Uskotteko rakkauteen ensisilmäyksellä?

Anonyymi

Onko se edes mahdollista?

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se juuri on mahdollista ja aitoa. Mä en usko hitaasti kehittyvään rakkauteen. Se on tottumista enemmänkin.

• Anonyymi

Lisään: Toki riippuu siitä mitä kukakin tarkoittaa rakkaudella. Siitäkin on niin monta näkemystä. Joillekin se on vain välittämistä ja halua olla yhdessä jolloin voikin kai kehittyä ajan kanssa. Mulle se on jotain enemmän.

• Anonyymi

Uskon, mutta valitettavasti ei ollut molemminpuolista.

• Anonyymi

Uskon koska näin kävi itselleni viimeviikon keskiviikkona kun tämän bruneten tapasin.

• Anonyymi

Rakastua voi. Rakkaus ei ole mikään omasta toiminnasta riippumaton asia. Se on uskollisuutta, kärsivällisyyttä, hyvää tahtoa, anteeksi antamista, huolenpitoa ym. Minusta siis ja minulle.

• Anonyymi

Uskon, uskon myös siihen, että samaan ihmiseen voi rakastua uudelleen ja uudelleen.

• Anonyymi

Kyllä se noin on mitä noissa molemmissa viesteissä kerrottiin.

• En usko.

Perustelut:

Rakkaus ei ole sama kuin kiinnostus tai ihastus

Ensisilmäys on taasen näköhavaintoon perustuva ”ihastuminen”

Voin ihastua kimaltelevaan timanttikoruun, mielettömän kauniiseen mekkoon tms pelkällä näköhavainnolla, mutta unohdan sen muutamassa päivässä jos kotiin saan.

Rakkaus on syvempää. Se ei perustu siihen mitä näkee eli ei ulkokuoreen.

Se perustuu syvään ihmisen tuntemiseen, luonteen ja persoonan tuntemiseen ja niihin kiintymiseen. Sitä ei yhdellä näköhavaintoon perustuvalla vilkaisulla pysty näkeen.

Minusta ensisilmäys on enemmän sellainen ”esineellistävä ulkonäköön kiinnostus” jossa ehkä halua harrastaa seksiä hotin vartalon kanssa mutta rakkaus... sitä
      Se ei vielä ole

• Uskon ehdottomasti rakkauteen. Aitoon, ehdottomaan rakkauteen, joka kestää niin ajan, elämän myrskyt kuin tavallisen arjenkin. Rakkautta tulee kuitenkin vaalia ja ylläpitää ja muistaa osoittaa se joka päivä toiselle niin sanoin kuin teoin.

Olen ollut rakastunut ja rakastanut, mutta silti uskon siihen, että se suuri rakkaus odottaa vielä minua. Uskon siihen, että jossain on joku, joka on sieluni toinen puolikas. Enkä vain usko siihen, vaan syvällä sydämessäni tiedän sen. Ja se tuntuu hyvältä. 😊

• Anonyymi

On mahdollista.
      Kyse voi olla yksilön kohdalla siitä, että ne, jotka ovat eläneet hankalien ihmisten kanssa esim. lapsuudessaan, tunnistavat (huomaamattaan) nuo samat tutut piirteet tapaamassaan miehessä tai naisessa. Rakkaus ensisilmäyksellä voi siis olla ongelmaisten ihmisten kohdalla huonokin asia, uskotaan johonkin maagiseen, vaikka tosiasiassa kyse on vanhojen kaavojen toistamisesta. Tästä on omaakin kokemusta.

Elikkä väittäisin edelleen, että rakkautta ensisilmäyksellä voi olla olemassa, mutta oikeasti tietenkään sillä hetkellä ei varmaksi TIEDÄ (vaikka myöhemmin niin väittäisi) mitä tulee tapahtumaan. Vain tarinat onnistuneista suhteista jäävät elämään. Epäonnistuneiden suhteiden osalta ei juuri muistella enää myöhemmin sitä ensihetken varmuutta.

• Anonyymi

En usko rakkauteen ensi enkä viimeisellä silmäyksellä. Eli en usko ollenkaan rakkauteen. Tai jos on ollut rakkautta kuitenkin, olen sen kokenut pelkästään tuskana ja työkyvyttömyytenä, rakkaus ei voi olla sitä.

M- mies

• Anonyymi

En usko. Sen ei tarvitse tarkoittaa, etteikö se olisi mahdollista joittenkin kohdalla.

• Anonyymi

Mä uskon rakkauteen ja sitä on joka puolella ympärillämme. Rakkaus on hyvän tahtomista ja hyviä tekoja ihmisille, joista jollakin tapaa välitämme. Musta on ihana nähdä aitoa rakkautta ja välittämistä toisten, ihan ulkopuolistenkin välillä. Se saa suupielet ylöspäin. Mulle tulee itelle hyvä olo, jos saan jollekin hyvää mieltä tuotettua. Tällä viikolla eräässä työtehtävässä onnistuin tässä ja se palkitsee minua. Kun työ ja muut asiat tuntuu turhauttavilta ja tunnet vain huonouttakin niin noi on niitä pelastuksia. Vitsit kun me suomalaiset opittais kiittään toisia ja arvostamaan toistemme työtä sekä unohtamaan kaikenmaailman paskantärkeydet mitä joillekin myös kasvaa. Huonoilla hetkillä sitä tietysti paremmin kiinnittää huomioo mitä haluis ja kaipais sitä toisenlaistakin rakkautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä uskon rakkauteen ja sitä on joka puolella ympärillämme. Rakkaus on hyvän tahtomista ja hyviä tekoja ihmisille, joista jollakin tapaa välitämme. Musta on ihana nähdä aitoa rakkautta ja välittämistä toisten, ihan ulkopuolistenkin välillä. Se saa suupielet ylöspäin. Mulle tulee itelle hyvä olo, jos saan jollekin hyvää mieltä tuotettua. Tällä viikolla eräässä työtehtävässä onnistuin tässä ja se palkitsee minua. Kun työ ja muut asiat tuntuu turhauttavilta ja tunnet vain huonouttakin niin noi on niitä pelastuksia. Vitsit kun me suomalaiset opittais kiittään toisia ja arvostamaan toistemme työtä sekä unohtamaan kaikenmaailman paskantärkeydet mitä joillekin myös kasvaa. Huonoilla hetkillä sitä tietysti paremmin kiinnittää huomioo mitä haluis ja kaipais sitä toisenlaistakin rakkautta.

Ilmankos en rakkauteen usko kun ei koskaan ole mitään hyvää elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vastasin hieman aiheen ohi, sillä tuo ensisilmäyksellä jotenkin jäi huomioimatta, mutta uskon myös rakkauteen ensisilmäyksellä kuin myös myöhemmällä silmäyksellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hienosti kirjoitit. Itse ajattelen samoin. Siksi yritän töissäkin hymyillä aidosti kaikille ja olla aidosti läsnä. Tervehtiminen, hymy, toisista ihmisistä välittäminen, toisten ihmisten kunnioittaminen, kiitos, hyvät käytöstavat ja anteeksianto ovat asioita, jotka eivät maksa mitään, mutta voivat antaa jollekin paljon.

• Anonyymi

Rakkauteen uskon.
      Harmillisen harvoin ne kohtaa aidosti ja siten,että sen eteen molemmat yhtälailla on valmiita tekemään ja muuttaamaan elämää.
      Nainen opetti minua olemaan rakastumatta,koska en ole rikas.

• Anonyymi

Joo. Rakkaus on sokea, kunnes herää näkemään todellisuuden, että jokainen välittää lähinnä itsestään.

• Anonyymi

Uskon.Valitettavasti

mies 50v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe