a) Vastavalmistunut maisteri, pääaineenaan tietojenkäsittelytiede
b) Lukion käynyt, suoraan töihin päässyt harrastelijakoodari 20 vuoden koodaustaustalla?
Kumpi kovempaa valuuttaa työmarkkinoilla?
15
164
Vastaukset
- Anonyymi
Luultavimmin paras on c) kiertokoulun, kinkerit ja 2-vuotisen kansakoulun käynyt ammattikoodari 30 vuoden koodaustaustalla.
- Anonyymi
Se jolla hinta-laatu -suhde on paras. Jos b) tyytyy siihen 900eur/kk, jonka koulutuksen perusteella ansaitsee, mutta osaaminen on se, jonka töissäoloaika antaa ymmärtää, niin b) on parempi vaihtoehto. a):lle joutuu kuitenkin maksamaan aluksi vähintään sen vajaa 4000eur/kk (https://www.tek.fi/fi/tekin-palkkasuositukset).
- Anonyymi
Tuli typo:
b):lle joutuu kuitenkin maksamaan aluksi vähintään sen vajaa 4000eur/kk (https://www.tek.fi/fi/tekin-palkkasuositukset). - Anonyymi
it ala on paljon muutakin kuin koodarin hommaa. Jos firma hakee nimenomaan sitä koodaria, silloin käytännön koodausosaaminen on ensisijainen valintaperuste.
Ja tietenkin se millaista se osaaminen on. On koodaajia jotka ovat ihan kuutamolla,. Eivät ymmärrä sovellusaluetta eikä annettuja spesifikaatioita. Koodaavat jännän lelun jota kukaan loppukäyttäjä ei ymmärrä. Koodaavat itsellensä kun pitäisi tehdä asiakaslähtöinen juttu. - Anonyymi
Minkä tesin mukaista on maksaa 900 euroa kuussa? Minusta firma saa tosi huonon maineen jos maksaa alle tesin mukaista palkkaa. Monellako yrittäjällä on varaa liata mainettaan?
- Anonyymi
Mikä TES ? Ei alalla oo pakko olla järjestäytynyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä tesin mukaista on maksaa 900 euroa kuussa? Minusta firma saa tosi huonon maineen jos maksaa alle tesin mukaista palkkaa. Monellako yrittäjällä on varaa liata mainettaan?
Ei kai kukaan, mutta Nokia oli Suomessa maksanut jollekin intialaiselle työntekijälleen, joka tuli Suomeen töihin. Kai ne muut intialaiset saivat lähemmäs 2000€/kk. Tästä on jo yli 3 vuotta.
Aluehallintovirasto antoi rangaistuksena Nokialle huomatutuksen, mikä vitsi!
Nokia oli hakenut työlupia sillä perusteella, että tarvitaan erityisasiantuntijoita. Niiden palkathan alkavat vähintään 3000€/kk ylöspäin.
Oikeasti alipalkkauksesta ei näköjään seuraa yhtään mitään "rapsuja".
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001226904.html
joo...
- Anonyymi
Kyllä satanen riittää apinalle.
- Anonyymi
tunnissa
- Anonyymi
Aloitus kuulostaa melko katkeralta ja toivoisit vastausta b?
- Anonyymi
Samanlainen ajatus tuli mieleen, mutta vastausta a odotettiin.
Oikea vastaus on ei kumpikaan tai molemmat. Riippuu minkälaista osaamista haetaan ja mitä hakijalla on tarjota.
- Anonyymi
Välttämättä maisteri ei ole viedä koodannut pätkääkään. Itsekin aikoinani 90-luvulla yliopistolla ostin harkkatyökoodaukset Ukrainasta.
Jälkimmäisellä on sentään jotain näyttöjä - jälkimmäisen palkkaisin. Kukaan ei maksa tutkinnosta vaan osaamisesta - paitsi ehkä joku kuntasektori.- Anonyymi
Mitenkähän on valtion puolella tuo työntekijöiden pätevyys, esim. Valtorissa?
Tässä oli joku TV-ohjelma muutama päivä sitten, jossa johtajat olivat selittelemässä miksi jotkut järjestelmät eivät toimineet. Toimittaja jätti kysymättä tärkeimmän kysymyksen:
"Ei ka teillä nyt kaikki työntekijät ole palkattu puolueiden jäsenkirjojen tai muiden sopivien suhteiden perusteella?"
- Anonyymi
Nuori voittaa aina.
- Anonyymi
Esität väärät kysymykset. Oikeat kysymykset ovat:
a) Hyvä tyyppi?
b) Suhteita?
c) Supliikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit846014KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3185096Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462588Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831822Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031659Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1081471
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191392