Miksi taksin tilaus sovellus /APP haluaa käyttöoikeudet älypuhelimeni kuviin, tiedostoihin jne? En uskalla suostua kun mietin näkeekö joku sitten henkilökohtaiset valokuvani jne.?
N-77
sovellus kysyy käyttöoikeuksia
6
295
Vastaukset 6
- Anonyymi
Taksi katsoo siitä minkä näköinen tyyppi on kyydin tilannut.
- Anonyymi
Eikös melko uusissa Androideissa voi sovelluskohtaisesti käydä tarkistamassa ja muuttamassa oikeuksia.
Kokeile toimiiko ylimääräisten oikeuksien poistamisen jälkeen. - Anonyymi
Jos sovellus tallentaa jotain puhelimeen, niin silloin on annettava käyttöoikeus tiedostojärjestelmäänkin.
Sovellusten sijaan kannattaa suosia web-pohjaisia palveluja. Ne toimivat aina selaimen "hiekkalaatikolla", ja tallentavat korkeintaan selaimen sisäisesti (evästeisiin, local/session storageen, indexed DB:hen jne).- Anonyymi
Myös taksisovellus voisi käyttää vain omaa "hiekkalaatikkoaan"
https://developer.android.com/guide/topics/data/data-storage#filesInternal
Eli dataa puhelimeen tallentavan sovelluksen voisi tehdä ilman että sillä on pääsyä tiedostojärjestelmään.
Ehkä nuo web pohjaiset ovat tuossa mielessä fiksumpia?
- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Taksin tilaaminen on niin kallista kymenlaakson taxista että prepaid saldo voi loppua kesken. Mulla on xperiaz3, mutta vaihdan pian uudempaan kyllä.
N-77- Anonyymi
Mulla on kotona xperia z5 compact sekä iphone 6 s jotain. iphone on jotenkin pilvi(?) lukittu kun jäi osittain maksamatta osamaksut...netissä tarjolla jotain maksullisia juttuja joilla lukituksen sais purettua? mutta lähettääkö verkkokauppa virkavallan perääni jos yritän purkaa lukitukset. kadun osamaksuja mut ei niille enää mitää voi ja luottotiedoissakin on kymmeniä merkintöjä.
N-77
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53897
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31542En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32518Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5503- 75457
- 37436
- 33435