Minä taas äänessä

Luin tuossa vanhaa kirjoitustani. Minäkö siinä ihan itse kirjoitin? Taisin kuitenkin itse olla kun tuota vanhaa tapaani ruunep. nimimerkillä yritin.

Monien vuosien ajan, ehkä parin vuosikymmenienkin, olen palstalla kirjoitellut.

Tämä on ollut tapaiselleni ihmiselle hyvää aikaa. Olen päässyt kokeilemaan kirjallisia kykyjäni, jotka niin usein olette todenneet huonoiksi, mutta ilokseni joskus myös kelvollisiksi tai jopa hyviksi.

Kiitos mahdollisuudesta olla mukana! En osaa pysyä kokonaan poissa vieläkään.

4

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa viihtyvyyttä on näillä palstoilla kirjoittelu, varsinkin jo noin pitkään kirjoittaneella! Muodostuu tunne eräänlaisesta kodikkuudesta, tuttujen nimimerkkienkin näkyessä. Paljon ja kauan osallistuneena palstaveteraanina, kuulut tietenkin Kalle Artturi mukaamme!.

Meidän sukupolvemme onkin ensimmäinen, jolla on ollut mahdollisuus jakaa ajatuksiaan, ja virtuaalisesti tutustua muiden ajatusmaailmaan. Siinä suhteessa ollaan ihan etuasemassa.

Monesti olet vuosien varrella vedonnut hyvään palstahenkeen Kalle Artturi, pysy vieläkin mukanamme !

• Nykyisin puhutaan arkisesti somesta, mutta sehän on yhtä tylsä sana kuin Kela tai sote tai kiky. Melkein runolliselta vaikuttaa tuo sanonta virtuaalinen maailma, lumetodellisuus, mielikuvituksen linnunrata. Yllättävän suurta kirjoittajajoukkoa on vetänyt varsinkin aiemmin mukaansa runomuotoinen ilmaisu, säkenöivät säkeet, raikkaat ja joskus rupisetkin riimit. Ruune jo nikkinsä velvoittamana on runoruusuja jakanut, mutta myös syntyjä syviä tutkaillut , saanut paljon aloituksiinsa myötäpähkäilijöitä pohtimaan, milloin on laitettu hanttiin ja oltu vastarannan kiiskinä, milloin myötäsukaan silitelty.

Miksi pitäisi arvioida itseään tai toisia täällä kelpoisuusasteikoilla. Sanottavaansa voi halutessaan hioa , mutta aina on sisältö tärkein, itselleen luontevasti ilmaistuna. Vuorovaikutus on aina antoisaa, ja kyllä tämä virtuaalisuuden muoto hyvin maanläheiseltä tuntuu, jokaisen viestin takana ihminen. Nämä viestit eivät noin vaan haihdu taivaan tuuliin, kuten ennen esi-isiemme savumerkit. Muuttaneeko tällä palstalla piipahtelu kenenkään maailmaa tai maailmankuvaa, mutta ainakin hetken kerrallaan saa hipaista erilaisten ja toisaalta myös yllättävän samanlaisten kanssakirjoittajien maailmaa.

• Kiitos Sini-Sirkku ja Ramoona. Te kaksi olette niitä palstalaisia, jotka olette kuin eräänlaisia mielialan ylläpitäjiä.

Me vietämme monet täällä kuin elämämme syksyä. Hyvää ehdoista oloa itse kullekin!

• Onnekseni nämä palstat eivät ole mitään kirjoituskilpailuja.

Tännehän voi kirjoitustaidotonkin väännellä omiaan kaikkine puutteineen ja virheineen, kunhan asiansa saa jotenkuten takelleltua esiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      476
      1723
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1497
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1338
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1299
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      905
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      856
    7. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      47
      804
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      736
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      722
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      701
    Aihe