Pystyykö isä olla juomatta viikolla?

Anonyymi

Pystyykö isä olla juomatta viikolla jos jää kaksin lapsen kanssa. Tiedän että loiventavat otetaan maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona kitistään, torstaina suht selvänä ja perjantaina kierros alusta.
Tsemppaako yhtään vai meneekö hullummaksi jos olen töissä iltaisin?
Lapsi on kymmenen ja karttelee isäänsä. Olen opettanut miten lukita huoneen ovi jos isä räyhää, laittanut kännykkään 112 sovelluksen jos isä taas kaatuu rappuset alas.
Olen pystynyt elämään juopon kanssa suht hyvin, kun en ole antanut paskan polkea itseäni maahan, mutta pystyykö kymmenvuotias siihen?
Työni tulisi muuttumaan joka toinen viikko iltavuoroa ja kuvittelen että lapsen isällä heräisi jokin tunne, että kannattaisi olla selvä.

5

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ennustaminen on tietysti mahdotonta, mutta todennäköisesti entinen tyyli jatkuu. Vastaavissa tilanteissa alkoholisti yleensä skarppaa aluksi, ja kun tuntee olonsa taas turvatuksi, niin juominen ottaa ohjat entiseen malliin.

Jos haluat tietää syyn tähän käytökseen, niin voin kertoa oman mielipiteeni.
      Olen entinen juoppo, eli nykyisin raitistunut alkoholisti. Minulla oli aikoinaan vastaava tilanne, kun juomiseni oli lähes joka iltaisessa tissutteluvaiheessaan. Kun vaimo palasi iltavuorosta, hän löysi useasti minut nukkumasta sohvalla, itkevän lapsen vieressä. Tämä muuttui kun vaimo sai lapselle iltahoitopaikan jonne vei hänet ennen töihin lähtöään.

" kuvittelen että lapsen isällä heräisi jokin tunne, että kannattaisi olla selvä."
      Noin kai minunkin vaimoni ajatteli, mutta ei se tunne "herännyt".
      Kyllä juova alkoholisti haluaisi olla hyvä isä ja hyvä puoliso, ja haluaisi rakastaa lähimmäisiään, mutta kun siinä välissä on se kaikkein rakkain, eli se pullo. Alkoholisti ei kykene rakastamaan kuin sitä pulloa, ja kaikki muu jää toisarvoiseksi. Kyseessä on sairaus, ja siksi mikään tunteisiin vetoava puhuttelukaan ei tahdo tepsiä.
      Pahinta tässä on kuitenkin se, että 10-vuotias lapsi syyllistää itseään isän juomisesta, häpeilee ja salailee sitä. Näin lapset tapaavat tehdä. He näkevät asian lapsen silmin, ja he ajattelevat tyyliin "jos minä olisin kiltimpi ja pärjäisin koulussa paremmin, niin isän ei tarvisi juoda".

• Anonyymi

Asiat menivät kuten kerroit. Ensimmäinen viikko oli täydellinen, kotona odotti selvä tyyppi jopa perjantaina, ja siitä se sitten lähti vielä pahempaan suuntaan. Lapsi soitteli töihin kun isä nukkuu jo ilta kuudelta eikä ole tekemistä. Pian mies itsekin huomasi että terveys saattaa pettää johon minä vienosti hymyillen että miten niin?
        Näen että miettii raitistumista, mutten sano mitään, en niin mitään, koska sillä ole väliä.
        Asiat järjestyvät kohdallani aina ja lapsellani on pian aikuinen illassa mukana :)

• Anonyymi

Pystyy tietenkin vaikka viikkokaupalla. Ongelma onkin se että aina kun menen useimmille jälkipolven edustajille kylään? Kaivetaan pian viimeistään saunan jälkeen viinit sun muut a.o. virvokkeet esiin.

• Anonyymi

Sontaseppoon voi luottaa: hän narauttaa aina, kunhan ensin muutaman päivän skarppaa.

• Anonyymi

Miesystäväni eks vaimo juo todella paljon. Toinen heidän lapsistaan on vammainen. Järkyttävää seurata tuota elämää. Toinen lapsista masentunut. Mikshä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3879
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3495
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      78
      3328
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2638
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1585
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1096
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1016
    Aihe