Miten vietätte päiväkodissanne pääsiäistä?
Miten vanhemmat toivovat pääsiäistä vietettävän päiväkodissa?
pääsiäinen päiväkodissa!
11
3035
Vastaukset
- minä äitinä
minä toivoisin ainakin pääsiäistä vietettävän päiväkodissa sen kristilliseltä kannalta katsottuna. Eli koko pääsiäisen sanoma on sopiva lapsille, kunhan se on ikätasoon sopivasti kerrottu.
- Lastenhoitaja pk:ssa
Askarrellaan pääsiäisaskartelua ja laitetaan rairuohot kasvamaan. Pääsiäiskirkossa käydään, joten kirkon porukka hoitaa tämän sanoma asian.
- päiväkotina
huh.. tiedänpä pitää lapseni pois päiväkodista pääsiäisen ajan. mun lasta kun ei aivopestä mihinkään kristinuskoon.
- Lastenhoitaja pk:ssa
päiväkotina kirjoitti:
huh.. tiedänpä pitää lapseni pois päiväkodista pääsiäisen ajan. mun lasta kun ei aivopestä mihinkään kristinuskoon.
Sinne kirkkoon ei viedä väkisin, jos vanhemmat ovat kertoneet päiväkotiin, että eivät halua osallistua uskonnollisiin tapahtumiin! (Taas kerran: hoitajat eivät ole ajatustenlukijoita, vanhemmat: kertokaa mitä haluatte.) Itsekään en kuulu kirkkoon, mutta hoitajana joudun kuitenkin käymään kirkossa koska se kuuluu työhön. Mutta siis muslimilapset ja muut jotka eivät halua saavat jäädä päiväkodille puuhaamaan muuta.
- kokki
Eihän lapsen pääsiäisen tarvitse olla päiväkodissa muuta kuin noitia, tipuja ja pupuja. Kotona sitten piilotetaan suklaamunia ja -pupuja. Ja juhlaruokana lammasta.
Meidän pojat toivat eilen tarhasta kotiin koristeltuja pajunvitsoja. Hienoja olivat ja pojat olivat pakahtua ylpeyteensä. Nyt ovat maljakossa keittiö pöydällä.- lähis
Oma vakaumukseni on ateistin ja nämä pyhä-asiat hoidan näin-kerron ne kansanperinteeseen pohjautuen, en sotke niihin uskonasioita ollenkaan. Vanhemmilta kysytään, viedäänkö kirkkoon, ja minä jään päivystämään niitten kanssa jotka eivät mene kirkkoon. Kaikki ovat tyytyväisiä.
- jepulis
lähis kirjoitti:
Oma vakaumukseni on ateistin ja nämä pyhä-asiat hoidan näin-kerron ne kansanperinteeseen pohjautuen, en sotke niihin uskonasioita ollenkaan. Vanhemmilta kysytään, viedäänkö kirkkoon, ja minä jään päivystämään niitten kanssa jotka eivät mene kirkkoon. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Nyt ei meikäläinen käsitä tota lähihoitajan logiikkaa.
Pääsiäinen on kristillinen juhla, siihen liittyy kristinusko.
Sittenhän voi suosiolla olla viettämättä pääsiäistä vakaumuksensa takia, jos ei kristillisiä viittauksia kestä. - kuulun
jepulis kirjoitti:
Nyt ei meikäläinen käsitä tota lähihoitajan logiikkaa.
Pääsiäinen on kristillinen juhla, siihen liittyy kristinusko.
Sittenhän voi suosiolla olla viettämättä pääsiäistä vakaumuksensa takia, jos ei kristillisiä viittauksia kestä.kirkkoon, mutta en lähtisi kieltämään pääsiäisen viettoa "maallisilla" tavoilla, jos kirkolliset eivät omaan vakaumukseen sovi. Tiput ja puput on kivoja ja kuuluvat päiväkotien kuvioihin, vaikka uskonnon tuputtamista vältetään.
- haloo
lähis kirjoitti:
Pääsiäinen on kristillinen juhla, haloo! kaikki munat ja tiput, pääsiäisruohot ym. ovat pääsiäisen kristillisiä symboleja.
- kyllä
haloo kirjoitti:
Pääsiäinen on kristillinen juhla, haloo! kaikki munat ja tiput, pääsiäisruohot ym. ovat pääsiäisen kristillisiä symboleja.
mutta tuskin niitä sentään voidaan pitää uskonnon tuputtamisena lapsille. Kirstillisen perinteen jälkiä on joka puolella, koska keskellä sitä elämme.
- noitari
kyllä kirjoitti:
mutta tuskin niitä sentään voidaan pitää uskonnon tuputtamisena lapsille. Kirstillisen perinteen jälkiä on joka puolella, koska keskellä sitä elämme.
pääsiäiseen on sekoittunut osin kirkollisia ja osin pakanallisia tapoja, niinkuin on jouluunkin. Siihen kuuluu myös kaupallisuus, joten kaikki ovat oikeassa. Jokainen viettäköön pääsiäistä omalla kannallaan, kristillistä, pakanallista tai kaupallista.
(Kananmunatkin symboloivat mm. kevättä ja valoa sekä ylösnousemusta.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856