Käytetyt veneet

Anonyymi

Olen tässä katsellut nettiveneessä olevia käytettyjen veneiden ilmituksia ja yksi asia on ihmetyttänyt. Se on veneiden mittojen liioittelu. Esimerkkinä otettakoon Chris Craft 262se, jonka pituudeksi myyjä ilmoittaa 9,30 m. Yhdysvalloissa myyjä ja valmistaja ilmoittaa veneen pituudeksi 7,9m.
Tämä pituuden liioittelu tuntuu olevan erityisesti jenkkiveneiden kohdalla tapahtuva ilmiö.
Vierekkäin kun laitetaan 9-metrinen norjalaisvene ja "9-metrinen" jenkkivene, eron huomaa selvästi - miten pieni se jenkki siinä norjalaisen vieressä on.

36

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama juttu purjeveneiden puolella, valmistajan ilmoittama pituus 8,75 muuttuu pukspröötin laittamisen jälkeen 9,60 pituudeksi. Ja hintapyyntö 10k€ suuremmaksi kuin samanlaisilla.

    • Anonyymi

      Moottoriveneen pituuteen vaikuttaa paljon uimataso, joka joko otetaan mukaan tai ei oteta. Se tekee äkkiä metrin ellei jopa kahden metrin eron käytettävissä olevaan tilaan.

      Toisaalta kukaan ei osta venettä näkemättä. Tilankäyttöön vaikuttaa vielä enemmän esimerkiksi moottorit, jotka ovat joko siällä tai ulkona. Myös saman mitainen vene, jossa on takahytti, on paljon tilavampi ja flaikkarikin lisää kätettävissä olevaa tilaa.

      Pelkän pituuden - edes runkopituuden - vertailussa ei ole muutenkaan mitään järkeä, koska 30 cm enemmän leveyttä tekee tiloista paljon mukavammat kuin metri lisää pituutta.

      • Anonyymi

        Kyllähän se leveys tuo sitä tilaa ja oikeasti 9- metrinen moottorivene on n.3m ja ylikin leveä. Ei siis 2,59m oli uimataso mukana tai ei.
        Jos nyt joku nakertelee ankannokkaa ja uimatasoa veneeseensä, esim 8- metrinen, niin ei siitä veneen koko kasva ja on turha ruveta esittelemään sitä 9,5 - metrisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se leveys tuo sitä tilaa ja oikeasti 9- metrinen moottorivene on n.3m ja ylikin leveä. Ei siis 2,59m oli uimataso mukana tai ei.
        Jos nyt joku nakertelee ankannokkaa ja uimatasoa veneeseensä, esim 8- metrinen, niin ei siitä veneen koko kasva ja on turha ruveta esittelemään sitä 9,5 - metrisenä.

        On aika sama millä pituudella venettä myydään koska pituus on hyvin sinnepäin oleva tieto.

        Maksimipituudellakin on väliä koska monille venepaikoille on määrätty suurin pituus ja joskus leveyskin.

        Ainahan voi kysyä sekä rungon pituuden että kokonaispituuden. Kyllä kai ostajakin voi olla oma-aloitteinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aika sama millä pituudella venettä myydään koska pituus on hyvin sinnepäin oleva tieto.

        Maksimipituudellakin on väliä koska monille venepaikoille on määrätty suurin pituus ja joskus leveyskin.

        Ainahan voi kysyä sekä rungon pituuden että kokonaispituuden. Kyllä kai ostajakin voi olla oma-aloitteinen?

        Ei se nyt kuitenkaan näin yksinkertainen asia ole.

        ”Ainahan voi kysyä sekä rungon pituuden että kokonaispituuden. Kyllä kai ostajakin voi olla oma-aloitteinen?

        Mielikuvien luominen on kaikessa kaupankäynnissä aina ollut hyvin merkittävä tekijä. Ei kaikkea voida noin yksinkertaisesti sysätä ostajan harteille.

        Tietenkin ostajan tulee olla oma-aloitteinen, mutta kyllä myyjälläkin täytyy olla vastuuta omista tekemisistään.

        Otan esimerkiksi tämän nykyisen tavaran hinnoittelun, jossa kaikki hinnat ovat täällä meilläkin esim. tyyliin 89,90. Tällä luodaan tietty mielikuva asiasta.

        Kun poikani kanssa olimme vuosia sitten Floridalaisessa urheiluliikkeessä ostamassa lenkkareita ja kysyin nuorelta miesmyyjältä mitä ne maksavat, niin tämä kaveri ilmoitti määrätietoisella asenteella hinnan olevan 99,99 $.
        Minä totesin siihen että nehän ovat siis sadan dollarin kengät.
        Tähän tämä kaveri totesi heti, että ei suinkaan vaan hinta on 99,99$.
        Minä ryhdyin häntä siinä hieman kiusaamaan ja sanoin että sehän on käytännössä satanen.
        Tämä hyvin koulutettu myyjä ei antanut periksi vaan piti päänsä ja toisti uudelleen tuon 99,99$ olevan niiden hionta.
        Tätä vänkäämistä olisi varmasti saanut jatkaa loputtomasti tuon myyjän kanssa, koska siellä tuo - - ,99 päättyvä hinta on kaikkialla läsnä.

        Minä taas perustin oman kantani siihen, että kaikkialla siellä olevilta myyntitiskeiltä löytyy eri näköisiä ”penni” kulhoja, joihin voi heittää sen jäljelle jäävän sentin kolikon kun sen saa takaisin siitä satasesta tai jostain muusta hinnasta.

        Melkein satanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt kuitenkaan näin yksinkertainen asia ole.

        ”Ainahan voi kysyä sekä rungon pituuden että kokonaispituuden. Kyllä kai ostajakin voi olla oma-aloitteinen?

        Mielikuvien luominen on kaikessa kaupankäynnissä aina ollut hyvin merkittävä tekijä. Ei kaikkea voida noin yksinkertaisesti sysätä ostajan harteille.

        Tietenkin ostajan tulee olla oma-aloitteinen, mutta kyllä myyjälläkin täytyy olla vastuuta omista tekemisistään.

        Otan esimerkiksi tämän nykyisen tavaran hinnoittelun, jossa kaikki hinnat ovat täällä meilläkin esim. tyyliin 89,90. Tällä luodaan tietty mielikuva asiasta.

        Kun poikani kanssa olimme vuosia sitten Floridalaisessa urheiluliikkeessä ostamassa lenkkareita ja kysyin nuorelta miesmyyjältä mitä ne maksavat, niin tämä kaveri ilmoitti määrätietoisella asenteella hinnan olevan 99,99 $.
        Minä totesin siihen että nehän ovat siis sadan dollarin kengät.
        Tähän tämä kaveri totesi heti, että ei suinkaan vaan hinta on 99,99$.
        Minä ryhdyin häntä siinä hieman kiusaamaan ja sanoin että sehän on käytännössä satanen.
        Tämä hyvin koulutettu myyjä ei antanut periksi vaan piti päänsä ja toisti uudelleen tuon 99,99$ olevan niiden hionta.
        Tätä vänkäämistä olisi varmasti saanut jatkaa loputtomasti tuon myyjän kanssa, koska siellä tuo - - ,99 päättyvä hinta on kaikkialla läsnä.

        Minä taas perustin oman kantani siihen, että kaikkialla siellä olevilta myyntitiskeiltä löytyy eri näköisiä ”penni” kulhoja, joihin voi heittää sen jäljelle jäävän sentin kolikon kun sen saa takaisin siitä satasesta tai jostain muusta hinnasta.

        Melkein satanen

        Miten niin tänä päivänä?

        Hinnoittelu .99 ei enää toimi kuten sata vuotta sitten, kun se ensimmäisen kerran aloitettiin. Kyse ei ole nykymaailmasta vaan ajasta 50 tai 100 vuotta sitten.

        Jos myyjä kertoo veneen pituuden, hän ei valehtele eikä luo mielikuvia. Hän kertoo veneen pituuden. Jos sitten ostaja ilman mitään parempaa tietoa olettaa pituuden koskavan vain osaa venettä, hän itse pettää itseään.

        Veneellä on todellisuudessa useita eri pituuksia eikä moni välttämättä edes tiedä oman veneensä tarkkaa pituutta, jos siihen on vuosien aikana lisätty ankannokkaa tai uimatasoa. Omassa veneessäni minulla on useita pituuksia, jotka ovat kaikki tosia. Pienimmän ja suurimman väli on metrin verran.

        Jos joku on oieasti ostamassa venettä, mitä sinä et ole, hän perehtyy veneeseen vaikka googlaamalla sen tiedot. Useista veneistä löytyy myös koeajoja ja muita arvosteluja. Jos yrität vaäittää, että on olemassa sellainen veneen ostaja, joka uskoo saman veneen olevan eri myyjällä eri kokoisen, niin kerro kuka se on, niin käyn ihan omatoimisesti hänen ovellaan korjaamassa virheen. Ja viemässä kortsuja ettei lisäänny ja heikennä ihmiskunnan perimää.


      • Anonyymi

        Ei kait kukaan usko saman veneen olevan eri kokoisen eri myyjillä, vaan kyseessä on totuudessa pysyminen. Valmistajat usein ilmoittavat veneen pituuden jalkoina, esim 26 jalkaa. Lisäämällä tuollaiseen runkoon erilaisia lisukkeita so. ankannokkaa ja uimatasoa, veneestä ei tule esim 32 jalkaista.
        Onko tämä nyt vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin tänä päivänä?

        Hinnoittelu .99 ei enää toimi kuten sata vuotta sitten, kun se ensimmäisen kerran aloitettiin. Kyse ei ole nykymaailmasta vaan ajasta 50 tai 100 vuotta sitten.

        Jos myyjä kertoo veneen pituuden, hän ei valehtele eikä luo mielikuvia. Hän kertoo veneen pituuden. Jos sitten ostaja ilman mitään parempaa tietoa olettaa pituuden koskavan vain osaa venettä, hän itse pettää itseään.

        Veneellä on todellisuudessa useita eri pituuksia eikä moni välttämättä edes tiedä oman veneensä tarkkaa pituutta, jos siihen on vuosien aikana lisätty ankannokkaa tai uimatasoa. Omassa veneessäni minulla on useita pituuksia, jotka ovat kaikki tosia. Pienimmän ja suurimman väli on metrin verran.

        Jos joku on oieasti ostamassa venettä, mitä sinä et ole, hän perehtyy veneeseen vaikka googlaamalla sen tiedot. Useista veneistä löytyy myös koeajoja ja muita arvosteluja. Jos yrität vaäittää, että on olemassa sellainen veneen ostaja, joka uskoo saman veneen olevan eri myyjällä eri kokoisen, niin kerro kuka se on, niin käyn ihan omatoimisesti hänen ovellaan korjaamassa virheen. Ja viemässä kortsuja ettei lisäänny ja heikennä ihmiskunnan perimää.

        "Jos yrität vaäittää, että on olemassa sellainen veneen ostaja, joka uskoo saman veneen olevan eri myyjällä eri kokoisen, niin kerro kuka se on, niin käyn ihan omatoimisesti hänen ovellaan korjaamassa virheen. Ja viemässä kortsuja ettei lisäänny ja heikennä ihmiskunnan perimää. "

        Keskustelun avaaja on juuri uskonut päinvastaista, eli sama vene ei ole eri myyjillä eripituinen. Koputtele omalla ovellasi. Niiden ehdottamiesi varmuusvälineiden oikea osoite olisi faijasi, valitettavasti olet vain auttamattomasti myöhässä.


    • Anonyymi

      Mikä pituus veneelle pitäisi sitten ilmoittaa?

      Marino 7000 on mallin mukaan 7m ja ilmoitusten mukaan ainakin 7,1 ja 7,3 m
      Mikä niistä on sinun mielestäsi oikein ja miksi?

      • Anonyymi

        Se pituus, minkä valmistaja ilmoittaa teknisissä tiedoissa. Siellä on vain yksi luku ja se luku siis ilmoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pituus, minkä valmistaja ilmoittaa teknisissä tiedoissa. Siellä on vain yksi luku ja se luku siis ilmoitetaan.

        Mistä sen löytää vanhassa veneessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen löytää vanhassa veneessä?

        Mistä sen ylipäänsä löytää edes uudessa veneessä?
        Mikä pituus on "virallinen" myyntiesiteen tai mainoksen tiedoissa?
        En ole oman veneeni mukana saanut mitään virallista todistusta sen pituudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen löytää vanhassa veneessä?

        Ei se ole yhtään selvempää uusissa veneissä ja valmistajien esitteissä. Veneellä on mallimerkintä, jossa tyypillisesti jotenkin esiintyy veneen pituus jaloissa tai metreissä. Sitten teknisissä tiedoissa ilmoitetaan joskus yksi ja toisinaan kolme eri pituutta jollain tavalla määriteltynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole yhtään selvempää uusissa veneissä ja valmistajien esitteissä. Veneellä on mallimerkintä, jossa tyypillisesti jotenkin esiintyy veneen pituus jaloissa tai metreissä. Sitten teknisissä tiedoissa ilmoitetaan joskus yksi ja toisinaan kolme eri pituutta jollain tavalla määriteltynä.

        Esimerkkinä Chris Craft 27 Capri https://www.chriscraft.com/models/capri-series/capri-27/

        Mallimerkintä 27, ilmoitettu pituus 26,7/8,1. Tarkemmista tiedoista löytyy sitten myös pituus ilman uimatasoa 7,5 m ja vesilinjapituus 6,8 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkinä Chris Craft 27 Capri https://www.chriscraft.com/models/capri-series/capri-27/

        Mallimerkintä 27, ilmoitettu pituus 26,7/8,1. Tarkemmista tiedoista löytyy sitten myös pituus ilman uimatasoa 7,5 m ja vesilinjapituus 6,8 m.

        Mikä noista viidestä pituudesta on sitten se, jonka kaikkien myyjien pitää ilmoittaa myydessään venettä ettei syyllisty vilppiin?

        Entä, jos uimatasoa tai ankannokkaa on viritelty?
        Entä, jos alkuperäisiä tietoja ei ole edes myyntiesitteessä, silloinko ei saa antaa mitään pituutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä noista viidestä pituudesta on sitten se, jonka kaikkien myyjien pitää ilmoittaa myydessään venettä ettei syyllisty vilppiin?

        Entä, jos uimatasoa tai ankannokkaa on viritelty?
        Entä, jos alkuperäisiä tietoja ei ole edes myyntiesitteessä, silloinko ei saa antaa mitään pituutta?

        Aikamoista veivaamista. Kyllä minua ainakin veneen omistajana kiinnostaa oman veneeni pituus.
        Jos se ei selviä papereista, eikä rekisterikorttiin voi luottaa, niin sitten otetaan mitta esille ja mitataan sen pituus.
        Kun sitten myyn paatin, niin ilmoitan tuon mitatun lukeman ja kerron onko se ulokkeiden kansaa vai ilman.
        En usko että tänä päivänä uusien veneiden rekiströintitiedoissa olisi väärä pituus merkittynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista veivaamista. Kyllä minua ainakin veneen omistajana kiinnostaa oman veneeni pituus.
        Jos se ei selviä papereista, eikä rekisterikorttiin voi luottaa, niin sitten otetaan mitta esille ja mitataan sen pituus.
        Kun sitten myyn paatin, niin ilmoitan tuon mitatun lukeman ja kerron onko se ulokkeiden kansaa vai ilman.
        En usko että tänä päivänä uusien veneiden rekiströintitiedoissa olisi väärä pituus merkittynä.

        Mikä pituus rekisterissä sitten on?
        Rungon ilman uimatasoa?
        Rungon uimatasolla ilman ankannokkaa?
        Veneen suurin pituus kaikilla lisäosilla?


    • Anonyymi

      Hauska keskustelu :D

      Yksi sanoo, että pitää olla oikea pituus, muttei kysyttäessä suostu kertomaan mikä se on tai mietn se mitataan.

      Onko aloittaja se sama trollaaja, jolla ei edes ole venettä?
      Hiukan vaikuttaisi siltä, kun sekoaa taas veneilijälle tavallisissa jutuissa.

      • Anonyymi

        Itse tunnut sekoilevan. Aloittajahan ilman muuta tarkoittaa veneen rungon pituutta, joka on ainoa oikea mitta, jos halutaan vertailla veneiden kokoa.
        Ulokkeet voivat olla millaisia tahansa ja suurempi vene ilman ankannokkia sun muita olisi yllättäen pienempi kuin toinen vene lisukkeiden kera - paperilla.
        Siispä runkopituus on ainoa oikea tapa viestittää veneen pituutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnut sekoilevan. Aloittajahan ilman muuta tarkoittaa veneen rungon pituutta, joka on ainoa oikea mitta, jos halutaan vertailla veneiden kokoa.
        Ulokkeet voivat olla millaisia tahansa ja suurempi vene ilman ankannokkia sun muita olisi yllättäen pienempi kuin toinen vene lisukkeiden kera - paperilla.
        Siispä runkopituus on ainoa oikea tapa viestittää veneen pituutta.

        Sinun täytyy olla ajatustenlukija koska missään ei lue sitä, minkä sinä sanot.
        Haluaisin uskoa, että aloittaja oikeasti tietää mitä tarkoitti, mutta se on niin kovin vaikeaa.

        Katsos jos aloittajalla olisi ollut selkeä näkemys, hän olisi varmasti sanonut sen ihan heti. Aloituksestahan suorastaan räiskyy ettei aloittajalla ole venettä.

        Luin muuten mielenkiintoisen jutun trollaamisesta. Siinä sama trollaaja voi esiintyä useampana persoonana ja kommentoida omia tekemisisään ja saada ne näyttämään johdonmukaisilta, vaikka ne olisivat ihan mitä vaan.
        Kannattaa lukea, saat hyviä vinkkejä :D


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät mitä aloittajalla on tai ei ole, ellet omista kristallipalloa.
        Taidat itse olla onneton amisviiksi, joka ei koskaan ole veneessä ollutkaan.


    • Anonyymi

      Jenkeissä veneiden pituudet yleensä vesilinjan pituuksia eli malli 32" jalkaa ei ole vielä kokonais pituus vaan vesilinjan mitta joka on lähes aina lyhyempi kokonais pituutta

      • Anonyymi

        Väärin!
        Tuo esim. 32 jalkaa on rungon pituus.
        Vesilinjapituudet tyypillisissa jenkkiveneissä ovat huomattavasti vähemmän kuin rungon pituus.
        Nuo mallimerkintöjen , esim. tuo 32 jalkaa, ovat AINA rungon pituus.


      • Anonyymi

        A ha. Itselläni on ja vielä 4' enemmän, eli vaihtelua löytyy siis jenkkien pituus ilmoittelussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin!
        Tuo esim. 32 jalkaa on rungon pituus.
        Vesilinjapituudet tyypillisissa jenkkiveneissä ovat huomattavasti vähemmän kuin rungon pituus.
        Nuo mallimerkintöjen , esim. tuo 32 jalkaa, ovat AINA rungon pituus.

        Juurihan tuossa näytin esimerkkinä uuden Christ Craft 27:n, jonka runko ilman uimatasoa on 24'8".


      • Anonyymi

        Tämä menee jo liian monimutkaiseksi.
        Minä ostin viime vuonna käytetyn sisäperämoottoriveneen. Sillä veneellä oli jo mukana tämä uusi Trafin muovikortti.
        Tuossa kortissa oli pituus merkitty viiden sentin tarkuudella.
        Tässä veneessä ei ole uimatasoa, mutta olen netissä nähnyt samanlaisia veneitä varustettuna uimatasolla.
        Pitääkö minun ryhtyä joihinkin toimiin tämän mittausasian tiimoilta?


      • Anonyymi

        Ei pidä muuten, mutta jos rakennat siihen uimatason, niin yllättäen sinulla on selkeästi suurempi vene.
        Ainakin täällä esiintyneiden neropattien mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä muuten, mutta jos rakennat siihen uimatason, niin yllättäen sinulla on selkeästi suurempi vene.
        Ainakin täällä esiintyneiden neropattien mielestä.

        Ainakin se on uimatason verran isompi :D
        Joskus uimatasot ovat parikin mertriä ja sitä voi pitää merkittävänä.

        Olen kuullut, että sen jälkeen, kun Nicéphore Niépce keksi tavan tehdä pysyviä valokuvia, pituusongelmaan on ratkaisu. Sitä käytetäänkin jo aika monessa myynti-ilmoituksessa. Siihen nimittäin laitetaan kuva myytävästä tuotteesta.

        Tosiostaja pystyy erottamaan pieniäkin yksitysikohtia kuten uimataso ja jopa ankannokka.

        Leikki leikkinä, on olemassa diagnoosi ihmisille, jotka eivät pysty sietämään sitä, ettei kaikkeen ole sitovaa sääntöä ja pituuteen ei ole. Ei ole, vaikka täällä puhuttaisiin mitä tahansa.

        Ne sairaat kärsivät siitä itse taudistaan, mutta eniten käsrsii läheiset, koska sairas itse ei tajua olevansa sairas. Vien ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.


      • Anonyymi

        Mikä on vien?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on vien?

        Minä olen juuri mukaan tullut toinen Anonyymi.
        Jos sallit niin vastaan sinulle tuohon kysymykseesi.
        Vastaus sisältää juuri sen viestin, minkä tuo edellinen postaaja antoi.
        Eli vian (vien) ei tarvitse olla iso, jos se sijaitsee juuri tukan alla D.
        T. Diagnoosi man


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vian ja typo samaan aikaan.
        Kysymyksesi vain vahvistaa sitä kuvaa, minkä olet antanut itsestäsi.

        Pelksätään keskivertoaivotoiminnalla oleva ihminen olisi tunnistanut lausen koska se on tunnettu sanonta.

        https://tieku.fi/ihminen/psykologia/kirjoitusvirheista-arsyyntyvat-ovat-itsekkaita

        Sulla noita virheitä riittää.
        No, älä välitä et ole ainoa lukihäiriöinen.

        Harjoittele ahkerasti, niin ehkä asiat paranee...no they don't , I was joking :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla noita virheitä riittää.
        No, älä välitä et ole ainoa lukihäiriöinen.

        Harjoittele ahkerasti, niin ehkä asiat paranee...no they don't , I was joking :D

        Kaikille ei ole niin väliä, onko typo tai pari.
        Narsisteille on.

        Narsistin käsitys elämästä on hyvin kielteinen. Hän löytää asiasta, kuin asiasta huonon puolen, valittaa ja arvostelee sekä on itse aina vakuuttunut siitä, että suoriutuisi mistä tahansa tehtävästä paremmin. Milloin nopeammin, upeammin, siistimmin, asiantuntevammin, kustannustehokkaammin…Kritisointi kohdistuu kaikkeen ja lähes kaiken aikaa; milloin maailmaan, työpaikkaan, perheeseen, ystäviin ja sukulaisiin. Usein narsisti ei kuitenkaan kykene tarjoamaan mitään konkreettista tapaa asioiden parantamiseksi, mutta julistaa oikeuden olla aina oikeassa


    • Anonyymi

      Osataaan sitä paremmissakin piireissä, Aquador 23 venyi 24:ksi ja nyt jopa 25:ksi,

      • Anonyymi

        Saman veneen virallinen pituus muuttuu vuosimallin mukaan :D

        Narsissitrolli ei saa nukuttua tuon tiedon jälkeen :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      696
      5380
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3347
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2593
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2419
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe