Ulkopuolinen äiti

Anonyymi

Monta ongelmaa, ensimmäinen on että mies tavallaan "omii" vauvan. Harvemmin enää saan vauvaa hoitaa, ja jos saan niin oon siinä sivussa vain apulaisena. Ja jos vauvaa hoidan yksin niin olen kyllä saanut kuulla jos olen miehen mielestä mokannut/en ole jotain osannut. Mies koittaa lisäksi toimia ns. Tulkkina mun ja vauvan välillä jatkuvasti.Kaikki nuo asiat ovat kasvattaneet epävarmuutta omasta osaamisesta vähän vetäytynytkin vauvan hoidosta kun pelkään tekeväni virheitä. On myös pikkuhiljaa ruvennut tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa.

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No onpa kumma asenne miehelläsi!
      Hyvä että olet huomannut ja tarttunut asiaan!

      Sinun pitää ehdottomasti puhua äitiysneuvolassa tästä asiasta!
      Pitää selvittää että mistä johtuu tuo että miehesi "omii" vauvan?
      Onko hän määräilevä, voisko olla jopa jonkinlaista "sairaalloista" (= juu voi tosiaan olla sitäkin).

      Kiireellä juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa!

      Että yrittää toimia jonkinlaisena tulkkina!! Sairasta suoraan sanottuna.
      Mistä kummasta miehesi tietää mitä vauva tuumii? - Ei mistään! Viittaa psykologisiin ongelmiin hänellä.

      Vaikuttaa että olet nyt kokonaan miehesi vallan alla ja jopa niin paljon että on ruvennut "tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa".
      Tottakai sinä osaat hoitaa ja et tietenkään ole "ulkopuolinen", - vaan miehesi pitää saada järkiinsä. Hän on pian aivopessyt sinut kokonaan!

      Mitä sanoo äitisi ja sukulaisesi?

      Mene kiireellä juttelemaan äitiysneuvolaan/psykologin luo ja selvitä hyvän sään aikana tilanne, ennenkuin menee täysin ulalle ja pian et saa edes koskea vauvaasi.
      Mielestäni miehesi on ihan sairaalloisen kummallinen.

      Rohkeutta ja voimia sinulle!

    • Anonyymi

      Olet täysin miehen tossun alla!

      Herää, ja oletkin jo herännyt!
      Ukkosi pitää sinua vallassa. Sinä olet äiti ja sinun pitää hoitaa synnyttämäsi lapsi.
      Miehesi käytös on ihan outo.

    • Anonyymi

      Tulee mieleen myös kysymys, että rakastaako, helliikö ja kunnioittaako miehesi sinua.

      Mitä mieltä äitisi on?
      Onko paikkakunnalla tai naapuripaikkakunnalla naistenyhdistystä, mistä saisit tukea itsellesi?
      Avaudu ongelmastasi jollekin!
      Nyt yksin mietit ja voit pahoin, Et sinä yksin jaksa, vaan tarvitset toisten tukea.

      Usein on niin että jos mies on hallitseva, niin hän haluaa että nainen ei puhu muille.
      Älä mene siihen lankaan!

      Sinulla on vauva ainoastaan yhden kerran vauvana, sinä olet hänet synnyttänyt, sinä olet äiti, sinä rakastat häntä, - ja sinun pitää saada hoitaa lastasi.
      Miehesi ei saa tulla määräilemään!

      Tee loppu siitä heti ja ajoissa!

      Seuraa myös miten miehesi käyttäytyy vauvaa kohtaan!
      Että ei esiinny "sellaista", tiedät mitä tarkoitetaan.
      Jotain kummallista on meneillään, siksi otan tämänkin asian esille.
      Et tietenkään voi kertoa tästä jotta ei tule itsellesi haittaa, - mutta pidä mielessä.

      Tarvitset toisen henkilön tueksesi, yksin et pärjää.

    • Anonyymi

      Ei maha mittään.

      Kysellään ja muut vastaavat, ja sitten ei kuulu mittään kyselijältä.

    • Anonyymi

      Sano avaaja sille ukollesi, että menee töihin. Miten hänellä on ylipäätään aikaa olla koko ajan vauvan kanssa, niin että ehtii hänet omimaan? Vai oletteko jotain yhteiskunnan loisia molemmat? Kuka teidät elättää?

    • Ole iloinen, että hän välittää ja kantaa vastuunsa.. Voithan ehkä hienovaraisesti kertoa, että tahtoisit hoitaa vauvaa myös enemmän. 🤗💛

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe