Muita sairaalloisen lihavia?

Anonyymi

Olen 30v nainen jolla pituutta 170cm.
Paino ollut aina ylipainon puolella ja viimeiset 10v ollut n.100 kilon paikkeilla.
Edellisen kerran lääkärissä punnittu 2017 jolloin painoa 106kg.
Tänään kävin lääkärissä flunssaisena valittamassa hengenahdistusta makuuasennossa.
No lääkärihän tietysti kuunteli keuhkot,mutta kiinnitti enemmän huomiota läskeihini.
Sitten jäikin keuhkojen tutkiminen kesken kun pyydettiin nousemaan seisomaan ja lääkäri nappasi mittanauhan esiin ja koitti mitata vyötärönympärystä,joka oli 166cm ja sai lääkärinkin silmät pyöreiksi.
Sitten ohjasi seisomaan vaa'alle josta tuli lukemaksi 207,7kg! Siinä minä seison läskit paljaana enkä tiedä mitä pitäisi sanoa.
Lääkäri vaan kauhisteli lukemaa ja pudisteli päätään ja totesi ettei mikään ihme ettei henki kulje.
Onko muita kellä paino noussut 50kiloa vuodessa?
Olen kyllä huomannut lihoneeni näinä vuosina,mutta määrä järkytti.
On tullut läskien takia ongelmia ihan perus arjessa.
Jopa wc käynnit on hankalia,kun ei käsi yllä.
Vatsamakkaroiden alta kirvelee,kutisee ja välillä vuotaa jotain nestettä jos olen raapinut,kun ei ilma kierrä poimujen välissä niin ovat aina kosteita.
Löytyykö täältä kohtalotovereita ja vinkkejä miten arkea voisi helpottaa?
Ja laihdutus EI ole se mitä kaipaan.

21

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt kyllä se laihdutus on se mitä sun pitää tehdä.

      Mitkään vippaskonstit ja perunajauhot märkimässä läskien välissä ei auta kun koko keho on rasituksessa eikä varmasti joka poimulle riitä soluja kun tapat niitä..

      Yksinkertaisesti olet antanut periksi ja lösäyttänyt itsesi. Turha sitä lääkärille valittaa. Itse sä sen joudut hoitamaan. Elimistösi huutaa apua varmasti ja pikku flunssa joka toisella hoituu hetkessä ei sinulla olekkaan niin helppo...

    • Anonyymi

      En minä lääkärille ole vuosiin muuta valittanut kun nyt kovan flunssan jälkeen tullutta keuhkojen limaisuutta,hengenahdistusta ja yskittävää oloa.
      En usko lihavuuteni siihen olevan syynä.
      Kyllä muutkin ihmiset sairastavat.
      Muutoin olen ollut terveenä.
      Laihduttamista olen monesti yrittänyt,mutts se vaan ei suju ja nykyään pidän muutenkin vartaloani kauniina,vaikka roikkuvia poimuja ja hyllyviä muhkuroita paljon onkin.

    • Anonyymi

      Älä selitä! 200 kilossa elopainoa ei ole yhtään mitään kaunista! Ja kyllä sinä vaan laihduttamista kaipaat, tuo hengenahdistus on ensimmäisiä oireita pitkässä listassa sairauksia, joita ylipaino sinulle vielä aiheuttaa. Näethän itsekin, ettei edes perushygienian hoita sinulta enää onnistu! taipeet ja poimut märkivät ja kasvavat sientä, eikä käsi ulotu kunnolla pyllyä pyyhkimään, mitähän sielläkin kasvaa!?
      Nyt itseäs niskasta kiinni ja varaa aika lääkärille, joka voi sinut ohjata mahalaukun pienennysleikkaukseen, jos ei muut keinot enää auta. Eli jos sulla on se mässyruoka ja herkuttelu niin vaikeaa itse lopettaa, niin radikaalit neuvot käyttöön!

    • Anonyymi

      Telkusta tulee ohjelmia sairaalloisen lihavista. Just sellaista katsottiin. Katsopas itse. Itse aloin kehittämään teoriaa, että koska huomattavassa alipainossa ja huomattavassa ylipainossa on yhteisiä terveysriskejä (mm. sydänsairausriski), ja koska anoreksiassa on nälkäpsykoosireaktio, niin varmasti sairaaloinen ylipainokin on psykoottinen tila. Ihminen ei näe itseään (fyysisesti ja psyykkisesti) oikein, samoin ei pysty näkemään ravitsemuksensa vääristymiä.

      Voit ajatella, että olet lihava ja terve, mutta kroppa kyllä pettää ennemmin tai myöhemmin massiivisen massan alla. Iän myötä joka tapauksessa kaikkien sairauksien riski lisääntyy, ja ylipaino lisää niitä ennestään. Diabeteksen saa moni normaalipainoinenkin, sinä saat sen lähes takuuvarmasti. Sitä paitsi jos olet huomaamatta lihonut 100 kg, voit olla jo diabeetikko. Sairautta ei vain ole ennätetty vielä diagnosoida. Tosin vahva sinä olet, sillä itse jaksan kantaa korkeintaan 20 - 30 kg, eli olisin invalidi jo 70-kiloisena, jos lihoisin nopeasti.

      Siinä dokkarissa sairaalalaihdutetun potilaan paino nousi 125 kg parissa kuukaudessa kotiutumisen jälkeen, tosin hän sitten kuolikin parissa viikossa seuraavalle sairaalajaksolleen. Eli lihoa voi yhtä nopeasti kuin pystyy mättämään ruokaa sisäänsä.

      Itse päätät, haluatko olla massiivisen ylipainoinen. Jos haluat olla, niin varaudu sairauksiin ja lyhyehköön elinikään. Oletko työelämässä tai opiskeletko? Työterveyshuollon tai opiskelilijaterveydenhuollon olisi pitänyt puuttua ongelmiisi.

    • Anonyymi

      Sokerirasituksessa kävin reilu kuukausi sitten ja tulokset hyvät.
      Olen työelämässä ja työterveyden vuositarkistus tulossa näinä viikkoina.
      Sanomista sain kyllä viime vuonna painostani,joka silloin 150kg ja lähinnä vain siksi kuin esimies oli kehottanut ottamaan asian puheeksi,kun ei saa enään hankittua mulle tarpeeksi isoja työvaatteita.
      Hygieniasta pidän kyllä huolta vaikka läski olenkin.
      Aamuin illoin käyn suihkussa ja tarpeen mukaan päivälläkin.
      Wc käynneillä käytän käsisuihkua,kun tosiaan en ylety pyykkimään edestä enkä takaa.Vaikka vatsani poimut kutisevat ja hikoavat niin en silti haise.

    • Anonyymi

      Varmasti haiset. Läskit haisee aina et vain itse sitä huomaa eikä lähelläsi olevat sitä sinulle kerro. Ihmisillä taipumus olla ystävällisiä.

      Olen ensimmäinen kommentoija ja olen pudottanut 114 kilosta 77 kiloon.

      Painoa kertyi psyykkisten ongelmien johdosta, seksuaalisesta häirinnästä jne johtuen.

      Päätös tiputtaa paino oli parasta. Psyykkinen vointi on parantunut. Minulla ei myöskään ollut terveyden kanssa isompia ongelmia,huomasin kyllä sairastamisen sitten olevan raskaampaa ja olo oli koko ajan jotenkin vaikea. Sisälläsi muhii tulehdus, kaikilla keho taistelee esim. Ruoasta tulevia huonoja aineita vastaan, miten kauan luulet että kehosi sitä jaksaa?

      Ylipainosilla tosiaan tulee jotkut rasvanpolttamat lasit päähän.

      En vain pysty käsittämään. Jos on pakko olla läski niin voisiko yrittää olla vaikka painoindeksi 30?!

    • Anonyymi

      Upeaa! Hauska kuulla, että ihan jokainen nuori, pyöreä nainen ei ole heti laihduttamassa pois kaikkia kurvejaan.

      Talkki ainakin voisi auttaa ongelmiin poimujen kanssa, ellet käytä sitä
      jo. :-)

    • Anonyymi

      Saanko kysyä että mistä saat vaatteita? Itse painan "vain" rapiat 140 kiloa ja tuntuu että sopivat vaatteet alkavat olla kiven alla, vaikka edelleen niitä välillä tavallisistakin plus-malliston omaavista kaupoista löytyy tuurilla. Mutta jos tästä vielä lihoisin niin tuskinpa enää...

    • Anonyymi

      Mittojen puolesta kuulostat aivan unelmalta <3

    • Anonyymi

      Yhdyntä polttaa kaloreita.Itse olen ainakin laihduttanut sillä keinolla.Suosittelen lämpimästi.Ihan mukavaa puuhaa.Rajua rakastelua päivittäin.niin sulaa silavat kyllä.Ja toisaalta.Miksi olla sairaalloisen huolestunut kiloistaan? Jos tunnut hyvin voivalta ja onnelliselta,niin silloin kaikki ok.Oma tunne on tärkeä,antaa toisten supista ja katsella kieroon.Mitä väliä? Nokka ylpeämmin pystyyn vaan ja ylväästi eteenpäin!!

      • Anonyymi

        Sairaalloisen lihavan pitääkin olla huolestunut kiloistaan. Valtavat mahaläskit estää sen "rakastelumahdollisuudenkin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalloisen lihavan pitääkin olla huolestunut kiloistaan. Valtavat mahaläskit estää sen "rakastelumahdollisuudenkin".

        Eikä todellakaan estä. Haasteet on tehty voitettavaksi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä todellakaan estä. Haasteet on tehty voitettavaksi ;)

        Just näin :)


    • Anonyymi

      En ole kohtalotoveri, vaan hoikka mies jolla on samanlaisia ystäviä kuin sinä. Helpotan heidän arkeaan ja tuen kaikin tavoin. Mielelläni juttelisin kanssasi.

      • Anonyymi

        Kuulostat ihan unelmalta...voisit tulla muakin helpottamaan ;)


      • Hei, juttelisin mielläni kanssasi. Voit laittaa mulle viestiä Treffeissä. Löydyn samalla nimimerkillä sieltä.


      • Anonyymi
        gaineriina90 kirjoitti:

        Hei, juttelisin mielläni kanssasi. Voit laittaa mulle viestiä Treffeissä. Löydyn samalla nimimerkillä sieltä.

        Jo on seuranhaku kriisissä, kun kumppania on etsittävä terveyspalstaltakin.


      • Anonyymi
        gaineriina90 kirjoitti:

        Hei, juttelisin mielläni kanssasi. Voit laittaa mulle viestiä Treffeissä. Löydyn samalla nimimerkillä sieltä.

        Kiitos, palaan asiaan ensi viikolla talvilomani jälkeen.


      • gaineriina90 kirjoitti:

        Hei, juttelisin mielläni kanssasi. Voit laittaa mulle viestiä Treffeissä. Löydyn samalla nimimerkillä sieltä.

        Hei. Jos vielä etsit seuraa, niin täällä voisi olla yksi kiinnostunut


    • Anonyymi

      Olen FA, mistä löydän sinut?

    • Anonyymi

      On muitakin. Mulle on tullu saman verran laihdutuksen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe