Ulkopuolinen äiti

Anonyymi

Monta ongelmaa, ensimmäinen on että mies tavallaan "omii" vauvan. Harvemmin enää saan vauvaa hoitaa, ja jos saan niin oon siinä sivussa vain apulaisena. Ja jos vauvaa hoidan yksin niin olen kyllä saanut kuulla jos olen miehen mielestä mokannut/en ole jotain osannut. Mies koittaa lisäksi toimia ns. Tulkkina mun ja vauvan välillä jatkuvasti.Kaikki nuo asiat ovat kasvattaneet epävarmuutta omasta osaamisesta vähän vetäytynytkin vauvan hoidosta kun pelkään tekeväni virheitä. On myös pikkuhiljaa ruvennut tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa.

6

293

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No onpa kumma asenne miehelläsi!
      Hyvä että olet huomannut ja tarttunut asiaan!

Sinun pitää ehdottomasti puhua äitiysneuvolassa tästä asiasta!
      Pitää selvittää että mistä johtuu tuo että miehesi "omii" vauvan?
      Onko hän määräilevä, voisko olla jopa jonkinlaista "sairaalloista" (= juu voi tosiaan olla sitäkin).

Kiireellä juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa!

Että yrittää toimia jonkinlaisena tulkkina!! Sairasta suoraan sanottuna.
      Mistä kummasta miehesi tietää mitä vauva tuumii? - Ei mistään! Viittaa psykologisiin ongelmiin hänellä.

Vaikuttaa että olet nyt kokonaan miehesi vallan alla ja jopa niin paljon että on ruvennut "tuntumaan ulkopuoliselta ja että olen äitinä täysin turha ja että en osaa hoitaa vauvaa".
      Tottakai sinä osaat hoitaa ja et tietenkään ole "ulkopuolinen", - vaan miehesi pitää saada järkiinsä. Hän on pian aivopessyt sinut kokonaan!

Mitä sanoo äitisi ja sukulaisesi?

Mene kiireellä juttelemaan äitiysneuvolaan/psykologin luo ja selvitä hyvän sään aikana tilanne, ennenkuin menee täysin ulalle ja pian et saa edes koskea vauvaasi.
      Mielestäni miehesi on ihan sairaalloisen kummallinen.

Rohkeutta ja voimia sinulle!

• Anonyymi

Olet täysin miehen tossun alla!

Herää, ja oletkin jo herännyt!
      Ukkosi pitää sinua vallassa. Sinä olet äiti ja sinun pitää hoitaa synnyttämäsi lapsi.
      Miehesi käytös on ihan outo.

• Anonyymi

Tulee mieleen myös kysymys, että rakastaako, helliikö ja kunnioittaako miehesi sinua.

Mitä mieltä äitisi on?
      Onko paikkakunnalla tai naapuripaikkakunnalla naistenyhdistystä, mistä saisit tukea itsellesi?
      Avaudu ongelmastasi jollekin!
      Nyt yksin mietit ja voit pahoin, Et sinä yksin jaksa, vaan tarvitset toisten tukea.

Usein on niin että jos mies on hallitseva, niin hän haluaa että nainen ei puhu muille.
      Älä mene siihen lankaan!

Sinulla on vauva ainoastaan yhden kerran vauvana, sinä olet hänet synnyttänyt, sinä olet äiti, sinä rakastat häntä, - ja sinun pitää saada hoitaa lastasi.
      Miehesi ei saa tulla määräilemään!

Tee loppu siitä heti ja ajoissa!

Seuraa myös miten miehesi käyttäytyy vauvaa kohtaan!
      Että ei esiinny "sellaista", tiedät mitä tarkoitetaan.
      Jotain kummallista on meneillään, siksi otan tämänkin asian esille.
      Et tietenkään voi kertoa tästä jotta ei tule itsellesi haittaa, - mutta pidä mielessä.

Tarvitset toisen henkilön tueksesi, yksin et pärjää.

• Anonyymi

Ei maha mittään.

Kysellään ja muut vastaavat, ja sitten ei kuulu mittään kyselijältä.

• Anonyymi

Sano avaaja sille ukollesi, että menee töihin. Miten hänellä on ylipäätään aikaa olla koko ajan vauvan kanssa, niin että ehtii hänet omimaan? Vai oletteko jotain yhteiskunnan loisia molemmat? Kuka teidät elättää?

• Ole iloinen, että hän välittää ja kantaa vastuunsa.. Voithan ehkä hienovaraisesti kertoa, että tahtoisit hoitaa vauvaa myös enemmän. 🤗💛

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1069
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1034
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      892
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      61
      824
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      812
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      805
    7. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      56
      704
    8. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      699
    9. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      15
      646
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      583
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      582
    16. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      580
    17. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      543
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      11
      529
    Aihe