Pystyykö isä olla juomatta viikolla jos jää kaksin lapsen kanssa. Tiedän että loiventavat otetaan maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona kitistään, torstaina suht selvänä ja perjantaina kierros alusta.
Tsemppaako yhtään vai meneekö hullummaksi jos olen töissä iltaisin?
Lapsi on kymmenen ja karttelee isäänsä. Olen opettanut miten lukita huoneen ovi jos isä räyhää, laittanut kännykkään 112 sovelluksen jos isä taas kaatuu rappuset alas.
Olen pystynyt elämään juopon kanssa suht hyvin, kun en ole antanut paskan polkea itseäni maahan, mutta pystyykö kymmenvuotias siihen?
Työni tulisi muuttumaan joka toinen viikko iltavuoroa ja kuvittelen että lapsen isällä heräisi jokin tunne, että kannattaisi olla selvä.
Pystyykö isä olla juomatta viikolla?
5
148
Vastaukset
- Anonyymi
Ennustaminen on tietysti mahdotonta, mutta todennäköisesti entinen tyyli jatkuu. Vastaavissa tilanteissa alkoholisti yleensä skarppaa aluksi, ja kun tuntee olonsa taas turvatuksi, niin juominen ottaa ohjat entiseen malliin.
Jos haluat tietää syyn tähän käytökseen, niin voin kertoa oman mielipiteeni.
Olen entinen juoppo, eli nykyisin raitistunut alkoholisti. Minulla oli aikoinaan vastaava tilanne, kun juomiseni oli lähes joka iltaisessa tissutteluvaiheessaan. Kun vaimo palasi iltavuorosta, hän löysi useasti minut nukkumasta sohvalla, itkevän lapsen vieressä. Tämä muuttui kun vaimo sai lapselle iltahoitopaikan jonne vei hänet ennen töihin lähtöään.
" kuvittelen että lapsen isällä heräisi jokin tunne, että kannattaisi olla selvä."
Noin kai minunkin vaimoni ajatteli, mutta ei se tunne "herännyt".
Kyllä juova alkoholisti haluaisi olla hyvä isä ja hyvä puoliso, ja haluaisi rakastaa lähimmäisiään, mutta kun siinä välissä on se kaikkein rakkain, eli se pullo. Alkoholisti ei kykene rakastamaan kuin sitä pulloa, ja kaikki muu jää toisarvoiseksi. Kyseessä on sairaus, ja siksi mikään tunteisiin vetoava puhuttelukaan ei tahdo tepsiä.
Pahinta tässä on kuitenkin se, että 10-vuotias lapsi syyllistää itseään isän juomisesta, häpeilee ja salailee sitä. Näin lapset tapaavat tehdä. He näkevät asian lapsen silmin, ja he ajattelevat tyyliin "jos minä olisin kiltimpi ja pärjäisin koulussa paremmin, niin isän ei tarvisi juoda".- Anonyymi
Asiat menivät kuten kerroit. Ensimmäinen viikko oli täydellinen, kotona odotti selvä tyyppi jopa perjantaina, ja siitä se sitten lähti vielä pahempaan suuntaan. Lapsi soitteli töihin kun isä nukkuu jo ilta kuudelta eikä ole tekemistä. Pian mies itsekin huomasi että terveys saattaa pettää johon minä vienosti hymyillen että miten niin?
Näen että miettii raitistumista, mutten sano mitään, en niin mitään, koska sillä ole väliä.
Asiat järjestyvät kohdallani aina ja lapsellani on pian aikuinen illassa mukana :)
- Anonyymi
Pystyy tietenkin vaikka viikkokaupalla. Ongelma onkin se että aina kun menen useimmille jälkipolven edustajille kylään? Kaivetaan pian viimeistään saunan jälkeen viinit sun muut a.o. virvokkeet esiin.
- Anonyymi
Sontaseppoon voi luottaa: hän narauttaa aina, kunhan ensin muutaman päivän skarppaa.
- Anonyymi
Miesystäväni eks vaimo juo todella paljon. Toinen heidän lapsistaan on vammainen. Järkyttävää seurata tuota elämää. Toinen lapsista masentunut. Mikshä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.394542- 512010
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521631Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151629Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2621603Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911148Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481123Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097- 671073
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671061