Perinnönjako pankista

Anonyymi

Perikuntamme on toimittanut osuuspankille kaikki tarvittavat asiakirjat perinnön jakoa varten. Jostain syystä pankki viivyttää jakamista. Nyt on kulunut neljä viikkoa ja rahoja ei ole tullut vieläkään.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota luuri käteen ja pirauta pankkiin ja kysele aikataulua koska perintö jaetaan osakkaiden tilille.

    • Anonyymi

      Perinnön jaossa pankki voi tehdä tilisiirrot jo saman päivän aikana ja jos näin ei tapahdu
      niin kannattaa kysyä pankilta että milloin rahat ovat tileillä ja ja jos rahaa ei näy perinnön saajien tileillä sovittuun aikaan niin heti vain kysymään viivytyksen syytä niin eiköhän pian ole tilisiirrot tehty.
      Suuret perintöomaisuudet makaa tileillä eikä pankin etu ole jakaa omaisuutta muihin pankkeihin mutta viivytyksistä kannattaa kertoa keskustelupalstoilla ja ilmoittaa vaikka finanssivalvontaan niin ei tule tavaksi tämä pankkien viivyttely.

    • Anonyymi

      Kuukausi lienee nykyään aika tavallinen "pankin viive" siitä, kun asiakirjat on tiskille toimitettu. Nykyäänhän paperit kiertää pankin lakimiesosaston kautta tarkistukseen (kassaemäntä ei niitä setvi) ja tuossa voi olla hieman jonoakin eli paperipinkka ei välttämättä pääse heti kontrolliin...

      Pankki kyllä ilmoittaa, kun varat ovat jaettavissa - tai jos epäselvyyksiä ilmenee. Hieman liian tarkka tarkistus tässä vaiheessa on parempi kuin nopea ja höveli läpikäynti!

    • Anonyymi

      Yksittäisen kuolinpesän tilin lopettaminen sujui viidessä minuutissa kun varat siirrettiin yhdelle osakkaalle jolla oli myös tili samassa pankissa.Kaikki tarvittavat paperit oli mukana ja menimme ilman ajanvarausta pankkiin jossa sekä virkailija että asiakas joutuvat seisomaan ja tällaisissa paikoissa hommat näyttää sujuvan nopeasti.
      Ajanvarauksella melko varmasti pääsee hoitamaan asiaa sellaisen henkilön kanssa joka on todennäköisesti myös aikaisemmin jakanut kuolinpesän tileillä olevaa varallisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe