Ummetusta jo monta vuotta :(

Kyllästynyt :(

Moih.. eli mulla on tällänen ongelma.. Mua on ummetus vaivannut jo monta vuotta, suolen toiminta on hidasta.. isommalla hädällä käyn n 2-4 kertaa viikossa.. ja yleensä ei asia mene omin avuin edes pytystä alas..
Olen joskus koittanut levolac:ia (oikeinkirjotus?) se auttoi kyllä, mutta heti kun lopetin ottamasta niin vaiva tuli takaisin.. onko muita joilla on/on ollut samoja vaivoja? Mikä avuksi?

14

9494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      Laita sähkisosoite, niin laitan vinkkiä, kun ei täällä viitsi alkaa nimiä mainitsemaan mistään.
      Tai kirjoita os: [email protected]

    • dreidl

      Lisää kuituja ravintoosi . Osta apteekista vaikkapa Vi-siblin -nimistä tai jotain muuta kuituvalmistetta. Onhan ruokailusi säännöllistä?
      Aloita aamusi lasillisella yön yli seissyttä vettä, kaurapuurolla ja mustikkasopalla.
      Lakritsi on vanha kikka pitää vatsa notkeana.

      • samaa mieltä

        Olen Dreil kanssasi samaa mieltä. Lisään vielä, että huonelämmintä vettä vaikka litratolkulla pitkin päivää. Kauraryynit kannattaa laittaa turpoamaan jo edellisenä iltana. Vatsa tykkää ja puurostakin tulee hyvää. Mainittu mustikka on loistava, tai appelsiini. Mysleillä, vaikka niitä sekoittasi miten, saa mahansa turvoksiin. Ne vievät kaiken nesteen. Jos sanoisi lennokkaasti: Muista mahaasi aamulla, niin sen ei tarvitse muistuttaa sinua koko päivänä.


      • ole sen puute

        liika kuitu tukkii suolen myös jos on suolessa yleistä häikkää, eikä laksatiiveja saa käyttää,niihin joutuu ikuiseen riippuvuuteen, löysentää suolen. suolihuuhtelu on oikea menetelmä saada suoli tyhjäksi.minulla on liika kuitu ongelma, ja mutkainen pitkä suoli,klonoskopia ym. tutkimukset tehty lausunto annettu.


      • miisa
        ole sen puute kirjoitti:

        liika kuitu tukkii suolen myös jos on suolessa yleistä häikkää, eikä laksatiiveja saa käyttää,niihin joutuu ikuiseen riippuvuuteen, löysentää suolen. suolihuuhtelu on oikea menetelmä saada suoli tyhjäksi.minulla on liika kuitu ongelma, ja mutkainen pitkä suoli,klonoskopia ym. tutkimukset tehty lausunto annettu.

        Minulla om magnesium-tabletit auttaneet. Olen ensin ottanut reilun yliannoksen, kun on juminut(2 x 2 tabl./päivä) niin kauan, kunnes alkaa taas kulkea. Sitten kun suoli on tyhjentynyt, lopetan yliannostuksen ja otan vain 1 tabl/pvä, mikä onkin normaaliannos. Sen jälkeen kulkee paremmin.

        Kesällä voisit kerätä nuoria nokkosenversoja tai myöhemmin kesällä nokkosen latvoja sekä voikukan lehtiä. Niistä voi tehosekottajalla surrata vihermehua niin että laittaa sekoittajaan vettä ja saksittuja nokkosen ja voikukanlehtiä. Sitten surrattu liemi siivilän läpi lasiin ja sitten istahdat kaikessa rauhassa juomaan tuon vihermehun. Ei se ole pahaa jos ei hyvääkään. Itse tosin pidän sen karvaasta mausta. Sitä kannatta tehdä pari kertaa päivässä. On toiminut minulla ulostavasti. Ei ole mitenkään vaarallista vaan jopa terveellistaä. Poimi kasvit kaukaa maanteistä, ettet saa saasteita samalla.

        Toivottavasti näistä on apua. Kesä tulee pian, älä unohda niitä nokkosia ja voikukkia!!!

        Terv. miisa


    • Sys

      Mulla auttaa yli yön liotetut pellavansiemenet, aamulla kahvia ja minttuteetä (paljon), illalla omenaa. Ja vettä tosiaan pitkin päivää. Mullakin on jotenkin hidas suoli, ehkä keliankin takia, ja joskus olen saanut sellaista lääkettä kuin Prepulsid. Se lisää suolen peristaltiikkaa eli liikettä. Välillä otan kyllä Levolacia tai sitten jopa Metalaxia suun kautta tai peräpuikkoina. Myös maitohappobakteereista on ollut apua,ja silloin kun vielä käytin alkoa, siiderillä sain vatsan toimimaan.

    • suti

      E-epa auttaa. Takuulla. Itse syön 1000 mg/vrk (2 kapselia) - ja suolipa toimii reippaasti!

      • saa

        Osta sellaista kun Teholaxa. On nestemäisenä ja kuutiona.Kuutio on kuin lihaliemikuutio.Sellaisen kun ottaa illalla niin kyllä vatsa aamulla toimii.Niistä ei tule riippuvaiseksi koska niissä ei ole mitään lääkettä vaan tehopakkaus kuituja.Kuutio vaan pureskellaan ja juodaan vettä paljon päälle.Maistuu lisäksi aika hyvälle.


    • james

      ettei vaan olisi kilpirauhasen vajaatoiminta.

    • Auttakaa???!!!!

      Hei!

      Olen 17-vuotias kymppiluokkaa käyvä terveystarkastuksen- ja tarkastajan mukaan "hyväkuntoinen" ja "hoikka" terve nuori poika keskisuomesta.
      Ongelmana on todella kiusallinen ja kiduttava ummetus. Ummetus on kestänyt jo melkein kolme vuotta.

      Ulostan noin kerran - kaksi kertaa viikossa (yleensä ihan vähän jotain ohimenevää kakkaa). Aivan kunnolla en ole sitten aikoihin ulostanut!
      Muistan kyllä vielä sen ihanan tunteen silloin pienempänä kun vatsa toimi ja suoli oli aina aivan tyhjä! Voi sitä ihanaa vapaata tunnetta silloin.
      Nykyään ulostan "kunnolla" tai edes hyvin noin kerran kahdessa kuukaudessa ja tämä on minulle suoranainen kiduttus ja kärsimys!!!

      Olen yötäpäivää väsynyt (kuona-aineista johtuu?) enkä jaksa tätä p*skaa enää!!! Siis mä en suorasanaisesti kykene ulostamaan!!
      Lääkärissä ollaan käyty, tähystyksen yms yms ikävät jutut, mitään ei olla löydetty. Luut näkyvät rintakehässä ja yläkropasssa, mutta vatsa on tietenkin
      semmonen pyöreä pallo ummetuksen takia! Myös AINA turvottaa ja AINA on ilmaa, nykyään tuntuu että se ei enään lähtis sieltä pois ollenkaan.

      Kaikkien lääkärinkäyntien yms jälkeen, olen kiinnittänyt huomiota ruokavaliooni. Ruokavalioni on kuitupitoinen ja suhteellisen terveellinen, MUTTA
      ruokamäärät ja ruoka-ajat vaihtelevat hyvin paljon. Myös se, että istun n 12 tuntia päivässä koneella kun ei ole kavereitakaan nykyään enkä kehtaa yksin
      ulos mennä (enkä muutenkaan vatsan turvotuksen takia menis sinne) näyttäis olevan iso ongelma vatsan toiminnalle?

      Onko näin? Voisiko sittenkin olla tuo liika vuosien kestänyt istuminen ja ruoka-aikojen sekä määrien suuri vaihteleminen ongelmalle ratkaisu? Auttakaa!

    • taistelee masun kaa

      ummetukseen liinus nimistä pellavasiementä juuri,
      kun momet muut eivät tehonneet,
      mun suoli oli tukossa ihan, odotan koska se normiksi tulee,,,,,,

    • Kokemusta on

      Runsaasti pähkinöitä, niin eiköhän lopu ummetus.

      Suosittelen popsimaan saksanpähkinöitä, sillä saksanpähkinä on paras myös alentamaan kolesteroolia.

      • Anonyymi

        Normaaleilla ummetus rohdoilla ja muilla jonnin joutavilla ruoka rituaaleilla saa usein aikaa kroonisen ummetuksen. Kantsii kokeilla Daegolaxia. Mukana dvd ja savumerkein havainneltu ohje kuinka suoritus daegolax ummetus lääkkeen kanssa hoidetaan. Kantsii tilata myös vaippoja ja juutti säkki.

        Ystävällisin terveisin pökäle tohtori daeg.


    • Anonyymi

      Pegorion on paras ummetuslääke tarvittaessa ja Visiblinistä voisi myös olla apua. Niitä voi myös käyttää jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe