Tunnetun yleisteknisen aikakauslehden välissä oli "Euroopan unionin passi". Siinä mainostettiin Kontio-renkaiden Lappi-renkaita.
Tämä kyseinen rengasfirma syyllistyy pahasti harhauttavaan mainontaan. Se ratsastaa Nokian paikkakunnan nimellä, ja antaa ymmärtää, että renkaat tehdään siellä. Tosiasiassa siellä ei ole kuin osa suunnittelu- ja myyntiorganisaatiota, renkaathan tehdään KIINASSA. Passin sivulla on jopa kuva "MADE IN FINLAND", mutta se koskee vain talvirenkaan nastoja, jotka tehdään Suomessa. Missään tapauksessa firmalla ei ole mitään tekemistä sen tunnetun suuren nokialaisen rengasvalmistajan kanssa.
Muukin kehu on aika lailla potaskaa, jonka tolkun ihminen pystyy suodattamaan. Siinähän todetaan mm. että Lappi Jää-Ahmalla on jopa 5 % parempi jääjarrutus kuin Nexen Winguardin renkaalla. Tuo rengashan jäi TM:n testissä hännänhuipuksi, joten Lappi-rengas on enintään 5 prosenttia parempi kuin testin huonoin rengas.
Kontio Renkaat kusettaa
77
41358
Vastaukset
- Anonyymi
Useita rengasmerkkejä valmistetaan Kiinassa. Venäjällä. Puolassa jne. Myös ns. Premium merkkejä. Suunnittelu tehdään muualla. Se on totta nuo vertailu kusetukset toisiin renkaisiin, vannetukku vertaa nokiaan usein. Tosin vuosia vanhaan Nokian malliin.
- Anonyymi
Pointti on siinä, että Kontio pyrkii salaamaan renkaiden valmistusmaan ja yrittää harhauttaa ihmisiä luulemaan, että kyse on Nokian Renkaista. vaikka ei ole..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti on siinä, että Kontio pyrkii salaamaan renkaiden valmistusmaan ja yrittää harhauttaa ihmisiä luulemaan, että kyse on Nokian Renkaista. vaikka ei ole..
Luetun ymmärtäminen on vissiin aika heikkoa.🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti on siinä, että Kontio pyrkii salaamaan renkaiden valmistusmaan ja yrittää harhauttaa ihmisiä luulemaan, että kyse on Nokian Renkaista. vaikka ei ole..
Se ei tee tuotteesta huonoa mikäli se on tehty Kiinassa, se on ainoastaan halvempi työn vuoksi, lähes kaikissa tuotteissa on Kiinassa valmistettua osaa, nehän on maailllman huippu osaajia.
- Anonyymi
Nyt oli Postin mainoslehtisessä koko sivun mainos Lappi-renkaista. Jumantsukka mitä hämäystä. Suomen lipun kuvia ja Made in Finland-tekstejä. Mitään ei hiiskuttu siitä, että renkaat on oikeasti tehty kinukkien kätösin. Yritetään täysillä harhauttaa, että ne muka olisivat kotimaisia.
- Anonyymi
Mitä sitten että on Kiinassa tehty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten että on Kiinassa tehty?
Ihan sama mulle, missä ne on tehty, kunhan vain se tunnustetaan avoimesti, eikä yritetä harhauttaa että ne ovat suomalaisia. Ja rengastestithän paljastavat niiden laaduttomuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama mulle, missä ne on tehty, kunhan vain se tunnustetaan avoimesti, eikä yritetä harhauttaa että ne ovat suomalaisia. Ja rengastestithän paljastavat niiden laaduttomuuden.
Ne on suunniteltu Suomessa, ei mainita missään että olisi valmistettu Suomessa. Esim. Michelin x-ice north 4 valmistetaan Venäjällä. Suunniteltu ihan jossain muualla. Nokiaa tehdään Venäjällä. Puolassa ja Kiinassa tehdään tehdään monia merkkirenkaita, suunnitellaan ihan muualla ja tehdään missä halvimmalla saadaan. Karvaranteet ja vääräkätiset britit takoo Toyotia kasaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama mulle, missä ne on tehty, kunhan vain se tunnustetaan avoimesti, eikä yritetä harhauttaa että ne ovat suomalaisia. Ja rengastestithän paljastavat niiden laaduttomuuden.
Jukka Heiskanen Kontio renkaat, ensimmäisen tulemisen aikaan Kontio renkaiden tarkoituksena oli pitää valmistus Suomessa, mutta nyt realiteetit ovat ajaneet unelman edelle. Vaikka renkaita testataan ja kehitetään osittain Suomessa, valmistus pysyy halvan työvoimanmaissa, tällä hetkellä Kiinassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on suunniteltu Suomessa, ei mainita missään että olisi valmistettu Suomessa. Esim. Michelin x-ice north 4 valmistetaan Venäjällä. Suunniteltu ihan jossain muualla. Nokiaa tehdään Venäjällä. Puolassa ja Kiinassa tehdään tehdään monia merkkirenkaita, suunnitellaan ihan muualla ja tehdään missä halvimmalla saadaan. Karvaranteet ja vääräkätiset britit takoo Toyotia kasaan.
No minun auton alle ei tule renkaita joissa lukee Russia tai China olipa ne minkä nimisen valmistajan tekeleitä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minun auton alle ei tule renkaita joissa lukee Russia tai China olipa ne minkä nimisen valmistajan tekeleitä tahansa.
Ässä renkaat kotimaiset sulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minun auton alle ei tule renkaita joissa lukee Russia tai China olipa ne minkä nimisen valmistajan tekeleitä tahansa.
MIkä valmistusmaa niissä sitten pitää lukea? Korea? Thaimaa? Vietnam? USA?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIkä valmistusmaa niissä sitten pitää lukea? Korea? Thaimaa? Vietnam? USA?
Parasta on tietenkin jos löytyy hyvä rengas jonka kyljessä lukee 'Made in Finland'. Korea on ok, samoin esim. Germany, France, Japan. Jenkkirenkaisiin en ole tainnut törmätä koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta on tietenkin jos löytyy hyvä rengas jonka kyljessä lukee 'Made in Finland'. Korea on ok, samoin esim. Germany, France, Japan. Jenkkirenkaisiin en ole tainnut törmätä koskaan.
Kun löytyisikin hyvä made in Finland rengas, ei ole löytynyt koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta on tietenkin jos löytyy hyvä rengas jonka kyljessä lukee 'Made in Finland'. Korea on ok, samoin esim. Germany, France, Japan. Jenkkirenkaisiin en ole tainnut törmätä koskaan.
Ainoat renkaat jotka on räjähtänyt alle on made in germany
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta on tietenkin jos löytyy hyvä rengas jonka kyljessä lukee 'Made in Finland'. Korea on ok, samoin esim. Germany, France, Japan. Jenkkirenkaisiin en ole tainnut törmätä koskaan.
BF Goodrich on USA-rengas ja itse asiassa melko kuuluisa sellainen. Lava-autojen markkinajohtaja USAssa.
Itsellä Chevyssä (Suburban) alla koko LT285/75-16 mallista All-Terrain T/A KO2, eli korkeutta perus Corollan konepellin korkeuteen ja urasyvyyttä perus autoilijan loppu elämäksi. Ja M S merkinnällä kokemuksella hyvät talvirenkaat myös (ympärivuotiset renkaat joka maastoon ja asfaltille). Ainakin neliveto vetää hyvin kaksimetristä lumilanaa perässä yksityistiellä.
Ensimmäinen AT-rengas, joka oikeasti pärjää myös talvi olosuhteissa. Kirppuautoihin tuota ei kannattane laittaa.
BF tekee myös tavallisia henkilöauton renkaita, mutta niistä en osaa sanoa mitään, olleet hieman isompaa kalustoa nuo autot. Land Rover Discovery taitaa olla pienin. Paitsi oli hetken Jeep KJ, mutta suurilla korotuksilla se oli korkeampi kuin Land Rover, joka puolestaan aika kirppu Suburbanin rinnalla.
Ässä-Renkaat oli kesän Sprintterissä.. Vai oliko Ducatossa (tuota kalustoa on ollut). Kuitenkin kestivät sen yhden kesän. Kuluu melko nopiasti. Ässä kun on uusirengas, niin alla voi runkona olla se venäläinen rengas. Vesipito oli ihan OK.
Oleellisinta renkaissa on suunnittelu. Valmistusmaa on oikeasti merkityksetön, kun noudatetaan suunnittelun ohjeita. Vaimon autossa oli kerran LingLongit ja vesipito oli hirveä, nousi maantiellä jatkuvasti vesipatjan päälle. Ei voinut ajaa rajoitusten mukaan kesällä sateella. Siinä oli sitä kiinalaista hyvää suunnittelua. Tulipahan kokeiltua kun niin kehuivat... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BF Goodrich on USA-rengas ja itse asiassa melko kuuluisa sellainen. Lava-autojen markkinajohtaja USAssa.
Itsellä Chevyssä (Suburban) alla koko LT285/75-16 mallista All-Terrain T/A KO2, eli korkeutta perus Corollan konepellin korkeuteen ja urasyvyyttä perus autoilijan loppu elämäksi. Ja M S merkinnällä kokemuksella hyvät talvirenkaat myös (ympärivuotiset renkaat joka maastoon ja asfaltille). Ainakin neliveto vetää hyvin kaksimetristä lumilanaa perässä yksityistiellä.
Ensimmäinen AT-rengas, joka oikeasti pärjää myös talvi olosuhteissa. Kirppuautoihin tuota ei kannattane laittaa.
BF tekee myös tavallisia henkilöauton renkaita, mutta niistä en osaa sanoa mitään, olleet hieman isompaa kalustoa nuo autot. Land Rover Discovery taitaa olla pienin. Paitsi oli hetken Jeep KJ, mutta suurilla korotuksilla se oli korkeampi kuin Land Rover, joka puolestaan aika kirppu Suburbanin rinnalla.
Ässä-Renkaat oli kesän Sprintterissä.. Vai oliko Ducatossa (tuota kalustoa on ollut). Kuitenkin kestivät sen yhden kesän. Kuluu melko nopiasti. Ässä kun on uusirengas, niin alla voi runkona olla se venäläinen rengas. Vesipito oli ihan OK.
Oleellisinta renkaissa on suunnittelu. Valmistusmaa on oikeasti merkityksetön, kun noudatetaan suunnittelun ohjeita. Vaimon autossa oli kerran LingLongit ja vesipito oli hirveä, nousi maantiellä jatkuvasti vesipatjan päälle. Ei voinut ajaa rajoitusten mukaan kesällä sateella. Siinä oli sitä kiinalaista hyvää suunnittelua. Tulipahan kokeiltua kun niin kehuivat...Piti kirjoittaa uusiorengas, jäi o pois niin nyt lukee uusirengas....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta on tietenkin jos löytyy hyvä rengas jonka kyljessä lukee 'Made in Finland'. Korea on ok, samoin esim. Germany, France, Japan. Jenkkirenkaisiin en ole tainnut törmätä koskaan.
Dunlopit valmistetaan Enlantissa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minun auton alle ei tule renkaita joissa lukee Russia tai China olipa ne minkä nimisen valmistajan tekeleitä tahansa.
Sulla on varmasti myös suomalainen auto Madde in helsinki 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukka Heiskanen Kontio renkaat, ensimmäisen tulemisen aikaan Kontio renkaiden tarkoituksena oli pitää valmistus Suomessa, mutta nyt realiteetit ovat ajaneet unelman edelle. Vaikka renkaita testataan ja kehitetään osittain Suomessa, valmistus pysyy halvan työvoimanmaissa, tällä hetkellä Kiinassa.
Näinpä se osaaminen loppuukin Suomesta ja siirtyy ilmaiseksi Kiinaan. Eikä koske pelkästään renkaita vaan kaikkia tuotteita. Tsuhnat vielä oikein kouluttaa kiinalaisia ja venäläisiä ilmaiseksi Suomessa. Ja näillä on velvollisuus imuroida kaikki osaaminen Suomesta, muualtakin kuin koulusta, ja tuoda se kaikki kotimaahansa, missä se otetaan heti käyttöön. Sitten tsuhna ostaa vain kiinalaista tai venäläistä kun ei kotimaista enää saa mistään. Näin tsuhna tyhmenee vuosi vuodelta ja viisaammat viisastuu ja kansa kukoistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minun auton alle ei tule renkaita joissa lukee Russia tai China olipa ne minkä nimisen valmistajan tekeleitä tahansa.
Hyvä, hyvä! Lisää kriittisyyttä kaikilta 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BF Goodrich on USA-rengas ja itse asiassa melko kuuluisa sellainen. Lava-autojen markkinajohtaja USAssa.
Itsellä Chevyssä (Suburban) alla koko LT285/75-16 mallista All-Terrain T/A KO2, eli korkeutta perus Corollan konepellin korkeuteen ja urasyvyyttä perus autoilijan loppu elämäksi. Ja M S merkinnällä kokemuksella hyvät talvirenkaat myös (ympärivuotiset renkaat joka maastoon ja asfaltille). Ainakin neliveto vetää hyvin kaksimetristä lumilanaa perässä yksityistiellä.
Ensimmäinen AT-rengas, joka oikeasti pärjää myös talvi olosuhteissa. Kirppuautoihin tuota ei kannattane laittaa.
BF tekee myös tavallisia henkilöauton renkaita, mutta niistä en osaa sanoa mitään, olleet hieman isompaa kalustoa nuo autot. Land Rover Discovery taitaa olla pienin. Paitsi oli hetken Jeep KJ, mutta suurilla korotuksilla se oli korkeampi kuin Land Rover, joka puolestaan aika kirppu Suburbanin rinnalla.
Ässä-Renkaat oli kesän Sprintterissä.. Vai oliko Ducatossa (tuota kalustoa on ollut). Kuitenkin kestivät sen yhden kesän. Kuluu melko nopiasti. Ässä kun on uusirengas, niin alla voi runkona olla se venäläinen rengas. Vesipito oli ihan OK.
Oleellisinta renkaissa on suunnittelu. Valmistusmaa on oikeasti merkityksetön, kun noudatetaan suunnittelun ohjeita. Vaimon autossa oli kerran LingLongit ja vesipito oli hirveä, nousi maantiellä jatkuvasti vesipatjan päälle. Ei voinut ajaa rajoitusten mukaan kesällä sateella. Siinä oli sitä kiinalaista hyvää suunnittelua. Tulipahan kokeiltua kun niin kehuivat...Mulla taas Ling Longit toimii hyvin , ei ongelmia vesikelilläkään. Outo juttu ?! Kassu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taas Ling Longit toimii hyvin , ei ongelmia vesikelilläkään. Outo juttu ?! Kassu
Voihan olla myös että on ihan eri vaiheesta kehitystä. Toisella voi olla ihan ensimmäisiä yrityksiä Linglongilta, ja teillä taasen vuosia myöhemmin kehityksessä
- Anonyymi
Kontio-renkaiden kotisivuilta poimittua. Hienosti muotoiltua mainostekstiä.
"Kontio BearPaw -kesärenkaat on suunniteltu Pohjolan teille suomalaiselle autoilijalle. BearPaw -premium-kesärenkaat ovat hiljaisia ja luotettavia. Kuin rehelliset suomalaiset itse."
"Kontio Renkaat Oy on nokialainen, premium-renkaisiin erikoistunut yritys. Kontio Renkaat valmistetaan rengasalan moderneimmalla teknologialla. Kontio Renkaat tuo markkinoille useita uusia premiumrenkaita täysin uudessa hintaluokassa."- Anonyymi
Tuosta käy hyvin selvästi ilmi miten asia on. On "suunniteltu" ja "tuo" markkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta käy hyvin selvästi ilmi miten asia on. On "suunniteltu" ja "tuo" markkinoille.
Vannetukkuko siellä huutelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vannetukkuko siellä huutelee?
Ei, vaan ihminen joka ymmärtää lukemansa. Aivan selväksi käy mainoksesta, suunniteltu Suomessa ja tuo markkinoille ne. Missään ei kerrottu valmistusta Suomessa. Enkä erehdy niitä ostamaan. 5% parempi jääjarrutus testin huonoinpaan verrattuna kertoo renkaasta tarpeeksi. Valmistusmaa ei siitä huonoa tee, vaan suunnittelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan ihminen joka ymmärtää lukemansa. Aivan selväksi käy mainoksesta, suunniteltu Suomessa ja tuo markkinoille ne. Missään ei kerrottu valmistusta Suomessa. Enkä erehdy niitä ostamaan. 5% parempi jääjarrutus testin huonoinpaan verrattuna kertoo renkaasta tarpeeksi. Valmistusmaa ei siitä huonoa tee, vaan suunnittelu.
Kyllä tuo postin lehdykän takakannessa ollut mainos on tarkoituksellista hämäystä. Kuten kirjoitin, Suomen lippuja ja Made in Finland-tekstejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo postin lehdykän takakannessa ollut mainos on tarkoituksellista hämäystä. Kuten kirjoitin, Suomen lippuja ja Made in Finland-tekstejä.
Menit intopinkeänä sitten ostamaan ne renkaat ja kuvittelit saavasi kotimaiset testivoittaja renkaat 😂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vannetukkuko siellä huutelee?
Wanabee tai gonabee, ihan sama kun tuotetta ei vaan kuulu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan ihminen joka ymmärtää lukemansa. Aivan selväksi käy mainoksesta, suunniteltu Suomessa ja tuo markkinoille ne. Missään ei kerrottu valmistusta Suomessa. Enkä erehdy niitä ostamaan. 5% parempi jääjarrutus testin huonoinpaan verrattuna kertoo renkaasta tarpeeksi. Valmistusmaa ei siitä huonoa tee, vaan suunnittelu.
Suunniteltu Suomen teille...ööö....miten tämän voi käsittää että Suomessa suunniteltu. Tuo markkinoille..tuo siis Kiinasta markkinoille. Pian äkkiä on niin että Suomessa suunniteltiin renkaan tuotantoa, joka ei ole mahdollista taloudellisesti. Muu suunnittelu voi olla jo Kiinalaista, kerrottiin vain mitä haluttiin. Ja jo valmista aihiota sitten muutettiin toivotuksi. Hintakin on edullinen kun moni muukin käyttää samaa aihiota. Ja niin on kontio rengas valmis, no nimi on sentään Suomalainen.
- Anonyymi
Suurin kusetta on vannetukku ja vertailu 7 vuotta vanhaan nokialaiseen.
- Anonyymi
Vannetukun mainoslehti on kyllä huvittavaa luettavaa.
Jää-Ahma on ylivoimainen koska sillä 5% lyhyempi jarrutusmatka kuin testien surkeimpiin kuuluvalla Nexenillä.
Goodride on ylivoimainen koska siinä 10 nastaa enemmän kuin Nokian tai Bridgestonen mallissa.
Triangle on ylivoimainen koska päihittää 10v vanhat Nokian mallit.
Silti suurin osa näistä on Vannetukulla kalliimpia kuin mitä merkkirenkaat maksaa Virosta.
93% kuulemma suosittelee testien häntäpäähään jäävää LingLongia- Anonyymi
93% vannetukun henkilökunnasta suosittelee LingLongia 😂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
93% vannetukun henkilökunnasta suosittelee LingLongia 😂.
Miks se yks ei suosittele?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks se yks ei suosittele?
Eivät kehdanneet venäjän malliin 100% kannatusta laittaa, hatusta vetivät varastomies Pekan äänestämään ei..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
93% vannetukun henkilökunnasta suosittelee LingLongia 😂.
Kiihdytysautoissa on kiinalaiset renkaat et se siitä sun asiantuntemuksesta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
93% vannetukun henkilökunnasta suosittelee LingLongia 😂.
Tuli kerran rengasrikko Espoossa ihan lähellä paikallista rengasliikettä. Sieltä löytyi heti 2 kpl LingLong-merkkisiä renkaita eturenkaiksi, olivat samaa kokoa ja suunnilleen samalla profiililla, kuin renkaat jotka autossani silloin olivat alla. Vaihdatin molemmat eturenkaat, sillä halusin, että ne olisivat samalla tavoin kuluneita molemmilla puolilla auton keulaa.
Täytyy sanoa, että yllätyin Linglongien toimivuudesta positiivisesti. Pitävät ja hiljaiset, niin kuin renkaiden pitää ollakin. Ne oliva samalla esikoskelus kiinalaisiin renkaisiin, olen aiemmin suosinut Suomessa tai Euroopassa valmistettuja. Renkaat menivät auton myötä vaihdossa ja uuden mukana tulivat taas kotimaiset kesä- ja talvirenkaat.
Nyt on renkaan vaihto edessä ja aion kokeilla Lappi-renkaita. Niin hyvä oli tuo kokemus kiinalaisista renkaista, että kannattaa kokeilla muitakin merkkejä. Niiden hinta on lisäksi sen verran pieni, että lompakko kestää vaikka ne eivät olisi parasta A-rymää.
Autona minulla on Subaru XV, joka kyllä pysyy tiellä vaikka renkaat tai kuski hieman heikompia olisivatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli kerran rengasrikko Espoossa ihan lähellä paikallista rengasliikettä. Sieltä löytyi heti 2 kpl LingLong-merkkisiä renkaita eturenkaiksi, olivat samaa kokoa ja suunnilleen samalla profiililla, kuin renkaat jotka autossani silloin olivat alla. Vaihdatin molemmat eturenkaat, sillä halusin, että ne olisivat samalla tavoin kuluneita molemmilla puolilla auton keulaa.
Täytyy sanoa, että yllätyin Linglongien toimivuudesta positiivisesti. Pitävät ja hiljaiset, niin kuin renkaiden pitää ollakin. Ne oliva samalla esikoskelus kiinalaisiin renkaisiin, olen aiemmin suosinut Suomessa tai Euroopassa valmistettuja. Renkaat menivät auton myötä vaihdossa ja uuden mukana tulivat taas kotimaiset kesä- ja talvirenkaat.
Nyt on renkaan vaihto edessä ja aion kokeilla Lappi-renkaita. Niin hyvä oli tuo kokemus kiinalaisista renkaista, että kannattaa kokeilla muitakin merkkejä. Niiden hinta on lisäksi sen verran pieni, että lompakko kestää vaikka ne eivät olisi parasta A-rymää.
Autona minulla on Subaru XV, joka kyllä pysyy tiellä vaikka renkaat tai kuski hieman heikompia olisivatkin.Minä ojoin nexenin haukutuilla winspike winguard renkailla 2 talvea, oli octavian alla ja voin sanoa että millään tavalla en rengasta pysty haukkumaan. 205/69r16 oli koko, meni uudelle omistajalle auton mukana. Ajan n. 35000km vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks se yks ei suosittele?
Sillä on jo LingLongit?
- Anonyymi
Ei saanut triangle vannetukkun myyntiä lentoon niin piti vielä kontiot ja lapin ahmat keksiä...
- Anonyymi
Olisi kiva tietää että miten paskoilla autoilla te ajatte kun minä en ole huomannut autoissani mitään eroa olipa alla melkein mitä vain.
- Anonyymi
Nimenomaan mitä parempi auto sen tärkeämpää on että on kunnon renkaat. Hyvää autoa ei kannata pilata huonoilla renkailla mutta huonosta ei pelkillä renkailla saa hyväksi.
- Anonyymi
Paskassa autossa voi ihan hyvin pitää paskoja renkaita. Sinähän sen todistit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan mitä parempi auto sen tärkeämpää on että on kunnon renkaat. Hyvää autoa ei kannata pilata huonoilla renkailla mutta huonosta ei pelkillä renkailla saa hyväksi.
Eli 4mm jälkeen aina renkaat vaihtoon. Siis joka kesä kun 7mm yleinen uutena.
- Anonyymi
No Toyotalla et tunne muutenkaan mitään siinä melussa ja vetelyssä.
Hanki oikea länsiauto ja ymmärrät asiat ihan toisesta näkökulmasta ja tajuat ettei halpa kinkikumi ole järkihankinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Toyotalla et tunne muutenkaan mitään siinä melussa ja vetelyssä.
Hanki oikea länsiauto ja ymmärrät asiat ihan toisesta näkökulmasta ja tajuat ettei halpa kinkikumi ole järkihankinta.Mikä on oikea länsiauto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on oikea länsiauto?
Dacia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia
🤣😂. Rasiaa ei saa autoksi millään renkailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan mitä parempi auto sen tärkeämpää on että on kunnon renkaat. Hyvää autoa ei kannata pilata huonoilla renkailla mutta huonosta ei pelkillä renkailla saa hyväksi.
Eli siis: tehdään paskoilla paskasta vielä paskempi että päästään sitten sanomaan että johan on paska.... loogista...🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli 4mm jälkeen aina renkaat vaihtoon. Siis joka kesä kun 7mm yleinen uutena.
Myös silloin kun uutenakin on jo 6 mm... ?
Minä ajan 1,6 milliin. Ajanut jo 50 vuotta ja ongelmitta. Paitsi nokialaiset: 12 rengasta joista 10:stä hajosi runko tai vyö alle puolessa käyttöiästä, 1 hajosi muuten ja vain 1 kesti ajaa sinne 1,6 milliin. Toinen huono oli Uniroyal: 4 rengasta joista 3:sta kulutuspinta alkoi kuoriutua irti jo melko uutena. Loppuunajetussa siinä ihan lopussa tuli vastaan tosipehmeä kumi: kului äkkiä pois.
Köyhän ei kannata roskaa ostaa.
Ja niistä merkeistä: Kuka tahansa tekee millä tahansa merkillä ja tekstillä, kun ostaja ostaa rahalla. Jo v 1963 näin omin silmin, kun Nokialla otettiin vasta vulkanoituja henkilöauton renkaita muoteista. Renkaitten kyljessä oli toksti: AVON Made in Ireland. Vastaavaa huijausta tullut sittemmin vastaan kymmenillä eri aloilla. Stereoista silmälaseihin ja kodinkoneista muovitehtaan tuotteisiin.
Niin, että usko sinä vain, mitä kauppa sinulle valehtelee!
- Anonyymi
Ostin kontiot ja säästin vähäsen rahaa muuhunkin. Vielä ei oo kokemuksia kontioista mutta katsotaan sitten ku liukkaat kelit alkaa.
- Anonyymi
Ostin myös jääahmat kokoa 205 16. Riekosta sai halvalla https://riekko.eu/?s=jää ahma&post_type=product
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin myös jääahmat kokoa 205 16. Riekosta sai halvalla https://riekko.eu/?s=jää ahma&post_type=product
Joko taas kauppias aloittaa mainonnan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin myös jääahmat kokoa 205 16. Riekosta sai halvalla https://riekko.eu/?s=jää ahma&post_type=product
Mainosta ahmojasi niille kuuluville kauppa paikoille.
- Anonyymi
25tkm ajoin bearpaw.lla viime kesänä ja olen todella tyytyväinen. Hiljaiset, pitää myös sateella ja asiallinen kulutuskestävyys. Hintaa oli reilusti alle puolet premiumrenkaiden hinnasta.
Selkeästi renkaissa lukee made in china.
Auto meni vaihtoon syksyllä ja keväällä aikomus ostaa sarja kontiota uuteen autoon - Anonyymi
Sama se missä päin maailmaa tuote on valmistettu. Laatuun vaikuttaa suunnittelu ja laadunvalvonta. Tehtiinhän Nokian puhelintakin Romaniassa ja Kiinassa. Silti oli puhelin niin suomalainen ja niin oltiin ylpeitä suomalaisesta työstä ja tuotteesta. Nokian renkaitakin valmistetaan Venäjällä ja aivan samalla tavalla ne tunkee kumia prässiin kun suomen tehtailla. Itse asiassa siihen minkä maalainen tuote on taitaa vaikuttaa eniten se missä yhtiön pääkonttori sijaitsee.
- Anonyymi
Kohta saatte Nokian Renkaita "Usa-leimallakin". Tietty edellyttää että omistatte suuren maasturin. 360 miljoonan dollarin investointi uuteen tehtaaseen Daytoniin, Teenessee.
Onko täällä kenellään oikeesti kokemuksia jää-ahma renkaista
- Anonyymi
Tuskin.
- Anonyymi
Minulla on nyt toista talvea alla Lappi jää Ahmat koossa 195/65/15. Olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Oli edulliset muistaakseni maksoin n.200e sarjasta. Eikä oo pito-ongelmia ollut. Toki oon aika rauhallinen kuljettaja eli ei oo kokemuksia käyttäytymisestä ääritilanteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on nyt toista talvea alla Lappi jää Ahmat koossa 195/65/15. Olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Oli edulliset muistaakseni maksoin n.200e sarjasta. Eikä oo pito-ongelmia ollut. Toki oon aika rauhallinen kuljettaja eli ei oo kokemuksia käyttäytymisestä ääritilanteissa.
Hankin viime talvena seitsemättä talvea alla olleiden Hakkapeliittojen tilalle Jää-Ahmat (205/55-16). Pito on huonompi vanhoilla Hakkapeliitoilla! Kuivalla asvaltilla ajettaessa tuntuu kuin pyörän pultit olisivat auki. Erittäin epävakaata menoa...
Saavat olla viimeiset tätä merkkiä.
- Anonyymi
Mulla on jää ahmat ja ne on paremmat kun yhdenkään nokiat
- Anonyymi
Kontio Bear Paw Sport Macro 225/50/17, kudosvauriot kaikissa renkaissa 3500 km jälkeen.
Ostin elokuussa 2021 Passat Alltrackin johon oli vaihdettu keväällä uudet Kontiot alle.
Koeajaessani auton huomasin samanlaisen ravistuksen kiun jos renkaat ovat epätasapainossa. Uskalsin tehdä kaupat kun kauppakirjaan tuli merkintä havainnosta ja että rengasliike x korjaa, autoliike y maksaa.
Rengasliikkeen tuomio tasapainotuksen tarkistiksen ja vian etsinnän jälkeen oli se että kaikissa neljässä renkaassa on kudosvaurio. Renkailla on tosiaan ajettu 4 kk: n aikana n 3500 km. Siitä ajasta auto oli vaihtoautohallissa hieman yli kuukauden.
Onneksi myyjäliike korvaa uudet renkaat. Nyt ei tule kiinankumeja alle!- Anonyymi
Kommentin kirjoittajan lisäys:
Asia tutkinnassa, kudosvaurio oli rengasliikkeet diagnoosi, mutta asia ei välttämättä ole kuitenkaan ihan näin selvä
Palaan asiaan myöhemmin kun saan varmistuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentin kirjoittajan lisäys:
Asia tutkinnassa, kudosvaurio oli rengasliikkeet diagnoosi, mutta asia ei välttämättä ole kuitenkaan ihan näin selvä
Palaan asiaan myöhemmin kun saan varmistuksen.Joko tuomio on tullut?
Itsellä vm 12 Volvo V70, alla samat renkaat samassa koossa kuin passatissasi. Kontiot tuli auton mukana reilu pari vuotta sitten.
Itsellä kolme kesää olleet alla ja tiedä sitten monetko edellisellä omistajalla. Omaan makuun hyvin pelanneet, nyt alkaa kuvion urat olemaan turhan matalat että ensi kesänä menee vaihtoon.
Ajattelin pysyä samassa kumi merkissä ja mallissa mutta en ole enää niin varma, kun täältä sai lukea kuinka huonot ja surkeat renkaat on kyseessä...
- Anonyymi
Täällä törmää jatkuvasti lauseeseen, ettei sillä ole merkitystä, missä renkaat valmistetaan vaan missä ne on suunniteltu....
Jahas, taitaa porukalla itsellään olla idioottivarma työpaikka tai sitten tuo kiinankama ja jatkuva hokeminen, että taloudelliset realiteetit ajavat tuotannon halpatuontimaihin, ovat aivopesseet porukan lopullisesti.
Tottakai tuotanto viedään kaukoitään, sillä silloin firmoille jää parempi kate ja sitä kautta osakkeenomistajille paremmat osingot. Eli tuota se ahneus teettää!
Tulevaisuudessa on sitten aivan turha itkeä suomalaisten tai eurooppalaisten työpaikkojen perään. Nyt vielä kuvitellaan, että suunnitella osaavat vain hyvältähaisevat, kovapalkkaiset länsimaiset insinöörit mutta kyllä sekin päivä vielä koittaa, ettei heidänkään palveluksiaan enää tarvita.
Lisäksi ihmettelen, miksi monia kymmeniä tuhansia premium -autoistaan maksaneet rahaihmiset heittäytyvät renkaiden kohdalla pers'aukisiksi ja ostavat halvat kiinankumit?
Mutta toisaalta, sopivathan nuo renkaat kuin nenä päähän uusiin BMWn ja Volvon Polestar -sähköautoihin, kiinalaisia kun ovat nykyään nekin...
Itse, vaikka köyhä olenkin, pyrin välttämään tällaisissa hankinnoissa loppuun asti kiinantuotteita. Niitä on markkinoilla ihan riittävästi muutenkin. Autoni ei myöskään ole mikään hieno pierium -tuote, eivätkä siinä olevat renkaatkaan mitään testivoittajia, mutta kummissakaan ei lue: Made in China!- Anonyymi
Aika vaikeaa olla hankkimatta made on China tuotteita. Niin monessa kodinkoneessakin lukee made on China, vaikka olisi esim. Bosch.
- Anonyymi
Sitä olen myös ihmetellyt kun autona on lähes sadantuhannen euron kitymaasturit, ja sitten renkaista säästellään satanen tai kaksi.
- Anonyymi
Onhan tuo Lappi Jää-Ahma renkaiden markkinointi jonkilaista huijauksen tuntua aiheuttavaa Made in Finland esittäen, kuten Seura -lehden takasivulla 14.10.2021. Suomalaista insinöörityötä ja oikeasti ilmeisesti ne pelkät nastat tehdään Suomessa. Sanallakaan ei mainita renkaiden valmistusmaata ja vastaava tilanne on lappirenkaat.fi nettisivuillakin josta kehotetaan Seurassa olevassa mainoksessa lukemaan lisää. Jos ei olisi jotain salailtavaa, niin laittaisi reilusti että renkaat valmistetaan Kiinassa. Se ei niinkään estäisi minua ostamasta niitä, mutta tuo huijaukselta tuntuva mainonta kyllä tekee sen, että ainakaan noita en osta. Tuntuu nykyisin, että ostaa mitä tahansa, niin iso osa on kuitenkin tehty Kiinassa, joissakin mainittu hieman hämäten Made in PRC, aivan kuin haluttaisiin se China piilottaa tuohon muotoon.
- Anonyymi
Lappi Jää-ahman pintakuvio muistuttaa Hakkapeliitta kakkosta.
- Anonyymi
Koska kuvio on kopioitu suoraan Nokian renkaista, olikohan tuo nyt vitosen vai seiskan kuvio, Kuviohan on alunperin suunniteltu suomessa, Kiinassa ollaan kovia kopioimaan kaikkea.
Siihen kuvioon on vain juntattu "Suomessa valmistetut" nastat, jotka on hieman eri malliset kuin kyseisessä Nokian renkaassa käytetty nasta.
- Anonyymi
Tässäkin pyörii kokoajan Kontiorenkaiden ja Vannetukun sekä Jääahman mainokset.
- Anonyymi
mainostaaks noksu et sen renkaat valmistetaan lähes 99% venäjällä?
- Anonyymi
Ainoat renkaat joissa minulla ollut ongelmia on Saksassa valmistettu Continental, yhdessä sarjassa reunavyövika ( meni taistelun jälkeen takuuseen).
Yhdessä sarjassa kulumisongelma renkaat kului epätasaisesti, oli äänekäs ja kesti vajaan 20 000 km, kun oli ihan loppu.
Yhdessä sarjassa 2 rengasta vuoti ilmaa tasaisesti koko renkaan matkalta, piti 3 VK:n välein lisätä ilmaa, reikiä ei löydetty, veteen upotettuna ilmaa ilmestyi tasaisesti renkaan pintaan hyvin pieninä rakkuloita, ei varsinaisesti vuotanut, mutta ilma hävisi kuitenkin.
Nokia ja Michelin olleet parhaita, halpisrenkaat joissa märkäpito, polttoainetalous ja melu kohtuu tasolla olleet hintaansa nähden hyviä- Anonyymi
Mulla ollu pakussa triangle kitkat kesää talvea ja kilsoja 50 tuhatta hyvä pito ja ajotuntuma ei mitään valittamista ja saa kolme sarjaa michelin hinnalla.vai ajaako misuilla 150 tuhatta ei varmasti aja.Että siinäpäs ne haukutut kiinalaiset.Kannattaa miettiä mitä alleen laittaa.
- Anonyymi
Kontion kesärenkaat kestivät yhden kesän, n 8000 km, kaikki 4 rengasta kuluivat kyllä tasaisesti, joten siitä plussaa, pieni miinus siitä, että joudun ostamaan uudet renkaat ensi kesäksi. Eivät ole Kontiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864