Economy comfort huono tuote

Anonyymi

90 euroa muutamasta sentistä lisää jalkatilaa. Ei ihme että oli taas Hong Kongin lennolla aika lailla tyhjnä. Mukana tulevat heikot vastamelukuulokkeet turhat kun kaikilla enemmän matkaavilla on omat paremmat. Samaten pakkosyöttöpaketin krääsä kuten sukat ja 50 sentin hammasharja turhaa.

Edelleen sais finskille tulla economyn ja bisneksen väliin tulla uusi luokka. Comfort ei tuo lisäarvoa.

Lisäksi ne sijaitsevat kiinni turistiluokassa. Johti viime lennollakin siihen että emot sai heti lähdön jälkeen paimentaa ja ajaa pois näitä jotka siirty omin lupineen economysta comfortiin koska "tuolla on tilaa ja oma rivi".

9

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se huono ole etenkään pitkäjalkaiselle.
      Mutta hintalisä voisi olla pienempi.
      Ainakaan silver jäsenet ei saa tuosta alennusta. Jos saisi comfortin esim 45€ hintaan kaukolennolla, ottaisin sen aina.

    • Osa lentoyhtiöstä käyttää tuossa 350XWB:ssä (mikä on Finnairin pääasiallinen mannertenvälisten lentojen kalusto), Busineksen ja Economyn välissä olevilla penkeilla (mikä on Finnairilla nimellä Economy comfort ja varustettu pidemmällä jälkatilalla, eli penkit ovat pituussuunnassa hieman kauempana toisistaan) 2 4 2 istumajärjestystä (tuon economyn 3 3 3 sijasta) ja tämän mahdollistamana 2-3cm. leveämpiä istuimia tuon pituussuunnassa olevien lisäsenttien lisäksi.
      Sitten tietysti on oma asiansa, pitääkö tuo istumajärjestys "lyödä lukkoon" jo konetta tilatessa, jolloin koneen lattiassa olevat istuimien kiinnityskiskot rakennetaan tuon istuinjärjestyksen mukaisesti ja onko kyseistä järjestelyä mahdollista tehdä vielä jälkikäteen ja mitä se maksaa konetta kohden muutettaessa.
      Tuo 2 4 2 istumajärjestys rakennettuna Finnairin 350XWB paikoille tiputtaisi luonnollisesti koneen matkustajamäärää yhdellä aina kutakin Economy comfort riviä kohden. Eli kaukolennoilla vaatisi varmastikkin noin 80-100€:n hintalisäyksen nykyiseen Economyn Comfortin lippuhintaan että tuo matkustajakapasiteetin tiputtaminen tuolla järjestelyllä olisi taloudellisesti kannattavaa. Eli käytännössä tuon Economy Comfortin hintalisä Economy paikkaan verrattuna noin tuplaantuisi.

      • Anonyymi

        Ihan mielenkiintoinen ratkaisu.
        Tietysti koneet olisi pitänyt heti tilata tuolla järjestelyllä. Muutos voi maksaa aika paljon koska myös lattian lisäksi myös yläpuolen lokerikot pitäisi päivittää jo pelkästään kohdevalojen vuoksi.
        Ilmeisesti loput tilauksessa olevat koneet tulee vähemmillä businesluokan paikoilla kuten kaikki viimeksi tulleet on. Silloin koneiden kiertätys on helpompaa kun on sama istumajärjestys. Karjaluokka on finskille tärkeä, koska palvelutaso on aika heikko. Halpalentoyhtiöiden tasoa.


      • Unohdin ihan tyystin noiden yläpuolella olevien säilytyslokeroiden muutostarpeen (käytävä tulee tuossa 2 4 2:ssa toiseen kohtaan kuin 3 3 3:ssa) joten kyllä taitaa jälkikäteen istuinjärjestyksen muuttaminen tulla niin kalliiksi että sitä tuskin tullaan tekemään.
        Eli tuo istuinten etäisyys säätö pituussuunnassa tulee varmasti olemaan ainoa mitä tuossa konemallissa tullaan ikinä tekemään. Muut muutokset tulevat liian kalliiksi.
        Tuohon 2 4 2 järjestykseen törmäsin kun SeatGuru:ssa eri yhtiöiden istuinpaikkakarttoja katselin noiden 350XWB:n kohdalla.
        Ylivoimaisesti yleisin kombinaatio oli tuo "Busines" 4paikkaa/rivi, sitten "Economy comfort" 3 3 3 paikkajaolla (ja näissä erona Economyyn tuo isompi kalkatila) ja "Economy" 3 3 3 paikoilla (nimet Finnairin käyttämien nimitysten mukaisesti).
        Tuota 2 4 2:sta näin
        Osalla yhtiöistä oli vain "Busines" ja "Economy", ei mitään välissä.
        Tosin, hyvin suppealla otannalla menin, varmasti muitakin kombinaatioita vieläkin voi olla.


    • Anonyymi

      Finnairille tulee Premium Economy -luokka nykyisen Economy Comfortin tilalle kaikkiin kaukoliikennekoneisiin. Ensimmäiseen koneeseen ensi vuonna ja koko laivastoon vuoden 2022 loppuun mennessä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Missään ei vielä selvennetä mitä tuo uusi Premium Economy ( http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_uudistaa_kaukoliikennekoneiden_matkustamoa_uusi_premium_economy_luokka ) pitää sisällään, mutta jos Finnair aikoo lisää tilaa saada myös sivusuunnassa kyseisille paikoille, niin sitten pidän hyvin mahdollisena että tekevät isompaa investointia ja muutosta koneisiin ja menevät myöskin tuohon 2 4 2 istuinjärjestykseen ja hieman leveämpiin istuimiin.

        Voi Finnairin tapauksessa tuo premium tarkoittaa ilmaista olutta haalean veden sijaan. Siitä 150€ lisähintaan. 555


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Finnairin tapauksessa tuo premium tarkoittaa ilmaista olutta haalean veden sijaan. Siitä 150€ lisähintaan. 555

        Kyllä etenkin pariskunnat voisivat maksaa selvästi lisää tommosesta kahden rivistä. Ennenhän niitä oli halvimassakin turistiluokassa. Nyt kaksi maksaa yht. 180e ja silti kolmas pyörä tuppautuu kylkeen kiinni. Itsellä 175cm pitkänä enemmän se leveys kuin pituus on ongelma, sehän on vaan parempi että pääsee lähemmäksi sitä näyttöruutua kiinni. Lisäksi vierusjampat tursuaa toiselle jos leveitä ja käsinojasta pitää taistella.

        Toki nyt sen comfortin voi ostaa juuri ennen online checkausta jos näkee että siellä on tyhjä rivi ostamatta niin yksin voi saada koko rivin. Tosin ei kai se mitään takaa. Ehkä ylibookkauksessakin comfortiin siirretään porukkaa. Kai sen comfortin voi ostaa vasta koneessakin boardingin jälkeen? Oletin että yksi jamppa viimeksi teki niin kun korttipääte tuptiin eteen. Silloin jos tyhjän rivin saa.90e hintaan niin ok diili pitkällä lennolla. Vai nouseeko hinta? Vai laskee? Koneen lähtiessähän niiden periaattees pikemminkin kannattas pudottaa niiden hintoja.


    • Anonyymi

      Perseaukisilla rutina kalleudesta ja rahasta jatkuu vaan.......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe