Olisiko kenelläkään kokemusta villakoiran käytöstä lintumetsällä? Löytyykö Suomesta lainkaan metsästyslinjaisten (tai metsälle sopivien) villakoirien kasvattajia?
Villakoira metsällä
4
311
Vastaukset
Hyvin huonosti löytyy, mutta noutavaksi sen saa aika helposti koulutettua.
Monista saa koulutettua metsästävänkin, sillä ainakin isolla ei metsästysvietti ole kovin syvällä piilossa.
Jotkut ovat kouluttaneet, mutta siinnä on toimittava hieman eri tavalla kuin varsinaisten metsästysrotujen.
Liian vaikea selitettäväksi täällä.robofeta kirjoitti:
Kiitos avusta! Tiedätkö mistä saisin parhaiten tietoa koulutusprosessista?
Ei taida missään olla järjestöjä missä olisi kouluttajia.
Jos löydät sellaisen ihmisen, joka on kouluttanut oman tai toisen henkilön noutajan, tai vielä mieluummin vesikoiran, niin hän varmaan huomaa, onko sinun koiralla riistaviettiä.
Riistavietti helpottaa, ja noutamistaipumus on ehdoton edellytys.
Monilla nykyvillakoirilla ne ovat kadonneet ulkomuotojalostuksen vuoksi, mutta jos niitä löytyy, niin tällainen henkilö voi saada helposti koulutettua koirastasi metsästyskoiran.
Itse luotan kovasti villakoiran kykyihin siinnä asiassa.
- Anonyymi
Mä luulen,et pitää vaan se koira siihen innostaa,niin vietit tulee pintaan.Innostuuhan ne agilitystä,pallon noutamisesta ja muustakin temppuilusta,jos omistaja on niistä kiinnostunut.
Villakoira rotuna,luulis olevan helpompi kouluttaa,ja onhan ne alkujaan metsästysrotuja olleet.Et varmasti toimii siinä paremmin kun esim.cihut tai bernit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894