Eli olen laittamassa minikasvihuoneeseeni yrttejä (basilikaa, ruohosipulia, oreganoa, tilliä jne.). minikasvihuoneen ohjeissa sanottiin, että yhteen pieneen ruukkuun 2-3 kpl siemeniä! laitetaanko niitä todella vain niin vähän? mitä jos laittaa liikaa?
Montako siementä ruukkuun?
2
3655
Vastaukset
- Sohvanvaltaaja
Varmaan on tarkoitettu, että isomman kokoisia siemeniä laitetaan vain pari. Mutta pieniä siemeniä laitetaan kyllä enemmän, että satoakin saa, kuten vaikka sitruunamelissa on hyvin pienisiemenistä. Ripsuttelet niitä mullan pinnalle ja peität ihan ohuelti mullalla, ja lopuksi sumuta hyvin kosteaksi. Liika kosteus on pahaksi, muista se.
Jos niitä on sattunut laittamaan liikaa, niin surutta nypit ylimääräiset pois ja annat kasvutilaa niille aluille, jotka haluat pitää. - ruukut
on todella pieniä (halk. n. 5 cm) noudta paketin ohjetta. Liian tiheään istutetut taimet eivät viihdy (poikkeuksena meirami). N. kymmensenttiseen ruukkuun voit laitta useammankin siemenen. Harventaahan voi aina niin että saa vahvemmille taimille riittävästi kasvutilaa.
Esim basilika haaroo, kun sitä leikkaa, joten yhdestäkin taimesta voi tulla iso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921363Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841340Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761135- 891096
- 79920
- 77891
- 35866
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5811Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61805