RKP ei ole tavoittanut äänestäjiään

28

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kasnäs ei sitten toteutunut.

      • Mikä on "kasnäs"?


    • Anonyymi

      Sällan frågar de i gallupmätningarna av svenskspråkiga,de går alltid påfinska.

      • Anonyymi

        Ei ruotsinkieliset enää kehtaa sanoa kannavansa RKP:ta. Ei ainakaan ääneen eikä ainakaan rintamailla, ihmisten ilmoilla.
        Tähän on järkeenkäypä, patamusta syy : Anna-Maja Henriksson Pohjanmaan perukoilta Pakkoruotsi-Li Vas. toistpualjokkee. Vastenmielinen ämmäily, pakkoruotsitus, paluu menneisyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ruotsinkieliset enää kehtaa sanoa kannavansa RKP:ta. Ei ainakaan ääneen eikä ainakaan rintamailla, ihmisten ilmoilla.
        Tähän on järkeenkäypä, patamusta syy : Anna-Maja Henriksson Pohjanmaan perukoilta Pakkoruotsi-Li Vas. toistpualjokkee. Vastenmielinen ämmäily, pakkoruotsitus, paluu menneisyyteen.

        "Ei ruotsinkieliset enää kehtaa sanoa kannavansa RKP:ta. "

        Eihän ruotsinkieliset enää puhu edes ruotsia.
        Paitsi ehkä kotona.

        Tai ei sitä einakaan kadulla kuule, vaikka maassa asuu muutamasatatuhatta ruotsinkielistä.


        Ovat tainneet huomata että suomi on parempi kieli.


    • Anonyymi

      Suomenruotsalaiset pitävät puoluettaan suurpuolueena, naurattaa heidän ikuinen uskonnollinen naiivius.

      • Anonyymi

        Det lönar sig att vara trogen mot sitt parti,hur gick det med de Blåa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det lönar sig att vara trogen mot sitt parti,hur gick det med de Blåa ?

        Titta persuna, i stället


    • Anonyymi

      Alaspäin on oikea suunta RKP:lle.

    • Anonyymi

      Vasabladet: Ishockeyspelare förbjöds att prata svenska

      • "Vasabladet: Ishockeyspelare förbjöds att prata svenska"

        Hyvä.

        Suomenkielisiä on sorsittu Ruotsissa jopa koulussa.


    • Anonyymi

      Hurreja on hela 4%, det är mycket

      • Anonyymi

        Kuitenkin he kuvittelevat olevansa 50%, erikoista. Maria Sid otettiin, kait väliaikaiseen teatterin johtoon Tukholmassa, ei rivilläkään kerrottu, että väistyvä ruotsinsuomalainen oli läpeensä kyllästynyt siihen loputtomaan paska-diskuteeramiseen, kuten Lasse Pöysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin he kuvittelevat olevansa 50%, erikoista. Maria Sid otettiin, kait väliaikaiseen teatterin johtoon Tukholmassa, ei rivilläkään kerrottu, että väistyvä ruotsinsuomalainen oli läpeensä kyllästynyt siihen loputtomaan paska-diskuteeramiseen, kuten Lasse Pöysti.

        Perusfenno on jämähtänyt paikoilleen sutimaan tyhjää. Suomalainen ruotsia puhuva sensijaan voi mennä vaikka teatterin johtajaksi Tukholmaan. Sekös tuntuu ottavan koville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perusfenno on jämähtänyt paikoilleen sutimaan tyhjää. Suomalainen ruotsia puhuva sensijaan voi mennä vaikka teatterin johtajaksi Tukholmaan. Sekös tuntuu ottavan koville.

        Totta että ruotsinkieliset suuntavaat Ruotsiin ja suomenkieliset muualle maailmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin he kuvittelevat olevansa 50%, erikoista. Maria Sid otettiin, kait väliaikaiseen teatterin johtoon Tukholmassa, ei rivilläkään kerrottu, että väistyvä ruotsinsuomalainen oli läpeensä kyllästynyt siihen loputtomaan paska-diskuteeramiseen, kuten Lasse Pöysti.

        Väistyjä oli ruotsisuomalainen.
        Onko suomen kultuuri menossa ohi ruotsalaisesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perusfenno on jämähtänyt paikoilleen sutimaan tyhjää. Suomalainen ruotsia puhuva sensijaan voi mennä vaikka teatterin johtajaksi Tukholmaan. Sekös tuntuu ottavan koville.

        "Perusfenno on jämähtänyt paikoilleen sutimaan tyhjää. "

        Eikös umpiruotsinkieliset pikku kylät rannikolla ole juuri tätä teemaa?


    • Anonyymi

      Toivottavasti tukipuolue RKP katoaa puoluekartalta.

      • Anonyymi

        Siitä voi olla varma, että persuilu katoaa, koska se on rakennettu hetken huuman pohjalla. RKP ei katoa, sillä se on rakennettu vankalle 1000-vuotisille pohjalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä voi olla varma, että persuilu katoaa, koska se on rakennettu hetken huuman pohjalla. RKP ei katoa, sillä se on rakennettu vankalle 1000-vuotisille pohjalle.

        " RKP ei katoa, sillä se on rakennettu vankalle 1000-vuotisille pohjalle."

        Tuhatvuotinen Rooman imperiumikin perustui orjuudelle.


    • Anonyymi

      Rkp:n kannatuskehitys on todella huolestuttavaa. Miten käy Suomen ja suomalaisten sivistyksen, kun Suomen tärkein ja itse asiassa ainoa sivistyneistöpuolue jatkuvasti menettää kannatustaan? Ehdottaisin jotain pakollisen ruotsinopetuksen tapaista myös vaalilakeihin, esim. että suomalaisten olisi pakko äänestää ruotsalaisia, ja Suomen ruotsalaisten olisi vastaavasti pakko äänestää suomalaisia. Se olisi tasapuolista kaikille.

      • Anonyymi

        Huolestuttavaa on pikemminkin huuhaa-politiikan nousu.


      • Anonyymi

        Kielikoe voisi olla paikallaan.
        Perustuslaki pitäisi osata ruotsiksi ja myös ymmärtää mitä siinä sanotaan.


      • "Ehdottaisin jotain pakollisen ruotsinopetuksen tapaista myös vaalilakeihin, esim. että suomalaisten olisi pakko äänestää ruotsalaisia, ja Suomen ruotsalaisten olisi vastaavasti pakko äänestää suomalaisia. Se olisi tasapuolista kaikille."


        Loistava idé.

        Sehän on kuin kielilaista :-)


    • Anonyymi

      Suomenruotsalaisista yli 70% äänestää rkp:tä ja silti kannatus laskee

      • SDP on RKP:n apupuolue.
        Koska Rinne on tyssinyt niin pahasti, ensi vaaleissa moni SDPläinen äänestää suoraan RKP.


    • Anonyymi

      Röstade på Johannes innan jag reste från ankdammen :)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe