Mitäpä mieltä olette tästä 24MHz/8ch analysaattorista:
https://www.sparkfun.com/products/15033
Tarkoitus olisi käyttää avr:n kaverina eli pitäisi pystyä tutkimaan max n. 16MHz kellotaajuudella pyörivää härpäkettä.
Nuo 'kunnon' laitteet menee aika lailla yli budjetista mutta tällaisen voisi kyllä ostaa. Vai kannattaisiko satsata hiukan enemmän ja ostaa vaikkapa joku 100MHz/16ch verme heti suosiolla?
logiikka analysaattori?
5
190
Vastaukset
- Anonyymi
Tuommoisella vehkellä jää kyllä 16 MHz taajuudet tutkimatta. Joku 1 MHz saattaa onnistua eli I2T ja vastaavat niinkuin esitteessä kerrotaan.
- Anonyymi
Kellotaajuss on eri asia kuin se mitä voisi kutsua 'toimintataajuudeksi' - varsin jos portteja seurataan ja niitä ohjataan käskyttämällä.
Hyvin se ehtii mukaan - tavallisen logiikan matkassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellotaajuss on eri asia kuin se mitä voisi kutsua 'toimintataajuudeksi' - varsin jos portteja seurataan ja niitä ohjataan käskyttämällä.
Hyvin se ehtii mukaan - tavallisen logiikan matkassa... ja jos sitten ei ehdi, niin saahan sitä tutkittavan prosessorin nopeutta laskea ja .. itse looginen toiminta ei saata muuttua, vaan hidastuu.
- Anonyymi
Vastaus kysymykseesi riippuu siitä mitä olet katsomassa ja kuinka monesta kanavasta samanaikaisesti. Tavallinen 100 Mhz analogiakaistalla toimiva esimerkiksi 1 GS/s sämpläävä skooppi voisi olla hyödyllinen kapistus ellei sitten oikeasti tarvita tietyistä kanavien logiikkatilojen yhdistelmistä triggaamista.
- Anonyymi
No tarviisi hiukan enemmän kanavia, kuin mitä skoopissa on. Tokihan sillä näkee(ja tarkasti) 2 kanavaa, mutta lähinnä kiinnostaisi nähdä, mitä dataa väylässä näyttäisi oikein liikkuvan. Ja kauanko kestää läpimeno eli esim. napin painalluksesta siihen että ledi syttyy. Enkä oikein pidä skoopin tavasta näyttää kanavia rinnakkain, vaikka todellisuudessa se ei osaa niitä näyttää oikein jos samplausaika ylittyy. Kanavat voi tulla eri sample-ikkunoista. Muutaman kerran erehtynyt luulemaan, että kanavat ovat samassa aikahetkessä, eivät välttämättä ole!
Esim. saada signaalien ajoituksia kohdalleen. Eihän tuollainen 16MHz taida maksimissaan antaa kuin 8MHz taajuutta jos ei mitään muuta tee kuin nitkuttaa bittiä, mutta yleensä se kyllä tekee. Voisi tuollainen meganen riittää. Ja toisinpäin, input-bufferi käyttää 4 kellosykliä, joten inputti-taajuus olisi n. 4MHz maksimissaan. Datalinjojen häiriöpurskeet näkee kyllä digiskoopilla, joten sen kaverina tuo kävisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760