Maahanmuuton kustannukset Kouvolassa?

Anonyymi

Nyt kun on lähdetty tarkemmin tutkimaan mistä kaupungin menoerät koostuvat kun säästöjä tarvitaan umpisurkean taloustilanteen takia, niin maahanmuuton hinta pitäisi kyllä eritellä. Paljonko se on per vuosi? Osa kustannuksista on nyt Kymsoten piirissä.

Kaupungin monikulttuurisuusohjelma ainakin kertoo jotain:

https://www.kouvola.fi/wp-content/uploads/2019/08/Kaikkien-Kouvola-2019-2022.pdf

Tuosta löytyy mielenkiintoisia havaintoja, esim että suomessa yleensä lähes täystyöttömät Somalit ovat yllätten menneetkin kouvolassa suoraan töihin. Vai olisiko niin että eivät ole ehtineet paljoa työnhakijoksi vielä ollenkaan?

2

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maahanmuutto niin Kouvolaa kun valtiota rasittaa raskaasti, etekin Sipilän hallituksen meillä ovet ja piikki auki politiikan vuoksi.
      Kouvolassa todella raskas ja paljon maksava johtaminen joka tasolla. Siis johtaminen eikä se mistä nyt kokoajan vähennetään, ja josta saatu säästö vähäistä mutta tuntuu palveluissa ja oikeasti työtä tekevien hyvinvoinnissa sairaslomineen.
      Teatterin avustaminen miljoonilla vuosittain tässä tilanteessa tuntuu järjettömällä.
      Kymsote oikeasti järkyttävä kouvolalaisten kannalta, mutta sitäkin Sipilän paikalliset ovat Kotkan eduksi omien puheiden mukaan olleet ajamassa.

Noista saa helposti oikein tehtynä hurjat kustannussäästöt ja rahaa kouvolalaisten hyvinvointiin, siis jos halutaan. Kysymys kuuluukin, että kuka päättäjistä haluaa?
      No ei huolta, kaikesta selvitään. Kun lopetetaan koulut ja maksetaan koulukuljetusista, päiväkodit ja perheille tarkoitettu uudenvuoden tapahtuma lopetetaan.

Mitähän yleistä naurua saanut pik-porukka tästä ajattelee. Voiko ryhmä sivuilla julkaista kuvan autiosta lopetetusta koulusta (ei manskilla) kun netin syövereistä tuli eteen ettei vanhan Kouvolan alueelta hyväksytä kuvaa kadusta joka on tyhjä. No joo ihan sama mitä ajettelee, nyt on kyse kuitenkin oikeasta elämästä.

• Anonyymi

Katukuvan "värikkyys" ei kyllä ihan halvalla irtoa,hyvä et se on huomattu kouvolassakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe