Minä taas äänessä

Luin tuossa vanhaa kirjoitustani. Minäkö siinä ihan itse kirjoitin? Taisin kuitenkin itse olla kun tuota vanhaa tapaani ruunep. nimimerkillä yritin.

Monien vuosien ajan, ehkä parin vuosikymmenienkin, olen palstalla kirjoitellut.

Tämä on ollut tapaiselleni ihmiselle hyvää aikaa. Olen päässyt kokeilemaan kirjallisia kykyjäni, jotka niin usein olette todenneet huonoiksi, mutta ilokseni joskus myös kelvollisiksi tai jopa hyviksi.

Kiitos mahdollisuudesta olla mukana! En osaa pysyä kokonaan poissa vieläkään.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa viihtyvyyttä on näillä palstoilla kirjoittelu, varsinkin jo noin pitkään kirjoittaneella! Muodostuu tunne eräänlaisesta kodikkuudesta, tuttujen nimimerkkienkin näkyessä. Paljon ja kauan osallistuneena palstaveteraanina, kuulut tietenkin Kalle Artturi mukaamme!.

      Meidän sukupolvemme onkin ensimmäinen, jolla on ollut mahdollisuus jakaa ajatuksiaan, ja virtuaalisesti tutustua muiden ajatusmaailmaan. Siinä suhteessa ollaan ihan etuasemassa.

      Monesti olet vuosien varrella vedonnut hyvään palstahenkeen Kalle Artturi, pysy vieläkin mukanamme !

    • Nykyisin puhutaan arkisesti somesta, mutta sehän on yhtä tylsä sana kuin Kela tai sote tai kiky. Melkein runolliselta vaikuttaa tuo sanonta virtuaalinen maailma, lumetodellisuus, mielikuvituksen linnunrata. Yllättävän suurta kirjoittajajoukkoa on vetänyt varsinkin aiemmin mukaansa runomuotoinen ilmaisu, säkenöivät säkeet, raikkaat ja joskus rupisetkin riimit. Ruune jo nikkinsä velvoittamana on runoruusuja jakanut, mutta myös syntyjä syviä tutkaillut , saanut paljon aloituksiinsa myötäpähkäilijöitä pohtimaan, milloin on laitettu hanttiin ja oltu vastarannan kiiskinä, milloin myötäsukaan silitelty.

      Miksi pitäisi arvioida itseään tai toisia täällä kelpoisuusasteikoilla. Sanottavaansa voi halutessaan hioa , mutta aina on sisältö tärkein, itselleen luontevasti ilmaistuna. Vuorovaikutus on aina antoisaa, ja kyllä tämä virtuaalisuuden muoto hyvin maanläheiseltä tuntuu, jokaisen viestin takana ihminen. Nämä viestit eivät noin vaan haihdu taivaan tuuliin, kuten ennen esi-isiemme savumerkit. Muuttaneeko tällä palstalla piipahtelu kenenkään maailmaa tai maailmankuvaa, mutta ainakin hetken kerrallaan saa hipaista erilaisten ja toisaalta myös yllättävän samanlaisten kanssakirjoittajien maailmaa.

    • Kiitos Sini-Sirkku ja Ramoona. Te kaksi olette niitä palstalaisia, jotka olette kuin eräänlaisia mielialan ylläpitäjiä.

      Me vietämme monet täällä kuin elämämme syksyä. Hyvää ehdoista oloa itse kullekin!

    • Onnekseni nämä palstat eivät ole mitään kirjoituskilpailuja.

      Tännehän voi kirjoitustaidotonkin väännellä omiaan kaikkine puutteineen ja virheineen, kunhan asiansa saa jotenkuten takelleltua esiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe