Postin 8000 työntekijälle 30 prosentin palkanalennus

Tässä on juuri kyse keskustan Sipilän ja Kulmunin kaipailemasta paikallisesta sopimisesta.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ihme kun keskustan kannatus laskee ja on enää10 prosentin luokkaa.
      Keskusta voikin seuraavaksi tavoitella 5 prosentin kannatusta.

    • Anonyymi

      Kyllähän postinkin työntekijät voisi opetella muutakin kuinlehteälaatikkoon .kun tarpeeksi moni lähtee niin palkkakin nousee .Tai sitä mitä itsekkin suosittelen pari kuukautta katotaan tarvitaanko postia ollenkaan eli lakkoon vain.

      • Anonyymi

        Samalla tapaa 30 prossan leikkaus kaikille veronmaksajien rahoista palkkansa saajille. Voidaan verotusta keventää kummasti kun näin leikataan palkkoja.


    • Anonyymi

      On syytä ryhtyä muidenkin alojen ammattilaisten tukemaan postin työntekijöitä-tämä saattaa olla kokeilu ,miten reagoidaan palkanalennuksiin. Kohta toinen ala jne..jos tämä onnistuu. Sääliksi käy pienipalkkaisia postilaisia ,jotka tekevät ainakin jakelussa kovaa ja raskasta työtä.

    • Anonyymi

      Mitä on se paikallinen sopiminen jota jatkuvasti työnantajapuolelta jankutetaan?
      Onko mitenkään mahdollista että työntekijät olisivat tasaveroisessa neuvotteluasemassa pienehköissä ja keskisuurissa yrityksissä? No ei varmasti!
      Työnantajat haluavat todellisuudessa paikallisen sanelun!
      Liittykää hyvät ihmiset liittoihin! Vain joukkovoimalla työntekijöillä on edes jotain sanavaltaa ettei kyykyttäminen karkaa ihan käsistä! Jokainen voi itse miettiä miltä 30-50% palkanalennus tuntuisi. Vuosikausia on jo muutenkin kaikkia työntekijöiden etuja leikattu, on kikyä ym.

    • Anonyymi

      Verot suuremmaksi, niin voidaan tukea enemmän hyötymaahanmuuttoa.

    • Anonyymi

      Ainakin Postin johtajalla on palkat hyvällä tasolla kun vuodessa saa miljoonaa euroa palkkaa.

      • Anonyymi

        Sepä onkin keskustan, Sipilän hyväveli järjestelmään kuuluva etuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä onkin keskustan, Sipilän hyväveli järjestelmään kuuluva etuus.

        Johtajien miljoonapalkat kertoo siitä että yrityksillä riittää palkanmaksukykyä


    • Anonyymi

      Postinpalvelut ovat tulleet todella mielikuvituksen ideoinnissa haamurajalle.

      Posti tuo kotiovelleasti paketin, kunhan maksat lisämaksun, niin.

      Mutta, nyt ovatkin keksineet idean, kirjoittavat papereille lauseet: Et ollut kotona, nouda lähimmästä postista.

      Näitä lappuja sitten jaellaan postilaatikkoon, vaikka asiakas olisikin kotona.
      Sinänsä tyhmä idea, kun jää verekseltään kiinni ja lisämaksun palautus sekä luottopostin palveluun loppui siihen.
      Näin tapahtuu Pohjanmaalla sekä Porvoossa niin ja varmasti muuallakin.

      • Anonyymi

        No ihan varmaan joka maailman kolkassa tapahtuu noin kun on kerta Pohjanmaalla ja Porvoossakin tapahtunut. VOi tsiisus sentään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe