Tuli hylky oikean puolen raidetangonpäästä mikä on pyörän luona kun on välyksellinen.eihän tarvitse sen takia aurauskulmia säätää jos sen saa mitattua ja merkattua vanhasta hyvin merkit paikoilleen? Tekijä ois joka on autojen kanssa puuhaillut.
Mazda 626 -99 raidetangonpää
7
53
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasti pitäisi mitata pyöränkulmat, tuon vaihdon jälkeen. Jos uusi osa ei ole täysin identtinen vanhan kanssa on säätäminen vain osia mittaamalla hyvin vaikeaa. Eikä tätä erillaisuutta, eli että pallonivel tulee kerteeseen nähden eri kohtaa, voi osasta havaita kuin monimutkaisten mittausten, tai jonkinlaisen testipenkin käytön jälkeen. Eikä vertailussa voi käyttää kulunutta osaa, vaan pitäisi olla mittatiedot vanhasta, kun se oli kunnossa.
Tämän takia pyöränkulmat, tai siis vähintään etuauraus, pitäisi säätää uudelleen tuon raidetangon pään vaihdon jälkeen. - Anonyymi
Ei tarvitse mitään säätöjä,paskapuhetta tollainen!
- Anonyymi
Kyllä auraus tulee mitata aina kun raidepään vaihtaa.
Ennen vanhaa mitattiin auraus kepillä.
Liidulla sotketaan noin 2 cm korkea ja koko pitokohtaan jälki molempiin renkaaseen takapuolelle rengasta mahdollisimman vaaka-asentoon napaan nähden.
Nyt pitää olla keppi ja kepin päähän lyödään vaikka naulat läpi kepin. Naulojen päät tulee ylettyä noin renkaiden kulutuspinnan keskelle. Nyt pitää olla kaveri. Toinen piirtää naulan terävällä päällä viivan liitukohtaan ja pane naulan pään sille viivalle jolloin toinenkin laittaa viivan toisen renkaan liitukohtaan.
Nyt työnnetään autoa eteenpäin niin pitkälle, että liitukohdat tulee auton etupuolelle mahdollisimman vaaka-asentoon navan kanssa.
Nyt toinen laittaa kepin päässä olevan naulan pään tekemäänsä merkkiin ja toinen katsoo mihin hänen merkki on naulaansa nähden. Kun ero kepissä on noin 1-3 mm pitempi rengasmerkin nähden, on auraus 1-3 mm. Tähän arvoon kun säädät, ollaan aika lähellä oikeaa arvoa. - Anonyymi
Ihan vähän takia kun ei kehtaa etupään aurauskulmia käyttää mittuuttamassa kun ei ole autokaan enää mikään uusi enää.
- Anonyymi
Tässä toinen konsti säätää auraus. Tällä konstilla saa ratinkin suoraan.
Nyt tarvitsee suoran laudan.
Laudan syrjä laitetaan eturenkaan sivuun niin, että laudan syrjä kevyesti vastaa samaan aikaan eturenkaan etu ja takaosan kylkeen mahdollisimman lähelle napaa. Toisen laudan pään tulee ylettyä takarenkaan etuosan kyljen kohdalle.
Tehdasarvoilla kun ratti on suorassa, on laudan takapäät yhtä paljon auki takapyöriin nähden.
Esimerkiksi jos mitta on 5 mm auki kummallakin puolella eli yhteensä 10 mm.
Nyt mitataan montako rengas mittaa mahtuu etu- ja takanavan väliin.
Jos siihen mahtuu 3,5 rengasta, saadaan auraukseksi.
2 x 5mm : 3,5 = noin 2,9 mm
Tämä edellyttää, että takapään auraus on kohdallaan. Mutta ei virhe suuri ole jos taka-auraus vähän vippaakin.
Pitää muistaa, että nämä on "noin" mittoja, mutta on se minun autossa ainakin toiminut niin kuin tuo ylempikin keppikonsti.- Anonyymi
Tuo mittaustapa toimii vain, jos etu- ja takapyörien raideväli on sama.
- Anonyymi
Laser säteellä tulee auraus millin tarkasti kohilleen, rengas liikkeessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882