CCleaner hälyttää viruksista, maksua vastaan?

Anonyymi

Nousee tiedote läppärin kulmasta, että koneeni on nyt heti puhdistettava, on virusvaara. "Jos haluat suojata... niin toimi heti". Kun avaan ehdotuksensa, se on (käsittääkseni) CCleaner, joka opastaa puhdistamaan. Tein opastuksen mukaan, kunnes piti päättää prosessi ja sitten olikin kolme tarjousta CCleanerin hinnoista per kk, per puoli vuotta ja per vuosi. - Aloin epäillä, että tämä on keino saada ihmiset ostamaan.

Onko muilla CCleaner hälyttänyt korjausta ja sitten osoittautunut maksulliseksi? - Minulla on tässä koneellani kyllä CCleaner, mutta ei ehkä viimeisin versio. Olen käsittänyt, että tuo on kuitenkin ilmainen, mutta maksusta voi asennella muitakin tuommoisia. En näistä ymmärrä, mutta joku auttoi, että minulla CCleaner on kuvakkeineen. Sitä en ole aikoihin kylläkään ajanut läpi. Pitäisiköhön.

En usko tuohon virushälytykseen. En ole mitään erikoista koneellani yleensäkään tehnyt, enkä varsinkaan tänään. Joka jaksaa lukea tämän, ajatuksia pliis.

79

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poista tuollaiset turhat ccleanerit, sitä ei ole vuosiin tarvinnut kukaan.

      • Anonyymi

        kauhaa persiiiiseen trolli ennenkin mainostanut.


    • Anonyymi

      Kiristykseltä vaikuttaa. Ties mikä haitake koneellasi oikeasti on, Kun joku jannu vielä "auttanut" asentamaan "jotain".

      Poista roska-CCleaner ja hanki oikea haittaohjelmanpoistaja.

      • Anonyymi

        On se windows yhtä tuskaa.


      • Anonyymi

        Kiljunkittaajalla ei rahaa,


    • Anonyymi

      Ei ole hälytellyt kun on asetukset laitettu oikeiksi. Itse ohjelmahan on erittäin hyödyllinen.

    • Anonyymi

      Kiva kun vastasitte. Mä muuten olen 7-kymppinen :)) nainen. Ei hätää vuodesta -83, viime vuosi sataa, olen tietotekniikkaa työvälineenä käyttänyt, on kyllä käyttäjälle tarvittavaa najua.
      Ei CCleaneria minulle asentanut kukaan Jannu, vaan ihan virallinen atk-apufirman edustaja. Tästä on jo kauan. CCleaner tosiaan oli jokin aika sitten sellainen ilmainen 'kaikkien' käytössä oleva helppo puhdistusajoon tarkoitettu ohjelma. Ja se minulla on vieläkin.

      Ekana vastannut sanot, ettei enää vuosiin ole CCleaneria käyttänyt kukaan. Tottako? Mitenkäs nyt sitten toimitaan. Siis minun tietsikan käyttö on hyvinkin peruskäyttöä, koneella surffailua, medioiden lukemista, välillä youtubea. Siksi en oikein uskonutkaan tuota varoitusta. Yli 15 vuotta mulla ollut kone, eikä ikinä mitään virusjuttuja.
      Tokana vastannut käsket hommaamaan kunnon puhdistusohjelma. Emmä niistä tiedä. Mutta ok, kysyn joskus apua.

      • Anonyymi

        No ensinnäkään se ccleaner ei ole haittaohjelmien poistaja.
        Toisekseen Windows sisältää palomuurin jota Fsecurekin käyttää ja myös windowsissa on virustorjunta.


      • Anonyymi

        Windows 10 on melkoista tuskaa! Ja vakoilua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows 10 on melkoista tuskaa! Ja vakoilua!

        Kerroppa sitten käyttöjärjestelmä jolla pystyy pelaamaan uusia pelejä tietokoneella?


    • Anonyymi

      Kiitos myös 20.33 kommentoineelle.
      Niin siis sen minäkin tiedän, että on ainakin ollut hyvä ja hyödyllinen ohjelma. Nyt en kuitenkaan ymmärrä, mitä tarkoitat "asetukset laitettu oikein". Miten lie asetetaan. Nyt kun avaan CCleanerin, siellä on teksti, että olisi päivitys tähän saatavilla. En nyt kuitenkaan ole sitä klikannut. Siis tuo aloituksessani kertomani tapahtuma tuli erilailla ja siksi luulen, että se on haitta-tyrkky ihan muilla motiiveilla.
      Uskaltaisikohan päivittää nyt kuitenkin tuon CCleanerin.... Hmm.

      • Anonyymi

        Tuossa yllä vihjaillaan ohjelman asetuksista kertomatta kuitenkaan enempää. Yksi asetus on vaikkapa se salliiko ruudun oikeaan alakulmaan ilmestyvän muistutuksia tuotepäivityksistä.

        https://imgur.com/a/24VETTT

        Kuvan osoittamassa paikassa on ruksi päällä jos "Päivitys on saatavilla..." -viestit sallitaan. Ota ruksi pois jos et halua kyseistä muistutusta vaan huolehdit itse siitä että käyttämäsi ohjelma on ajantasalla.


    • Anonyymi

      Tuo on uusin CCLeaner versio nyt v5.61.7392 (20 Aug 2019)

    • Tuosta latautuu uusin ilmainen CCleaner koneelle asennusta odottamaan kun klikkaat tuota linkkiä https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard

      Ja sitten sen voi asentaa ja seuraa ettei tule mukana CCleaner selainta, vaan asentaa/päivittää pelkän CClenerin koneelle. Siis poistaa ruksin selaimen asentamiselta jos se siinä alussa on

      Tuo CCleaner selain on mielestäni vielä tarpeeton Chromeen verraten

      Tuo latauslinkki on tuolta CCleanerin tarkista päivitykset sivulta eikä sisällä viruksia tai pöpöjä, Norton tarkistaa mulla aina kaikki lataukset ja antoi tuolle puhtaat paperit


      • Anonyymi

        Juuri näin. Lataa päivitys tuosta Tonin kertomasta linkistä ja tallenna linkki kirjanmerkkeihin seuraavaakin kertaa varten.

        Koska Piriform Software haluaa tehdä bisnestä niin ne tietenkin ohjaavat ihmiset latausta varten niille sivuille mistä niitä maksullisia sovelluksia automaattisine toimintoineen voi ostaa. Tavallinen kotihiiri ei niitä todellakaan tarvitse ja se nyt vaan olisi tyhmää maksaa turhasta.


      • Anonyymi

        Windowsissa kuuluu käyttää oikeita, maksullisia ohjelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windowsissa kuuluu käyttää oikeita, maksullisia ohjelmia.

        Windows kalis käyttää!


      • Anonyymi

        kalis


      • Anonyymi

        Jotkut joutuvat tyytymään maksullisiin, sitten kaikenlaista tartuntaa ja pöpöä.


      • Anonyymi

        Chrome on jopa haitallinen, kuten kuukkelin vakoilevat tekeleet yleensäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chrome on jopa haitallinen, kuten kuukkelin vakoilevat tekeleet yleensäkin.

        windows 10 ne vakoilee aivan varmasti, siitä voi olla varma.


    • Anonyymi

      Kannattaa poistaa windows heti!

      • Anonyymi

        Nyt lähti windous!


    • Anonyymi

      Aloittaja vielä: Kiitos kaikista kommenteista, niistä opin ja sain kokonaiskuvaa. Varsinkin oikein hyvä, kun 'toni' antoi linkin, josta nyt ainakin uuden version CCleaneria saan.
      Itse kyllä sitä ajattelin, että kun tuo CC on puhdistusohjelma niin poistaa turhat jutut syvemmin koko koneelta, mutta ei sinänsä ole virusten estoon riittävä. Mutta kuten joku kai sanoi sellaiset jo valmiina W10:ssä!
      Nyt kun mietin, niin en lopulta ole varma MISTÄ se häly-häly-virusvaroitus tuli... vahinko kun en laittanut muistiin.... Olisko ollut niin että muistutti vain CCleaneria, niin että käyttäjä sekaantuu ja voisi sitten hädissään (kun ilmoitus että virukset uhkaavat!) klikkailla mitä vain ja näin OSTAA.

      **Eipäs kun.... Hetki. Tullutkin sähköpostiini kirje, koska olin peruuttanut pois, keskeytin kaupat eli tämän pyydetyn viruksenpoisto-prosessin pakitin, mutta s.postini olin jo antanut...

      Lainaan joitakin rivejä saamastani s.postista tähän kopioiden:
      --- lainaus alkaa ---
      Aktivoi täysversio OneSafe PC Cleaner!
      Hyvä OneSafe PC Cleaner -ohjelmiston,
      OneSafe PC Cleaner -ohjelmistosi aktivointi ei ole kokonaan valmis.
      Voit käyttää ohjelmistoa paremmin suoritettuasi aktivoinnin loppuun. Siihen tarvitaan vain pari napsautusta.

      Puhdista ja optimoi tietokoneesi perusteellisesti
      OneSafe PC Cleaner - ohjelmiston avulla
      ✔ Tarkista tietokoneesi perusteellisesti ja tunnista ongelmat
      ✔ Puhdista ja korjaa tietokoneesi toimintaa hidastavat ongelmat
      ✔ Löydä rekisteristä virheitä, viallisia merkintöjä ja vanhentunutta dataa
      ✔ Poista tarpeettomat tiedostot ja luottamuksellinen data
      ✔ Lisää turvallisuutta varmuuskopioinnilla ja palautustoiminnolla
      --- lainaus loppu ---

      Tämähän näyttää kuin olisi CCleanerille kilpailija, johon toivovat ihmisten sitten haksahtavan maksamalla. On väärin, jos pelotellaan ihmisiä virusvaroituksella, sillä sellainen kai oikeastikin voi tulla, tosin ei koskaan ole minun yksityiskoneeseeni tullut, eikä työaikana niillekään koneille.

      Nyt uutena päivänä en läppärilläni huomaa mitään erityistä, siis kai ne virukset nyt jotenkin esiintyisivät, jos hälytys olisi ollut oikea.

      • Anonyymi

        Älä missään nimessä aktivoi tai asentele mitään OneSafe PC Cleanereitä tai muita vastaavia jos et halua itsellesi vaikeuksia.
        Itse lopetin Win10 myötä käyttämästä näitä kolmannen osapuolen puhdistus ohjelmia mukaan lukien CCleaner, ei Win10:ssä niitä tarvita.


      • Anonyymi

        Tämä 'puhdistan tietokoneesi maksua vastaan' -bisnes on tuottoisa rahankeräystapa erityisesti kun samalla vähän pelotellaan keksityillä (fake news) ongelmilla mihin joutuu jos nyt HETI ei osta juuri tätä siivouspalvelua.

        Valitettavasti vähemmän asioista perillä olevat ui näihin katiskoihin. Mitä enemmän tästä turhuudesta puhutaan ja kirjoitetaan niin sitä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä missään nimessä aktivoi tai asentele mitään OneSafe PC Cleanereitä tai muita vastaavia jos et halua itsellesi vaikeuksia.
        Itse lopetin Win10 myötä käyttämästä näitä kolmannen osapuolen puhdistus ohjelmia mukaan lukien CCleaner, ei Win10:ssä niitä tarvita.

        Kyllä tarvitsee sillä Windowsissa on vain raakile puhdistusohjelma oletuksena mukana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarvitsee sillä Windowsissa on vain raakile puhdistusohjelma oletuksena mukana..

        Miksi Windows kymppiä pitää ylipäätään puhdistella, saatikka vielä joillain erikseen asennettavilla ohjelmilla? Mitä hyötyä sillä saavutetaan?
        Ne samat evästeet ja väliaikaistiedostot tulevat takaisin aina uudestaan ja uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Windows kymppiä pitää ylipäätään puhdistella, saatikka vielä joillain erikseen asennettavilla ohjelmilla? Mitä hyötyä sillä saavutetaan?
        Ne samat evästeet ja väliaikaistiedostot tulevat takaisin aina uudestaan ja uudestaan.

        Vähän kuin kodin viikkosiivoaminen. Se kannattaa tehdä vaikka lika palautuu kuitenkin aina takaisin. Puhtaus luo viihtyvyyttä ja voi aloittaa ns puhtaalta pöydältä ilman edellisen päivän roskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kuin kodin viikkosiivoaminen. Se kannattaa tehdä vaikka lika palautuu kuitenkin aina takaisin. Puhtaus luo viihtyvyyttä ja voi aloittaa ns puhtaalta pöydältä ilman edellisen päivän roskia.

        Ei sitä tietenkään jokapäivä kannata tehdä mutta ottaa tavoitteeksi että viikoittain putsaa turhat roinat pois ja tarkistaa koneen virustorjunnalla.


      • Anonyymi

        Mieten joku jaksaa kirjoittaa noin pitkään pelkää paskaa?

        Mää tiivistä: Poista Windows!


      • Anonyymi

        Onko toi sitä kuuluisaa windowsin säätämistä?


    • Tuossa on hyvä Nortonin ilmainen puhdistusohjelma, tuo on mukana näissä "normaaleissa" Norton virustorjunta ohjelmissakin

      https://support.norton.com/sp/fi/fi/home/current/solutions/kb20100824120155EN

      Norton Power Eraserin - ilmaisen virusten poistotyökalun - lataaminen ja asentaminen
      Norton Power Eraser on ilmainen virusten poistotyökalu, joka voidaan ladata ja suorittaa haittaohjelmien ja uhkien poistamiseksi tietokoneelta. Voit suorittaa tämän työkalun uhkien tarkistamiseksi vaikka sinulla olisi Symantec-tuote tai jokin muu tietoturvatuote. Jos tietokone ei käynnisty normaalitilaan, työkalun voi suorittaa vikasietotilassa. Norton Power Eraser on helppo ladata. Se tarkistaa tietokoneen nopeasti ja havaitsee kaikkein aggressiivisimmat tietokonevirukset. Tätä työkalua ei tarvitse asentaa.

      Norton Power Eraser -työkalu on yhteensopiva vain Microsoft Windows -käyttöjärjestelmän tietokoneiden kanssa. Se ei toimi tietokoneissa, joissa on Mac OS X -käyttöjärjestelmä.

      Norton Power Eraser käyttää uhkien havaitsemiseen aggressiivisia menetelmiä. On mahdollista, että se valitsee poistettavaksi myös normaaleja ohjelmia. Tarkista tarkistuksen tulokset huolellisesti ennen tiedostojen poistamista. Jos poistat vahingossa luvallisen ohjelman, voit suorittaa Norton Power Eraserin ja tarkastella aiemmin suoritettuja korjaustoimia ja tarvittaessa kumota ne.

      Norton Power Eraserin lataaminen
      Lataa Norton Power Eraser.

      Valitse Tallenna.

      Valitse sijainniksi Työpöytä ja napsauta Tallenna.

      Suorita Norton Power Eraser kaksoisnapsauttamalla NPE.exe -tiedostoa.

      Jos Käyttäjätilien valvonta -ikkuna aukeaa, valitse Kyllä tai Jatka.

      Lue käyttöoikeussopimus ja valitse Hyväksy.

      Norton Power Eraser lataa uuden version aina kun mahdollista.

      Tarkistuksen suorittaminen
      Napsauta Norton Power Eraser -ikkunasta Tarkista riskit -kuvaketta.

      Norton Power Eraser suorittaa oletusarvoisesti rootkit-tiedostojen tarkistuksen ja edellyttää järjestelmän käynnistämistä uudelleen. Kun tietokone kehotetaan käynnistämään uudelleen, napsauta Käynnistä uudelleen.

      Jos et halua suorittaa rootkit-tiedostojen tarkistusta, siirry kohtaan Asetukset ja poista valinta kohdasta Ota mukaan rootkit-tiedostojen tarkistus (tietokone on käynnistettävä uudelleen).

      Odota tarkistuksen valmistumista.

      Korjaa riskit
      Kun Norton Power Eraser saa tarkistuksen valmiiksi, tarkistuksen tulokset tulevat näkyviin. Jos Norton Power Eraser löytää riskejä, tilana on Riskialtis ja ohjelma antaa niitä koskien kehotteen Poista. Jos kohde vaatii lähempää tarkastelua, tilana on Tuntematon.

      Tee jokin seuraavista toimista tilanteen mukaan:

      Jos näet ilmoituksen Riskejä ei löytynyt, Norton Power Eraser ei havainnut tietokoneella riskejä, poistu napsauttamalla OK.

      Jos sellaisia tiedostoja löytyy, joiden tilaksi on merkitty Riskialtis, Toiminto-kohdasta on automaattisesti valittuna kohta Poista. Nämä tiedostot on suositeltavaa poistaa.

      Jos sellaisia tiedostoja löytyy, joiden tilaksi on merkitty Tuntematon, napsauta kunkin tiedoston vieressä olevaa pilvikuvaketta. Tiedosto lähetetään Symantecin palvelimelle ja tarkistetaan perinteisillä allekirjoitukseen perustuvilla menetelmillä.

      Jos jokin tiedosto saa pilvitarkistuksessa luokituksen Riskialtis, lisää valintamerkki kohtaan Poista.

      Jos pilvitarkistuksen tuloksissa lukee Ei tunnettu uhka, älä lisää valintamerkkiä Poista-kohtaan. Tiedosto ei välttämättä ole uhka, mutta vaatii tarkempaa analysointia.

      Varmista, että kohta Luo järjestelmän palautuspiste ennen korjaamista on valittu.

      Valitse Korjaa nyt.

      Jos tietokone kehotetaan käynnistämään uudelleen, jotta poisto voidaan suorittaa loppuun, valitse Käynnistä uudelleen.

      Kun riski on poistettu, napsauta Valmis.

      • Anonyymi

        Turhake nykypäivänä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhake nykypäivänä..

        W10 on haitake, se katoaa kun poistaa windowsin.


      • Anonyymi

        Onko toi sitä kuuluisaa windowsin säätämistä????


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      cc cleaner voi rouhia myös w10n osia
      uhkina

      Eikä välttämättä ole edes väärässä.

    • Anonyymi

      Heip, Aloittaja vielä kävi kurkkaamassa ketjua.
      KIITOS jälleen kommentoijille. Siellä joku tiesikin juuri tuon OneSafe PC Cleanerin, joka minulle eilen kulmasta pomppasi pelottelemaan; oli varoituskolmio ja punaista väriä ja ihan kauhean moni juttu nyt just mulla virusvaarassa, muka.
      Näin just on, että kyllä se säikäyttää, kun sen ekan kerran kohtaa, kantsii varoitella näistä. Tarkistin: siis mulla ollut kotona oma kone vuodesta 2006. Tämä tilanne kuitenkin oli taas uusi.

      Onneni nyt oli se, että kun aloin 'tuon sivuston' mukaan tehdä puhdistusta ja ohjelma antoi tuloksenkin, että siellä täällä juu oli virusvaarassa (tai jo saastuneita?) juttuja a osioita,
      niin sitten kun tuli hintavaihtoehdot klikattavaksi, ymmärsin ettei tämä voi olla o.k. Sieltä sitten klikkailin itseni takaperin ulos. Sähköpostini ja nimeni heille jäi, minkä johdosta sain sitten sähköpostin. Siinä kuitenkin oli lopussa aika hyvin tuo s.postijakelusta kieltäitymis-klikkaus. Painoin sen ja tuli vahvistus, että nimeni on poistettu, en saa postia enää. Kattellaan...
      :)

      • Anonyymi

        ''Mummo'' kiittelee kaikkia miinanpolkijoita:))))) Niitä täälä rittää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Mummo'' kiittelee kaikkia miinanpolkijoita:))))) Niitä täälä rittää....

        Pataatilla kova identiteetti ongelma.


      • Anonyymi

        Mummossa ei mitään vikaa olen itsekin Ukko mutta Ccleanerin voi tänä päivänä poistaa koneista, kun Avast osti sen niin kaikki meni Kankkulan kaivoon....Jos haluaa ajella putsausohjelmilla niin niitä riittää.
        Itselläni on: HDCleaner...Glary...Privacy Eraser..Cleanmgr ..PrivaZer (paras siivooja)..vanha RegSeeker..RegCleaner (Vuorio) jne muutamia tässä
        Toki tiedän että onko näistä mitään hyötyä mutta itse koen tämän niin että koneet ei muutu siirapiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummossa ei mitään vikaa olen itsekin Ukko mutta Ccleanerin voi tänä päivänä poistaa koneista, kun Avast osti sen niin kaikki meni Kankkulan kaivoon....Jos haluaa ajella putsausohjelmilla niin niitä riittää.
        Itselläni on: HDCleaner...Glary...Privacy Eraser..Cleanmgr ..PrivaZer (paras siivooja)..vanha RegSeeker..RegCleaner (Vuorio) jne muutamia tässä
        Toki tiedän että onko näistä mitään hyötyä mutta itse koen tämän niin että koneet ei muutu siirapiksi.

        Ei mitään merkitystä vaikka Avast sen osti. Toimii edelleen:)


      • Anonyymi

        Joo, jos haluaa mainoksia, pop-up ikkunoita niin mikäs siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jos haluaa mainoksia, pop-up ikkunoita niin mikäs siinä.

        Eipä niitä minulla näy..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummossa ei mitään vikaa olen itsekin Ukko mutta Ccleanerin voi tänä päivänä poistaa koneista, kun Avast osti sen niin kaikki meni Kankkulan kaivoon....Jos haluaa ajella putsausohjelmilla niin niitä riittää.
        Itselläni on: HDCleaner...Glary...Privacy Eraser..Cleanmgr ..PrivaZer (paras siivooja)..vanha RegSeeker..RegCleaner (Vuorio) jne muutamia tässä
        Toki tiedän että onko näistä mitään hyötyä mutta itse koen tämän niin että koneet ei muutu siirapiksi.

        Oliko trollausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä minulla näy..

        Siis sinulla maksullinen versio?


      • Anonyymi

        Onko Ccleanerissa nykyään mainoksia? Minulla versio 5.55, Piriform, ei mainintaa Avastista eikä mainoksia. Oli aikaisemmin käynnistyksessä itse tekemällä ajoituksella, mutta hiukan hidastaa, siivoan nyt muuten. Eipä kannatakaan päivittää jos tulee mainoksia.


      • Anonyymi

        Cliineri yrittää kerta kerralta asennuttaa päivitysten yhteydessä "puolivahingossa" kaikkea muutakin Avast -sälää, mikä on omalta kohdalta kääntämässä kelkan Piriformin suosijasta sen vastustajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sinulla maksullinen versio?

        Ilmainen eikä näy..


    • Anonyymi

      CCleaner hälyttää viruksista, maksua vastaan, eikös sen pidä niin tehdäkkin.

    • Anonyymi

      Kaikki ylimääräiset putsarit ovat aivan turhia Windowsissa. Esim Rekisterin siivouksella ei ole mitään järkeä, saadaan korkeintaa jonkinlainen henkinen hyvä olo. Kaikki tarvittavat työkalut löytyvät Windowsista itsestään.

      • Anonyymi

        Jos ei ymmärrä mitää rekisteristä niin ei kannata välttämättä siivotakaan, mutta jos käyttää rekisteriä, niin mieluummin siivoaa ne tuhannet ylimääräiset avaimet pois, mainospohjaiset ohjelmat voi tehdä sinne myös haitakkeitaan.


      • Anonyymi

        Vaan ei tehokkaat työkalut. Vain pintaraapaisu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ymmärrä mitää rekisteristä niin ei kannata välttämättä siivotakaan, mutta jos käyttää rekisteriä, niin mieluummin siivoaa ne tuhannet ylimääräiset avaimet pois, mainospohjaiset ohjelmat voi tehdä sinne myös haitakkeitaan.

        Hyvin kirjoitettu, itse siivoan rekisteristä pois paljon turhaa.
        2 hyvää turhien avaimien poisottajaa on Jouni Vuorion RegCleaner, ikivanha mutta toimii ihan hyvin kympissäkin kun ajaa "run as administrator" (en muista mikä suomeksi, kai järjestelmän valvojana???)
        Toinen myös vanha RegSeeker (Hover) putsaa hyvin ja tekee myös Backup ít kuten RegCleanerkin.
        Pieni huomio vielä: Kympin rekisteriin on leivottu GOOGLE! Kuka uskoisi, mutta se on niitä Edgen "hyvin toimivuuden takia" ja sitä ei saa pois rekisteristä, tulee heti takaisin poiston jälkeen.....ettäs silleen, siis Google on pahempi kuin virus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, itse siivoan rekisteristä pois paljon turhaa.
        2 hyvää turhien avaimien poisottajaa on Jouni Vuorion RegCleaner, ikivanha mutta toimii ihan hyvin kympissäkin kun ajaa "run as administrator" (en muista mikä suomeksi, kai järjestelmän valvojana???)
        Toinen myös vanha RegSeeker (Hover) putsaa hyvin ja tekee myös Backup ít kuten RegCleanerkin.
        Pieni huomio vielä: Kympin rekisteriin on leivottu GOOGLE! Kuka uskoisi, mutta se on niitä Edgen "hyvin toimivuuden takia" ja sitä ei saa pois rekisteristä, tulee heti takaisin poiston jälkeen.....ettäs silleen, siis Google on pahempi kuin virus,

        Missään nimessä tuota ei pidä käyttää Windows XP uudemmissa versioissa koska sitä ei ole päivitetty vastaamaan nykyisien Windowsien rekisteriavainavaruutta eli voi aiheuttaa paljon ongelmia..


      • Anonyymi

        RegSeeker 4.7.364018
        END-USER LICENSE AGREEMENT for RegSeeker, herein referred to as the SOFTWARE Copyright 1999-2017 © by Hover Inc. / HoverDesk (referred to herein as the DEVELOPER).

        Hyvä että huomautit, minulla oli versio 4.5.364017 ehkä jo pari vuotta vanha joten lataan tuon uudemman.
        Vuorion RegCleaner toimii moitteettomasti minulla KUN TIETÄÄ MITÄ TEKEE.
        Etenkin uudet rekisterimerkinnät on erinomainen, poistan heti Googlen yritykset tunkea mun koneiden rekisteriin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään nimessä tuota ei pidä käyttää Windows XP uudemmissa versioissa koska sitä ei ole päivitetty vastaamaan nykyisien Windowsien rekisteriavainavaruutta eli voi aiheuttaa paljon ongelmia..

        Ei merkitystä. Jos kymppiin tullut jotain lisää, se ei vaikuta mitään, samoin kuin jos kympistä poistunut jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei merkitystä. Jos kymppiin tullut jotain lisää, se ei vaikuta mitään, samoin kuin jos kympistä poistunut jotain.

        Vaikuttaa..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään nimessä tuota ei pidä käyttää Windows XP uudemmissa versioissa koska sitä ei ole päivitetty vastaamaan nykyisien Windowsien rekisteriavainavaruutta eli voi aiheuttaa paljon ongelmia..

        Ei ole nykyisien Windowsien rekisteriavaruutta....XP:stä eteenpäin muuttui avaruus Services listaan.


    • Anonyymi

      Vielä kun joku kertoisi miksi sitä rekisteriä kannattaa ihan oikeasti siivoilla.
      Vastaukseksi ei riitä että rekisteristä siivotaan paljon tuhaa pois, siis mitä turhaa?
      Paraneeko Windows kympin toiminta ja minkä verran, huomaako sitä käytännössa mitenkään.

      Itse en ole ikinä siivoillut rekistereitä ja silti Windowsit ovat toimineet ihan hyvin aina tai ehkä ruuri sen takia. Ymmärrän tietysti "nörtit"kun kiva on kaikkea puuhastella koneen ääressä.

      • Anonyymi

        Ei sillä ole tosiaan nykyään mitään merkitystä varsinkin SSD aikakaudella.


      • Anonyymi

        Tässä pari esimerkkiä miten minä putsaan rekisteriä oli sitten Windowsin operatiivisysteemi numero mikä tahansa.
        Ohjelmat jotka olen poistanut koneesta: jäänteitä usein rekisterissä vaikka poistan Revolla.
        Esim.Iobitin ohjelmat (Advanced System Care jne) jättää kovasti rekisterimerkintöjä.
        Jos on vaihtanut vaikka grafiikkakorttia niin aina löytyy jämiä poiston jälkeen rekisterissä.
        Jos et ole hyväksynyt Googlen tarjousta asentaa Chrome selaimen niin rekisterissä on siintä merkintä:
        Jos kieltäydyt valintaruuduksi tarjotun Google Chromen asennuksesta, kuten Avast!
        tai esimerkiksi Ccleaner .
        Tämä avain luodaan rekisterissä:
        HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Google \ Ei Chromen tarjousta ennen
        tai 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä:
        HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ Google \ Ei Chromen tarjousta ennen.
        Puuh ei enempää tällä kertaa, toki lisääkin on paljon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole tosiaan nykyään mitään merkitystä varsinkin SSD aikakaudella.

        Hyvä kommentti SSD...ei ole rahaa vaikka haluais tavarat kuin apteekin hyllyltä.


      • Anonyymi

        Revo on hyvä ensimmäiseksi, ei ole tullut testatuksi kuinka tarkkaan se poistaisi valvotulla asennuksella asennetut. TuneUpin rekisteri editori löytää helposti loput ja minusta siinä on myös paras rekisterin siivous. Joidenkin ohjelmien jäljiltä on jopa satoja avaimia, ennätys yli 600.


    • Anonyymi

      kiljun kittajalla ei ole rahaa!

    • Anonyymi

      Nyt lähti windows koneelta!

    • Anonyymi

      Asenna avoin ja turvallinen Bleachbit.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä, käytän myös sitä mutta Cleanmgr siivoaa vähän enemmän (Omat valinnat)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä, käytän myös sitä mutta Cleanmgr siivoaa vähän enemmän (Omat valinnat)

        Kiljua lisää...


      • Anonyymi

        No, ja juuri taas tuli mun kymppiin tämä kauhistus jonka otin pois heti.
        RegCleaner 4.3 by Jouni Vuorio
        Author : Google
        Software : Chrome
        Age : New
        If you choose to remove this item these keys would be removed
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\NativeMessagingHosts
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome


      • Anonyymi

        ....kele tuli heti takaisin nyt vanhana merkintönä. Leivottu ilmeisesti Edgeen.
        RegCleaner 4.3 by Jouni Vuorio

        Author : Google
        Software : Chrome
        Age : Old

        If you choose to remove this item these keys would be removed
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\NativeMessagingHosts
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome


      • Anonyymi

        Paljonko menee viikkotasolla aikaa tuohon rekisterin siivous -harrastukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....kele tuli heti takaisin nyt vanhana merkintönä. Leivottu ilmeisesti Edgeen.
        RegCleaner 4.3 by Jouni Vuorio

        Author : Google
        Software : Chrome
        Age : Old

        If you choose to remove this item these keys would be removed
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\NativeMessagingHosts
        HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome

        Edge on chromen päälle tehty, niin ei kai niistä pääsekään eroon ellei poista edgenkin, onnistuuko edes. Eipä niillä taida olla merkitystä jos käyttää mitään chrome-pohjaisia selaimia/lisäosia tai jos sivujen tarkastukset ja lataukset hakee tiedot kuukkelin palvelimelta ovatko turvallisia. Laitan itse ne pois päältä. Avastin selainkin käyttää chromea, joku hyvä olla kun jotkut sivut toimii vain niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko menee viikkotasolla aikaa tuohon rekisterin siivous -harrastukseen?

        En oo laskenut sekunteja mutta kivaa on kun vielä voi itse jotain päättää vaikka kymppi on tehnyt sen tosi vaikeaksi.


    • Anonyymi

      Edgen uusin versio käyttää GOOGLEA, no, mä en halua Googleja mun koneisiin helposti joten poistan mitkä voin.
      Poistin uusimman Edgen ja wow ...kuukkeli hävisi niinkuin pitikin.
      Vanha Edge on jäljellä mutten käytä sitä koskaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe