Ulkopuolinen äiti

Anonyymi

Monta ongelmaa, ensimmäinen on että mies tavallaan "omii" vauvan. Harvemmin enää saan vauvaa hoitaa, ja jos saan niin oon siinä sivussa vain apulaisena. Ja jos vauvaa hoidan yksin niin olen kyllä saanut kuulla jos olen miehen mielestä mokannut/en ole jotain osannut. Mies koittaa lisäksi toimia ns. Tulkkina mun ja vauvan välillä jatkuvasti.Kaikki nuo asiat ovat kasvattaneet epävarmuutta omasta osaamisesta vähän vetäytynytkin vauvan hoidosta kun pelkään tekeväni virheitä. On myös pikkuhiljaa ruvennut tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa.

6

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onpa kumma asenne miehelläsi!
      Hyvä että olet huomannut ja tarttunut asiaan!

      Sinun pitää ehdottomasti puhua äitiysneuvolassa tästä asiasta!
      Pitää selvittää että mistä johtuu tuo että miehesi "omii" vauvan?
      Onko hän määräilevä, voisko olla jopa jonkinlaista "sairaalloista" (= juu voi tosiaan olla sitäkin).

      Kiireellä juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa!

      Että yrittää toimia jonkinlaisena tulkkina!! Sairasta suoraan sanottuna.
      Mistä kummasta miehesi tietää mitä vauva tuumii? - Ei mistään! Viittaa psykologisiin ongelmiin hänellä.

      Vaikuttaa että olet nyt kokonaan miehesi vallan alla ja jopa niin paljon että on ruvennut "tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa".
      Tottakai sinä osaat hoitaa ja et tietenkään ole "ulkopuolinen", - vaan miehesi pitää saada järkiinsä. Hän on pian aivopessyt sinut kokonaan!

      Mitä sanoo äitisi ja sukulaisesi?

      Mene kiireellä juttelemaan äitiysneuvolaan/psykologin luo ja selvitä hyvän sään aikana tilanne, ennenkuin menee täysin ulalle ja pian et saa edes koskea vauvaasi.
      Mielestäni miehesi on ihan sairaalloisen kummallinen.

      Rohkeutta ja voimia sinulle!

    • Anonyymi

      Olet täysin miehen tossun alla!

      Herää, ja oletkin jo herännyt!
      Ukkosi pitää sinua vallassa. Sinä olet äiti ja sinun pitää hoitaa synnyttämäsi lapsi.
      Miehesi käytös on ihan outo.

    • Anonyymi

      Tulee mieleen myös kysymys, että rakastaako, helliikö ja kunnioittaako miehesi sinua.

      Mitä mieltä äitisi on?
      Onko paikkakunnalla tai naapuripaikkakunnalla naistenyhdistystä, mistä saisit tukea itsellesi?
      Avaudu ongelmastasi jollekin!
      Nyt yksin mietit ja voit pahoin, Et sinä yksin jaksa, vaan tarvitset toisten tukea.

      Usein on niin että jos mies on hallitseva, niin hän haluaa että nainen ei puhu muille.
      Älä mene siihen lankaan!

      Sinulla on vauva ainoastaan yhden kerran vauvana, sinä olet hänet synnyttänyt, sinä olet äiti, sinä rakastat häntä, - ja sinun pitää saada hoitaa lastasi.
      Miehesi ei saa tulla määräilemään!

      Tee loppu siitä heti ja ajoissa!

      Seuraa myös miten miehesi käyttäytyy vauvaa kohtaan!
      Että ei esiinny "sellaista", tiedät mitä tarkoitetaan.
      Jotain kummallista on meneillään, siksi otan tämänkin asian esille.
      Et tietenkään voi kertoa tästä jotta ei tule itsellesi haittaa, - mutta pidä mielessä.

      Tarvitset toisen henkilön tueksesi, yksin et pärjää.

    • Anonyymi

      Ei maha mittään.

      Kysellään ja muut vastaavat, ja sitten ei kuulu mittään kyselijältä.

    • Anonyymi

      Sano avaaja sille ukollesi, että menee töihin. Miten hänellä on ylipäätään aikaa olla koko ajan vauvan kanssa, niin että ehtii hänet omimaan? Vai oletteko jotain yhteiskunnan loisia molemmat? Kuka teidät elättää?

    • Ole iloinen, että hän välittää ja kantaa vastuunsa.. Voithan ehkä hienovaraisesti kertoa, että tahtoisit hoitaa vauvaa myös enemmän. 🤗💛

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe