Mistä apua?

Anonyymi

Olen 32-v nainen ja kärsinyt noin 8 vuoden ajan vaikeasta nielemishäiriöstä. asiaa on tutkittu laajasti. on otettu mm. mri kahdesti, feessattu, fluorografia, kasvojen enmg (myasthenian poissulkemiseksi) ja yksityisellä gastroskopia. Kurkun elektronihoitojakso johon kuului kurkun sisäinen stimulaatio on käyty läpi tuloksetta. Nyt on päätelty että tämä on toiminnallista ja minut siirreettin toimminnallistenhäiriöiden poliklinikalle. Ravinnon saantini on 100-200 kaloria päivä ja en voi myöskään juoda nestettä yhtään helpommin joten päivässä saatan saada alas vain lasin kermamaitoa (50%maitoa50%kermaa) painan36kg ja pituus on 158cm. minulla on tahtoa syödä mutta en vain kykene siihen. olen jo vuodenajan yrittänyt pyytää PEG-letkun asennusta kun nyt vajaaravitsemus on tiputtanut minut maahan useasti heikotuksen kasvettua niin suureksi, mutta kukaan ei suostu sitä minulle myöntämään. minut passitetaan terveyskeskukseen mutta en saa siellä edes nesteytystä enkä NML vaan joudun kotiin. kaikki pätevät että hoitovastuu on nyt siirretty täysin toiminnalliseen poliklinikkaan ja siksi minua ei auteta nyt. olen kuullut jopa niinkin kamalia lääkärin suusta kuin että ruoka on yliarvostettua ja että ei tämän päivän ruoka minua enää huomenna auttaisi. nestekin kuulema tulee virtsana seuraavana päivänä ulos joten sitäkään ei laiteta koska se nähdään turhana. ilmeisesti ihmisen ei kuulu pissata? Toiminnallinen klinikka taas sanoi minulle että hoitojaksoni aloitetaan pian ja se sisältää tehokkaan tiimin, joka hoitaa minut kuntoon sillä että minä alan harjoitella hymyilemistä skype puheluiden välityksellä kerran kuukaudessa! Tämä on heidän sanojensa mukaan tiivishoitojakso. Olen luonteeltani sitkeä ja hymyilen ja nauran sekä nautin elämästä jokapäivä vaikka välillä tuntuu että minulla ei ole enää toivoa. Toiminnallisessa suostui hieman epäillen koko hoitojaksoon mutta sanoin että tarvitsen aliravitsemustilaani jonkin ratkaisun tai muuten en usko että kehoni kestää tai että voisin edes toipua. Nämä sanoivat että PEG on aiheeton ja he eivät sitä lähetettä minulle aijo tehdä. Mitä minun pitäisi nyt tehdä kun näännyn nälkään ja mistään ei tunnu saavan apua? olen yrittänyt jo yksityisiltäkin anoa PEGiä mutta tarvitsen jonkun lääkärin joka sen voisi minulle kirjoittaa ja en löydä sellaista jollaisella olisi valtuus siihen.

0

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
        Sinkut
        195
        3924
      2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
        Maailman menoa
        52
        2788
      3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
        Helsinki
        77
        1360
      4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
        Maailman menoa
        18
        1276
      5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
        Ikävä
        10
        1199
      6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
        Suomalaiset julkkikset
        20
        991
      7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
        Ikävä
        46
        964
      8. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
        Ikävä
        48
        911
      9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
        Maailman menoa
        223
        895
      10. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
        Ikävä
        107
        696
      Aihe