Ulkopuolinen äiti

Anonyymi

Monta ongelmaa, ensimmäinen on että mies tavallaan "omii" vauvan. Harvemmin enää saan vauvaa hoitaa, ja jos saan niin oon siinä sivussa vain apulaisena. Ja jos vauvaa hoidan yksin niin olen kyllä saanut kuulla jos olen miehen mielestä mokannut/en ole jotain osannut. Mies koittaa lisäksi toimia ns. Tulkkina mun ja vauvan välillä jatkuvasti.Kaikki nuo asiat ovat kasvattaneet epävarmuutta omasta osaamisesta vähän vetäytynytkin vauvan hoidosta kun pelkään tekeväni virheitä. On myös pikkuhiljaa ruvennut tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa.

6

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onpa kumma asenne miehelläsi!
      Hyvä että olet huomannut ja tarttunut asiaan!

      Sinun pitää ehdottomasti puhua äitiysneuvolassa tästä asiasta!
      Pitää selvittää että mistä johtuu tuo että miehesi "omii" vauvan?
      Onko hän määräilevä, voisko olla jopa jonkinlaista "sairaalloista" (= juu voi tosiaan olla sitäkin).

      Kiireellä juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa!

      Että yrittää toimia jonkinlaisena tulkkina!! Sairasta suoraan sanottuna.
      Mistä kummasta miehesi tietää mitä vauva tuumii? - Ei mistään! Viittaa psykologisiin ongelmiin hänellä.

      Vaikuttaa että olet nyt kokonaan miehesi vallan alla ja jopa niin paljon että on ruvennut "tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa".
      Tottakai sinä osaat hoitaa ja et tietenkään ole "ulkopuolinen", - vaan miehesi pitää saada järkiinsä. Hän on pian aivopessyt sinut kokonaan!

      Mitä sanoo äitisi ja sukulaisesi?

      Mene kiireellä juttelemaan äitiysneuvolaan/psykologin luo ja selvitä hyvän sään aikana tilanne, ennenkuin menee täysin ulalle ja pian et saa edes koskea vauvaasi.
      Mielestäni miehesi on ihan sairaalloisen kummallinen.

      Rohkeutta ja voimia sinulle!

    • Anonyymi

      Olet täysin miehen tossun alla!

      Herää, ja oletkin jo herännyt!
      Ukkosi pitää sinua vallassa. Sinä olet äiti ja sinun pitää hoitaa synnyttämäsi lapsi.
      Miehesi käytös on ihan outo.

    • Anonyymi

      Tulee mieleen myös kysymys, että rakastaako, helliikö ja kunnioittaako miehesi sinua.

      Mitä mieltä äitisi on?
      Onko paikkakunnalla tai naapuripaikkakunnalla naistenyhdistystä, mistä saisit tukea itsellesi?
      Avaudu ongelmastasi jollekin!
      Nyt yksin mietit ja voit pahoin, Et sinä yksin jaksa, vaan tarvitset toisten tukea.

      Usein on niin että jos mies on hallitseva, niin hän haluaa että nainen ei puhu muille.
      Älä mene siihen lankaan!

      Sinulla on vauva ainoastaan yhden kerran vauvana, sinä olet hänet synnyttänyt, sinä olet äiti, sinä rakastat häntä, - ja sinun pitää saada hoitaa lastasi.
      Miehesi ei saa tulla määräilemään!

      Tee loppu siitä heti ja ajoissa!

      Seuraa myös miten miehesi käyttäytyy vauvaa kohtaan!
      Että ei esiinny "sellaista", tiedät mitä tarkoitetaan.
      Jotain kummallista on meneillään, siksi otan tämänkin asian esille.
      Et tietenkään voi kertoa tästä jotta ei tule itsellesi haittaa, - mutta pidä mielessä.

      Tarvitset toisen henkilön tueksesi, yksin et pärjää.

    • Anonyymi

      Ei maha mittään.

      Kysellään ja muut vastaavat, ja sitten ei kuulu mittään kyselijältä.

    • Anonyymi

      Sano avaaja sille ukollesi, että menee töihin. Miten hänellä on ylipäätään aikaa olla koko ajan vauvan kanssa, niin että ehtii hänet omimaan? Vai oletteko jotain yhteiskunnan loisia molemmat? Kuka teidät elättää?

    • Ole iloinen, että hän välittää ja kantaa vastuunsa.. Voithan ehkä hienovaraisesti kertoa, että tahtoisit hoitaa vauvaa myös enemmän. 🤗💛

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1300
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1127
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      934
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      273
      814
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      701
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe