Mitä voi tehdä, jos altistuminen homeelle on levinnyt hermostoon asti? Saan ko paikoissa outoja tärinöitä ja mm. pään "epileptiseltä" näyttävää nykimistä. Muita oireita mm. lihasten ja nivelten jäykkyys, häiriöt näkökentässä, pitkittyneet infektiot jne. Kaikki väliajat joudun kirjaimellisesti viettämään pihalla ja tämän takia vaikutan varmasti kovin epäsosiaaliselta yksilöltä. Välillä tuntuu kuin olisi pökerryksissä. Kerran jouduin olemaan päivän pois, koska joka kerta kun yritin nousta vuoteesta, alkoi keinumaan ja huimaamaan. Nämä oireet ovat vain pahentuneet vuosien myötä ja nyk, jos menen oireiseen taloon, niin oireet saaattavat alkaa melko nopeastikin. Hengitys vinkuu tälläkin hetkellä.
Hermosto-oireet
28
1564
Vastaukset
- Anonyymi
Oma kokemus on juuri samanlaisista tasapainohäiriöistä. Ikään kuin heittää. Näitä ihan samoja oireita on ollut työkavereillakin, Elohiiriä ja lihasnykinää, lihassärkyjä. Aamuisin lihasjäykkyyttä.
Enpä tiedä voiko sanoa että on levinnyt hermostoon? Ehkä pikemminkin että toksiinit aiheuttavat oireita sielläkin. Ihan kuten mikä vaan myrkky.
Ainut oikea ratkaisu on pysyä pois niistä tiloista missä hometoksiineja on,
Nuo huippaamiset ja lihassäryt loppuivat kun en enää hometiloissa ole. Keuhkot on edelleen huonossa kunnossa.- Anonyymi
Mulla on lähes päivittäin tuollaista ikäänkuin silmän sisällä tapahtuvaa elohiirtä, mikä tuntuu, mutta ei näy ulospäin. Toisessa käsivarressa oli jossain vaiheessa päivittäin ihan näkyvää lihasnykinää. Sit on kylmän ja kuuman vaihtelua, hermoston herkistymistä ärsykkeille jne. Eniten inhoan noita "epileptisiä" tärinöitä ja nykinöitä, mitkä on täysin hallitsemattomia ja saa minut varmaan näyttämään hullulta. Alkaa olemaan melko epätoivoinen olo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on lähes päivittäin tuollaista ikäänkuin silmän sisällä tapahtuvaa elohiirtä, mikä tuntuu, mutta ei näy ulospäin. Toisessa käsivarressa oli jossain vaiheessa päivittäin ihan näkyvää lihasnykinää. Sit on kylmän ja kuuman vaihtelua, hermoston herkistymistä ärsykkeille jne. Eniten inhoan noita "epileptisiä" tärinöitä ja nykinöitä, mitkä on täysin hallitsemattomia ja saa minut varmaan näyttämään hullulta. Alkaa olemaan melko epätoivoinen olo.
Valitettavasti et ole ainut. Kolme vuotta sitten ihmettelin itsellä elohiiriä silmässä. Oli aina vain toisella puolella.
Lohdutan sanomalla että ne kaikki hävisivät kun lähdin pois niistä tiloista.
Samoin sillon oli jatkuvasti kylmä tai kuuma ja iltaisin kuumeinen kipeä olo.
Toivottavasti pystyt samaan ratkaisuun eli pois niistä tiloista?
Sairasloma, etäyhteys, loma, mitä vaan. Edes vähäksi aikaa nyt alkuun.
Itse sinnittelin ihan liian pitkään, älä tee samaa.. ettei mene terveys kokonaan. Meitä on jo liian monta.
Ville Valtosen kalvoista:
”Osalle potilaista tulee erilaisia neurologisia oireita kuten paikkaa vaihtavia ja ohimeneviä raajojen kiputiloja ja puutumisia, sekä ”aivosumua” eli ajoittaista päänsärkyä, huimausta, potilaan on vaikea keskittyä, muisti voi pätkiä
• Poikkeavaa väsymystä ja uupumusta esiintyy paljon
• Harvoin esiintyy EEG-negatiivisia kouristuksia, joita on vaikea erottaa epileptisistä kohtauksista” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti et ole ainut. Kolme vuotta sitten ihmettelin itsellä elohiiriä silmässä. Oli aina vain toisella puolella.
Itse sinnittelin ihan liian pitkään, älä tee samaa.. ettei mene terveys kokonaan. Meitä on jo liian monta.
”Osalle potilaista tulee erilaisia neurologisia oireita kuten paikkaa vaihtavia ja ohimeneviä raajojen kiputiloja ja puutumisia, sekä ”aivosumua” eli ajoittaista päänsärkyä, huimausta, potilaan on vaikea keskittyä, muisti voi pätkiä
• Harvoin esiintyy EEG-negatiivisia kouristuksia, joita on vaikea erottaa epileptisistä kohtauksista”Omien oireideni selitykseksi löytyi tiloista lopulta mm. Aspergillusta. On kuulemma erittäin yleinen kosteusvauriohome. Näin niidem myrkyistä sanotaan:
”Aspergillus-lajit ovat usein toksiinin tuottajia. Aspergillus flavus tuottaa aflatoksiinia, samoin Aspergillus parasiticus. Aspergillus fumigatus tuottaa mm. fumigatoksiinia, fimigilliinia ja gliotoksiinia. Aspergillus versicolor tuottaa sterigmatokystiiniä, versicoloriinia, aspercoloriinia, averifiinia ja syklopiazonihappoa. Aspergillus ochraceus tuottaa okratoksiinia. Sterigmatocystiini on todennäköisesti syöpää aiheuttava. Aflatoksiini on immunosuppressiivinen ja syöpävaarallinen.”
... ja niissä tiloissa useilla ollut lihassärkyä ja nykinöitä yms.neurologisia oireita.
Myrkkyjä ei kannata syödä, mutta vielä vähemmän hengittää, koska keuhkojen kautta on vielä suorempi yhteys verenkiertoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
• Harvoin esiintyy EEG-negatiivisia kouristuksia, joita on vaikea erottaa epileptisistä kohtauksista”Minun ei tarvitse onneksi jatkuvasti olla tiloissa, mutta sekin vähä mitä olen, tuntuu painajaiselta. Päivän edetessä olo vain huonontuu ja pahenee. Aiemmin olen herkistynyt homeelle useassa eri paikassa.
Astma ja allergiatkin jo löytyy. Jossain vaiheessa ollut kans lämpöilyä ja särkyjä eri puolilla. Auttaako tähän ruokavalio tai vitamiinilisät?
Terv.ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun ei tarvitse onneksi jatkuvasti olla tiloissa, mutta sekin vähä mitä olen, tuntuu painajaiselta. Päivän edetessä olo vain huonontuu ja pahenee. Aiemmin olen herkistynyt homeelle useassa eri paikassa.
Astma ja allergiatkin jo löytyy. Jossain vaiheessa ollut kans lämpöilyä ja särkyjä eri puolilla. Auttaako tähän ruokavalio tai vitamiinilisät?
Terv.apJatkan eilisiin (anonyymi 20:07 ja 22:37), että itsellä mikään muu ei ole auttanut kuin pysyä pois niistä tiloista; ei vitamiinit eikä ruokavaliomuutokset; jätin välillä viljat ja välillä maitotuotteet..
(Toisaalta en uskotaan että mikään vitamiini auttaisi myrkkyyn - miksi auttaisikaan? Kukaan ei ehdota että siedätämme itseämme syötäville myrkyille, vaan niitä jahdataan viimeiseen asti raja-arvoilla eli miksi ihmeessä näille hengitettäville altistetaan kouluissa ja työpaikoilla..?)
Varsinainen toipuminen alkoi omalla kohdalla ehkä jossain 6 kk~8kk jälkeen siitä kun altistus jäi taakse.Kemikaaliyliherkkyys on piinannut homeiden jälkeenkin. Se kai tuli - ja jäi - homealtistuksen jatkona pysyväksi ja samoin se, että jokainen flunssa kestää kauan.
Mua myös kiinnostaisi jos joku tietää, mikä auttaisi. Yksi vinkki (Valtosen) on kuulemma oleilu meri-ilmassa. Olen noudattanut ja on se mullakin varmaan vähän auttanut, mutta kyllä kemikaalit ja pitkittyneet flunssat vaivaavat näitä homeiden ”vaurioittamia” keuhkoja ja kroppaa. Jokin toipumis/selviytymistarina tai -vinkki olisi todella kiva kuulla..
K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan eilisiin (anonyymi 20:07 ja 22:37), että itsellä mikään muu ei ole auttanut kuin pysyä pois niistä tiloista; ei vitamiinit eikä ruokavaliomuutokset; jätin välillä viljat ja välillä maitotuotteet..
(Toisaalta en uskotaan että mikään vitamiini auttaisi myrkkyyn - miksi auttaisikaan? Kukaan ei ehdota että siedätämme itseämme syötäville myrkyille, vaan niitä jahdataan viimeiseen asti raja-arvoilla eli miksi ihmeessä näille hengitettäville altistetaan kouluissa ja työpaikoilla..?)
Varsinainen toipuminen alkoi omalla kohdalla ehkä jossain 6 kk~8kk jälkeen siitä kun altistus jäi taakse.Kemikaaliyliherkkyys on piinannut homeiden jälkeenkin. Se kai tuli - ja jäi - homealtistuksen jatkona pysyväksi ja samoin se, että jokainen flunssa kestää kauan.
Mua myös kiinnostaisi jos joku tietää, mikä auttaisi. Yksi vinkki (Valtosen) on kuulemma oleilu meri-ilmassa. Olen noudattanut ja on se mullakin varmaan vähän auttanut, mutta kyllä kemikaalit ja pitkittyneet flunssat vaivaavat näitä homeiden ”vaurioittamia” keuhkoja ja kroppaa. Jokin toipumis/selviytymistarina tai -vinkki olisi todella kiva kuulla..
KOletteko lukeneet, että Tampereella syttyi lamppu palamaan ja löytyi ratkaisu:
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/724520-tampere-hankkii-opettajille-sata-hengitysharjoituslaitetta-niiden-toivotaan?fbclid=IwAR1oUekU8LFeKIKCN6slBWkD5ZHftB1tWNra8ffQHeyrt9jsdjqftOvUBw0
Tai sitten ei. "Oletteko lukeneet, että Tampereella syttyi lamppu palamaan ja löytyi ratkaisu:
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/724520-tampere-hankkii-opettajille-sata-hengitysharjoituslaitetta-niiden-toivotaan?fbclid=IwAR1oUekU8LFeKIKCN6slBWkD5ZHftB1tWNra8ffQHeyrt9jsdjqftOvUBw0
Tai sitten ei."
- Juu, tuo on niin tyypillistä Tampereelle, että täällä mennään koneet edellä, jotka määräävät tahdin, ihmisten keikkuessa perässä miten taitaa, kun on tullut tätä touhua nähtyä täällä jo jonkin aikaa. Mitä tamperelaisiin itseensä tulee, pääsääntöisesti ei voisi kivempia ihmisiä olla, avuliaita ja auttavaisia, jos on joutunut jostain neuvoa kysymään. Maisemat ovat myös kauniit ja ihanat järvineen, joita on joka paikassa täälläpäin Suomea. Se ei vaan riitä, jos palvelut eivät pelaa. Kauppiaat hoitavat kyllä hommansa ja asiakaspalvelu on ystävällistä nuorempienkin ollessa erittäin kohteliaita ja ystävällisiä. Siihen kaikki hyvä täällä sitten loppuukin, kun palvelut eivät pelaa viranomaisten pilatessa piittaamattomuudellaan kaiken, koko paikan. Perusterveydenhuolto on täysi floppi ja lähetteet ajetaan alas ja ihmiset lähetetään hoitamattomina kotiin Taysin panostaessa ulkopaikkakuntalaisten hoitoon tamperelaisten sijaan - jota en olisi ikinä saanut tietää, ellemme olisi muuttaneet tänne kuin johonkin rotanloukkuun, jonka satimessa olemme, työllisyyspalveluidenkin perustuessa silkkaan epäinhimilliseen kyykyttämiseen ja lyttäämiseen, mitä vierestä olen seurannut, niin että koko koulutuskin on saatu menemään hukkaan ja ura vedetty vessanpöntöstä alas niinä muutamina vuosina, mitä täällä olemme asuneet, voimatta suositella tätä paikkaa tällaisenaan kuin turisteille maisemien ihailuun.
En minä huvikseen kirjoittele näitä juttuja aamuyöllä, vaan siksi, että olen ollut jälleen kerran liian sairas nukkuakseni, eikä huvittanut aloittaa uutta aamusivuliuskaa rustattuani edellistä juuri, enkä viitsinyt neuloakaan tehtyäni sitäkin vähän aikaa sitten. Väsyneillä aivoilla ajatusten tuottaminen on vaan haasteellista tuntiessani sydämenkin pumppaavan jo aika rasittuneesti ilman lepoa. Vahva, 200 mg:n ubikinoni loppui jo ensimmäisenä päivänä syyskuuta valvoessani aamuun eikä sen jälkeen tähän asti ole ollut kuin 100 mg:n vara-ubikinonia pikku purkissa, joka on ties kuinka vanhaa säilytettyäni sitä laukussa aina mukanani ilman, että olisin voinut enää vuosiin käyttää minulle rytmihäiriöihin määrättyjä beetasalpaajiakaan, vuoden 2012 punkinpuremasta pahentuneen ääreisverenkierron häiriön takia palellessani epänormaalilla tavalla. Poikani onkin ollut voinnistani sen verran huolissaan, että osti uutta 150 mg:n ubikinonia, jota olen ottanut jo yhden ja pitäisikö ottaa https://cutt.ly/owFZeDZ toinenkin korvaamatta kuitenkaan unta, jota pitäisi saada tänäänkin ulkoa kuuluvan metelin häiritessä aamuisin niin paljon, että olen joutunut käyttämään liian usein korvatulppaa. Vaikka se on silikonista enkä käytä samaa monta kertaa, se hiostaa kuitenkin ja on ollut aiheuttamassa taudin siirtymistä korviinkin. Oikeassa välikorvassa on ollut aiemminkin https://cutt.ly/xwFZgCS vettä ja tuntuu hölskyvän nytkin kutinan lisäksi yritettyäni hoitaa oireita NutriBioticin greipinsiemenöljyä sisältävillä korvatipoilla, kun ei muutakaan ole. Koska otsaonteloni ei varsinkaan oikealla puolella toimi normaalisti, olen alkanut ottaa Xlearia ennen ylösnousua selällään maaten roikottaen päätä ensin taakse- ja alaspäin ja sitten eteen- ja alaspäin saadakseni vaikuttavan aineen menemään tarpeeksi ylös saadakseni etenkin oikealla puolella vaivaavan paksun rään tulemaan alas. En jaksa kerrata tässä kaikkea, miten itseäni joudun hoitamaan kirjoitettuani siitä jo aiemmin, mutta esimerkiksi verenkiertoani hoidan kalaöljyllä ja tarvittaessa 100 mg:n Disperinillä kävelylenkkien lisäksi, ettei leikkaamattomassa vasemmassa jalassani oleva laajentunut laskimo tukkoilisi enempää https://cutt.ly/cwFZlHl täällä Jumalan selän takana, Omalääkärini ollessa oikeasti aika kaukana, Taivaissa...
Jk. Nilkatkin aika jäässä nyt, vaikka neulonut koko kesän sukkia ja jaloissa huippu lämmintä alpakkaa. Otsa nakertaa ikävästi saadessani Xlearista vain vähän tilapäistä apua. Päälaella kaivelee ja kutisee ilkeästi... Meitä sairaita riittää; edellisiltana ja viime yönä koostanut https://cutt.ly/DwFZQ9b tuollaista.- Anonyymi
sanasinko kirjoitti:
"Oletteko lukeneet, että Tampereella syttyi lamppu palamaan ja löytyi ratkaisu:
Tai sitten ei."
- Juu, tuo on niin tyypillistä Tampereelle, että täällä mennään koneet edellä, jotka määräävät tahdin, ihmisten keikkuessa perässä miten taitaa, kun on tullut tätä touhua nähtyä täällä jo jonkin aikaa. Mitä tamperelaisiin itseensä tulee, pääsääntöisesti ei voisi kivempia ihmisiä olla, avuliaita ja auttavaisia, jos on joutunut jostain neuvoa kysymään. Maisemat ovat myös kauniit ja ihanat järvineen, joita on joka paikassa täälläpäin Suomea. Se ei vaan riitä, jos palvelut eivät pelaa. Kauppiaat hoitavat kyllä hommansa ja asiakaspalvelu on ystävällistä nuorempienkin ollessa erittäin kohteliaita ja ystävällisiä. Siihen kaikki hyvä täällä sitten loppuukin, kun palvelut eivät pelaa viranomaisten pilatessa piittaamattomuudellaan kaiken, koko paikan. Perusterveydenhuolto on täysi floppi ja lähetteet ajetaan alas ja ihmiset lähetetään hoitamattomina kotiin Taysin panostaessa ulkopaikkakuntalaisten hoitoon tamperelaisten sijaan - jota en olisi ikinä saanut tietää, ellemme olisi muuttaneet tänne kuin johonkin rotanloukkuun, jonka satimessa olemme, työllisyyspalveluidenkin perustuessa silkkaan epäinhimilliseen kyykyttämiseen ja lyttäämiseen, mitä vierestä olen seurannut, niin että koko koulutuskin on saatu menemään hukkaan ja ura vedetty vessanpöntöstä alas niinä muutamina vuosina, mitä täällä olemme asuneet, voimatta suositella tätä paikkaa tällaisenaan kuin turisteille maisemien ihailuun.
En minä huvikseen kirjoittele näitä juttuja aamuyöllä, vaan siksi, että olen ollut jälleen kerran liian sairas nukkuakseni, eikä huvittanut aloittaa uutta aamusivuliuskaa rustattuani edellistä juuri, enkä viitsinyt neuloakaan tehtyäni sitäkin vähän aikaa sitten. Väsyneillä aivoilla ajatusten tuottaminen on vaan haasteellista tuntiessani sydämenkin pumppaavan jo aika rasittuneesti ilman lepoa. Vahva, 200 mg:n ubikinoni loppui jo ensimmäisenä päivänä syyskuuta valvoessani aamuun eikä sen jälkeen tähän asti ole ollut kuin 100 mg:n vara-ubikinonia pikku purkissa, joka on ties kuinka vanhaa säilytettyäni sitä laukussa aina mukanani ilman, että olisin voinut enää vuosiin käyttää minulle rytmihäiriöihin määrättyjä beetasalpaajiakaan, vuoden 2012 punkinpuremasta pahentuneen ääreisverenkierron häiriön takia palellessani epänormaalilla tavalla. Poikani onkin ollut voinnistani sen verran huolissaan, että osti uutta 150 mg:n ubikinonia, jota olen ottanut jo yhden ja pitäisikö ottaa https://cutt.ly/owFZeDZ toinenkin korvaamatta kuitenkaan unta, jota pitäisi saada tänäänkin ulkoa kuuluvan metelin häiritessä aamuisin niin paljon, että olen joutunut käyttämään liian usein korvatulppaa. Vaikka se on silikonista enkä käytä samaa monta kertaa, se hiostaa kuitenkin ja on ollut aiheuttamassa taudin siirtymistä korviinkin. Oikeassa välikorvassa on ollut aiemminkin https://cutt.ly/xwFZgCS vettä ja tuntuu hölskyvän nytkin kutinan lisäksi yritettyäni hoitaa oireita NutriBioticin greipinsiemenöljyä sisältävillä korvatipoilla, kun ei muutakaan ole. Koska otsaonteloni ei varsinkaan oikealla puolella toimi normaalisti, olen alkanut ottaa Xlearia ennen ylösnousua selällään maaten roikottaen päätä ensin taakse- ja alaspäin ja sitten eteen- ja alaspäin saadakseni vaikuttavan aineen menemään tarpeeksi ylös saadakseni etenkin oikealla puolella vaivaavan paksun rään tulemaan alas. En jaksa kerrata tässä kaikkea, miten itseäni joudun hoitamaan kirjoitettuani siitä jo aiemmin, mutta esimerkiksi verenkiertoani hoidan kalaöljyllä ja tarvittaessa 100 mg:n Disperinillä kävelylenkkien lisäksi, ettei leikkaamattomassa vasemmassa jalassani oleva laajentunut laskimo tukkoilisi enempää https://cutt.ly/cwFZlHl täällä Jumalan selän takana, Omalääkärini ollessa oikeasti aika kaukana, Taivaissa...
Jk. Nilkatkin aika jäässä nyt, vaikka neulonut koko kesän sukkia ja jaloissa huippu lämmintä alpakkaa. Otsa nakertaa ikävästi saadessani Xlearista vain vähän tilapäistä apua. Päälaella kaivelee ja kutisee ilkeästi... Meitä sairaita riittää; edellisiltana ja viime yönä koostanut https://cutt.ly/DwFZQ9b tuollaista.Mitenhän Tampereella kävi? Laitteet varmaankin vaan pahensivat oireita?
Homemyrkyt pääsivät vaan paremmin tuolla laitteella ”avattuihin” keuhkokoihin? Karhunpalvelus jo valmiiksi oirehtiville?
Täysin väärä valinta tähän vaivaan?
- Anonyymi
Kyllä homeet vaikuttavat hermostoon
https://www.kemia-lehti.fi/wp-content/uploads/2015/02/Home_vaikuttaa_hermostoon_Kemia-lehti_4_2_2015.pdf"Kyllä homeet vaikuttavat hermostoon
https://www.kemia-lehti.fi/wp-content/uploads/2015/02/Home_vaikuttaa_hermostoon_Kemia-lehti_4_2_2015.pdf "
- Kiitos linkistäsi, jonka laitoin kirjanmerkkeihini talteen lukemisen jälkeen.
Kaiken muun lisäksi erityisen mielenkiintoinen oli tämä kohta:
"Nykyään suositut rakennusmateriaalit voivat homehtuessaan olla perinteisiä vaarallisempia, sillä kasvualusta vaikuttaa mikrobin myrkyntuottokykyyn. Esimerkiksi kemikaaleilla kyllästetyssä eristevillassa kasvava Penicillium-home voi erittää satoja kertoja myrkyllisempiä toksiineja kuin puulla kasvava Penicillium-kollegansa."
Muistin siitä keskusteluni erään venäläisen lääkärin kanssa, josta olen kirjoittanutkin jo jotain; ongelmana vaan viestin löytyminen, onnistuessaan https://cutt.ly/owFflLO viimein:
"Luonnossa olosuhteet eivät ole samanlaiset kuin rakennuksissa, joissa käytetään keinotekoisia materiaaleja. Venäläinen naislääkäri selitti kerran, että homeet eivät pysty syömään keinotekoisia materiaaleja niin kuin luonnossa puuta ja muuta, ja tuottavat sen takia vielä pahempia myrkkyjä. Olosuhteet luonnossa ovat luonnollisemmat ja paremmat, muttei päde toki raiskatun luonnon, ilmansaasteiden ja kaatopaikan yhteydessä."
- Kyseinen lääkäri neuvoi minulle myös tehokkaan alakropan jumppaohjeen nousemalla tuolinsa viereen ylös ja siitä varpaisilleen: ylös varpaisilleen ja alas kantapäilleen, ylös ja alas. Vahvistaa nilkkoja, pohkeita, reisiä, pakaroita, lantiota.
Vaikka vastaanotostaan on jo kymmenisen vuotta, muistan ohjeensa elävästi näytettyään itse mallia, jonka mukaan olen etenkin viimeisimmän leikkaukseni jälkeen jumpannut.
Fiksu lääkäri ja nainen. Venäläinen psykiatri, joka tiesi homeistakin!
- Anonyymi
Täyttä asiaa, joka olisi aika myöntää jo Suomessakin
Tuttua täälläkin - lihasnykinät, pistely, raajojen puutumiset.
Kyllä nämä ovat tiedossa., – kuume, poikkeuksellinen väsymys, päänsärky, huimaus, pahoinvointi, oksentelu, hengityskatkot.., rytmihäiriöt, epänormaali hikoilu/palelu, nivelkivut, lihaskivut, lihasheikkous, luusäryt, selkäkivut, kouristelu, lihasnykinät, pistely, raajojen puutumiset
”Toxic mold exposure has also been linked to more serious, long-term effects like memory loss, insomnia, anxiety, depression, trouble concentrating, and confusion. In a 2003 study by the Environmental Health Center-Dallas, 100 participants were examined in an effort to uncover how toxic mold exposure can affect the brain and lead to cognitive and emotional impairments. After the mold exposure, nervous system challenges were observed in all 100 patients. Brain SPECT imaging scans also identified abnormalities in a significant portion of the patients studied.”- Anonyymi
Joo, kaikki löytyy täältäkin!
Terv.ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kaikki löytyy täältäkin!
Terv.apTässä lisää vettä myllyyn. https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikkoahonen/242660-hometaloista-radiotaajuinen-sateily-oireiden-ja-nopean-homehtumisen-taustalla/?fbclid=IwAR1W0vUI8PSAI8FIYnwCrH63JxKZsXUYr_y9ll5OQ5GkSEWj2OBjhowd0zk
- Anonyymi
Aloittajalta - tai muilta samoin oireilevilta - haluaisin kysyä kuinka nopeasti ne oudot tärinät ja mm. pään "epileptiseltä" näyttävät nykimiset tms. oireet kuten elohiiret silmäkulmiin tulevat?
Itsellä pahimmillaan 2-3h homeisessa tilassa riittää, niin elohiiri on jo silmäkulmassa ja saattaa kestää seuraavaan päivään.
Pidän täysin loogisena, että homeista seuraa neurologisia oireita koska kyse myrkyistä; nämä on meillä ”listalla”: Kasvohermohalvaus, elohiiriä, ”muurahaisia iholla” ja pidemmällä aikavälillä nivelsäryt ja -turvotukset päälle.- Anonyymi
Elohiiri ja lievä sumuinen olo ilmaantuvat nyk. jo puolessatunnissa. Muut nykinät lisääntyvät pidemmällä ajalla. Ulkonakäynti helpottaa hieman. Jo tunti pari, niin olo on selkeästi raskas ja epäselkeä. Syke nousee korkealle ym. Pahimmillaan aikani menee pelkkään hengittämiseen ja sen rytmittämiseen, jotta ei tulisi hyperventilaatiota ja paniikkia. Muutaman pv:n olin taas tiloissa ja nyt kova flunssa ja refluksi. Ruoka ei pysynyt eilen sisällä ja tuntuu kuin jokin painaisi keuhkoa :(. Flunssat ei parane enää ilman kortisonia ja/tai antibioottia
Terv.Kipeä Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elohiiri ja lievä sumuinen olo ilmaantuvat nyk. jo puolessatunnissa. Muut nykinät lisääntyvät pidemmällä ajalla. Ulkonakäynti helpottaa hieman. Jo tunti pari, niin olo on selkeästi raskas ja epäselkeä. Syke nousee korkealle ym. Pahimmillaan aikani menee pelkkään hengittämiseen ja sen rytmittämiseen, jotta ei tulisi hyperventilaatiota ja paniikkia. Muutaman pv:n olin taas tiloissa ja nyt kova flunssa ja refluksi. Ruoka ei pysynyt eilen sisällä ja tuntuu kuin jokin painaisi keuhkoa :(. Flunssat ei parane enää ilman kortisonia ja/tai antibioottia
Terv.Kipeä ApMä olen myös lukenut homepakolaiset sivuilta kertomuksia, joissa on kerrottu samanlaisista oireista. On migreeniä ja käden puutumis- ja lihaskipuja, käden tärinäoireita, näköhäiriöitä, epileptisiä oireita. Jännä ilmiö tämä että tulee elohiiriä ja lihasnykinöitä. Silloin on jo aika paljon homemyrkkyjä ilmassa.
- Anonyymi
Mulle tuli hometalossa elohiiriä silmäkulmaan ja välillä muuallakin lihakset nykivät elohiiren tapaisesti. Myös sydämessä muljahteli.
Koskaan ennen ei ollut ollut tuollaista. Kaikki nuo oireet jääneet pois nyt kun en ole enää siellä. En löydä muuta selitystä kuin home. Niinä vuosina oli muitakin oireita, ääni käheytyi, iho huonossa kunnossa ja rutikuiva jne. Nimenomaan elohiiri tulee nykyään nopeastikin jos käyn homekohteessa.- Anonyymi
Mulla samaa myös! Kuivuneita ihoalueita päässä. Menevät verille, jos niitä raaputtaa. Rytmihäiriöt tosi tavallisia. Etovaa oloa, voimien katoamista, maitohapoille menoa ym
Terv.Ap
- Anonyymi
Nyt kun lukee näistä hermosto-oireista, elohiiristä ja aivosumuista, kyllä järkyttää, miten vähän työterveys on asiaan perehtynyt.. Olen noista elohiiristä useamman kerran maininnut myös jo esimiehelle. Kaikesta päätellen aika vakavia oireita, kun aiheuttaja siellä taustalla on homemyrkky.
Kovasti mietityttää saisiko kroppaan jo kertyneet hometoksiinit poistettua - vai poistuvatko ne muutenkin ajan myötä. - Anonyymi
Tämä Sanasinkon tuolla toisessa ketjussa linkittämä Valtosen esitelmä on ihan käsittämättömän hyvä
https://www.youtube.com/watch?v=pDtMwyGRESM k"Tämä Sanasinkon tuolla toisessa ketjussa linkittämä Valtosen esitelmä on ihan käsittämättömän hyvä
https://www.youtube.com/watch?v=pDtMwyGRESM "
- Se on ja siinä tulee esiin mielenkiintoista asiaa, jota etsin viikonloppuna ihan tuskastumiseen asti "kissojen ja koirien kanssa" jostain https://cutt.ly/ywH6kwV noista linkeistä, kun tuossakin https://www.youtube.com/watch?v=V3WjpRFLL88 on jo monta tuntia asiaa. Jotain, mitä muistin lukeneeni tai nähneeni, löytämättä sitä monenkaan tunnin etsimisen jälkeen. Vaan hallelujaa, tuossahan se putkahtaa uudestaan esiin ja löysin etsimäni... Aika poleeminen asia, johon palattava kun voimia riittää, kirjanmerkkien odottaessa jo valmiina.
- Anonyymi
Kun syö sinihomejuustoa, se auttaa.
"Anonyymi
16.9.2019 22:40
Kun syö sinihomejuustoa, se auttaa."
- Tjoo, en ole tainnut jaksaa vielä kirjoittaakaan kuin aamusivuihini vaan huhtikuisesta kylävierailusta kummitätini luona, joka on entinen tomera mielisairaanhoitaja. Hän oli paistanut pariakin sorttia pihviä, joista toinen oli helkutin sitkeää kanaa, jota menin ottamaan puolikkaan, katuessani sitä vielä tänäkin päivänä.
Ongelmana ei ollut pelkästään se, että kummitätini oli tyylilleen uskollisena kuorruttanut kanan homejuustolla - vaikka tietää minunkin sairastuneen homeista - vaan kova luu, jonka sain yhtäkkiä suuhuni puhuessani ja syödessäni samaan aikaan. Näytin muillekin sitä ja sanoin, että sellaisesta voisi mennä vaikka hampaat - kunnes aloin ihmetellä vasemmalla alhaalla hammasrivistössä tuntuvaa isoa koloa.
Se luu olikin minun hammastani, josta sitkeä kana oli lohkaissut ison palan irti, koko hampaan sisäsivun! Olisin halunnut lähteä heti kylästä pois ja hammaslääkäriin, mutta totta kai kummitätini piti syöttää meitä vielä makeilla herkuilla, vaikka hampaani oli auki ja raapi kieltäni joka kerran liikuttaessani sitä.
Päästyämme sitten kotiin ja puhdistettuani hampaani lähdimme Acutaan, jossa tarjottiin ensiavuksi vain purukumia, jota voisin ostaa kaupasta ja työntää hampaankoloon, tai että kokeilisin kynsiviilaa, jolla viilaisin terävät särmät itse pois hampaasta, odottaessani hammaslääkärille pääsyä.
Katsoin epäuskoisena virkailijaa, tarkoittiko hän tosissaan, että viilaisin itse omia hampaitani? Vaikka hän oli tosissaan, sitä en ainakaan menisi tekemään, eikä purukumikaan pysynyt hampaankolossa, ollessaan ihan typerä ehdotus. Siinähän pitäisi olla liimaa, että sen saisi pysymään missään, syljen irrottaessa kaiken!
Parempi vaihtoehto oli hammaslääkärille pääseminen, joka olikin aika ikimuistoinen reissu jälleen. Lääkärin korvia suojasi nimittäin melusuojaimet eikä hän kuullut juuri mitään, mitä puhuin. Mutta hampaista hän ymmärsi paljonkin, mikä oli kaikkein tärkeintä, ja hoiti hampaani ihmeen hyvään kuntoon, kyseinen Pavlova-niminen nainen.
Myöhemmin ikävä kyllä sama sitkeä kana juoksutti minua kesällä lääkärillä vielä uudestaan meinattuaan irrottaa suustani toisenkin paikan, jonka kanssa oli ollut epäonnea jo https://cutt.ly/MwJqww9 aiemmin. Tällä kertaa oli enemmän valinnanvaraa ja pääsin keskustaan yksityiselle hammaslääkäriasemalle, joka oli historiallisessa vanhassa talossa, mutta jonka odotushuoneessa oli ilman ilmastointia julmetun kuuma. Olin kaiken lisäksi unohtanut vesipullon kotiin eikä odotushuoneessa ollut kuin lähes tyhjillään ollut vesikannu, jonka kansi oli korkkia, jossa oli mustaa hometta, koko vedenkin haistua siltä, juotuani sitä pitkin hampain vain pikku tilkkasen. Mutta mitä paikkaan tulee, sen reuna oli vähän korkkaantunut auki ja sitä hiottiin vaan.
- Anonyymi
Olkaa onnellisia, jos hometta on vain töissä. Joillakin niin huonosti, että sitä on myös kotona. Kodin pitäisi olla se turvasatama, mihin pääsee paskaa pakoon, mutta näin se ei kaikilla ole.
- Anonyymi
Työaltistuneena sanottava, että tuohan se kaikista kurjinta olisi.
Toisaalta töissäkin voi olla heikkoa kun työnantaja ja kiinteistön edustajat eivät usko oireisiin ja tehdyt remontit ovat ”pinnallisia” tai muuten vaan näennäisiä. Kun oireet sen leikki-remontin jälkeen jatkuvat, leimataan mielenvikaiseksi... Silti voimia nimenomaan kaikille joilla kotona ongelma.
- Anonyymi
Saan elohiiriä aika lyhyestä oleskelusta hometiloissa. Nykyään riittää jo tunti tai kaksi, niin elohiiret tulevat ja niitä kestää yleensä seuraavaan päivään asti. Otaksun, että niissä tiloissa on sädesieni se, mikä nuo neurologiset oireet aiheuttaa. Muilla esim. vapisee kädet.
Tässä kuvattu tyypillinen tarina: lääkärit eivät osaa yhdistää neurologisia oireita homeisiin ja tämä on omalta kohdalta tuttua: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201704272200112365
Onneksi näitä on tuotu julkisuuteenkin, kuten juuri tuon tarinan: Oli ollut ” hengitysoireita, raajojen puutumisia ja lihasnykinöitä jaloissa. Se oli kuin olisi ollut lihaksessa elohiiri potenssiin monta. Epäiltiin MS-tautia. Kun ei ollut MS-tauti tutkimusten perusteella, tulkittiin fyysiseksi ylirasituksesksi. - Anonyymi
Täällä myös yksi sairastunut.
Pahinta on että toiset oireilevat myös seurassani ja saavat välittömästi oireita. Moni on sanonut ja lääkäreissä käyty, normaaleja yleisempiä sairauksia ei ole löytynyt. Osa saa tic-oiteita.
Minulla pää vapisee, elohiiret jyllää..
Asun uudessa kodissa missä ei ole hometta mutta ilmeisesti kannan jotain myrkkyä tai sieltä mukanani..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022