Onko tullut talvirengastesti tuloksia tälle syksylle??
Talviregastesti 2019
81
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuulilasin kitkavertailu jo tullut ja tänään julkaistu TM testi. Lehdet löytyy kaupan lehtiosastolta.
- Anonyymi
Tässä ovat tulokset, nyt kannattaa valita oman ja toisten kannalta turvallisimmat renkaat. https://yle.fi/uutiset/3-10689503
- Anonyymi
Turvallisuustekijä istuu ratin ja penkin välissä, Olipa alla kitka tai nastarenkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuustekijä istuu ratin ja penkin välissä, Olipa alla kitka tai nastarenkaat.
Turvallisuustekijä on nimenomaan renkaat, sillä nastarenkaat tekevät talvesta kesän.
- Anonyymi
Michelinin ylivoima jatkuu, edes huippumerkki Continentalin uutuusnasta ei pärjännyt Michelinin nastarenkaalle joka taas voittoon ylivoimaisen jääpidon ansiosta.
Kitkojen puolella TM oppi viime vuoden virheestä etteivät ottaneet jotain ikivanhaa Michelin kitkaa vaan tuorehkon version, jaettu 3. sija Michelinille vaikka XI3 jo kohta 10v sitten esitelty malli. Vain uudet 2018 esitellyt Contin ja Nokian kitkat edellä.
Tähän kun yhdistää vielä Michelinin ylivoimaisen kulumiskeston niin eiköhän valinta ole selvä.- Anonyymi
Onko jotakin todellista näyttöä uusien talvi Misukoiden kulutus kestävyydestä???
Vai mennäänkö tunteella?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jotakin todellista näyttöä uusien talvi Misukoiden kulutus kestävyydestä???
Vai mennäänkö tunteella??Esim joka ikisessä ADACin testissä 2017-2018 Michelin on mitattu kestävimmäksi, ollut mukana niin Energy, Alpine, Crossclimate, Primacy jne jne. Autobild testeissä aina kestävimpiä, joku yksittäinen kivikova halpis on voinut olla edellä joka sitten surkea muilla alueilla. Talvirengaskokemuksistakin Michelinin kestävyyttä kehutaan eniten ja Michelin lupaa näidenen olevan kilpailijoita kestävämpiä. Esim Xi3 kitkalle annetaan 60tkm takuu pohjoisamerikassa. TM testeissä Michelinin talvirenkaat mitattu kestävimmiksi:
Nastat
Michelin x ixe 3 64184km
Hankook winter i pike RS 49200km
Nokian HKPL 8 40342km
Pirelli ice zero 43075km
Onhan tämä täysin tunnettu fakta että Michelin panostaa eniten renkaiden kestoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim joka ikisessä ADACin testissä 2017-2018 Michelin on mitattu kestävimmäksi, ollut mukana niin Energy, Alpine, Crossclimate, Primacy jne jne. Autobild testeissä aina kestävimpiä, joku yksittäinen kivikova halpis on voinut olla edellä joka sitten surkea muilla alueilla. Talvirengaskokemuksistakin Michelinin kestävyyttä kehutaan eniten ja Michelin lupaa näidenen olevan kilpailijoita kestävämpiä. Esim Xi3 kitkalle annetaan 60tkm takuu pohjoisamerikassa. TM testeissä Michelinin talvirenkaat mitattu kestävimmiksi:
Nastat
Michelin x ixe 3 64184km
Hankook winter i pike RS 49200km
Nokian HKPL 8 40342km
Pirelli ice zero 43075km
Onhan tämä täysin tunnettu fakta että Michelin panostaa eniten renkaiden kestoon.TM kitkat
Coninental winter viking 6 47059km
Good yer ultra grip ice 2 31293km
Michelin Xi3 siis 60tkm takuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jotakin todellista näyttöä uusien talvi Misukoiden kulutus kestävyydestä???
Vai mennäänkö tunteella??Eli testifaktaa viime vuosilta löytyy vaikka kuinka paljon että Michelin selkeästi kestävin rengas. Onko sinulla jotain todellistä näyttöä että tilanne olisi yhtäkkiä muuttunut?
- Anonyymi
Eli kestoarviot on vaon vanhoista malleista, eli turhaa pörinää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kestoarviot on vaon vanhoista malleista, eli turhaa pörinää.
Eli et osaa esittää pienintäkään fakta-viitettä siitä että tilanne olisi äkillisesti muuttunut, joten turhaa pörinää epäillä Michelinin parhautta kestossa.
Näyttö on erittäin vahvaa että Michelin ollut kestävin viime vuodet kaikissa malleissa joten vaatisi jotain faktapohjaa jos yhtäkkiä alkaa epäillä etteikö olisi kestävin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et osaa esittää pienintäkään fakta-viitettä siitä että tilanne olisi äkillisesti muuttunut, joten turhaa pörinää epäillä Michelinin parhautta kestossa.
Näyttö on erittäin vahvaa että Michelin ollut kestävin viime vuodet kaikissa malleissa joten vaatisi jotain faktapohjaa jos yhtäkkiä alkaa epäillä etteikö olisi kestävin.Valitettavasti sinulla on näyttövelvollisuus. Ei vanhoilla jutuilla tee yhtään mitään, koska kyse on ihan uudesta tuotteesta ja Misukalta löytyy myös nopeasti kuluvia rengasmalleja.
- Anonyymi
Ruotsissa taas Conti oli ylivoimainen, misukka ei mahtunu ees samalle sivulle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa taas Conti oli ylivoimainen, misukka ei mahtunu ees samalle sivulle..
Niin, mitä arvoja painotetaan missäkin testissä. Vagniikan maailmassa tutut voittajat yleensä.
- Anonyymi
En valitse talvirenkaita kulutuskestävyyden takia, ei niitä saa loppuun ajettua juuri koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli testifaktaa viime vuosilta löytyy vaikka kuinka paljon että Michelin selkeästi kestävin rengas. Onko sinulla jotain todellistä näyttöä että tilanne olisi yhtäkkiä muuttunut?
Michelin on ylihintaista roskaa jonka kyljet halkeilevat jo kolmen vuoden iässä. Tehtaan "innovaatio" on painaa renkaaseen satoja nastoja joilla taataan entisestäänkin huonokuntoisten teiden rappioituminen vielä huonompaan kuntoon. Vastuuttomien venkuloiden rengas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsissa taas Conti oli ylivoimainen, misukka ei mahtunu ees samalle sivulle..
Liittyisiköhän eri tulokset eri painotuksiin? Jokaisen on viisaasta lukea testi huolella ja tehdä pisteytys omilla painotuksillaan ja valita mahdollisesti renkaat sen mukaan. Itse painotan talviominaisuuksia ja vaadin vähintään kohtuullisia kuivan ja märän kelin ominaisuuksia ja siksi valitsin Contin kitkarenkaat.
- Anonyymi
TM:n renkaat oli 16 tuumaisia eli Contissa on normaalit nastat. Uudet kuminastat on 17" ja isommissa. Olisi ollut hauska nähdä miten ne pelaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Michelin on ylihintaista roskaa jonka kyljet halkeilevat jo kolmen vuoden iässä. Tehtaan "innovaatio" on painaa renkaaseen satoja nastoja joilla taataan entisestäänkin huonokuntoisten teiden rappioituminen vielä huonompaan kuntoon. Vastuuttomien venkuloiden rengas.
Höpö höpö. Ota faktoista selvää ennenku alat itkemää
- Anonyymi
Siis nuo on arvioita muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen mitatuna.
- Anonyymi
Tutkimusten mukaan nastarenkaan nastaulkoneuma lisääntyy voimakaasti vetävissä pyörissä, jolloin etuvetoisen auton takapyörien pito romahtaa suhteessa etupyöriin.
Nastaulkonema muuttuu vetävissä renkaissa tosiaankin nopeasti. Tässä todistus:
https://yle.fi/uutiset/3-9234552
Taka-akselilla kun ei juurikaan jarruteta ja kiihdytetä, niin nasta hakkautuu sinne sisään. Se johtaa etuvetoisissa pahaan balanssiin. Eli eturenkaiden nastaulkoneman lisääntymisen vuoksi eturenkaiden pito paranee niin kovasti, että takarenkaiden lähes muuttumaton alkuperäinen pito jää suhteessa niin heikoksi, että liukkaalla auto kääntyy sen vuoksi ympäri tehden autosta liukkaalla mahdottoman hallita sen lähtiessä takaa luisuun.
Tämä on johtanut siihen, että nastarenkaita käyttävällä on 4-5 kertainen riski joutua kuolemaan johtavaan onneetomuuteen kitkarenkaita käyttävään kuljettajaan verrattuna. Siksi etuvetoisessa autossa tulee vaihtaa pyörät edestä taakse jopa 3000 kilometrin välein. Taksikuskille se voisi tarkoittaa kerran viikossa, mutta tavalliselle autoilijalle vähintään kerran talvessa.- Anonyymi
Höpö, höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö, höpö.
Täyttä totta, mittaustuloksista näkee sen ja kuolemanvaaran tästä https://yle.fi/uutiset/3-10689503
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä totta, mittaustuloksista näkee sen ja kuolemanvaaran tästä https://yle.fi/uutiset/3-10689503
Höpö, höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö, höpö.
Perustelut höpölle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perustelut höpölle?
Höpön löpöä. Ruuvaile keskenäs renkaita koko ajan.
- Anonyymi
YLE: toimittelijatko oikein ovat fantasiasi tutkineet? VTT ja Trafi kun ovat kovasti eri mieltä kanssasi, heidän ihan oikeissa tutkimuksissaan nastarenkaiden positiivinen vaikutus turvallisuuteen on kiistaton ja ylittää sekä ihmishenkinä ETTÄ rahallisesti niiden haitat.
- Anonyymi
Kas kummaa, kun ei sitten ole tuttu ilmiö ihan kaikille suomalaisille.
Renkaiden vaihto kausittain edestä taakse sitäpaitsi lähes täysin nollaa tuon ilmiön mahdollisuudenkaan. Loput tekee luistonestoelektroniikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaa, kun ei sitten ole tuttu ilmiö ihan kaikille suomalaisille.
Renkaiden vaihto kausittain edestä taakse sitäpaitsi lähes täysin nollaa tuon ilmiön mahdollisuudenkaan. Loput tekee luistonestoelektroniikka.Kyllä ilmiö on tuttu, ei niitä kukaan vaihda 3000km välein edestä taakse ja toisinpäin. Tänä kesänä edessä olleet renkaat menee ensi kesänä taakse. Sama talvella. Ehkä taksikuski vaihtaa, valtaosa 15-25tkm vuodessa ei vaihda kesken kauden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ilmiö on tuttu, ei niitä kukaan vaihda 3000km välein edestä taakse ja toisinpäin. Tänä kesänä edessä olleet renkaat menee ensi kesänä taakse. Sama talvella. Ehkä taksikuski vaihtaa, valtaosa 15-25tkm vuodessa ei vaihda kesken kauden.
No kun ei ole. Käytännössä auto ei ajaudu peräluisuun juuri koskaan, yrittämälläkään. 90-luvun autot vielä sai luisuun käsijarrulla, nykyisiä ei niinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei ole. Käytännössä auto ei ajaudu peräluisuun juuri koskaan, yrittämälläkään. 90-luvun autot vielä sai luisuun käsijarrulla, nykyisiä ei niinkään.
Aivan, avustimet pitää aika hyvin huolen ettei auto pyörähdä. Tietysti jos oikein huolella hölmöilee ja ajaa tolkuttomasti niin saahan se auton vaikka puun ympärille. Keskivertokilsoja ajavalle riittää kun renkaat vaihtaa akselia joka kauden alussa ja näin ne kuluvat tasaisesti ja tietysti paremmat eteen jos auto on etuvetoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei ole. Käytännössä auto ei ajaudu peräluisuun juuri koskaan, yrittämälläkään. 90-luvun autot vielä sai luisuun käsijarrulla, nykyisiä ei niinkään.
No kun on. Täysin tuttua puuhaa keväisin ja syksyisin. Käsijarrulla saa edelleen auton luisuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun on. Täysin tuttua puuhaa keväisin ja syksyisin. Käsijarrulla saa edelleen auton luisuun.
Kannattaisiko ostaa 2000-luvun auto tai opetella edes auttavat ajotaidot? Viimeksi sain auton peräluisuun ilman käsijarrua ja elektroniikan poiskytkemistä reilut 10v sitten Sonatalla, kun kovavauhtisessa mutkassa leveällä tiellä veivasin tarkoituksellisen voimakkaasti vasemmalle ja oikealle peräkkäin. Silloisessa Sonatassa oli jälkäänjäänyt elektroniikka luistonestoissa, samaa ei pystynyt tekemään Volkkarilla ja muilla länsiautoilla silloinkaan.
Eikä oma Polo ollut tahattomassa sivuluisussa koskaan, vaikkei siinä ollut elektroniikkaa. Vm.1999. Ja ajan kovaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko ostaa 2000-luvun auto tai opetella edes auttavat ajotaidot? Viimeksi sain auton peräluisuun ilman käsijarrua ja elektroniikan poiskytkemistä reilut 10v sitten Sonatalla, kun kovavauhtisessa mutkassa leveällä tiellä veivasin tarkoituksellisen voimakkaasti vasemmalle ja oikealle peräkkäin. Silloisessa Sonatassa oli jälkäänjäänyt elektroniikka luistonestoissa, samaa ei pystynyt tekemään Volkkarilla ja muilla länsiautoilla silloinkaan.
Eikä oma Polo ollut tahattomassa sivuluisussa koskaan, vaikkei siinä ollut elektroniikkaa. Vm.1999. Ja ajan kovaa.On ollut jo viimeiset 19 vuotta 2000 luvun auto. Hyvin helposti saa vauhdilla auton luisuun. Nykyisenkin, vaikka neliveto Subaru XV 2018 onkin alla. Joo, suosittelen että hankit edes auttavat ajotaidot 😂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä totta, mittaustuloksista näkee sen ja kuolemanvaaran tästä https://yle.fi/uutiset/3-10689503
Ooppas nyt. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ollut jo viimeiset 19 vuotta 2000 luvun auto. Hyvin helposti saa vauhdilla auton luisuun. Nykyisenkin, vaikka neliveto Subaru XV 2018 onkin alla. Joo, suosittelen että hankit edes auttavat ajotaidot 😂.
Neliveto lähteekin luisuun helpommin kuin etuveto, ei kannattaisi sellaista hankkia, jos ei osaa ajaa turvallisesti.
- Anonyymi
Summa sumarum: nastarenkaita käyttävällä on 4-5 kertainen riski kuolla liikenneonnettomuudessa verratuna kitkarenkaita käyttävään.
https://yle.fi/uutiset/3-10689503- Anonyymi
Sinulla on 10 kertainen riski saada idiootin maine. Sen olet kyllä saanut jo..
- Anonyymi
Mielenkiintoinen tilastokukkanen jota kukaan ei osaa selittää. Itellä on nyt kitkat autokaupan mukana tulleina ja kyllähän niiden pito on huonompi joka kelissä verrattuna muijan auton nastoihin.
Syksy on kitkoilla on helpompi kun ne voi laittaa ajoissa alle ettei talvi pääse yllättämään. Nastat raaskii vaihtaa vasta kun talven merkit on näkyvissä. Mutta näitä mällit menisi kesärengaiden piikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on 10 kertainen riski saada idiootin maine. Sen olet kyllä saanut jo..
Etkö lainkaan avannut tätä tietoa, vai etkö avattuasi edes ymmärtänyt mitä luit?
https://yle.fi/uutiset/3-10689503 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen tilastokukkanen jota kukaan ei osaa selittää. Itellä on nyt kitkat autokaupan mukana tulleina ja kyllähän niiden pito on huonompi joka kelissä verrattuna muijan auton nastoihin.
Syksy on kitkoilla on helpompi kun ne voi laittaa ajoissa alle ettei talvi pääse yllättämään. Nastat raaskii vaihtaa vasta kun talven merkit on näkyvissä. Mutta näitä mällit menisi kesärengaiden piikkiin.Minullakin tuli tänä keväänä autokaupan mukana kitkarenkaat. Lumella paljon paremmin pääsee liikkeelle valoista, missä nasta suti. Hiljaisemmat. Vesijää pito huono. Mustallajäällä pito oli parempi kuin uskoin, ei nastan veroinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin tuli tänä keväänä autokaupan mukana kitkarenkaat. Lumella paljon paremmin pääsee liikkeelle valoista, missä nasta suti. Hiljaisemmat. Vesijää pito huono. Mustallajäällä pito oli parempi kuin uskoin, ei nastan veroinen.
Onkin han mahtava verrata ja vetää suuria johtopäätelmiä eri tyypin renkaista kun auto on eri ja renkaat ties mitä ja missä kunnossa, voihan idiootin taivalta ihmeellisessä maailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkin han mahtava verrata ja vetää suuria johtopäätelmiä eri tyypin renkaista kun auto on eri ja renkaat ties mitä ja missä kunnossa, voihan idiootin taivalta ihmeellisessä maailmassa.
Niin onkin. Sillä tavalla kun katsoa apina saa niitä kokemuksia renkaista.
- Anonyymi
Paskanmarjat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lainkaan avannut tätä tietoa, vai etkö avattuasi edes ymmärtänyt mitä luit?
https://yle.fi/uutiset/3-10689503Itehä sää tässä jauhat ihan hevonpaskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkin han mahtava verrata ja vetää suuria johtopäätelmiä eri tyypin renkaista kun auto on eri ja renkaat ties mitä ja missä kunnossa, voihan idiootin taivalta ihmeellisessä maailmassa.
No mulla oli viime talvena aika hyvä tilaisuus noita verrata, mulla ja muijalla on melkein samanlaiset Mondeot, toisessa kitkat ja toisessa nastat, renkaat on vielä suunnilleen samanikäisiä ja merkkitavaraa.
Sulalla assulla kitkat pelaa paremmin ja on hiljaisemmat. On vaan niin vetelät että ihmettelen kuinka jotkut ajaa noilla kesät talvet. Rengasmeteli Mondeossa ei ole iso ongelma.
Heti kun aletaan puhumaan jäästä tai 'liipatusta' lumesta nasta pitää paljon paremmin. Talvisella lumikelillä puntit on aikalailla 50:60.
Koska pito tarkoittaa parempaa turvallisuutta vaihdan kitkat nastarenkaisiin kunnon talven tullen. Tämän syksyn sulat kelit vielä kitkoilla kuitenkin kurvailen.
06:27 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lainkaan avannut tätä tietoa, vai etkö avattuasi edes ymmärtänyt mitä luit?
https://yle.fi/uutiset/3-10689503Luitko itse? Oletko kuullut koskaan sanontaa vale, emävale, tilasto. Eli tilastoilla saadaan esitettyä lähes mitä tahansa. Ja varsinkaan tilasto ei ole tässäkään renkaan ominaisuuksia selvittävä tutkimus.
Kyseessähän on toimittajien tekemään koottuun tilastotietoon perustuvaväite. Ei tutkimus kitka-nastarenkaista ja niiden ominaisuuksista. Lisäksi artikkelissa selvästi kerrotaan, ettei syytä moiseen tilastojen perusteella saatuun tulokseen tiedetä. Jatkotutkimukset olisivat tarpeen, mutta syystä tai toisesta niitä ei ole tulossa.
Artikkelissä myös todetaan selvästi, että autolehtien jokavuotisissa tutkimuksissa nastarenkaat päihittävät kitkarenkaat mennen tullen.
- Anonyymi
Jossei teillä helvetin köyhillä ole varaa ostaa niitä testivoittaja michelinejä ni suotta piiloudutte kaikenmaailman liibalaaba paskan taakse. 😂 myöntäkää vaan että vituiks meni tämäkin elämä
- Anonyymi
Aivan mahtavaa ja upeeta lukea täältä suolisivustolta näitä älykkäästi argumentoituja sivistyneitä ja kaikin puolin fiksusti perusteltuja dialogeja ja toistenkin mielipiteet huomioon ottavia kannanottoja. Näitten keskustelujen seuraaminen silloin tällöin palauttaa uskon tähän kansaan. Kyllä me pärjätään. Tai sitten ei.
- Anonyymi
Ei olekkaan varaa ostaa misukoita, kolmessa vuodessa joutaa rengaskasan päälle halkeilemaan lisää. Kylkihalkiot ja suikaleina irtoavat kulutuspinnat ei houkuta. Ennemmin ostan Contit, Pirellit, Goodyerit..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olekkaan varaa ostaa misukoita, kolmessa vuodessa joutaa rengaskasan päälle halkeilemaan lisää. Kylkihalkiot ja suikaleina irtoavat kulutuspinnat ei houkuta. Ennemmin ostan Contit, Pirellit, Goodyerit..
En jaksa uskoa että tuo väittämäsi michelinistä pitää alkuunkaan paikkaansa. Itsellä pelannut aina niin kauan kun pintaa riittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa uskoa että tuo väittämäsi michelinistä pitää alkuunkaan paikkaansa. Itsellä pelannut aina niin kauan kun pintaa riittää
Älä jaksa, netti ja YouTube kyllä kertoo lisäkseni. Testivoitto ei elämää tuo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa, netti ja YouTube kyllä kertoo lisäkseni. Testivoitto ei elämää tuo.
Netti sitä netti tätä. Varmaan söisit paskaakin jos sitä netissä kehuttais. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Netti sitä netti tätä. Varmaan söisit paskaakin jos sitä netissä kehuttais. 😂
Heh, Heh, kuten kerroin, oman kokemukseni lisäksi netti ja YouTube. Ja mitä paskan syömiseen tulisi, sinähän se varmasti sitä söisit, varsinkin testivoittaja paskaa 💩.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, Heh, kuten kerroin, oman kokemukseni lisäksi netti ja YouTube. Ja mitä paskan syömiseen tulisi, sinähän se varmasti sitä söisit, varsinkin testivoittaja paskaa 💩.
Juupajuu. Koitin tuossa googletella mutta taitavat olla vain sinun hallusinaatioitas. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupajuu. Koitin tuossa googletella mutta taitavat olla vain sinun hallusinaatioitas. 😂
Niin, mitäpä sieltä löytäisitkään, testivoittaja paskaa arvatenkin 💩. Katsos kun teillä misukkamiehillä ei oikein ajatus pelaa uskonne kanssa. Kovasti kun uskoo, niin tosia asia misukan kylkihalkioisia ja suikaleina irtoavista kulutuspinnoista häipyy mielestä. Kyllä sieltä löytyy, etsit vaan oikeasti Pentti 🤪.
- Anonyymi
Nastat vai kitkat? Mites luomut vai silikoonit?
- Anonyymi
Kitkat ja luomut, niillä mennään.
- Anonyymi
Tulokset kokonaisuudessaan jakoon?
- Anonyymi
Onko uusimmissa testeissä nastarenkaiden meluissa isoja eroja, mitkä hiljaisimpia?
- Anonyymi
Oli niissä jotain, misukka ei hiljaisin. Misukka myös häntäpäässä polttoaineenkulutuksen nousussa 3,8%.
- Anonyymi
Mitkäs oli hiljaisimpia ja mitkä vierinvastukseltaan parhaita?
- Anonyymi
Vierintävastus on kääntäen verrannollinen talvipitoon aika hyvin.
- Anonyymi
Polttoaineen kulutus (kulutuksen lisäys %) 2019 TM testit.
Kitkat.
Hankook 0,0%
Nokia 0,3%
Premiorri 1,2%
Pirelli 1,3%
Yokohama 1,4%
Goodyear 1,8%
Cooper 1,8%
Michelin 1,9%
Continental 2,6%
Nastat.
Nordman 2,0%
Hankook 2,1%
Nokia 2,4%
Bridgestone 2,6%
Continental 3,0%
Vredestein 3,3%
Goodyear 3,4%
Goodride 3,6%
Michelin 3,8%
Gislaved 3,9%
Yokohama 3,9%
Cordiant 4,2% - Anonyymi
Melu (arvosana) TM 2019 testi.
Kitkat.
Continental 10
Goodyear 10
Michelin 10
Nokia 10
Pirelli 10
Yokohama 10
Cooper 9
Hankook 9
Premiorri 9
Nastat.
Gislaved 7
Goodyear 7
Nordman 7
Cordiant 6
Goodride 6
Michelin 6
Nokia 6
Vredestein 6
Yokohama 6
Bridgestone 5
Continental 5
Hankook 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vierintävastus on kääntäen verrannollinen talvipitoon aika hyvin.
Muuten samanlaisilla renkailla teoriassa ehkä, vaan kuten listat yllä näyttää, niin ei päde käytännössä. Ostamalla laaturenkaan saa molemmat hyvät puolet.
- Anonyymi
Vierintävastuksella on vain teoreettinen vaikutus, joka tuskin koskaan tulee näkymään polttoaineenkulutuksena.
On näet niin että "herkemmin pyörivät" vaativat ohjausta enemmän heikomman pidon takia ja se kuluttaa autoa ja energiaa.
Enemmän ja helpommalla säästää kun pudottaa auton nopeutta 0,2 km/h.- Anonyymi
vierintävastukseen vaikuttaa paljon enemmän myös rengaspaine. Jos nostaa 0,1 rengaspainetta niin se säästää energiaan monin verroin enemmän kuin vierintävastusten kokonais ero oli.
- Anonyymi
Nyt on taas ihan omat teoriat pelissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vierintävastukseen vaikuttaa paljon enemmän myös rengaspaine. Jos nostaa 0,1 rengaspainetta niin se säästää energiaan monin verroin enemmän kuin vierintävastusten kokonais ero oli.
Aha, täytyy laittaa 4 rengaspainetta sisään.
- Anonyymi
15tkm takana michelin north 4 ja ei voi kun kehua. Alkuun oli melko huteran tuntuiset kumit ja auto venkoili mihin sattuu. Sitten siinä noin 1000km kohdilla helpotti ja nyt kulkee todella mukavasti. Ajoni on pääsääntöisesti isolla sulalla tiellä eikä renkaat ole silminnähden kulunut juurikaan. Takarenkaissa näkyy nastan ympärillä vielä se sisäänajo indigaattorikin. Renkaat eivät ole kovaääniset vaikka nastoja onkin reilusti. Myöskään polttoaineenkulutuksessa en ole huomannut suurta muutosta verraten kesärenkaisiin jotka on michelinin crossclimatet. Edellisiin hakkapeliitta 8 verrattuna paljon parempi rengas. Niissä huomasi pidon huonontuneen jo tuossa samassa 15tkm. Näissä michelineissä ei samaa efektiä ole tullut. Nastat on tallella kaikki vaikka välillä vähän rivakampia kiihdytyksiä on tullut tehtyä.
- Anonyymi
Vai ei ole 1000km aikana silminnähden kuluneet, wauh ei uskoisi.
Minä valitsin Contin uusimmat kitkat ja niillä on kyllä ollut todella mukava ja turvallinen ajella, eikä nekään näytä kuluneen 2000 aikana, hehee. Tietkin on säilyneet paremmin ansiostani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei ole 1000km aikana silminnähden kuluneet, wauh ei uskoisi.
Minä valitsin Contin uusimmat kitkat ja niillä on kyllä ollut todella mukava ja turvallinen ajella, eikä nekään näytä kuluneen 2000 aikana, hehee. Tietkin on säilyneet paremmin ansiostani.Niinhän ne kitkat uutena on hyvät, mutta muutama talvi niillä niin tilanne on jo viimeistään toinen vastaaviin nastarenkaisiin verrattuna. Laatu nastarenkailla menee helposti ja hyvin, vaikka yli sen 10 talvea, jota laatu kitkarenkailla en lähtenyt edes yrittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän ne kitkat uutena on hyvät, mutta muutama talvi niillä niin tilanne on jo viimeistään toinen vastaaviin nastarenkaisiin verrattuna. Laatu nastarenkailla menee helposti ja hyvin, vaikka yli sen 10 talvea, jota laatu kitkarenkailla en lähtenyt edes yrittämään.
Ei mene nastarenkailla 10v tai yli. 6v menee max. Sitten kovat ja ominaisuudet tiessään. Omat GoodYear nastarenkaat meni viime keväänä 6v vanhoina vaihtoon, pintaa oli 6mm ja nastat tallella. Kovat ja ominaisuudet poissa, liukkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene nastarenkailla 10v tai yli. 6v menee max. Sitten kovat ja ominaisuudet tiessään. Omat GoodYear nastarenkaat meni viime keväänä 6v vanhoina vaihtoon, pintaa oli 6mm ja nastat tallella. Kovat ja ominaisuudet poissa, liukkaat.
Sulla ilmeisesti ollut huonoja nastarenkaita jos noin nopeasti häviää pito, omat nastarenkaat ovat vasta siinä 9-10v paikkeilla valmistusviikosta alkaneet menettämään pitoa selvemmin. Edelliset Kumhon nastat oli 13v vanhat kun vaihdoin pois, mutta siinä 9-10v ikäisenä jo pito selkeästi heikentyi. Nykyiset Michelin nastat 9v sitten valmistettu, viime talvena ei vielä huomannut heikennyksiä pidossa mutta tänä talvena alkaa olla pieniä merkkejä siitä että pito alkaa häviämään. Mutta vain pieniä merkkejä, suurimmaksi osaksi pitävät vielä ihan hyvin. Veikkaan että ensi talvi menee vielä samoilla ja sitten syksyksi 2021 uudet.
Tuo 10v valmistusviikosta on aika hyvä nyrkkisääntö nastojen eliniälle. Sen huomaa käytännössäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene nastarenkailla 10v tai yli. 6v menee max. Sitten kovat ja ominaisuudet tiessään. Omat GoodYear nastarenkaat meni viime keväänä 6v vanhoina vaihtoon, pintaa oli 6mm ja nastat tallella. Kovat ja ominaisuudet poissa, liukkaat.
Höpön löpöä, 19 vuotta vanhat renkaat uudesta alla, eikä kertaakaan jääty edes hankeen kiinni, saati käyty penkassa. Ehkä voisi ajonopeutta nostaa 2 - 3 km/h uusilla renkailla, mutta sitten uusien tuoma etu olisi jo syöty pois turvallisuusnäkökulmasta. Kiire ei ole, kun työelämä takanapäin ja muutenkin tulee kilometrejä vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ilmeisesti ollut huonoja nastarenkaita jos noin nopeasti häviää pito, omat nastarenkaat ovat vasta siinä 9-10v paikkeilla valmistusviikosta alkaneet menettämään pitoa selvemmin. Edelliset Kumhon nastat oli 13v vanhat kun vaihdoin pois, mutta siinä 9-10v ikäisenä jo pito selkeästi heikentyi. Nykyiset Michelin nastat 9v sitten valmistettu, viime talvena ei vielä huomannut heikennyksiä pidossa mutta tänä talvena alkaa olla pieniä merkkejä siitä että pito alkaa häviämään. Mutta vain pieniä merkkejä, suurimmaksi osaksi pitävät vielä ihan hyvin. Veikkaan että ensi talvi menee vielä samoilla ja sitten syksyksi 2021 uudet.
Tuo 10v valmistusviikosta on aika hyvä nyrkkisääntö nastojen eliniälle. Sen huomaa käytännössäkin.Höpön höpön, valmistajatkin sen kertoo että korput on 6v jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön löpöä, 19 vuotta vanhat renkaat uudesta alla, eikä kertaakaan jääty edes hankeen kiinni, saati käyty penkassa. Ehkä voisi ajonopeutta nostaa 2 - 3 km/h uusilla renkailla, mutta sitten uusien tuoma etu olisi jo syöty pois turvallisuusnäkökulmasta. Kiire ei ole, kun työelämä takanapäin ja muutenkin tulee kilometrejä vähän.
Saissea, Saissea juttusi on. Kiire on viikatemiehellä, kun jonkun perheellisen surmaat välinpitämättömyydelläsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei ole 1000km aikana silminnähden kuluneet, wauh ei uskoisi.
Minä valitsin Contin uusimmat kitkat ja niillä on kyllä ollut todella mukava ja turvallinen ajella, eikä nekään näytä kuluneen 2000 aikana, hehee. Tietkin on säilyneet paremmin ansiostani.Luetun ymmärtämisessä hankaluuksia? 15tkm ajanut nuilla ja ei ole silminnähden kuluneet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön höpön, valmistajatkin sen kertoo että korput on 6v jälkeen.
Kitkat, kun muuttuu korpuiksi ei niillä uskalla enää ajaa. Nastat antaa vielä pelivaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkat, kun muuttuu korpuiksi ei niillä uskalla enää ajaa. Nastat antaa vielä pelivaraa.
Paskanmarjat anna nastat sen enempää pelivaraa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065