Ostettiin uppopumppu kaivoon. Lakkasi toimimasta. Kun otettiin yhteyttä myyjään, ilmoitettiin takuu-ajaksi 3 kuukautta. Siis onko mahdollista?? Tilattu netistä kotimaiselta myyjältä. Takuuta ei ole mainittu ostettaessa.
Uppopumpun takuu
6
1483
Vastaukset
- Anonyymi
Tuotevastuulain mukaan, takuu pitää ostajan itse selvittää. Jos tämän laiminlyö, vastuu ei todellakaan ole myyjän vaan ostajan.
- Anonyymi
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/
Ns takuu on vain valmistajan/myyjän antama "lisäturva". Valmistaja/myyjä ei pääse virhevastuuta pakoon sillä, että julistaa virhevastuun vaatimuksia heikommat takuuehdot. Toki yrittää aina voi... - Anonyymi
Kamalaa huttua! Jos pumppu kestää vain kolme kuukautta oikein käytettynä, niin tavarassa on ilmiselvä virhe.
Tavarassa on virhe, jos se ei sovellu sen tavanomaiseen käyttötarkoitukseensa tai erikseen sovittaessa se ei sovellu ostajan tarkoittamaan erityiseen käyttötarkoitukseen. Tavaran pitää vastata kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.
Jos puhtaan veden pumppua käyttää saven, hiekan ja kiven tai jäteveden pumppaamiseen, pumppu ei voi kestää. Muutoin pumpun tulee kestää käyttötarkoituksessaan vähintään 12 - 36 kuukautta. Ostaja voi pumpun hinnasta päätellä, millaista kestoikää pumpulle voi kuvitella. 30 euron pumppua, joka kestää vain 3 kuukautta, ei voi saattaa markkinoille ilman laillisia seuraamuksia. Se on puhdasta romua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa huttua! Jos pumppu kestää vain kolme kuukautta oikein käytettynä, niin tavarassa on ilmiselvä virhe.
Tavarassa on virhe, jos se ei sovellu sen tavanomaiseen käyttötarkoitukseensa tai erikseen sovittaessa se ei sovellu ostajan tarkoittamaan erityiseen käyttötarkoitukseen. Tavaran pitää vastata kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa.
Jos puhtaan veden pumppua käyttää saven, hiekan ja kiven tai jäteveden pumppaamiseen, pumppu ei voi kestää. Muutoin pumpun tulee kestää käyttötarkoituksessaan vähintään 12 - 36 kuukautta. Ostaja voi pumpun hinnasta päätellä, millaista kestoikää pumpulle voi kuvitella. 30 euron pumppua, joka kestää vain 3 kuukautta, ei voi saattaa markkinoille ilman laillisia seuraamuksia. Se on puhdasta romua.30 e pumpun kanssa voi tehdä niin että ostaa uuden samanlaisen ja vie hajonneen jonkin ajan kuluttua kauppaan. Sen tilalle saa kuittia näyttämällä uuden, ja sitten on kaksi pumppua.
Minulla oli satasen sirkkeli vähän viallinen, ja vein sen takaisin Starkille. Eivät kysyneet kuittiakaan kun antoivat uuden tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 e pumpun kanssa voi tehdä niin että ostaa uuden samanlaisen ja vie hajonneen jonkin ajan kuluttua kauppaan. Sen tilalle saa kuittia näyttämällä uuden, ja sitten on kaksi pumppua.
Minulla oli satasen sirkkeli vähän viallinen, ja vein sen takaisin Starkille. Eivät kysyneet kuittiakaan kun antoivat uuden tilalle.Totta. Jos joku tuote on ihanpaska, jälleenmyyjää alkaa ottaa niin paljon pattiin ikuiset reklamaatiot, että tuote poistuu automaattisesti lopulta markkinoilta. Siitä on vain kavereille haittaa eikä ne halua panostaa siihen jatkossa.
Huono 30 euron pumppu tai satasen sirkkeli ei pysy kauan myyjän hyllyssä. Sen sijaan, jos tuote onkin todella hyvä, se on alihinnoiteltu, ja hinta nousee.
- Anonyymi
On osoitettava ettei ole käytetty väärin. Likainen vesi tai käytetty kuivana. Kyllä silti pitää antaa palautetta myyjälle.
DAB punpput tuodaan Italiasta joten ei suomlaisella maahantuojalla ole muuta mahdollsuutta kuin maksaa itse takuun kulut
en ole maahantuoja, olen vain itse maksanut ne mitä olen tilannut
evp-asentaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851578Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?60862Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk93816- 62765