Aikoinaan sokeritehtaan länsipuolen mäelle rakennettiin rivitalo, johon muutti sokeritehtaalaisten perheitä. Oletettavasti n. 1963 vuonna. Onko se rivitalo vielä olemassa?
Sokeritehtaan rivitalo
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten ajelin sielläpäin niin oli se rivitalo ainakin silloin siellä.
- Anonyymi
Eikö se ole purettu nykyään? Siis sama rivitalo joka näkyi Luolalan järven luontopolulle?
- Anonyymi
Onkohan se sama talo? Kun ei kai Luolalanjärveltä näy sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan se sama talo? Kun ei kai Luolalanjärveltä näy sinne.
joku tyyppi kai vuokrasi koko rivitalon ja sitten vuokrasi niitä asuntoja eteenpäin, pyöritti kai jotain liiketoimintaakin lähellä siinä
- Anonyymi
Onko se sama rivitalo joka tunnettiin nimellä Pomola?
- Anonyymi
Muistan sen Pomola-rivitalon. Siinä asui 8 perhettä.
- Anonyymi
Rivitalon vieressä oli sokeritehtaan ruokala.
- Anonyymi
Rivitalon pihalla oli talvisin pieni luistelukenttä.
- Anonyymi
Sillä pikku luistelukentällä kävin joskus, n. 50 vuotta sitten.
- Anonyymi
Rivitalossa oli viihtyisiä kaksikerroksisia koteja.
- Anonyymi
Juu- kävin siellä joskus kavereiden luona. Asunnoissa oli olohuone, keittiö ja makuuhuone yläkerrassa, ja yksi makuuhuone myös alakerrassa.
- Anonyymi
Sokeritehtaan porukka oli oikein mukavaa porukkaa.
- Anonyymi
Minullakin on mukavat muistot siitä porukasta.
- Anonyymi
Sokeritehdas oli Suomen Sokerin, mutta joskus 60- ja 70-luvuilla tehtaan nimi oli Juurikassokeri Oy.
- Anonyymi
Muistan Juurikassokeri-nimen.
- Anonyymi
Olisi mielenkiintoista kuulla lisää muistoja sokeritehtaasta.
- Anonyymi
Vanhan sokeritehtaan tiloissa lienee edelleenkin jotain tuotantotoimintaa.
- Anonyymi
Betaiinin valmistusta.
- Anonyymi
jurtissa tuli oltua ainakin kymmenen syksyä duunissa. 70 luvulla käyntikausi kesti neljä kuukautta. viimeisenä vuotena kaksi kuukautta. ensimmäisten joukossa sain tiedon kun jurttilastissa ollut alus upposi, ja kuolonuhreja tuli.
- Anonyymi
Se oli murheellinen tapaus. Muistaakseni syksyllä 1985.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749