Mielestäni jälkikäteislaskutus on selvempi.

• Anonyymi

Minulla ei ole ollut koskaan maksuhäiriö merkintää.Olen eläkkeellä ja säännölliset pienet tulot.Asun puolison kanssa. Hän on osa aika eläkkeellä. Suunnittelen hyvin ruoka menot.Suurin osa on asumis menot
        On vuokra.Lääkkeisiin menee paljon rahaa.Onneksi on Kela korvaus lääke menoihin. Nyt lähden lenkille ja nauttimaan kauniista aurinkoisesta aamusta.En voi käydä shoppailemasssa. Puhtaat vaatteet päällä ja mieli on hyvä. 😊

• Anonyymi

Maksuhäirö vuodesta 1989 edelleen jalkuu viimmeiset velat unohtuu ennen joulua .Töitä kannattaa tehdä vain vähän ja kela maksaa loput .Vuokralla tutulla joten ei tarvi värkkäillä etuusvuokrilla sun muilla.15V samassa luukussa ja aina maksanut vuokrat eikä ole vuokran antajalla ollut mitään asiaa mulle.Autoa vaihdellut ja pankkikorttikin on ,kuukausitulot ja ei velkoja muuta kuin muuan satku nyt tullu kun osia autoon ostellu,kun auto oltava korvessa kun asuu ja jos töihin meinaa mennä kun kutsu käy.Olinkin vuoden töissä tässä vuosi sitten .Joten ruokaa on ,housut jalassa,auto ja pankkitili ,lainoja kiertelen nykyään kaukaa.Olen päättänyt mitä otan sen myös maksan ,se on pitänyt .Hankalaahan tämä on ollut kun töitä ei kannata tehdä ja karenssi pitää ottaa jotta voi elää .On se niin väärin tämä kun töillä ei rikastu ja vuoden siitäkin on kokemusta ,enempi rahaa on nyt kun ei töissä ja vuokrakin nousi .Paska juttu mutta tulipahan tehtyä .Jouluna velaton ja rahaton viiskymppinen mutta nälkää en oo nähnyt enkä mistään paitsi jäänyt .Alkoa en käytä enkä polta .Pitäsköhän alkaa kokeileen sitäkin ennen kuolemaa ois sit koettu nekin .Kauheesti voimia ja jaksamista ,minä päihitin niin ulosottomiehet ja perintätoimistot

• Anonyymi

Mulla raha-asiat olleet aina kunnossa, eikä näin ollen tarvitse täälläkään selitellä mustaa valkoiseksi. Jotkus kusee hommansa, joidenkin hommat kustaan. Jotkut on olosuhteiden uhreja. Voimia syyttömille, keskisormea kusipäille,

• Anonyymi

Minulla mennyt jo sohva-tv ryhmä pariin otteeseen, mutta kyllä se mieli siitä helpottuu, kun ostaa tilalle kierrätyskeskuksen puoli-ilmaiset varustet tilalle. Sanotaanko näin, että 4k meni ja fullhd tuli. Olen silti iloinen elämän sattumuksiin ja
      elän onnellisessa parisuhteessa. Kaikki toimii, kuten ennenkin!

• Anonyymi

Minulla on maksuhäiriömerkintä, tämäkin tuli silloin kun yölläkin sai tililleen pikavipin, olin siihen aikaan kova juomaan ja kuppilassa kun rahat loppu niin lähetin tekstiviestillä pyynnön tietystä summasta, ei kestänyt kauaa kun tuli ilmoitus että rahat on tilillä. Olin siihen aikaan töissä ja palkalla maksoin vuokran ja muut menot, pikavipillä olin viikonloppuna viihteellä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• Anonyymi

MInusta pitäisi päättäjien puuttu jumalattomaan koronkiskontaan. Oikeuslaitosten pitäisi puuttua rankalla kädellä ahneiden koronkiskojien vaatimuksiin.

Koskasuurin syy ihmsiten ahdingoon on juuri valtavat korot ja näihin tulee minusta puuttua oikeuslaitosten, ei kenekään tavitse maksaa esimerkiksi kulutusluotoista monen sadan prosentin korkoa pääomalle,sekä muut kulut päälle.

Kohtuutonta ja ihmisiltä riistoa tälläiset henkilöt pitää laittaa vastuuseen ja päättäjine säätääsellaiset lait ettei kukaan joudu venkavankeuteen isojen korkojen kanssa.

Miksi muuten isopalkkaiset saavat pienellä korolla lainaa, mutta pienipalkkaisille annetaan vain korkeilla koroilla ns .pkavippeja muutama tonni jossa korot on valtavia!

• Anonyymi

Tuo lainojen erikorkoisuus johtuu tietenkin takaisin maksun varmuudesta. Jos on isot tulot, on todennäköistä, että lainanantaja saa rahansa takaisin. Jos on pieni palkka ja hinkuu vakuudetonta kulutusluottoa, on riski huomattavasti suurempi.

Suomeen pitäisi äkkiä saada positiivinen luottotietorekisteri, ettei ihmiset pääse velkaantumaan liikaa.

• Anonyymi

Ei se niistä koroista johdu. Ei vippiuunoilla ole ollut missään vaiheessa aikomustakaan maksaa lainaansa. Ei hetkeäkään. Ne korot, kuukausierät ja laskelmat ovat olleet kokoajan näkyvillä ja niitä olisi voinut verrata omaan maksukykyynsä.

Laina tarkoittaa sitä, että tulevia tuloja ostetaan korkoa vastaan etukäteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se niistä koroista johdu. Ei vippiuunoilla ole ollut missään vaiheessa aikomustakaan maksaa lainaansa. Ei hetkeäkään. Ne korot, kuukausierät ja laskelmat ovat olleet kokoajan näkyvillä ja niitä olisi voinut verrata omaan maksukykyynsä.

Laina tarkoittaa sitä, että tulevia tuloja ostetaan korkoa vastaan etukäteen.

Tuli otettua pikavippejä sun joustoluottoja sun muita noin 25 000 euroa, silloin kun putki oli auki, siis luottoputki.
        Kohdallani olet oikeassa sen suhteen, että minulla ei ollut aikomustakaan maksaa niitä takaisin. Näet olin heille aiemmin vuosien saatossa maksellut korkoja ja lyhennyksiä melkoisen määrän.
        Hölmöjä nuo vippiyhtiöt, että edes lainasivat sellaisia summia 2000 - 3000 euron paukkuja.
        Osan rahoista ehdin sijoitella eri tahoille. Ei mennyt rillutteluun koska en juo eikä tyhjiin humputuksiin. Tuli rahoitettua luksus elämää muuten.
        Tällä hetkellä elämäntilanteeni ja tuloni ovat maksimoitu sellaiseksi, ettei niistä voi ulosmitata mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli otettua pikavippejä sun joustoluottoja sun muita noin 25 000 euroa, silloin kun putki oli auki, siis luottoputki.
        Kohdallani olet oikeassa sen suhteen, että minulla ei ollut aikomustakaan maksaa niitä takaisin. Näet olin heille aiemmin vuosien saatossa maksellut korkoja ja lyhennyksiä melkoisen määrän.
        Hölmöjä nuo vippiyhtiöt, että edes lainasivat sellaisia summia 2000 - 3000 euron paukkuja.
        Osan rahoista ehdin sijoitella eri tahoille. Ei mennyt rillutteluun koska en juo eikä tyhjiin humputuksiin. Tuli rahoitettua luksus elämää muuten.
        Tällä hetkellä elämäntilanteeni ja tuloni ovat maksimoitu sellaiseksi, ettei niistä voi ulosmitata mitään.

Kaikkea se mielikuvitus teettää. Maksun päivä tule sinullekin. Sitten onkin tuo summasi noussut 2x. Onnea.

• Anonyymi

Velkaa ei ole, enkä tarkalleen tiedä varallisuuttani. Rahaa on joka tapauksessa tarpeeksi.

• Anonyymi

Älkää koskaan vaan ottako mitään pikavippejä. Niissä on vieläkin kovat korot. Ja jos rupeet toisella vipillä maksaan toista niin se on menoo ja maksuhäiriömerkintä tulee, sitten et saa mitää mistään luotolla. Et saa kotivakuutusta, etkä asuntoo. Koittakaa elää sillä mikä raha on käytössä tai sit ottaa oikeeta pankista öaina

• Anonyymi

Forttumi antaa uusille jäsenille takuut ja vakuudet, ei entisille. Uusketkuus astuu mahtiin.

• Anonyymi

Et ole ideaali työtön. Minä olen ideaali, asun 140m2 omakotitalossa, ilmalämpöpumput, autotalli, kaksi autoa jne. Minua voi kutsua nimellä ideaali ossi.

• Anonyymi

Miks tarvii edes mainita muutaman sadan euron ilmalämpöpumppuja :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks tarvii edes mainita muutaman sadan euron ilmalämpöpumppuja :D

Mistä saa muutamansadan ilppejä? Yleensä niihin turahtaa puoltoistatonnia...

• Köyhyydestä köyhyyteen se on ollut mun motto.

• Anonyymi

Minulle tuli äskettäin maksuhäiriömerkintä - perintätoimisto Intrum vei käräjäoikeuteen tekaistun laskun "riidattomana saatavana" ja sai yksipuolisen tuomion jolla varasti minulta 400 € ja lisäkiusaksi järjesti tuon merkinnän. Takaisinsaantihaastetta tässä kirjoittelen...
      Aika metka systeemi tuo yksipuolinen tuomio riidattomassa velkomusasiassa: se on käytännössä automaatti jolla kuka tahansa huijari pystyy velkomaan ihmisiltä mielivaltaisia summia ja hankkimaan heille aiheettomia maksuhäiriömerkintöjä: väitetyn riidattoman saatavan olemassaoloa ei nimittäin tarvitse mitenkään todistaa. Tämä lainkohta perustuu siis puhtaasti oletukselle että velkojat ovat erehtymättömiä kuin jumalat ja hyväntahtoisia ,kuin pyhimykset, ja velalliset (koska ovat enimmäkseen köyhiä?) ovat yhtä itsestäänselvästi epärehellisiä...
      ja Suomen oikeusjärjestelmässä ei joidenkin mielesstä ole mitään vikaa?!?

• Anonyymi

Saatava tulee riitauttaa jos se on aiheeton. Poliisille voi tehdä rikosilmoituksen ja siitä kopio velkojalle. Velkoja ei voi periä saatavaa jolle ei ole perustetta ja jos näin kävisi, velkoja joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen rikollisesta toiminnastaan

• Anonyymi

Minullakin on oikeudessa maksamaton vuokra hakemassa tuomiota. Vuokralainen lähti, jätti irtaimistonsa eikä vastaa puhelimeen, tekstiviesteihin... Vuokra juoksee kunnes häätö tulee tai vuokralainen siivoaa omaisuutensa ja talon. Aivan käsittämätöntä jättää vuokran juoksemaan vanhaan asuntoon. Tältä lähihoitajalta poliisi vei koirat, sosiaaliviranomaiset lapset ja kissat jätti heitteille, joten elämänhallinta ei ole parhaasta päästä muutenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatava tulee riitauttaa jos se on aiheeton. Poliisille voi tehdä rikosilmoituksen ja siitä kopio velkojalle. Velkoja ei voi periä saatavaa jolle ei ole perustetta ja jos näin kävisi, velkoja joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen rikollisesta toiminnastaan

Tuo vaikuttaa mielenkiintoiselta, sillä minulla on ulosotossa tk-maksuja, kun heikkouksissaan tulee syötyä loppukuustakin. Samanaikaisesti minulle on jätetty maksamatta yli kahdeksalta vuodelta tekijänoikeuspalkkiota varkaudenestolaitteiden patentoidusta keksinnöstä.

Asia pitäisi käsitellä markkinatuomioistuimen alaisuudessa, joka maksaa vähintään 1500€ ja siihen asianajopalkkiot päälle. Oikeusasiamiesnainen nosti kädet pystyyn ja totesi ettei ”osaa” tuota lakia ja ”aika menee muutenkin avioerojen selvittelyyn”.

Mikä neuvoksi, pikavippi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullakin on oikeudessa maksamaton vuokra hakemassa tuomiota. Vuokralainen lähti, jätti irtaimistonsa eikä vastaa puhelimeen, tekstiviesteihin... Vuokra juoksee kunnes häätö tulee tai vuokralainen siivoaa omaisuutensa ja talon. Aivan käsittämätöntä jättää vuokran juoksemaan vanhaan asuntoon. Tältä lähihoitajalta poliisi vei koirat, sosiaaliviranomaiset lapset ja kissat jätti heitteille, joten elämänhallinta ei ole parhaasta päästä muutenkaan.

Toivottavasti tuo lähihoitaja voi hyvin, kun ei vastaa puhelimeensa ja jätti omaisuutensa taakseen, kun lapset ja koirat vietiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti tuo lähihoitaja voi hyvin, kun ei vastaa puhelimeensa ja jätti omaisuutensa taakseen, kun lapset ja koirat vietiin?

Eli nykyisin hän on etähoitaja kun poistui tuntemattomaan, kauaksi. Kaukomailleko toimittamaan kaukohoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olettaisin että tuollaisen mankelin läpikäynyt ihminen ei voi voida hyvin. Se on selvää.

• Anonyymi

Jättäkäähyvä ihmsiet maksamatta kalliit kulutusluotot, joissa korot satoprosentteja pienissävipeissä.Törkeää.

Velkahan varattomalla kulutusluotoissa vanhenee 3-vuodessaja sitä eitarvitse maksaa, koskausien korto on niin järkyttäviä, ettäpienipalkkainne ihminen ei pysty niitä maksamaan koskaan,mitäväliä luottotiedon meneteyksellä siis on? Ei mitään.

Huomaaatteko,että pienipalkkainne ei saa kuin ns. pieni vippejä, velkoja 1000-2000€ ja isopalkkaiset saavat korkoa hyvin pienillä koroilla.

Näin köyhätnäännytetään isoilla koroilla ja minusta tuolalise yrirtykset saa lopetta Suomesta välittömästi ja miksi nytkin kun katselee korkoja niin ne ovat valtavia.Eli ylittävät sen 20% ja kukaan ei valvo puutu asiaan!

Olkaa maksamatta eiköhän ne ahneet yritykset jää nuolemaan näppejään!
      Kait heillä on jokin systeemi maksamattomille lainansaajille,lol.

Turha siis maksaa tuolaisella korolla olevia maksuja takaisin ja eiköhän oikeuslaitoskin huomio tuo asian eli pudottaa velallisten korkoa määrärtessään maksuja ulosottoon. Minusta jos kenen heidän tulee valvoa kohtuuttomuutta korkojen jne lisämaksujen osalta jos ihmisellä tulot pienet ja on varaton!

• Anonyymi

Ei ne velat mitään vanhene jos niistä muistutetaan max. kolmen vuoden välein. Ihme selityksiä.

• Anonyymi

Pääsääntöisesti velat vanhenevat 15 vuodessa.

• Anonyymi

Velan vanhentumisaika on yleensä 3 vuotta.

Vanhentumisaika on 5 vuotta, jos velasta on annettu tuomio tai muu ulosottoperuste.

Pääsääntö vanhentumisajoissa on, että velkoja voi katkaista velan vanhentumisen. Vanhentumisaika alkaa alusta, jos velkoja katkaisee vanhentumisen.

Velat vanhenevat lopullisesti:

- 15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta
        - 20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö
        - 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö
        - 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen
        - 25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velan vanhentumisaika on yleensä 3 vuotta.

Vanhentumisaika on 5 vuotta, jos velasta on annettu tuomio tai muu ulosottoperuste.

Pääsääntö vanhentumisajoissa on, että velkoja voi katkaista velan vanhentumisen. Vanhentumisaika alkaa alusta, jos velkoja katkaisee vanhentumisen.

Velat vanhenevat lopullisesti:

- 15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta
        - 20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö
        - 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö
        - 20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen
        - 25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.

Ymmärtääkseni em. vanhenemisajat ja merkinnän poistuminen koskee heitä, jotka eivät maksa eivätkä koskaan aiokaan maksaa velkojaan. Kun taas ne, jotka maksavat, pääsevät merkinnästä eroon. Taitaa olla niin, jos merkintä poistuu esim. 10.9.2020 ja maksat velan tänään, niin merkintä poistuu heti, koska maksettuasi saat vuodella lyhennettyä merkintäaikaa.

• Anonyymi

Itsekin sain maksuhäiriömerkinnäin vuonna 2008. En edes muistanut sen olemassaoloa 3 vuoden aikana ja sitten se olikin jo poistunut. EI siitä siis mitään haittaa ainakaan minulle ollut tuolla ajanjaksolla. En tosin mitään juurikaan koskaan ostele velaksi yms. Lainaa nyt ei muutenkaan saa pankista tälläinen köyhä persereikä joten takaajan se vaatisi on merkintä tai ei!

• Anonyymi

Ei se maksuhäiriömerkintä haudan vakava asia ole, kun elämä muuten luistaa. Eikä maksuhäiriömerkintä kerro ihmisestä yhtään mitään. Toiset ei vain ole saaneet sukulaisilta rahaa tai perintöjä eikä ole päässeet suhteilla töihin. Kyllä joku kusipää kuvittelee esim. Postin pomo että elämä on helppoo, kun elää veronmaksajien selkänahasta miljoona vuositulot.

• Anonyymi

Näin on ❤️👍

• Anonyymi

Samoin on maksuhäiriö merkintä luottotiedot niinsanotusti mennyt mutta ei haittaa hyvin pärjää on työpaikka ostamme vain tarpeellisen

• Anonyymi

Maksuhäiriöt vähenee kun velkojien vastuut luoton annossa kiristetään. Samoin kaikkien velkojen pitäisi vanhentua 10 vuodessa koska ei ole järkevää perustetta kasvattaa velkaa koroilla ja perintäkuluilla. Lisäksi perintäkulut lailla kuriin. Poliitikot eivät ymmärrä maksuhäiriöiden yhteiskunnallis-taloudellisia vaikutusta eikä ihmisten henkisestä toimeentulosta olla lainkaan kiinnostuneita. Miksi olisivat kun rahaa virtaa taskuun ettei kädet sinne mahdu.

• Anonyymi

Suomi on Euroopan ainoa maa, jossa veloilla on jokin määrätty vanhenemisaika. Mielestäni vanhenemisaikoja pitäisi päinvastoin pidentää tai ne pitäisi poistaa kokonaan, jottei veloista luistelu yhteiskunnan tukien varassa eläen olisi liian helppoa. Suomessa on jo olemassa ylivoimaisia velkoja varten velkajärjestelylaki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi on Euroopan ainoa maa, jossa veloilla on jokin määrätty vanhenemisaika. Mielestäni vanhenemisaikoja pitäisi päinvastoin pidentää tai ne pitäisi poistaa kokonaan, jottei veloista luistelu yhteiskunnan tukien varassa eläen olisi liian helppoa. Suomessa on jo olemassa ylivoimaisia velkoja varten velkajärjestelylaki.

Minulla on noin 100.000€ velkaa, vähän päällekin. Se koostuu parista nuorena tehdystä hölmöilystä, joista sain aikoinaan isot maksut, olin silloin 18 vuotias. Nyt 37 vuotias. Korkoja on tullut koko ajan ja pakko myöntää, että oli aika jolloin mua ei enää yhtään kiinnostanut tuleeko jostain lisää velkaa. Lähinnä siksi, että alkuperäinen pääoma velalle(oli markka aikaan 100.000mk) on noin kuusim kertaistunut koroilla. Taitaa olla jotain 20 vuoden luokkaa, että velat vanhenee. Tiedän ainakin, että osa vanheni vuosi sitten. Vielä pitkä matka kuiville, enkä ole aikoihin enää uskonut, että saisin joskus luottotiedot takaisin. Eipä tuo kuitenkaan niin kauheasti ole elämään vaikuttanut. Ihan onnellista elämää elän, menossa pian naimisiin(ellei velat periinnyt siinä avovaimolle) ja avovaimon kanssa asustellaan omistus kaksiossa(hänen siis ei minun) kaksi autoa on, eikä nekään minun nimissä. Omissa nimissä mulla ei ole mitään. Koska olen koko aikuis ikäni ollut tässä tilanteessa, on se kasvattanut minusta ihmisen jolle ei raha merkitse mitään. En katso ihmistä ylöspäin varallisuuden perusteella, vaan ominaisuuksien. Enpä katso ihmisiä myöskään alaspäin, kaikki täältä lähtee yhtä lailla ilman rahaa. On mulla kavereita joilla on rahaakin ja on siis mullakin ollut, tosin pimeetä kaikki. Ei se mua tehnyt yhtään onnellisemmaksi, että oli rahaa. Päinvastoin! Rakastakaa toisianne ja yrittäkää antaa muille heidän virheensä anteeksi, se on hyvä motto elämään😉

• Niin mihin on varaa, mihin ei ! Minäkin ole ollut jo pitkään eläkkeellä, on OK-talo maatilallani, mutta silti olen asunut vakituisesti kapungissa vuodesta 2005 asti!
      Kun olin työhommissa vielä omistimme vaimoni kanssa kaksi OK taloa, toisen maatilallani ja toisen kapungissa, maatilalla viljelimme vain omaksi tarpeeksi Lapin puikula pottua !
      Päätin myydä kaupunki OK taloni pois, mutta kun olin vielä kiivaassa työhommassa kaupanteko siirtyi vuoteen 2005 jolloin jäin eläkkeelle ja oli aikaa talokaupoillekin! Talokaupasta jäi sen verran taskuhienoa jotta pärjäilen nyt työeläkkeilläni joita tulee kahdesta eri maasta, melko mukavasti ja uskon että en tule enään loppuelämäni aikana isommasta rahapulasta kärsimään !
      Emäntäkin on kainalossa jälleen, ja onkin sellainen jotta pitää jätkästä huolen oikein viimeisen päälle !
      Ainoa huoli on tuo nykynuoriso joka ei ole saanut valituista työtä, heillä on tiukkaa kuin sillä Savolaisella laulaja/insinööri Jaakolla, jolle olisi tullut nälkäkin, ellei hirvi olisi kävellyt liian läheltä pihaa ! Minulla on kolme kakaraa kaksi vanhinta on vakituisissa työpaikoissa, tyttö oikein ATK insinööri ja insinöörin vakanssilla Amerikkalaisessa eletroniikka firmassa! Nuorin on vielä työttömänä vaikka on itse oppinut tietokone spesialisti, mutta kun ei ole papereita ei oudot ota töihin pitäisi päästä jollekin tutulle töihin ja näyttämään taitonsa !

Late Lapista.

Late Lapista.

• Anonyymi

Ei ne maksuhäiriöt elämää kaada,. Hyvin tulee toimeen 1 henkilö vähemmälläkin. Ja jää säädtöönkin kun osaa rahansa oikein käyttää. Vuokra-asuntoon saa Eläkkeensaajan asumistuen. Asunnon koosta riippumatta. Asun yksin kaksiossa. Syön hyvin. Ei tartte ylimääräistä turhaa ruokaa ostella. Pysyy niin hoikkana ja kauniina että moni joka ostaa täysiä ostos kärryjä. Vatsa roikkuu ennestään polvissa asti. Pystyn matkustamaan kerran vuodessa, on aika uusi auto,koska olen liikuntarajoitteinen. Ei puutu mitään.. Tyytyväinen olen.

• Anonyymi

Ei ole elämää haitannut. Asun kaksiossa yksin. Saan eläkkeen saajan asumistuen. On aika uusi auto, koska olen liikuntarajoitteinen. Ei ole liika kiloja olen hoikka ja kaunis. Kaupassa kun katsoo nuoria naisia, maha riippuu polvissa ja kärryt ovat täynnä kaikkee lihottavia ruokia. Itse ostan vaan sen mitä tarvitsen oikeasti. Kerran vuodessa käyn ulkomaan matkoilla. Ei ole mitään valittamista...

• Anonyymi

Miksi politikot puhuu hyvinvointi suomesta eihän täällä ole kuin velkaisia ihmidsiä

• Anonyymi

Haittaa,jos yrität yksityiseltä saada vuokra asuntoa! Kaupungin ghetto luukkuihin kuukausien jonot!!

• Anonyymi

Tuo on tietysti totta, että omaisuuttaan vuokraava yksityishenkilö haluaa selvittää vuokralaisehdokkaan taustat tulevan varalle, mutta mikä vika ”ghetoissa” on? Monikulttuurisia naapureita, huumeita ja varkauksia toki löytyy, mutta valtaosan perusasenne on asiallisempi kuin talo-osakeyhtiöiden tai ok-talojen naapurustossa. No brop!

Suurin haitta on 70 syöpävaarallista ainetta, joita löyhkälissut ja savusamit pössyttelevät alakerran parvekkeella yläkerran asujien iloksi näissä alemman sosiaalisen statuksen nukkumalähiöissä. Maksaisikohan kaupunki harkinnanvaraisena tukena vuokraamaansa asuntoon kaasunaamarien vaihtopanokset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on tietysti totta, että omaisuuttaan vuokraava yksityishenkilö haluaa selvittää vuokralaisehdokkaan taustat tulevan varalle, mutta mikä vika ”ghetoissa” on? Monikulttuurisia naapureita, huumeita ja varkauksia toki löytyy, mutta valtaosan perusasenne on asiallisempi kuin talo-osakeyhtiöiden tai ok-talojen naapurustossa. No brop!

Suurin haitta on 70 syöpävaarallista ainetta, joita löyhkälissut ja savusamit pössyttelevät alakerran parvekkeella yläkerran asujien iloksi näissä alemman sosiaalisen statuksen nukkumalähiöissä. Maksaisikohan kaupunki harkinnanvaraisena tukena vuokraamaansa asuntoon kaasunaamarien vaihtopanokset?

Ja harvallapa on asunto hakusessa jos tulee maksuhäiriömerkintä.
        Jos nyt sitten on töpeksinyt vuokran maksuissa jollakin pikkukaupungin vuokra yhtiössä niin se on tietenkin eri asia.
        Useimmalla on asunto ja pysyy.
        Turhaa vouhkaamista sanon edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulos ei uskalla mennä, pelkkää saavansa luodista tai raiskaajat/namusedät/ryöstäjät vainoo.

• Anonyymi

Jos voi hieman keventää vakavalla asialla, niin sivustolla pyörii osuvasti pikavippimainokset, vaikka en ole koskaan mokomaa linkkiä hipaissutkaan!

• Anonyymi

Olin työelämässä ja annoin itseäni kiusattavan työpaikalla, potkuthan siitä tuli ja avioero. Olen elämäni loppuun saakka ulosotossa. Kun mietin elämääni niin suuria virheitä olivat yliopistotutkinto ja saatanallinen yrittäminen vaikka välillä oli vaikeaa. Olisi pitänyt jo nuorena ymmärtää ruveta ryyppäämään ja kunnolla. Nyt ei siihen sitten ole enää energiaa ja rahaa. Positiivinen juttu on kuitenkin se, että nyt minulle ei tulla vittuilemaan, annan puukosta, mielelläni.

• Anonyymi

Tuolta pohjalta on hyvä rakentaa. Tarpeeksi ahkeraa juomista, niin ei pääse pienikään velka vanhenemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolta pohjalta on hyvä rakentaa. Tarpeeksi ahkeraa juomista, niin ei pääse pienikään velka vanhenemaan.

Jos ryyppäämään alkaa niin se on syytä aloittaa ajoissa. Vanhana ei enää jaksa.

• Anonyymi

Jossain maakunnissa joka 8. vähintään, kantaa maksuhäiriömerkintää.

• Anonyymi

Tämä kuvaa tämän väestön osan kykyä huolehtia itsestään ja asioistaan. Silti heillä on täyspäisen kansalaisen oikeudet ja saavat äänestää, kuten muutkin.

• Anonyymi

Maakunnissa kaikki ovat jotain kepulaisia uskonveljiä. Palkkaavat toinen toisiaan suojatyöpaikkoihin.

• Anonyymi

Eihän se maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa tietenkään kaikilla mitään vaikuta.

Eihän se maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa tietenkään kaikilla mitään vaikuta.

Sitten se taas on vittumainen kun tarvii esimerkiksi vuokra-asuntoa Helsingistä tai on vaihtamassa työpaikkaan jossa tsekkaavat luottotiedot ja työpaikan saaminen jää siihen. Myös kotivakuutuksen saaminen teettää runsaasti hommaa ja samoin kaikki muutkin vapaaehtoiset vakuutukset. Autoa jos pitää matkoilla vuokrata niin se tarvii yleensä aina luottokortin ja siinä on taas melkoinen homma saada se luottokortti luottotiedottoman.

• Anonyymi

Joutuu lopun elämää asumaan jossain Kojamon slummeissa ylihintaan.

• Anonyymi

Ei, mäkikin vaan taipuu eri suuntiin uusioarvopohjista kiinnipitäessä. Eikä mikään liiku.

• Anonyymi

Joutuu asumaan paskemmissa asunnoissa paskemmilla paikoilla ylihintaan. Seinät pahvia, hirveät naapurit jne.

• Anonyymi

Minä en ottaisi töihin ihmistä, jolla on maksuhäiriömerkintä. Enkä vuokraisi asuntoanikaan sellaiselle ihmiselle. Se kertoo ihmisestä sen, ettei hallitse rahankäyttöään vaan on elellyt yli varojensa.

• Anonyymi

Siksi me emme käykkään töissä vaan elelemme sun siivellä. Asunnon saamme kunnalta. Miksi ottaisimme sinulta asunnon ja maksaisimme ylihintaa?
        Tyhmäkö olet?

• Anonyymi

Järeähkö konkurssin jälkipyykkinä saatu merkintä vaikutti aikanaan itselläni ainakin seuraavasti:

1.Vuokra-asunnon saaminen oli mahdotonta, joten asunnon vaihto, maiseman vaihto, elämäntilanteen vaihto ei ollut mahdollista.
      2.Kun olisin saanut asunnon, en saanut koti-vakuutusta ollenkaan, josta seurasi, etten saanutkaan vuokra-asuntoa.
      3.En siis saanut mitään vapaaehtoisia vakuutuksia.
      4.Ainoa vakuutus jonka sain oli lain määräämä liikennevakuutus, mutta sekin oli yli hinnaltaan 4-kertainen nykyiseen, puhtain paperein saatuun vakuutukseeni verrattuna ja koko vuosi piti maksaa yhdellä kertaa etukäteen. Kaikki tuntui olevan luottohäiriöiselle kalliimpaa;
      5.En voinut vaihtaa puhelinliittymää, koska uutta sellaista en olisi saanut, joten olin yhden yrityksen hinnoittelun ja palvelujen varassa.
      6.Em. yritykseltäkään en saanut mitään mikä edes etäisesti tuoksahtaisi luotolta, kuten mahdollisuutta maksaa julkisen liikenteen maksuja puhelimella tai esimerkiksi soittaa kyseisen yrityksen maksulliseen asiakaspalveluun.
      7.Tietenkään mikään laina, kuten asuntolaina, ei ollut mahdollista. En siis voinut merkittävien kulujen suhteen vaikuttaa omaan talouteeni esimerkiksi muuttamalla 800e/kk vuokra-asunnosta jonnekin missä olisi halvempaa tai lainanlyhennys vuokran sijaan.
      8.Ne velat, joista merkintä tuli, olivat erittäin kallista velkaa kun niitä maksoi perintäyrityksille ja ulosotolle. Pikavippiyritykset ovat verrattain matalakorkoisia ankeimpiin perintäyrityksiin verrattuna.

9.jne

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      8881
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5392
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4780
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      3894
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3262
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      27
      3135
    7. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      42
      3121
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2256
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34