Sairaanhoitaja AMK pääsykoe syksy 2019

Anonyymi

Hei,
ilmeisesti pääsykokeisiin ei ole mitään ennakkomateriaaleja, eli miten näihin kokeisiin voi valmistautua? Ei mitenkään? Olen ylioppilas eli yleistietoa toki on jonkin verran, mutta mitä ihmettä siellä sitten kysellään....?

62

11114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos nyt vaikka katselet ensin tuon www.ammattikorkeakouluun.fi ohjeet. Harjoittele nyt kuitenkin matematiikan perusjuttuja, enkkua (jotain terveystieteellistä tekstiä) ja tota... tossa ne tärkeimmät.

      • Anonyymi

        Se koe on kaikille aloille lähes sama, eli enkku myös, joten ei kannata mitään erityisiä sanastoja esim. terveystieteellisiä tekstejä sen kummemmin lukea, koska sillä logiikallahan voisit samantien lukea myös liiketalouden sanastoja ja vaikkapa ympäristöteknologian sanastoja! Eli enkkuun ei oikein muuten voi valmistautua kuin ehkä perus kielioppiasiat kantsii kerrata! Sanasto on sitten ihan tuuripeliä! Ja perus prosenttilaskut, ensimmäisen asteen yhtälöt, yksikkömuunnokset, suhdelaskuja, ja huom nimenomaan päässä laskettavina! Eli jakokulmatkin yms kantsii kerrata! Äidinkielestä varmaan perus pilkkusäännöt yms tommoset.


    • Anonyymi

      Itse jännitän kovasti matikan osiota :( oon kerrannut lähes päivittäin mutta vaikka muistaisin kaavat, oon varsinkin päässälaskuissa tosi avuton ja sitä just tarvitaan. Saa nähä miten menee

    • Anonyymi

      Siis kynän saa ottaa mukaan, ja suttupaperia jaetaan tilaisuudessa. Joten siis ei tarvitse kokonaan päässänsä laskea, vaan paperi on työkaluna. Tosiaan laskimen käyttö on kielletty tässä perusmatikan osiossa.

      • Anonyymi

        Kiitos!!

        Tietääkö kukaan, että onko ne vastaukset sitten monivalintana ? En oo koskaan tehny matikan koetta koneella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!!

        Tietääkö kukaan, että onko ne vastaukset sitten monivalintana ? En oo koskaan tehny matikan koetta koneella...

        Olen menossa myös pääsykokeisiin ylihuomenna. Uskoisin, että on monivalinta, mutta tämä perustuu ihan mutuun. Monivalintoja on helppo tarkistaa koneellisesti, siksi ennustan että monivalinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen menossa myös pääsykokeisiin ylihuomenna. Uskoisin, että on monivalinta, mutta tämä perustuu ihan mutuun. Monivalintoja on helppo tarkistaa koneellisesti, siksi ennustan että monivalinta.

        Olin juuri amk syksy 2019 pääsykokeissa. Hain sosionomiksi opiskelemaan.
        Kaikki kysymykset monivalintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin juuri amk syksy 2019 pääsykokeissa. Hain sosionomiksi opiskelemaan.
        Kaikki kysymykset monivalintoja.

        Kauanko kesti tehdä koetta ? Onko koko päivän urakka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko kesti tehdä koetta ? Onko koko päivän urakka ?

        Noin 3.5h!


    • Anonyymi

      Nii mäki haluisin tietää

    • Anonyymi

      No nyt kaikki ketkä käyny,ni vinkkiä kehiin! 😅

      • Anonyymi

        Mulla meni ainakin se maximi aika eli reilu 3tuntia. Koe pelkkää monivalintaa jokaikinen kysymys joka osiossa. Matikka oli helppo, muut erittäin vaikeita ja tuntu että aika loppuu kesken..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni ainakin se maximi aika eli reilu 3tuntia. Koe pelkkää monivalintaa jokaikinen kysymys joka osiossa. Matikka oli helppo, muut erittäin vaikeita ja tuntu että aika loppuu kesken..

        Minkälais laskuja siellä oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälais laskuja siellä oli?

        Perus murto- ja desimaalilukuja, prosenttilaskuja, muutama taulukko mitä piti tulkita, ainakin yksi yhtälön ratkaisu ja yksi lääkelasku. Jakokulmaa / allekkain kertomista melkeen jokaisessa joutui käyttämään. Eli aika helppo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälais laskuja siellä oli?

        Mullaki meni se 3h. Meinas loppuu aika kesken :( Matikkaosio oli aika helppo (yhtälöitä, prosenttilaskuja jnejne). Enkku oli aika vaikea ja eettiset taidot-osio oli kans vähän hassu.
        Koe oli tosiaan pelkkää monivalintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki meni se 3h. Meinas loppuu aika kesken :( Matikkaosio oli aika helppo (yhtälöitä, prosenttilaskuja jnejne). Enkku oli aika vaikea ja eettiset taidot-osio oli kans vähän hassu.
        Koe oli tosiaan pelkkää monivalintaa.

        Joo toi eettinen osa oli kyllä aivan vitsi.. Vaikeaa oli vastata monivalinta kysymyksillä tätä osaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki meni se 3h. Meinas loppuu aika kesken :( Matikkaosio oli aika helppo (yhtälöitä, prosenttilaskuja jnejne). Enkku oli aika vaikea ja eettiset taidot-osio oli kans vähän hassu.
        Koe oli tosiaan pelkkää monivalintaa.

        Enkun osiossa olisi voinut olla enemmän aikaa, esim. 1h!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perus murto- ja desimaalilukuja, prosenttilaskuja, muutama taulukko mitä piti tulkita, ainakin yksi yhtälön ratkaisu ja yksi lääkelasku. Jakokulmaa / allekkain kertomista melkeen jokaisessa joutui käyttämään. Eli aika helppo.

        kiitos vastauksista toivon sulle parasta. matikkaa pelotta eniten koska en ole hyvä matikassa erittäin nää sanallisia tehtäviä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki meni se 3h. Meinas loppuu aika kesken :( Matikkaosio oli aika helppo (yhtälöitä, prosenttilaskuja jnejne). Enkku oli aika vaikea ja eettiset taidot-osio oli kans vähän hassu.
        Koe oli tosiaan pelkkää monivalintaa.

        mikä se eettiset taidot oliks siel texti vai joku ongelmaratkaisu


    • Anonyymi

      Olin tänään. Monivalintaa kaikki. Matikkaa kannattaa kertailla, jos se on tuottanut vaikeuksia aikaisemmin. Koko aika, 3h meni. Jotkut vastaukset jouduin tekemään jopa kiireellä. Jokainen osio mielestäni haastava, olen käynyt lukion ja amiksen. Kysymyksiä oli useita kymmeniä vähintään, ja osasin sanoa varmasti oikean vastauksen muutamiin kysymyksiin. Vaikea sanoa mitään valmistautumisvinkkejä, kun esim englannin sanasto voi olla mitä vaan. Harmitti, kun ei ollut mitään ajankohtaisaihetta esim ilmastonmuutos, johon olin ollut hieman varautunut ja valmistautunut. Kannattaa mennä hyvin levänneenä ja ajatuksen kanssa tekemään koetta, hutiloimalla ei tule mitään :) tsemppiä kaikille! nyt toivotaan parasta, että oma tämän päivän paras tulos riittäisi.

      • Anonyymi

        Hei! Mikä aineesta oli enkun luetun ymmärtäminen?


    • Anonyymi

      Matikkaa oli kaikkia niitä mitä siellä ammattikorkeakouluun.fi kerrotaan, ei mitään ala-aste matikkaa kuitenkaan. Onneksi olin hieman kertaillut, monessa tarvitsi osata laskutekniikoita jotta saa mitään tolkkua tehtävästä. Mulle matikka ollut aina vaikeaa, ja koin tämänkin haastavaksi, moni meni ihan arvalla..

    • Anonyymi

      Tietääks kukaan onko tulossa haastattelua vai oliko tää tässä?

    • Anonyymi

      Oliko kokeessa mitään taukoa, jolloin pääsee vessassa käymään/jaloittelemaan vai pitääkö koko aika istua paikallaan?

      • Anonyymi

        Voit sinäänsä itse pitää tauon ennen uuden osion aloittamista. Jos menet vessaan kesken osion niin aika vain kuluu.


    • Mutta siis osioiden välissä voi käydä vessassa ilman valvontaa tai muuta isompia järjestelyjä? Heikkorakkoista helpottaa jo pelkkä tieto mahdollisesta vessatauosta.

      • Anonyymi

        Valvoja tulee mukaan. Kannataa käydä ennen koetta.


    • Anonyymi

      Hei! Itse tein myös tänään kyseisen kokeen (hain kätilöksi). Oon valmistunut lukiosta viime keväänä C:n papereilla ja tuntu et meni ihan ok hyvin. Matikka meni maalaisjärjellä, joten sitä ei kannata turhaan jännittää! Enkussa oli SUPER OUTOJA SANOJA joita en ollu ikinä kuullutkaan :DDD

      Koe oli sopivan haastava mutta työläs ja pitkä. Vaikka on pelkkää monivalintaa niin sai olla monessa kohtaa tarkkana ettei tee mitään tyhmiä huolimattomuusvirheitä. Huomattavasti parempi koe kuin se viime kevään ESIVALINTA KOE onneks vetivät sen vessanpöntöstä alas! Veikkaan ettei tuu enää mitään haastatteluja.... Tsemppiä kaikille, joilla koe on vielä edessä! Hyvin se menee!

    • Anonyymi

      Paljonko kokeessa oli yhteensä kysymyksiä? Entä eri osioissa?

      • Anonyymi

        Saiko vääristä vastauksista miinuspisteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiko vääristä vastauksista miinuspisteitä?

        Juu sai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saiko vääristä vastauksista miinuspisteitä?

        Sai, eri määriä mut muistaakseni tehtävästä riippuen väärä vastaus -0,3p tai 0,75p :d saatan muistaa väärinkin mut jotain tonne päin.


      • Anonyymi

        Kokeen rakenne:
        Ongelman ratkaisutehtäviä noin 10 kpl

        Äidinkieli noin 40 monivalintaa

        Englanti noin 30 monivalintaa

        Matikka 21 tehtävää (1 tunti aikaa)

        Etiikka noin 30 monivalintaa


    • Anonyymi

      Minkä aiheinen oli enkun teksti?

      • Anonyymi

        Enkussa oli lukihäiriöstä ja tietotekniikasta ainakin.


    • Anonyymi

      minkä aihainen oli sit äikkäs

      • Anonyymi

        Taitaa olla eri tekstit eri päivinä! Ylen sivuillakin uutisoitiin uudesta kokeesta ja jutussa kerrottiin mm. enkun aiheesta.


      • Anonyymi

        Minuakin kiinnostaa


    • Anonyymi

      Missään ei siis ole esseetä??

      • Anonyymi

        Ei ainakaan eilisessä kokeessa! Uskon, että monivalinnoilla mennään koko syksy!


    • Anonyymi

      Millainen oli etiikan osio?

      • Anonyymi

        Ihan super outo! Itse en oikein edes ymmärtänyt tehtävänantoa mutta tässä esimerkki mikä ei siis ole kokeesta: "Onko eettistä vai epäeettistä väittää että kaikki kissat ovat suloisia" Tuon tyyppisiä kysymyksiä taisi olla 30 ja jos vastasi väärin tai ei vastannut niin miinukselle meni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan super outo! Itse en oikein edes ymmärtänyt tehtävänantoa mutta tässä esimerkki mikä ei siis ole kokeesta: "Onko eettistä vai epäeettistä väittää että kaikki kissat ovat suloisia" Tuon tyyppisiä kysymyksiä taisi olla 30 ja jos vastasi väärin tai ei vastannut niin miinukselle meni

        Tämä oli siis monivalintatehtävä? Perustelumahdollisuutta ei ollut..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan super outo! Itse en oikein edes ymmärtänyt tehtävänantoa mutta tässä esimerkki mikä ei siis ole kokeesta: "Onko eettistä vai epäeettistä väittää että kaikki kissat ovat suloisia" Tuon tyyppisiä kysymyksiä taisi olla 30 ja jos vastasi väärin tai ei vastannut niin miinukselle meni

        Oho, mitenhän noiden perusteella päätetään onko alalle sopiva vai ei...
        Millainen päätöksenteko-osio oli?


    • Anonyymi

      Saako kokeessa käyttää nettiä apuna? Tehdäänkö koe netissä vai jonkun tiedoston/intranetin kautta? Miten tuota valvotaan?

      • Anonyymi

        Ei tietenkään saa käyttää nettiä apuna. Koe tehdään selaimella, nettiin kirjaudutaan koetta varten rakennettuun verkkoon. Järjestelmä saa ilmoituksen, mikäli verkossa avataan vaikka toinen selain tms., koetilassa on valvojat, jotka katsovat ruutuja takaapäin.


    • Anonyymi

      Onko matikan osio monivalintaa vai miten siinä toimittiin?

      • Anonyymi

        Matikka pelkkää monivalintaa.


    • Anonyymi

      Yllättävän työläs mutta kiehtova koe kokonaisuudessaan, 3 h hurahti. Ihan ekaksi laitoin koeosiot ”omaan” järjestykseen:
      ETIIKKA 30 min
      MATIKKA 60 min
      PÄÄTTELY/PÄÄTÖKSENTEKOTAITO 30 min
      ÄIKKÄ 30 min
      ENGLANTI 30 min
      Tein ekana ennakkoon ajattelemani "helpoimman" eli etiikan muka verryttelyksi, mutta sehän olikin suorastaan outo osio. Vastailin kylläkin melko suorilla näihin "Perusfaktalause/-väite vai Etiikkaa" -tyyppisiin näkökulmiin; kyllä ne sieltä erottaa :)

      Itselleni eniten jännitystä etukäteen luoneen matikan tein tokaksi alta pois. Aattelin, että se vie enemmänkin energiaa, ja siksi ponnistus heti alkupuoleen, mutta aika tehtävissä oli – peruslaskutoimituksia.

      Päätöksentekotaito-osiosta tykkäsin, vaikkakin pari tehtävää meni lähes arvauspohjalta, kun katsoin ettei aika riittänyt tuhertamaan enempää.

      Äidinkielessä oli neljä yllättävän kinkkistä tekstipätkää, joista myös monivalinnat, ja englanti olikin sitten todella vaativalla sanastolla varustettu. Jätin sen toisena ”muka helppona” viimeiseksi, mutta olisi todellakin pitänyt tehdä se melkein ekana ”tuoreilla” aivoilla alta pois. Saattoi mennä pahasti penkin alle, vaikka kieltä olen käyttänyt sekä opinnoissa että työelämässä. Nyt ajatellen en olisi kuitenkaan pystynyt etukäteen valmistautumaan tämäntyyppisessä valintakokeessa muuhun kuin matikan peruslaskutoimituksiin, eikä tuosta taktikoimastani (….) helposta-hankalien kautta-takaisin helppoon -osiojärjestyksestä lopulta ollut mainittavaa hyötyä.

      Tsemppiä kaikille valintakokeeseen – nukkukaa hyvät yöunet alle ja pikainen aamulenkki raikkaassa pakkassäässä aamulla ennen sisätiloihin jämähtämistä. Hyvä tulee!

    • Anonyymi

      Mun mielestä kaikki muut oli suht helppoja paitsi mulle matikka. Matikka sujuu sit ens kerralla kun kertaan lisää, mulla toi 60 minuuttia oli mulle vielä liian lyhyt ja paineen takii unohdin ihan peruslaskukaavoja esim yhtälöissä xD laitoin moneen ei vastausta koska aika loppu vieläpä kesken. Meillä oli 26 matikan tehtävää.

      Lol Mua oikeesti pelottaa että miinuspisteineen en saa ees sitä tarvittavaa 2 pistettä matikan osiosta vaikka muut hyvin menikin. :( ku menin heittämään arvalla jotkut. Ja miinusta tulee kans etiikasta kun se oli vähän outo.

    • Anonyymi

      Olipa vaikea koe... Huh. Olen tosi huono matikassa mutta tuntui että se osio meni parhaiten.

      • Anonyymi

        Tein kans kokeen tänään ja oon täysin samaa mieltä! Oli kyllä erittäin vaikee koe kokonaisuudessaan ja mullakin parhaiten sujui matikka, joka ei oo mun vahvinta alaa.. Aikaki loppu kesken ainakin äikän osiossa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein kans kokeen tänään ja oon täysin samaa mieltä! Oli kyllä erittäin vaikee koe kokonaisuudessaan ja mullakin parhaiten sujui matikka, joka ei oo mun vahvinta alaa.. Aikaki loppu kesken ainakin äikän osiossa..

        Enkku oli tosi vaikea. Tuntui etten tajunnut yhtään mitään ja lähäritodistuksessa enkku oli kuites K3.


    • Anonyymi

      Mie kävin kans tänään tekemässä. Oon valmis sairaanhoitaja ja hain nyt ekaa kertaa ensihoitajaksi. Tuli kyllä sellanen olo, että jos kaikki muut ei oo kussu koetta niin mulla on mahdollisuudet ehkä 300. varasijaan. :D
      Matikka oli osuuksista helpoin, sitten äikkä ja päätöksenteko. Vaikka sujuvaa englantia puhunkin niin se oli todella vaikea, pelottaa saanko edes niitä kahta pistettä, mitkä hyväksyttyyn valitaan. Etiikkaosiota en halua sen kummemmin edes avata, en ymmärtänyt sitä tai sen pointtia ollenkaan.
      Jäi kyllä todella huono maku suuhun. Jos tällä kokeella on tarkoitus testata, kuka sopii ammattikorkeakouluun niin huti meni kyllä heittämällä. Toki olen onnellinen, jos opiskelemaan pääsen, mutta tällä kokeella.. täysin ala-arvoinen eikä milläänlailla mittaa hakijan soveltuvuutta alalle.
      Tsemppiä kaikille, jotka vielä huomenna menossa! Ja kaikille muillekin toki :)
      Sitä vielä mietin, miten tuloksissa voi mennä kuukauden päivätkin, kun ei kuitenkaan mitään esseitä tarvitse tarkastaa ja pisteyttää?

    • Anonyymi

      Jos on lukenut lukion pitkän matikan ja hallitsee sen kutakuinkin C:n tasoisesti, AMK-pääsykokeen matikka on peanuts. Jos taas tuo matikka tuottaa vaikeuksia, please, älkää tulko hoitoalalle. Teitä ei tarvita tänne. Menkää lukemaan sosionomiksi. Alalla pärjää tyhmempikin maailmanparantaja

      • Anonyymi

        Itse lukion käyneenä, lyhyen matikan lukeneena, enkä edes kirjoittanut matikkaa pärjäsin kyllä hyvin matikkaosuudessa. Ei tuollaisia laskuja, mitä kokeessa oli, tarvita hoitoalalla.


      • Anonyymi

        Höpön höpön,matematiikalla/äidinkielellä ei täällä ensiavussa pärjää,sen sijaan tunnollisuudella,rentoudella, ihmisten kohtaamisen taidolla sekä paineensiedolla pärjää.Matikkanörttejä ei tänne kaivata..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön,matematiikalla/äidinkielellä ei täällä ensiavussa pärjää,sen sijaan tunnollisuudella,rentoudella, ihmisten kohtaamisen taidolla sekä paineensiedolla pärjää.Matikkanörttejä ei tänne kaivata..

        Hoitoalalla tarvitaan juuri niitä taitoja, mitä tämä valintakoe ei testaa millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön,matematiikalla/äidinkielellä ei täällä ensiavussa pärjää,sen sijaan tunnollisuudella,rentoudella, ihmisten kohtaamisen taidolla sekä paineensiedolla pärjää.Matikkanörttejä ei tänne kaivata..

        Ei ihme, että lääkeannokset on aina väärin laskettu sairaalassa. Menee jopa millilitrat ja senttilitrat sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön,matematiikalla/äidinkielellä ei täällä ensiavussa pärjää,sen sijaan tunnollisuudella,rentoudella, ihmisten kohtaamisen taidolla sekä paineensiedolla pärjää.Matikkanörttejä ei tänne kaivata..

        Siis tätä valintakokeen uudistamista perusteltiin sillä, että halutaan sellaisia opiskelijoita joilla on kykyä pärjätä ammattikorkeakoulussa. Ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta ymmärrän myös sen että se pelkkä "hyvä meininki" ei riitä. Toki pitää olla empatiakykyä, paineensietokykyä jne. Mutta ymmärrän miksi halutaan testata matemaattisia kykyjä, luetunymmärtämistä ja ongelmanratkaisutaitoja.

        Omasta mielestäni tämä uudistus oli vähän kaksipiippuinen. Tässä kokeessa testattiin älliä, mutta miten motivaatio ja ylipäätään soveltuvuus alalle? Itse hain sairaanhoitajaksi. Olen sosiaalinen, tasapainoinen, hoivavietin omaava ihminen, olen tehnyt usean vuoden ajan henkilökohtaisen avustajan työtä ja tiedän että haluan työskennellä hoitoalalla ja kehittää osaamistani, haluan tehdä vaativampaa työtä. Nyt paikan koulusta voi napata minun nenäni edestä sellainen ihminen, joka on täysin vastakohta minusta, mutta osasi pääsykokeessa vaikkapa muutaman sanan englantia enemmän kuin minä. Soveltuvuuskoe olisi erotellut hakijat paremmin näillä osa-alueilla ja muut meriitit olisivat voineet olla eduksi hakiessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse lukion käyneenä, lyhyen matikan lukeneena, enkä edes kirjoittanut matikkaa pärjäsin kyllä hyvin matikkaosuudessa. Ei tuollaisia laskuja, mitä kokeessa oli, tarvita hoitoalalla.

        Kyllä tarvitsee hoitoalalla osata yksikön muunnokset ja prosenttilaskut VÄHINTÄÄN.


    • Anonyymi

      mahdollsimman paljon asennevikaa sillä sairaanhoitja pärjää pitkälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe