Onko ketään jolle on määrätty verenpainetautiin moksonidiini nimistä keskushermoston kautta vaikuttavaa lääkettä. Laskiko paineet ja tuliko sivuvaikutuksia.
Kokemusta moksonidiinista?
8
8307
Vastaukset
- Anonyymi
Erikoinen lääke, ei kokemuksia, mutta löytyi tuollainen. "Moksonidiini (Physiotens®, Moxonidin *) on sukua klonidiinille. Haittavaikutukset mutta ehkä tehokin ovat vähäisemmät. Yhteisvaikutus beetasalpaajan kanssa voi olla paradoksaalinen eli verenpainetta nostava."
https://sydan.fi/fact/harvinaiset-verenpainelaakkeet/- Anonyymi
Tehon ja haittavaikutuksen vähäisyys verrattuna klonidiiniin, huom.
- Anonyymi
Oon syöny tuota pelkästään jo n. 15vuotta , ei vaan tunnu paineet laskevan tuolla pelkästään enään riittävästi , nyt ottanut diureettia (diurex mite ) lisäksi niin taas pikkasen laskenu , muuten hyvä lääke kun illalla ottaa , on vähän väsyttävä eli saa unen päästä hyvin kiinni.kannattaa kokeilla ehdottomasti lievien haittojen vuoksi. onkohan kuin yleisesti käytetty lääke , physiotens kait alkuperäinen nimike ? 0,4 mg syöny , vahvempiakin löytynee . verenpaineet ollu 150 /100 , - 10 eli korkeat .
- Anonyymi
On tuosta pitkä lista mahdollisia haittoja.
Ja onko MT potilaiden tai masennukseen yms taipuvaisten syytä käyttää tätä?
Eräskin ohje kertoo lääkkeen vaikuttavan ajatteluun ja että sen käyttäjä ei saisi tehdä vaativia tehtäviä.
Eli aivotöitä tai ajaa autoa yms - Anonyymi
Varmasti ihan hyvä lääke. Ero muihin sydän- ja verenpainelääkkeisiin on lääkkeen ihan omanlaisensa vaikutustapa. Etu lienee, että voidaan käyttää yhdistelmänä melkein minkä tahansa kanssa, sekä se että voi sopia silloin kun muut lääkkeet eivät sovi. Mahdollisesti positiivisia metabolisia vaikutuksia.
- Anonyymi
Joo mulle tuli. Mua väsyttää ihan hirvästi. Mulla on yksi iltaa aamua. Ei hyvä.
- Anonyymi
Minulla oli yksi illalla, lisättiin aamulla toinen sitten tuli että on pakko mennä nukkumaan, kun alkaaniin väsyttää ettei pysy silmät auki. Paineet ei oo muuttuneet ihan samat lunemat kuin ennenkin.
- Anonyymi
Vanha juttu, mut vastaan jos joku muu sattuu kuukletteleen.
Mulla on ollut tosi nuoresta asti mihinkään lääkkeeseen reagoimaton hirveän korkea verenpaine. Samoin elintapoihin reagoimaton. Kunnes sain vihdoin moxonidiinin ja paineet laski normaaliksi PÄIVÄSSÄ. Toki vielä nousee, kun lääkkeen vaikutus heikkenee lääkkeen ottamisten välissä, mutta uskoisin sen tasaantuvan kun käytän lääkettä säännöllisesti.
Uskoisin siis, että tämä sopii niille, joilla verenpaine ei varmasti ole itse huonoilla elämäntavoilla aiheutettu ja on esim stressi-tai traumaperäistä, hermostosta johtuvaa ja esim. nille, joilla adhd, mutta eivät saa adhd lääkitystä korkean verenpaineen vuoksi. Näyttäisi parantavan myös keskittymistä. Samoin unettomuudesta kärsiville tosi hyvä, koska rauhoittaa ja väsyttää ja auttaa nukkumaan.
Minä en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia ensimmäisten 2 pvän jälkeen, jolloin oli lievää päänsärkyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887