U2:n paras biisi?

Limone

Oma suosikkini on vanha Pride. Mikä teihin muihin kolahtaa?

70

12208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adalia77

      Kaikista on ehdottomasti One. Mikäs on sitten paras levy? Mun täytyy sanoa kaksi: Joshua Tree ja Achtung Baby. Niitä parempia kokonaisuuksia ei ole tähän mennessä tullut. Tosin tämä uutukainen on varsin hyvä, miltei Joshua Treen veroinen :)

    • Jorma.Kovanen

      ..."new years day".

    • keppimies

      Joo, Pride ja Edgen kitarakuviot, ei paha, ei ollenkaan! Kesto hyvä kappale aina ja ikuisesti!

      Viimeiseltä albumilta man and woman on mielestäni hyvä, mutta kasvaako siitä suuri? Aika näyttäkoon sen.

      80 - luvun kappaleista myos sunday bloody sunday, bullet into blue sky, all I want is you ja lukemattomat muut

      90 luvulta tietenkin: one, untill the end of the world.., please jne.

      Mutta tuoksi parhaaksi kappaleeksi en kuitenkaan heitä yllätysvetona vanhaa Trash, Trampoline and the Party Girl - kappaletta vaan The Fist Time:n Zooropalta.

      " He said "I have many mansions
      And there are many rooms to see."
      But I left by the back door
      And I threw away the key
      And I threw away the key."

    • u2heart

      New Year's Day on mielestäni paras biisi. Tämä biisi (ja video) herätti aikanaan mielenkiintoni U2:sta kohtaan vuonna 1992. Tällä tiellä olen pysynyt siitä lähtien.

      • -j-

        Mäkin joskus reilu vuosi sitten päätin lainata kirjastosta U2:n War-albumin ja kun kuuli New Year's Dayn, rakastuin siihen heti. U2 on nykyään lempibändini ja New Year's Day yksi parhaimmista kappaleista, ellei jopa paras.


      • shirlay
        -j- kirjoitti:

        Mäkin joskus reilu vuosi sitten päätin lainata kirjastosta U2:n War-albumin ja kun kuuli New Year's Dayn, rakastuin siihen heti. U2 on nykyään lempibändini ja New Year's Day yksi parhaimmista kappaleista, ellei jopa paras.

        Noh...One on loistava biisi ja sitten niitä hyviä biisejä löytyy niin paljon,ettei jaksa edes kirjoittaa New Years Day,Pride,Joshua tree yms.


    • N27

      Kerran listasin omasta mielestäni U2:n parhaat biisit, siis KAIKKEIN parhaimmat biisit, ja niitä taisi olla 20... Ja kaikki loputkin tulevat aivan perässä - ei niitä osaa arvostella ollenkaan! Mä laitan edelleenkin ykkössijalle monta kappaletta: Sunday Bloody Sunday, The Unforgettable Fire, Christmas (Baby Please Come Home), Helter Skelter, Vertigo, Acrobat, Love Is Blindness, Ultra Violet, Kite... jne, jne.... Kaikki ne on parhaita! :D

    • a.v.a

      - Pride (In The Name Of Love)
      - One
      - With Or Without You
      - Where The Streets Have No Names

    • U2.

      Sehän se on koska laulu riipasee rakkauden haavoja syvältä ja siihen liittyy paljon muistoja

    • :):):)

      Hei. Minuun kolahtaa ehdottomasti:
      -One
      -Love is blindness
      -With or without you
      -New year`s day

    • Batman

      Hold me, thrill me, kiss me, kill me

      • hihhuli

        Miss Sarajevo
        New Year's Day
        End of the World
        ja monta muuta hyvää on kanssa


      • Beobachter

        Tämä Batman-biisi on törkeä T.Rex-plagiaatti!
        Silti ihan hyvä biisi..


      • Heikki
        Beobachter kirjoitti:

        Tämä Batman-biisi on törkeä T.Rex-plagiaatti!
        Silti ihan hyvä biisi..

        Mistä kappaleesta se on kopioitu ja mikä osa siitä? En ole tuollaisesta aikaisemmin kuullut... Mikä osa muuten Discothequesta on lainattu (käsittääkseni ihan luvallisesti)? Ei kai sitä riffiä, joka soitetaan ennen kuin lauletaan "You can push" ja kappale "käynnistyy"? Onko näitä tapauksia U2:n kohdalla enemmänkin?


      • U2heart
        Beobachter kirjoitti:

        Tämä Batman-biisi on törkeä T.Rex-plagiaatti!
        Silti ihan hyvä biisi..

        Heh, tuota biisiä ei ole varastettu. Se on kunnianosoitus 70 luvun glam rockille.


      • U2heart
        U2heart kirjoitti:

        Heh, tuota biisiä ei ole varastettu. Se on kunnianosoitus 70 luvun glam rockille.

        Siinä T.Rexin biisissä ("Children of the Revolution" ) on vain sama sointukulku. POPMart kiertueella näytettiin videoscreeneiltä Marc Bolania (Mr. T.Rex) "Hold me, thrill me, kiss me, kill me" biisin soidessa.


      • Heikki
        U2heart kirjoitti:

        Siinä T.Rexin biisissä ("Children of the Revolution" ) on vain sama sointukulku. POPMart kiertueella näytettiin videoscreeneiltä Marc Bolania (Mr. T.Rex) "Hold me, thrill me, kiss me, kill me" biisin soidessa.

        Nimim. U2heart kirjoitti:

        "Siinä T.Rexin biisissä ("Children of the Revolution" ) on vain sama sointukulku. POPMart kiertueella näytettiin videoscreeneiltä Marc Bolania (Mr. T.Rex) "Hold me, thrill me, kiss me, kill me" biisin soidessa."

        Jos kerran "HM, TM, KM, KM:n" sointukulku on sama, kuin jossain toisessa biisissä, se ei ole silloin U2:n oma, vaan lainattu. Minkä ihmeen takia sitten bändin 1990-2000-kokoelmalla lukee tekijätiedoissa, että "All titles written by U2 - - except track 6 written by U2/Brian Eno" (6. raita on "Miss Sarajevo").

        Aina välillä saa lukea siitä, että joku artisti olisi varastanut jonkin melodian itselleen ja joskus on kysymys melko huomaamattomistakin lainauksista. Miksei tämä seikka sitten päde U2:n kappaleeseen, eli miksei tekijätiedoissa ole mainintaa? Harmittaa vaan, jos yksi bändin parhaista kappaleista ei olekaan täysin omin avuin sävelletty. Tosin erottuuhan tuo biisi helposti muusta bändin tuotannosta, on se sen verran erilainen.


      • fjdfuiggagiof
        Heikki kirjoitti:

        Nimim. U2heart kirjoitti:

        "Siinä T.Rexin biisissä ("Children of the Revolution" ) on vain sama sointukulku. POPMart kiertueella näytettiin videoscreeneiltä Marc Bolania (Mr. T.Rex) "Hold me, thrill me, kiss me, kill me" biisin soidessa."

        Jos kerran "HM, TM, KM, KM:n" sointukulku on sama, kuin jossain toisessa biisissä, se ei ole silloin U2:n oma, vaan lainattu. Minkä ihmeen takia sitten bändin 1990-2000-kokoelmalla lukee tekijätiedoissa, että "All titles written by U2 - - except track 6 written by U2/Brian Eno" (6. raita on "Miss Sarajevo").

        Aina välillä saa lukea siitä, että joku artisti olisi varastanut jonkin melodian itselleen ja joskus on kysymys melko huomaamattomistakin lainauksista. Miksei tämä seikka sitten päde U2:n kappaleeseen, eli miksei tekijätiedoissa ole mainintaa? Harmittaa vaan, jos yksi bändin parhaista kappaleista ei olekaan täysin omin avuin sävelletty. Tosin erottuuhan tuo biisi helposti muusta bändin tuotannosta, on se sen verran erilainen.

        Ensinnäkään sointukulku ei ole täysin samanlainen ja toiseksi kukaan ei omista sointuja joten sointukulkuun eivät päde mitkään tekijänoikeudet. Sitäpaitsi sointukulku ei todellakaan ole sama asia kuin sävellys. Ei kannattaisi kirjoitella mitään jos ei musiikin tekemisestä mitään ymmärrä.


    • boy

      siis Patti Smithin biisi josta U2 on tehnyt
      mahtavan version.
      One on tiätysti myäs hyvä.

    • Juu tuu

      Ilman muuta "One". Mulla on aina vedet silmissä kun se tulee, ja
      se on runoilijan mukaan merkki siitä, että runo on aidosti
      muusalle tehty. "We're one but not the same." uhrhrhrhhrrrr

      En vastaa edes puhelimeen kun tämä biisi soi -- ja näitä
      biisejä on vain muutama muu.

      "I Will Follow" ja "Pride" ovat hienoja kans. Hyvä U2!

      • one

        se on one.


    • tatti

      - New Year's Day
      - Lemon
      - Please
      - Gone
      - Another Time, Another Place
      - Dirty Day

    • the boy

      parhaita biisejä Pride,New York. I still haven't found what i'm looking for ja beautiful day..tosin U2:lta on aika mahdoton nimetä parasta biisiä,kaikki on niin hyviä:)

      • Molly77

        ...ovat Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me ja Mysterious Ways. Ja Vertigo on myös tosi hyvä! Aina tulee hyvä fiilis, kun U2:a kuuntelee!


    • kiinankaali

      no niitä on paljon, mutta ekana tulee mieleen all i want is you, sometimes you can't make it on your own, original of the species, one, electrical storm, miss sarajevo...
      voi niitä kyllä riittää :D

    • N84

      The Unforgettable Fire,pride ja new years day.. Kaikki U2:sen biisit on hyviä,mut nuo kolahtaa todella...njamii..=)

    • U2 Diggari

      1. One 2. The Unforgettable Fire 3. New Year's Day 4. One Tree Hill 5. Vertigo

    • You too

      1. New Years Day
      2. Ultra Violet (Light My Way)
      3. En muista nimeä??
      4. Who´s Gonna Ride Your Wild Horses
      5. With Or Without You

    • The irish

      1. Sunday bloody sunday(ensimmäinen biisi jonka kuulin mtv:n U2 weekendinä vuonna 1991 ja kolahti täysillä.
      2.One tree hill(Live in dublin 1989, new years eve)

      3.Van diemens land(samainen live taltiointi)

      4.Untill the end of the world(zootopia tour live 1993-94)

      5. in god`s country(Rattle and Hum live video)

      Kaikkihan ne on superbia, tosin uudempia olen kuunnellut vähemmän. Itse tykkään noista liveversioista vieläkin enemmän kuin studio äänityksistä.

    • Raht-Ari

      1) One
      2) With or without you
      3) Mysterious ways

      1) One, siihen liittyy uskomattoman paljon teinivuosien muistoja. Mahtavia reissuja kavereiden kanssa, iloja suruja.

      Bändini kanssa keikalla vedettävänä aivan mielettömän makeeta.

      2) With... Kaunis biisi vetää keikalla.

      3) Mysterious... Ensimmäinen biisi U2:lta mihin tutuistuin. Meni monta vuotta ennenkuin jäin koukkuun, mutta tämä biisi kolisee yhä =)

    • Petzku

      1. One
      2. Please
      3. Stuck In A Moment You Can't Get Out Of
      4. The Wanderer
      5. Lemon
      6. The Ground Beneath Her Feet
      7. Until The End Of The World
      8. I'm Not Your Baby (feat. Sinead O'Connor)
      9. Who's Gonna Ride Your Wild Horses
      10. Your Blue Room

      Kaikki achtung baby/zooropa/pop tavara kolahtaa. kaksi viimeistä levyä u2-standardien mukaan mitäänsanomattomia, mutta silti ihan hyviä.

      • Wannabe-pop-idol

        "Kaikki achtung baby/zooropa/pop tavara kolahtaa. kaksi viimeistä levyä u2-standardien mukaan mitäänsanomattomia, mutta silti ihan hyviä."

        Vihdoinkin joku, joka ymmärtää bändin 90-luvun levyjen mestarillisuuden. Sen verran kuitenkin olen eri mieltä tuosta lopusta, että kaksi viimeistä albumia ovat todellakin olleet U2:n omilla mittareilla mitäänsanomattomia, mutta niitä ei myöskään voi hyvällä tahdollakaan kutsua hyviksi levyiksi.


      • Bonofan

        Tässä jotain... Mutta ei välttämättä tässä järjestyksessä.

        1.One
        2.October
        3.Pride
        4.Zoo Station
        4.Numb (video varsinkin on ässä!)
        5.Beautiful day

        U2 kolahti aikoinaan tosi rankasti Unforgettable Fire-levyn myötä. Sen jälkeen bändi on ollut ihan ykkönen.

        Parhaita levyjä ovat mielestäni Achtung Baby (tietysti!), Joshua Tree, Unforgettable Fire ja October. Popin tunnelmiin en oikein koskaan päässyt mukaan, mutta onneksi tämä viimeisin on mielestäni taas ihan mainio tekele!


      • jarman
        Bonofan kirjoitti:

        Tässä jotain... Mutta ei välttämättä tässä järjestyksessä.

        1.One
        2.October
        3.Pride
        4.Zoo Station
        4.Numb (video varsinkin on ässä!)
        5.Beautiful day

        U2 kolahti aikoinaan tosi rankasti Unforgettable Fire-levyn myötä. Sen jälkeen bändi on ollut ihan ykkönen.

        Parhaita levyjä ovat mielestäni Achtung Baby (tietysti!), Joshua Tree, Unforgettable Fire ja October. Popin tunnelmiin en oikein koskaan päässyt mukaan, mutta onneksi tämä viimeisin on mielestäni taas ihan mainio tekele!

        , Wake Up Dead Man aivan mahtava livenä, City Of Blinding Lights, Until The End Of The World, Trip Through Your Wires, The Unforgettable Fire, Kite ihan vaan muutamia mainitakseni. Koko tuotanto todella mahtavaa ja sanoitukset todella hienoja ja ajatuksia herättäviä.


      • N27
        Wannabe-pop-idol kirjoitti:

        "Kaikki achtung baby/zooropa/pop tavara kolahtaa. kaksi viimeistä levyä u2-standardien mukaan mitäänsanomattomia, mutta silti ihan hyviä."

        Vihdoinkin joku, joka ymmärtää bändin 90-luvun levyjen mestarillisuuden. Sen verran kuitenkin olen eri mieltä tuosta lopusta, että kaksi viimeistä albumia ovat todellakin olleet U2:n omilla mittareilla mitäänsanomattomia, mutta niitä ei myöskään voi hyvällä tahdollakaan kutsua hyviksi levyiksi.

        MINUN mielestäni U2:n kaksi viimeisintä levyä ovat hyviä! Hyviä ovat myös KAIKKI MUUT LEVYT paitsi Pop! Minä en kertakaikkiaan ymmärrä mikä Pop:issa viehättää! Miten on mahdollista, että niin suuri osa U2:n (esim. britti-)faneista hehkuttaa nimenomaan Popin hienoutta? Minä pistän sen puhtaasti pop-musiikin piikkiin. Minun mielestäni U2:lta löytyy ihan oikeastikin hyvää musiikkia, joten Popin aikakautta on ihan pakko pitää heikkona hairahduksena!

        Ja olkaa aivan vapaat kommentoimaan, tämä on siis MINUN mielipiteeni...

        Mun mielestä Pop on todella SARKASTINEN levy, ikäänkuin se olisi tarkoitettukin vitsiksi! Tottakai niistä kappaleista löytyy hyviäkin sanomia, mutta se kaikki on pelkkää ironiaa. Popmusiikki oli valloillaan 90-luvulla, ja pitihän sitä U2:nkin kokeilla, mutta parempi kun pysyvät omalla alueellaan...

        Achtung Baby on ihan huippulevy, ja ihmetyttää kyllä mitä sen jälkeen oikein tapahtui! U2:n levyt ovat kyllä syntyneet oikein hyvässä hengessä ja niistä aistii miekkosten elämänmenon - myös sen, että siis 90-luvun puolivälissä he joutuivat vähäksi aikaa hunningolle.... Achtung Babyn aikaan näytti NIIIN hyvältä, että ihmetyttää todellakin mikä heidän pulkkansa käänsi!!! Siis vähäksi aikaa... Oikeastaan mä luulen, että kun se Zooropa taisi tulla aika nopeasti Achtung Babyn jälkeen, niin se taisi olla sen verran heikommin valmisteltu juttu, että siitä seurasi sitten päätyminen Pop-levyyn... Mutta onneksi he löysivät vielä arvonsa ja jatkoivat kunnollisen musiikin tekoa.

        Että tällaista täällä päässä aatostellaan!


      • U2heart
        N27 kirjoitti:

        MINUN mielestäni U2:n kaksi viimeisintä levyä ovat hyviä! Hyviä ovat myös KAIKKI MUUT LEVYT paitsi Pop! Minä en kertakaikkiaan ymmärrä mikä Pop:issa viehättää! Miten on mahdollista, että niin suuri osa U2:n (esim. britti-)faneista hehkuttaa nimenomaan Popin hienoutta? Minä pistän sen puhtaasti pop-musiikin piikkiin. Minun mielestäni U2:lta löytyy ihan oikeastikin hyvää musiikkia, joten Popin aikakautta on ihan pakko pitää heikkona hairahduksena!

        Ja olkaa aivan vapaat kommentoimaan, tämä on siis MINUN mielipiteeni...

        Mun mielestä Pop on todella SARKASTINEN levy, ikäänkuin se olisi tarkoitettukin vitsiksi! Tottakai niistä kappaleista löytyy hyviäkin sanomia, mutta se kaikki on pelkkää ironiaa. Popmusiikki oli valloillaan 90-luvulla, ja pitihän sitä U2:nkin kokeilla, mutta parempi kun pysyvät omalla alueellaan...

        Achtung Baby on ihan huippulevy, ja ihmetyttää kyllä mitä sen jälkeen oikein tapahtui! U2:n levyt ovat kyllä syntyneet oikein hyvässä hengessä ja niistä aistii miekkosten elämänmenon - myös sen, että siis 90-luvun puolivälissä he joutuivat vähäksi aikaa hunningolle.... Achtung Babyn aikaan näytti NIIIN hyvältä, että ihmetyttää todellakin mikä heidän pulkkansa käänsi!!! Siis vähäksi aikaa... Oikeastaan mä luulen, että kun se Zooropa taisi tulla aika nopeasti Achtung Babyn jälkeen, niin se taisi olla sen verran heikommin valmisteltu juttu, että siitä seurasi sitten päätyminen Pop-levyyn... Mutta onneksi he löysivät vielä arvonsa ja jatkoivat kunnollisen musiikin tekoa.

        Että tällaista täällä päässä aatostellaan!

        Ajatukseni POP levystä oli samankaltaiset kuin sinulla silloin kun se julkaistiin. Nyt kun olen antanut ajan kulua, on POP noussut ihan suosikkilevyjen joukkoon. Kuten U2:n managerikin on sanonut - 'POP oli aikaansa edellä. Ihmiset tulevat ymmärtämään vasta vuosien päästä millainen mestariteos POP on'.

        Tuon levyn kanssahan kävi niin, että se jouduttiin julkaisemaan etuajassa koska julkaisuajankohta ja kiertue oli jo buukattu ennenkuin levy oli valmis - bändi olisi halunut jatkaa biisien hiomista vielä studiossa.

        Staring At The Sun, If God Will Send His Angels, Mofo, Please.. Mahtavia biisejä!

        POPMart kiertue on mielestäni yksi parhaimmista U2 kiertueista. Livenä POP:n biisit kasvoivat ja kehittyivät keikkojen myötä oikeisiin mittoihinsa. Esim. Mofo on kertakaikkiaan mahtava biisi livenä! Mofo:n kitarasta on kuultavissa varhainen U2. POPMart kiertue oli myös todella näyttävä! Se ampui tarkoituksella yli - siitähän tässä levyssäkin oli kysymys.

        Kyllä minä ainakin mielelläni katselen DVD:ltä POPMart kiertueen keikkoja. Ovat ihan suosikkieni joukossa.


      • Petzku
        N27 kirjoitti:

        MINUN mielestäni U2:n kaksi viimeisintä levyä ovat hyviä! Hyviä ovat myös KAIKKI MUUT LEVYT paitsi Pop! Minä en kertakaikkiaan ymmärrä mikä Pop:issa viehättää! Miten on mahdollista, että niin suuri osa U2:n (esim. britti-)faneista hehkuttaa nimenomaan Popin hienoutta? Minä pistän sen puhtaasti pop-musiikin piikkiin. Minun mielestäni U2:lta löytyy ihan oikeastikin hyvää musiikkia, joten Popin aikakautta on ihan pakko pitää heikkona hairahduksena!

        Ja olkaa aivan vapaat kommentoimaan, tämä on siis MINUN mielipiteeni...

        Mun mielestä Pop on todella SARKASTINEN levy, ikäänkuin se olisi tarkoitettukin vitsiksi! Tottakai niistä kappaleista löytyy hyviäkin sanomia, mutta se kaikki on pelkkää ironiaa. Popmusiikki oli valloillaan 90-luvulla, ja pitihän sitä U2:nkin kokeilla, mutta parempi kun pysyvät omalla alueellaan...

        Achtung Baby on ihan huippulevy, ja ihmetyttää kyllä mitä sen jälkeen oikein tapahtui! U2:n levyt ovat kyllä syntyneet oikein hyvässä hengessä ja niistä aistii miekkosten elämänmenon - myös sen, että siis 90-luvun puolivälissä he joutuivat vähäksi aikaa hunningolle.... Achtung Babyn aikaan näytti NIIIN hyvältä, että ihmetyttää todellakin mikä heidän pulkkansa käänsi!!! Siis vähäksi aikaa... Oikeastaan mä luulen, että kun se Zooropa taisi tulla aika nopeasti Achtung Babyn jälkeen, niin se taisi olla sen verran heikommin valmisteltu juttu, että siitä seurasi sitten päätyminen Pop-levyyn... Mutta onneksi he löysivät vielä arvonsa ja jatkoivat kunnollisen musiikin tekoa.

        Että tällaista täällä päässä aatostellaan!

        Kiitos, että mainitsit tuon liian usein unohtuvan itsestäänselvyyden, että nämä ovat mielipidekysymyksiä.

        Tuo Pop todellakin jakaa mielipiteet, kuten U2 yleensä. Äärimmäisten suosittujen artistien kohdalla onkin usein näin että osa rakastaa, ja ne jotka eivät artistista pidä, reagoivat tähän muiden suorittamaan palvontaan vihaamalla ja halveksimalla kyseistä artistia. Ikäänkuin he tiedostamattaan pyrkivät tasapainottamaan tilannetta.

        Mitä tuohon Pop-levyyn tulee, niin luulen että jo levyn nimi vaikeuttaa siihen suhtautumista. Kuulijan on vaikea suhtautua siihen vakavasti. Discothequen riffi tuo kuitenki lähinnä mieleen Keith Richardsin ja Wake Up Dead Man on rockia synkimmillään ja raaimmillaan, vain pari mainitakseni. Itselleni on ollut päivänselvää että Pop on rock-levy.

        Itseasiassa tajusin juuri, että omasta top10 listalta puuttuu Gone. Olen muuten parille kevytkenkäiselle ihmiselle maininnut, että se mitä he pitävät vapautena on vain ahneutta
        "you hurt yourself and you hurt your lover
        then you discover
        what you thought was freedom is just greed"
        Loistavat sanoitukset, ja loistava biisi.
        Please kuulosti mielestäni alkuun täysin mitäänsanomattomalta, mutta se on varmaan musiikillisesti U2:n moniulotteisin kappale, ja lyriikaltaan raskas ja kantaaottava.
        Varsinkin rytmin osalta rakastan kyseistä levyä, sillä se ei ole liiaksi kuulijaa aliarvioiva.
        Pop kuulostaa nerokkaiden muusikoiden tuotokselta, kun taas viimeisin levy on mielestäni turhankin suoraviivaista.

        Sanoitusten suhteen olen ymmälläni. Ne ovat heikentyneet Achtung Babyn jälkeen levy levyltä. Ymmärrän kyllä miksi Achtung Babyn sanoitukset ovat mielettömän hyviä. Tuska lisää luovuutta. Monien biisien taustalla on The Edgen ero silloisesta vaimosta, jolla muistaakseni oli suhde (esim. Who's Gonna Ride Your Wild Horses, So Cruel, Love Is Blindness...)

        "between the horses of love and lust
        we are trambled
        underfoot"

        Jos Zooropa olisi huono levy, niin se menisi sen piikkiin että se on tehty huomattavasti nopeammin kun muut U2-levyt, koska bändillä oli kiertue silloin kesken. Kai heillä oli siinä parin kuukauden tauko tai jotain. Itse pidän levyä helposti yhtenä U2:n parhaista(jos en parhaana). Bonon ääni oli parhaimmillaan (esim. Lemon) ja bändi uskalsi olla rohkea, luova, erilainen ja ainutlaatuinen (esim. Daddy's Gonna Pay For Your Crashed Car, Zooropa, Lemon, Numb etc.)

        90-luvulla saattoi olla ylpeä siitä että oli u2-fani. Jos joku ei bändistä silloin pitänyt, niin tiesi että hän ei vaan ymmärtänyt sen päälle, kun oli tottunut helpompaan ja yksinkertaisempaan musiikkiin. Nyt jos joku dissaa u2:sta on sitä huomattavasti hankalempi lähteä puolustamaan.

        "Äläs u2:sta mollaa, vaan kuunteles nyt niiden syvällisiä sanoituksia;
        electrical storm, electrical storm...
        baby don't cry, baby don't cry, baby don't cry..."

        Yksi Achtung Baby-tasoinen oivallus uudeltakin levyltä löytyy;
        "The only pain is to feel nothing at all"
        Lohduttava ajatus kaikille sydänsuruista kärsiville. Olkaa kiitollisia, ettette monien tavoin ole kovettuneet ja tulleet kyynisiksi ja kylmiksi paskiasiksi.

        Koska olen näin paljon tänne jo kirjoittanut, ja lisäksi aiheesta monasti harhautunut voinee todeta, että minulla ei ole elämää. Siihen ajatukseen on huono lopettaa.


      • U2heart
        Petzku kirjoitti:

        Kiitos, että mainitsit tuon liian usein unohtuvan itsestäänselvyyden, että nämä ovat mielipidekysymyksiä.

        Tuo Pop todellakin jakaa mielipiteet, kuten U2 yleensä. Äärimmäisten suosittujen artistien kohdalla onkin usein näin että osa rakastaa, ja ne jotka eivät artistista pidä, reagoivat tähän muiden suorittamaan palvontaan vihaamalla ja halveksimalla kyseistä artistia. Ikäänkuin he tiedostamattaan pyrkivät tasapainottamaan tilannetta.

        Mitä tuohon Pop-levyyn tulee, niin luulen että jo levyn nimi vaikeuttaa siihen suhtautumista. Kuulijan on vaikea suhtautua siihen vakavasti. Discothequen riffi tuo kuitenki lähinnä mieleen Keith Richardsin ja Wake Up Dead Man on rockia synkimmillään ja raaimmillaan, vain pari mainitakseni. Itselleni on ollut päivänselvää että Pop on rock-levy.

        Itseasiassa tajusin juuri, että omasta top10 listalta puuttuu Gone. Olen muuten parille kevytkenkäiselle ihmiselle maininnut, että se mitä he pitävät vapautena on vain ahneutta
        "you hurt yourself and you hurt your lover
        then you discover
        what you thought was freedom is just greed"
        Loistavat sanoitukset, ja loistava biisi.
        Please kuulosti mielestäni alkuun täysin mitäänsanomattomalta, mutta se on varmaan musiikillisesti U2:n moniulotteisin kappale, ja lyriikaltaan raskas ja kantaaottava.
        Varsinkin rytmin osalta rakastan kyseistä levyä, sillä se ei ole liiaksi kuulijaa aliarvioiva.
        Pop kuulostaa nerokkaiden muusikoiden tuotokselta, kun taas viimeisin levy on mielestäni turhankin suoraviivaista.

        Sanoitusten suhteen olen ymmälläni. Ne ovat heikentyneet Achtung Babyn jälkeen levy levyltä. Ymmärrän kyllä miksi Achtung Babyn sanoitukset ovat mielettömän hyviä. Tuska lisää luovuutta. Monien biisien taustalla on The Edgen ero silloisesta vaimosta, jolla muistaakseni oli suhde (esim. Who's Gonna Ride Your Wild Horses, So Cruel, Love Is Blindness...)

        "between the horses of love and lust
        we are trambled
        underfoot"

        Jos Zooropa olisi huono levy, niin se menisi sen piikkiin että se on tehty huomattavasti nopeammin kun muut U2-levyt, koska bändillä oli kiertue silloin kesken. Kai heillä oli siinä parin kuukauden tauko tai jotain. Itse pidän levyä helposti yhtenä U2:n parhaista(jos en parhaana). Bonon ääni oli parhaimmillaan (esim. Lemon) ja bändi uskalsi olla rohkea, luova, erilainen ja ainutlaatuinen (esim. Daddy's Gonna Pay For Your Crashed Car, Zooropa, Lemon, Numb etc.)

        90-luvulla saattoi olla ylpeä siitä että oli u2-fani. Jos joku ei bändistä silloin pitänyt, niin tiesi että hän ei vaan ymmärtänyt sen päälle, kun oli tottunut helpompaan ja yksinkertaisempaan musiikkiin. Nyt jos joku dissaa u2:sta on sitä huomattavasti hankalempi lähteä puolustamaan.

        "Äläs u2:sta mollaa, vaan kuunteles nyt niiden syvällisiä sanoituksia;
        electrical storm, electrical storm...
        baby don't cry, baby don't cry, baby don't cry..."

        Yksi Achtung Baby-tasoinen oivallus uudeltakin levyltä löytyy;
        "The only pain is to feel nothing at all"
        Lohduttava ajatus kaikille sydänsuruista kärsiville. Olkaa kiitollisia, ettette monien tavoin ole kovettuneet ja tulleet kyynisiksi ja kylmiksi paskiasiksi.

        Koska olen näin paljon tänne jo kirjoittanut, ja lisäksi aiheesta monasti harhautunut voinee todeta, että minulla ei ole elämää. Siihen ajatukseen on huono lopettaa.

        Hyvä! Tekstisi oli mielenkiintoista luettavaa alusta loppuun! Olisi mukava jos saataisiin tänne enemmänkin syvällisesti mietittyä analyysia.

        Kiitokset!


      • jarman
        U2heart kirjoitti:

        Hyvä! Tekstisi oli mielenkiintoista luettavaa alusta loppuun! Olisi mukava jos saataisiin tänne enemmänkin syvällisesti mietittyä analyysia.

        Kiitokset!

        uudella levyllä on sanoitukset aika suoraviivaisia ja näyttäis monelta osin heijastavan bonon mietteitä menneistä ja menetetyistä ajoista ja ihmisistä.
        Mutta fast cars on jotenki todella oivallinen kuvaus nykypäivän tilanteesta missä sekasorrossa ja välinpitämättömyydessä me eletään ja kuinka haavoittuvainen elämäntapa meillä on.

        Look, there's somebody in a body.


      • haju
        U2heart kirjoitti:

        Ajatukseni POP levystä oli samankaltaiset kuin sinulla silloin kun se julkaistiin. Nyt kun olen antanut ajan kulua, on POP noussut ihan suosikkilevyjen joukkoon. Kuten U2:n managerikin on sanonut - 'POP oli aikaansa edellä. Ihmiset tulevat ymmärtämään vasta vuosien päästä millainen mestariteos POP on'.

        Tuon levyn kanssahan kävi niin, että se jouduttiin julkaisemaan etuajassa koska julkaisuajankohta ja kiertue oli jo buukattu ennenkuin levy oli valmis - bändi olisi halunut jatkaa biisien hiomista vielä studiossa.

        Staring At The Sun, If God Will Send His Angels, Mofo, Please.. Mahtavia biisejä!

        POPMart kiertue on mielestäni yksi parhaimmista U2 kiertueista. Livenä POP:n biisit kasvoivat ja kehittyivät keikkojen myötä oikeisiin mittoihinsa. Esim. Mofo on kertakaikkiaan mahtava biisi livenä! Mofo:n kitarasta on kuultavissa varhainen U2. POPMart kiertue oli myös todella näyttävä! Se ampui tarkoituksella yli - siitähän tässä levyssäkin oli kysymys.

        Kyllä minä ainakin mielelläni katselen DVD:ltä POPMart kiertueen keikkoja. Ovat ihan suosikkieni joukossa.

        Onko POPMart-kiertueen keikasta olemassa DVD-levyä? Olen yrittänyt netistä löytää, mutta ei löydy myynnistä mistään.


    • Pascal La'Oon

      I'm disappointed in Boy. I heard it was supposed to be a punk album, since
      U2 are fans of punk rock, but it's more of a rock and roll album, with some
      ballads. This band has no future. I miss the Feedback and Hype days. Bono
      Vox can't sing, and they should never have let The Edge's brother out of the
      band.

      I'm disappointed in October. It's way too religious, and the lyrics suck.
      Just because Bono "misplaced" his lyrics doesn't mean he couldn't think up
      some new ones, does it? This band has no future. Boy is their best album.
      They are on their way down. They'll never top Boy.

      I'm disappointed in War. It is WAY too political! Who do these "boys" think
      they are? What the hell do they know about the world? They just haven't been
      the same since October. And the production is so muddy! New Year's Day, my
      ass. Album Bloody Album. What kind of crap is Red Light? Yeah, boys, put the
      red light on and get out of the music business. And what -- you can't think
      of a more original album cover? Is thhis guy going to be on every other
      album cover?

      I'm disappointed in The Unforgettable Fire. What are these fluffy
      landscapes? Do they think they're Yanni with these atmospheric tunes?
      Where's the rocking U2 we loved from War? Yeah, this album is "Bad". They
      think they're as good as Elvis Presley? With that song? That's a song?
      They've gotten lazy -- just slowed down the first song with Bono mumbling
      over it just to fill out the album. What trash. War is their best album.
      They'll never top War.

      I'm disappointed in The Joshua Tree. This is just the UFF 2! They've lost
      all their originality, which I loved so much when they went from War to UFF.
      Just more atmospheric soundscapes. It was great the first time around, but
      they've obviously ran out of ideas. It will never sell. UFF is a classic.
      These are just retreads. And what's with this first single, With Or Without
      You? There's like no chorus, and it's slow and boring. It'll never be a hit,
      and we'll forget about it in a year. The UFF was their best album. They are
      on their way down. And they take themselves WAY too seriously. Oh, and
      anyone who likes this is a jerk, who has no taste in music. Where were these
      fans in the beginning, when U2 were on their way to superstardom with
      amazing albums from Boy through UFF?

      I'm disappointed in Rattle & Hum. We had to wait two years for this crap?
      They had to put live stuff on it because they couldn't write enough new
      material? And some of this crap isn't even them! BB King? Other songs that
      sound like BB King? This is U2, man! Gospel singers? They just ruined I
      Still Haven't Found What I'm Looking For, one of the greatest songs from the
      best album ever made, The Joshua Tree. And what the hell is Angel Of Harlem?
      What territory are they trespassing on now? And who the hell do they think
      they are? As big is the greatest artists in history? They take themselves
      WAY too seriously. Big headed jerks. Next thing they'll say is that they're
      bigger than Jesus. They are definitely on their way down. They should break
      up now. Why isn't the live version of Streets on here??? And With Or Without
      You, the best single they ever had!!! This is so much worse than JT. They'll
      never reach those heights again.

      I'm disappointed with Achtung Baby. We waited like three years of this
      freaking noise? Where are the beautiful atmospheric soundscapes from JT or
      the studio stuff from the amazing Rattle & Hum album? No one will ever again
      make an amazing album seamlessly mixing live and studio material without
      missing a beat. These songs all sound the same, and half of them are soooo
      boooring. They are so cruel. I was so looking forward to their first new
      single, and they come out with this Fly crap? A bleeping bunch of hard rock
      noise, which sounds like almost every other piece of crap on this mess of an
      album. And they're trying to be ironic? Moronic is more like it. This isn't
      the U2 I love. The U2 who were concerned with the problems of the world. I
      want the U2 back who were serious, and they sang about it from the heart. I
      give up on them. They dreamed it all up again, all right. A freaking
      nightmare. Baby, baby, baby, my ass. And One? It's a With Or Without You
      wanna-be -- a shell of the greatest song ever written.

      I'm disappointed with Zooropa. They could have at least spent a couple of
      more years on this, then it wouldn't be such unrecognizable crap. I figured
      there would be no way they could top a masterpiece such as AB, and boy was I
      right! Babyface and Stay? What MOR crap. Noow they're making soundtrack
      music. And First Time sounds like a rehashed All I Want Is You, one of the
      greatest songs ever from the awesome R&H album. They don't make 'em like
      they used to. And what is with Wanderer? Just wander right outta here. I
      hate the experimental crap they have on this album also. This is their swan
      song. And it's so sad, since their last album was the GREATEST ALBUM EVER
      MADE!!!

      I'm disappointed with Pop. First of all, where are the dance songs? This was
      supposed to be a dance album, and all we got is a single that's named after
      a place people go to dance! Who are they, The Village People??? And Bono
      can't sing anymore. I mean, like, please! I'm down on my knees! I can't even
      hear some of these songs without raising the volume to 12. This is NOT U2.
      What happened to the melodic hits of the past? Gorgeous tunes like Stay and
      The First Time from the adventurous and exciting Zooropa album? There's
      nothing atmospheric like the amazing title track from Zooropa! It's a muddy,
      horrible mess. Who are these guys producing this crap? This album was not
      finished. They are too concerned with going on tour. Nothing will ever top
      Zoo TV, anyway. At least Zooropa was experimental while still sounding like
      U2. This is too far gone, and boring. Miami, my mammy? Worst song ever made.
      I hope they don't dare play that pile of noise live. They now officially
      suck. My new favorite band is Radiohead. At least they still make accessible
      great music. Radiohead is what U2 used to be. An amazing band with amazing
      melodies, and a great future.

      I'm disappointed with All That You Can't Leave Behind. What happened to the
      amazing experimentation of Pop??? That is a piece of art! This is MOR, AOR,
      whatever. Songs for my parents to listen to. This upcoming tour is going to
      be soooo booooring. U2 is old. Bono can't sing anymore. They are over 40.
      Time to call it quits. Just when you thought they were headed in another
      amazing direction, as they showed in Pop, they wait three years to come out
      with schmultz. That's it. They're through. From Boy to Pop, they were the
      best band ever. Now only Radiohead has enough guts to experiment. They are
      the new best band in the world. Goodbye U2.

      I'm disappointed with How To Dismantle An Atomic Bomb. What happened to the
      rock album we were promised? Bono said so, and he's always done what he
      promised. Never mind that it was a year ago. They had a rock album made a
      year ago, and I want THAT ALBUM!!! It was supposed to be heavy, like Boy and
      War, which, if I remember, are hard rock albums. They dare put in melodic
      pop-rock? What's with these ballads? I never liked atmospheric ballads from
      U2. Give me heavy, experimental rock. Love And Peace Or Else is the only
      good thing on it. The rest is filled with jangling guitar from The Edge, who
      can't play more than three chords. And Sometimes? It's a One wanna-be -- a
      shell of the greatest song ever written. They are old and over the hill.
      Where's the cutting edge? The experimentation? I loved Pop the day it came
      out, because it was BOLD! It was NEW! It didn't play it safe like this crap.
      Their return to melodic rock was done right on ATYCLB. But this is a rehash
      of that, done poorly. People think this is a classic? Yeah, a classic
      mistake! What these guys need is a miracle drug, and fast! Sellouts. U2
      sounding like U2. Boy does that suck. Oh, and anyone who likes this is a
      jerk, who has no taste in music. Where were these fans in the beginning,
      when U2 were on their way to superstardom with amazing albums from Boy
      through ATYCLB?

      Niille joille ei vielä auennut, että tämä on satiiri - nyt sitten tiedoksi.

      TOP 10 (ei järjestyksessä)
      - One
      - Please
      - With or Without You
      - Where the Streets Have No Name
      - Pride
      - Until the End of The World
      - Even Better Than the Real Thing
      - Bad
      - So Cruel
      - Zooropa

      • "jerk" N27

        Sehän kuulosti hyvältä... ;D And I love that freaking noise!!! Liitin jo tuohon nimimerkkini yhteyteen hetkisen ajaksi tuon etuliitteen "jerk", kun minä niin älyttömän paljon bändistä tykkään.... :)

        Satiiria, satiiria, mutta ootko itte ihan tuota mieltä mitä kirjoitit? Jos tuo litania tuli ihan omasta päästäsi ja sydämestäsi, niin ihailtavaa on se, miten olet kunnon fanin lailla seurannut idolisi toimintaa, vaikket ihan kaikesta ole tykännytkään! :D

        Minä tykkään MELKEIN koko paketista: U2:n musiikista, sanoituksista, valistuksista, Bonon toilailuista ja kaikista muista levyistä paitsi Popista........ (Pop-levyn parhaat löytyy muistakin yhteyksistä, joten Pop-levy ei tule koskaan löytämään tietään minun levykokoelmaani.....)

        Mä HALUAISIN sanoa, että mun suosikkejani ovat U2:lta kaikki 80-luvun levyt, mutta kun lähes kaikki uudemmatkin levyt ovat aivan mahtavia, niin eihän niitä sitten kannatakaan erotella... Ihan erilainen maailmahan niillä eri levyillä on, mutta kiva niin!?


      • Pascal La'oon
        "jerk" N27 kirjoitti:

        Sehän kuulosti hyvältä... ;D And I love that freaking noise!!! Liitin jo tuohon nimimerkkini yhteyteen hetkisen ajaksi tuon etuliitteen "jerk", kun minä niin älyttömän paljon bändistä tykkään.... :)

        Satiiria, satiiria, mutta ootko itte ihan tuota mieltä mitä kirjoitit? Jos tuo litania tuli ihan omasta päästäsi ja sydämestäsi, niin ihailtavaa on se, miten olet kunnon fanin lailla seurannut idolisi toimintaa, vaikket ihan kaikesta ole tykännytkään! :D

        Minä tykkään MELKEIN koko paketista: U2:n musiikista, sanoituksista, valistuksista, Bonon toilailuista ja kaikista muista levyistä paitsi Popista........ (Pop-levyn parhaat löytyy muistakin yhteyksistä, joten Pop-levy ei tule koskaan löytämään tietään minun levykokoelmaani.....)

        Mä HALUAISIN sanoa, että mun suosikkejani ovat U2:lta kaikki 80-luvun levyt, mutta kun lähes kaikki uudemmatkin levyt ovat aivan mahtavia, niin eihän niitä sitten kannatakaan erotella... Ihan erilainen maailmahan niillä eri levyillä on, mutta kiva niin!?

        kyllä toi teksti oli ihan ammattikirjoittajan työtä (ei siis allekirjoittaneen), ja lähinnä sivallus musiikkikriitikkoja kohti... se vaan kolahti kun luin arvosteluja POP albumista.

        En oikein ensin siitä pitänyt (paitsi "Please"; johtuneeko siitä, että heittivät aika tykin version Helsingin keikalla - mikä LIVE taltiointi muuten päätyi jälkimäisen Best levyn bonus DVD:lle), mutta ihan viime aikoina on kolahtunut.

        Vaikka en POPpia ihan parhaana pidäkkään (UFF tasoa ehkä?), kannattaa kuunnella biisien (POP levyltä) remix'aukset Best levyltä. Tämä vain kommenttina levyn keskeneräisyyteen. Oletan, että nuo remixaukset olivat biisit lopullisessa muodossaan? Eli jun eivät kiireeltään silloin ehtineet.. tulishan tätä tekstiä, mutta pitää lopetella, kuka näitä vanhan äijän juttuja jaksaa lukea :-) P.S liput Vertigon jenkkikietueelle Toukokuussa. NAM


      • N27
        Pascal La'oon kirjoitti:

        kyllä toi teksti oli ihan ammattikirjoittajan työtä (ei siis allekirjoittaneen), ja lähinnä sivallus musiikkikriitikkoja kohti... se vaan kolahti kun luin arvosteluja POP albumista.

        En oikein ensin siitä pitänyt (paitsi "Please"; johtuneeko siitä, että heittivät aika tykin version Helsingin keikalla - mikä LIVE taltiointi muuten päätyi jälkimäisen Best levyn bonus DVD:lle), mutta ihan viime aikoina on kolahtunut.

        Vaikka en POPpia ihan parhaana pidäkkään (UFF tasoa ehkä?), kannattaa kuunnella biisien (POP levyltä) remix'aukset Best levyltä. Tämä vain kommenttina levyn keskeneräisyyteen. Oletan, että nuo remixaukset olivat biisit lopullisessa muodossaan? Eli jun eivät kiireeltään silloin ehtineet.. tulishan tätä tekstiä, mutta pitää lopetella, kuka näitä vanhan äijän juttuja jaksaa lukea :-) P.S liput Vertigon jenkkikietueelle Toukokuussa. NAM

        Vai oikein ammattikirjoittajan tekstiä...! :D Sen kirjoittaja ei sitten taidakaan tykätä yhtään mistään.... Aika pätevä kriitikko, sanoisin - tai no, olis voinu kirjottaa vaikka siitä Radioheadistä.........

        Juu, kaikki U2:n live-taltioinnithan on hyviä - jos siltä pohjalta pitäisi arvostella, niin tuskinpa meikäläiseltä ainakaan irtoaisi huonoa sanottavaa yhdestäkään biisistä... Ihan kertakaikkisen nainen olen, eli riittää kun saa nähdä Bonoa ylipäänsäkin! :D (Koita kestää...)

        Ihan kateeksi käy, kun toiset lähtee U2:n keikoille ympäri muailmoo! Mun vaan ei tee mieli raahautua mihinkään massatapahtumaan - kivaa on olla jossain missä on paljon porukkaa, mutta liika on liikaa... Toiveissa olis törmätä Bonoon vaikka Dublinissa joskus, mutta se vaatis pientä organisointia, jotta tietäis hänen olevan ylipäänsäkin Irlannissa samaan aikaan... Hän kun tahtoo viettää niin paljon aikaa Ameriikassa, enkä mä uskalla enää lennellä sinne, kun niitä terroristi-epäilyjä on jatkuvasti "ilmassa" edelleenkin... Viimeisen 10 vuoden sisään on vähän liian moni tuttu selvinny täpärästi jostakin matkailuonnettomuudesta, niin mulle on tahtonu kerääntyä lievää matkustuspelkoa.... :( Onneksi netti on keksitty, niin ei nykyään tartte ihan joka hätään olla lentelemässä!

        Pitäisköhän mun lähteä etsiskelemään joskus niitä DVD-levyjä, kun mun kohdalle ei ole muita osunut kuin Rattle and Hum, joka tuli hommattua... Joko niitä on montakin ehtinyt ilmestyä?? DVD taitaisi säilyttää kuntonsakin paremmin, kuin nuo ikivanhat VHS-kasetit, joilla säilyy vain tunnearvo...jos sitäkään, jahka pääsee vaihtamaan samat deeveedeiksi..... :) Vaan eikös ne viisaat olekin jo vääntämässä jotakin korvaavaa tallennusmuotoa DVD:n tilalle - sellaisia huhuja on jo korviin kantautunut!? (Tämä liittyy taas tosi paljon U2:een....Ups...)


      • Anonyymi

        Eikö Zooropa oo levyn nimi? Tarkoittanet Zoo Stationia


    • ellix

      ... vara parempi.

      Oma TOP 10

      1. Sunday Bloody Sunday
      2. Pride
      3. One
      4. New Year's Day
      5. Unforgettable Fire
      6. Where the street's have no name
      7. Angel of Harlem
      8. Lemon
      9. With or Without You
      10. Bullet the Blue Sky

    • Eulalia

      Siis niitähän on vaikka muille jakaa.

      Joskus aikoinaan With Or Without You oli aika kova piisi. Nyttemmin en enää osaa nimetä parasta.

      The Best Of 1990 - 2000 ainakin napsahtaa noin äkkiseltään

      Mysterious Ways
      Electrical Storm
      Hold Me, Thrill...
      Numb

    • kleittoni

      Kaunis sävel, mahtavat sanat. Kiitos U2 ja Salman!

      • lattegirl

        Sanoisin, että U2:n omien levyjensä ulkopuolella nauhoitetuista biiseistä nimenomaan The Ground Beneath Her Feet on ylivoimainen.

        Niille jotka eivät tiedä, sanat ovat Salman Rushdien samannimisestä runosta, joka löytyy samannimisestä kirjasta, joka on ainutlaatuinen rakkaustarina, tai tarina rakkaudesta, ja ehdottomasti lukemisen arvoinen.

        Oma Ground Beneath Her Feet -tarinani menee niin, että ensin kuulin biisin Bonon & Edgen akustisena versiona eräässä TV-ohjelmassa (Chris Evans' St Patrick's day special from Dublin), ja olin kuolla sen biisin kauneuteen. Muutaman viikon päästä huomasin samannimisen kirjan lentokentällä kiskan hyllyllä, ja vasta lukiessani tajusin että teksti olikin Rushdien. Sen jälkeen katsoin elokuvan Million Dollar Hotel, jonka soundtrackiin biisi kuuluu. Maailmassa tuntui olevan selkeä rakkauden flow, jonka tuo biisi piti kasassa.

        Yksi maailman kauneimmista.


    • BAD

      BAD

    • Zen

      Hmm... Tämä on hyvä kysymys. Kyllä minä kallistun Lemonin puolelle. Kun ensimmäisen kerran kuulin kyseisen kappaleen niin siitä asti olen siitä suuresti pitänyt. En tiedä mikä Lemonissa viehättää... Se on hypnoottinen mutta myös samalla jotenkin koskettava! Hienot äänimaailmat myös on, kuten esimerkiksi kiikkustuolin narina koko biisin ajan.

    • Callista

      minun kaikkien aikojen suosikkini ovat (eivät ole paremmussjärjestyksessä!)

      Heartland, With or without you, "40", Mothers of the dissapeared, Whose gonna ride your wild horses, Original of the species ja Stay(far away so close!)

      mutta kaikki U2:n biisit ovat hyviä. aina.

    • Marjaana

      En ole varmasti ainut, jonka mielestä parhaan biisin valitseminen ei ole helppoa! Niitä TODELLA hyviä on niin monta... En osaa sanoa sitä parasta, niin luettelen muutaman: New year´s day, Pride, Where the streets have no name, Desire, I will follow, Bullet the blue sky, Seconds, "40", One, Until the end of the World, Mysterious ways, Lemon, The first time, The wanderer, Miss Sarajevo, Hold me, thrill me, kiss me, kill me, MOFO, If God will send His angels, Staring at the sun, Gone, If you wear that velvet dress, Please, Elevation, Walk on, Kite, Vertigo ja All because of you. Ja monta jäi vielä sanomatta, muuten tulisi puuduttavan pitkä lista!

    • on kyllä aika hieno biisi. Myös Pride.

    • Krio

      On POP-albumin "Please". En voi vain olla pitämättä ahdistavasta musiikista ja sanoituksesta, jonka voi käsittää monella tavalla.

    • mcmakeman

      Pride
      October
      Beautiful Day
      Mofo
      Boy
      Stay
      A Sort of Homecoming
      City of Blinding Lights
      Bad
      New York
      Lemon

    • GiantsNJ

      Joo, niinku monelle meistä on mullekin tosi vaikeeta nimetä just jotain biisiä parhaimmaksi, se on sellasta mikä elää melkein sen mukaan mitä sattuu kuuntelemaan. Eli muutama päivä sitten oli Fly sitten viime kuussa Bullet jne.Mut kokeillaan:
      1.Bad ( tää on aina varma ykkönen....ainakin nyt tällä hetkellä)
      2.Sunday Bloody Sunday
      3.Streets
      4.Bullet The Blue Sky, New Year's Day, The Fly, With Or Without You, Elevation, Kite, I Will Follow, Gloria, One, All I Want Is You,Kite, Pride, Unforgettable, Breath, All Because Of You,Until The End Of The World....

      Ei pysty, kyllä ne tulis lueteltua melkeen kaikki, paitsi Lemon ja Numb ja muutama muu.

      Albumeista paras varmaan Joshua Tree, Achtung Baby tai War, All You Can't...mulle käy kaikki muut paitsi Pop ja Zooropa ja niissäkin on paaaaljon hyviä biisejä. Lopputuloshan on että U2 on AIVAN MAHTAVA!! =D
      Long Live U2!!!

      • GiantsNJ

        aikast vanha keskustelu =D. Siinähän se kuiteskin U2 elää ja porskuttaa!!


      • joojoo juutuuu
        GiantsNJ kirjoitti:

        aikast vanha keskustelu =D. Siinähän se kuiteskin U2 elää ja porskuttaa!!

        vanha tässä on itsekkin muistan vieläkin kun kuulin i will follown 1981.

        1. in the name of love

        2. one

        3. new years day

        -------

        1. drowning man

        2. the unforgettable fire

        3. all i want is you


      • silver and gold
        joojoo juutuuu kirjoitti:

        vanha tässä on itsekkin muistan vieläkin kun kuulin i will follown 1981.

        1. in the name of love

        2. one

        3. new years day

        -------

        1. drowning man

        2. the unforgettable fire

        3. all i want is you

        Joop pakko kans tällekin palstalle tulla sanomaan omat lempiveisunsa kyseiseltä bändiltä,elikkä ne olis 1.all i want is you 2.until the end of the world 3. the fly (varsinkin jotkut live-versiot)


      • where the streets...
        silver and gold kirjoitti:

        Joop pakko kans tällekin palstalle tulla sanomaan omat lempiveisunsa kyseiseltä bändiltä,elikkä ne olis 1.all i want is you 2.until the end of the world 3. the fly (varsinkin jotkut live-versiot)

        Noin kahdeksan minuuttia sitten kuuntelin "Electrical Storm":in pitkästä aikaa ja se iskee joka kerta yhtä kovaa! Loisto biisi! Yhtä loistavia tosin on mielestäni kymmeniä, eli vaikea kysymys. Elokuuta odotellessa...


      • Kun ei tule mieleen
        where the streets... kirjoitti:

        Noin kahdeksan minuuttia sitten kuuntelin "Electrical Storm":in pitkästä aikaa ja se iskee joka kerta yhtä kovaa! Loisto biisi! Yhtä loistavia tosin on mielestäni kymmeniä, eli vaikea kysymys. Elokuuta odotellessa...

        Voisko joku auttaa täällä. Vituttaa kun en saa yhtä kappaletta mieleen, nimeä. Minusta se oli U2, saattaa olla kyllä ehkä joku muukin. Alkaa sellasella hyvällä musiikinpätkällä, oli muistaakseni joskus maikkarilla sellasessa sarjakokoelmassa (missä näytetään mitä sarjoja on tulossa TV:stä, soi siinä taustalla) jne.

        Tulee radiostakin sillointällöin, mutten vaan saa mieleen sitä kappaletta.


      • Popmart
        Kun ei tule mieleen kirjoitti:

        Voisko joku auttaa täällä. Vituttaa kun en saa yhtä kappaletta mieleen, nimeä. Minusta se oli U2, saattaa olla kyllä ehkä joku muukin. Alkaa sellasella hyvällä musiikinpätkällä, oli muistaakseni joskus maikkarilla sellasessa sarjakokoelmassa (missä näytetään mitä sarjoja on tulossa TV:stä, soi siinä taustalla) jne.

        Tulee radiostakin sillointällöin, mutten vaan saa mieleen sitä kappaletta.

        "Alkaa sellasella hyvällä musiikinpätkällä"

        Millaista musiikkia? Vähän vaikea sanoa ton perusteella.


      • Tietämätön.
        Popmart kirjoitti:

        "Alkaa sellasella hyvällä musiikinpätkällä"

        Millaista musiikkia? Vähän vaikea sanoa ton perusteella.

        Hmmh. Ei ole kitaraa tai vastaavaa siinä, ei mikään soolo siis. VITTU, miten kuvailet musiikkia tekstillä :D, kokoajan hyräilen sitä kappaletta, mutta kun ei sitä ääntä tänne saa. Alkaa kyllä epäilyttää, että onko se edes U2, kun oon sen verran noita selannut tuolta youtubesta. Tuli eilen Ylex:ältä noin klo. 12 tietämillä.


      • Popmart
        Tietämätön. kirjoitti:

        Hmmh. Ei ole kitaraa tai vastaavaa siinä, ei mikään soolo siis. VITTU, miten kuvailet musiikkia tekstillä :D, kokoajan hyräilen sitä kappaletta, mutta kun ei sitä ääntä tänne saa. Alkaa kyllä epäilyttää, että onko se edes U2, kun oon sen verran noita selannut tuolta youtubesta. Tuli eilen Ylex:ältä noin klo. 12 tietämillä.

        "Hmmh. Ei ole kitaraa tai vastaavaa siinä, ei mikään soolo siis. VITTU, miten kuvailet musiikkia tekstillä :D, kokoajan hyräilen sitä kappaletta, mutta kun ei sitä ääntä tänne saa. Alkaa kyllä epäilyttää, että onko se edes U2, kun oon sen verran noita selannut tuolta youtubesta. Tuli eilen Ylex:ältä noin klo. 12 tietämillä."

        No aika outoa musaa on jollet yhtään pysty kuvailemaan. Siis konemusaa, oikeilla soittimilla, nopeatahtista, hidasta, hä?


    • Anonyymi

      Ongelma on sen kaltainen, että Bono saattaa olla ainukaisia ihmisiä jotka kykenee sen ratkaisemaan. Muistikuvani mukaan hän tarjosi lasejaan paaville, joten pieni toivo asian ratkaisemiseen saattaa löytyä siitä.

    • Anonyymi

      Lemon tai one, mut valkkaan lemon kappaleen.

      • Anonyymi

        siis tota noin mielipije pitäs aina myös perustella eli tässä perustelut miksi lemon;

        1.Kunnianhimoinen
        2,eeppinen
        3.Hyvä kierto soitossa(pientä funk tyyliä)
        4.Hyvinsoiva
        5.Svengaava
        6.Musiikillisesti täysosuma
        7.Vahva sävellys
        8.Omaperäinen
        9.Hyvävireistä soittoa
        10.Tarkkaa soittoa&laulua


    • Anonyymi

      Kyllä se on ehdottomasti one.

    • Anonyymi

      No niin on miunkin mielest tuo One paras piisi.

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe