Yli 300 000 km ajettu Mersu ?

Anonyymi

Mitä järkeä on ostaa yli 300 000 km ajettu Mersu ?

32

<50

Vastaukset

  • Enemmän järkeä kuin ostaa yli 400 000km ajettu Mersu.

  • Syyskuun Tuulilasi-lehdessä yli 300.000 km ajettua W211 entistä taksikäytössä ollutta huollettua mersua pidetään kannattavana ostoksena.

  • Kun niitä 300 tkm ajettuja Tojoja ei enää ole, ovat kaikki paalissa.

    • Ei paalissa vaan ajossa.


  • En muuten tiedä, mutta taksikokemuksella voin sanoa, että ne on ihmeen jämäköitä ja kitinättömiä satojatuhansia ajettuinakin. Mutta sitähän tämä ei takaa, etteikö kalliita osia voisi mennä tai ruoste raiskata.

    • Asiallisesti huollettuna kestää useita satojatuhansia kilometrejä. Viime viikolla iltalehdissä juttua vantaalaistaksista MB w212 facelift diesel -16 vuosimalli, jolla neljässä vuodessa ajettu miljoona km. Ei merkittäviä korjauksia tehty. Säännöllinen huolto tärkeä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Asiallisesti huollettuna kestää useita satojatuhansia kilometrejä. Viime viikolla iltalehdissä juttua vantaalaistaksista MB w212 facelift diesel -16 vuosimalli, jolla neljässä vuodessa ajettu miljoona km. Ei merkittäviä korjauksia tehty. Säännöllinen huolto tärkeä.

      Tuohon nähden 300 tuhatta aika vähän vielä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Asiallisesti huollettuna kestää useita satojatuhansia kilometrejä. Viime viikolla iltalehdissä juttua vantaalaistaksista MB w212 facelift diesel -16 vuosimalli, jolla neljässä vuodessa ajettu miljoona km. Ei merkittäviä korjauksia tehty. Säännöllinen huolto tärkeä.

      Joskus jotkut kestää, toiset ei. Tilastojen mukaan ei ne Mersut mitään maineensa veroisia ikiliikkujia ole, ei ainakaan halvalla ikiliikkuvia, vaan kyllä niihinkin remonttia tulee. Ne vaan yleensä sen verran kalliita ja arvostettuja, että rempat kannattaa teettää, siinä missä samoilla vuosilla ja kilometreillä joku C4 Picasso menee paaliin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joskus jotkut kestää, toiset ei. Tilastojen mukaan ei ne Mersut mitään maineensa veroisia ikiliikkujia ole, ei ainakaan halvalla ikiliikkuvia, vaan kyllä niihinkin remonttia tulee. Ne vaan yleensä sen verran kalliita ja arvostettuja, että rempat kannattaa teettää, siinä missä samoilla vuosilla ja kilometreillä joku C4 Picasso menee paaliin.

      Eivät ole ikiliikkujia ei. Ei mikään auto kestä ilman huoltoa.

      Mitähän tarkoitetaan maineella? Sitäkö, että esimerkiksi E sarjalainen on vuodesta toiseen melkein poikkeuksetta eniten rekisteröity taksiauto. Jostain se kertoo, saman maksunhan saa kyydistä Dacialla ja Auriksella.

      Mihinköhän tilastoon viitataan? Jos katsastustilastoon, niin siinähän ei oteta ollenkaan kilometrejä huomioon.

      Kalleus ja arvostus on suhteellista. Eniten mersuissa hinta putoaa, jos muihin merkkeihin vertaa juurikin tuonnista johtuen. Tämä taas on käytetyn ostajan etu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Asiallisesti huollettuna kestää useita satojatuhansia kilometrejä. Viime viikolla iltalehdissä juttua vantaalaistaksista MB w212 facelift diesel -16 vuosimalli, jolla neljässä vuodessa ajettu miljoona km. Ei merkittäviä korjauksia tehty. Säännöllinen huolto tärkeä.

      Enemmän järkeä ostaa silläkin rahalla uusi KIA.


    • Yksipäinenporsas kirjoitti:

      Enemmän järkeä ostaa silläkin rahalla uusi KIA.

      Varmasti jonkun mielestä. Toisille taas Kia ei ole mikään vaihtoehto.

      Aika paljon noita mersuja käytettynä tuodaan. Ei kaikki rynni ostamaan uutta Kia vaikka ihan soiva peli varmaan onkin. Uuden takuut ym.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eivät ole ikiliikkujia ei. Ei mikään auto kestä ilman huoltoa.

      Mitähän tarkoitetaan maineella? Sitäkö, että esimerkiksi E sarjalainen on vuodesta toiseen melkein poikkeuksetta eniten rekisteröity taksiauto. Jostain se kertoo, saman maksunhan saa kyydistä Dacialla ja Auriksella.

      Mihinköhän tilastoon viitataan? Jos katsastustilastoon, niin siinähän ei oteta ollenkaan kilometrejä huomioon.

      Kalleus ja arvostus on suhteellista. Eniten mersuissa hinta putoaa, jos muihin merkkeihin vertaa juurikin tuonnista johtuen. Tämä taas on käytetyn ostajan etu.

      Katsastus- ja vikatilastoja löytyy myös kilometrit huomioiden. Nykyisin taksissa saa hinnoitella miten lystää ja mersulla on eri tavalla mahdollisuuksia tehdä bisnestä. Jo aiemmin mersulla oli pks:llä paras taksihuolto. Mukavahan niissä myös on istua, jos työkseen autossa joutuu istumaan, tämäkään ei siis kestävyyteen liittyvä peruste.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Varmasti jonkun mielestä. Toisille taas Kia ei ole mikään vaihtoehto.

      Aika paljon noita mersuja käytettynä tuodaan. Ei kaikki rynni ostamaan uutta Kia vaikka ihan soiva peli varmaan onkin. Uuden takuut ym.

      Rahalla saa harmia ja menemään lisää rahaa näissä mersuissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Varmasti jonkun mielestä. Toisille taas Kia ei ole mikään vaihtoehto.

      Aika paljon noita mersuja käytettynä tuodaan. Ei kaikki rynni ostamaan uutta Kia vaikka ihan soiva peli varmaan onkin. Uuden takuut ym.

      Kohta 60-kymppisenä automiehenä, ja ainakin kymmenen E-sarjalaista omistaneena, nöyrryin ja laitoin Kia Optiman, jolla on nyt menty kohta 300tkm. Jos olisi tämäntasoisia Kioja ollut koko sen ajan, mitä mersuja olen omistanut, niin niillä olisin ajanut; osta- ja korjauskuluissa olisin säästänyt suuren summan rahaa, ja kyydissä ja tyylissä ei ole juuri moittimista.


  • Tuulilasin testaajahenkilöt ovat päässet mersun tarjoamalle matkalle, muuten ei loppuun ajettua johtotähteä kehuttaisi tähänmalliin.

    • Miten se 300 tuhatta on loppuunajettu, kun täällä viitattiin iltalehdessäkin olleeseen 4 vuotta vanhaan pääkaupunkiseudun taksiin, jolla ajettu miljoona. Omistaja suunnitteli ajavansa vielä ensi kevääseen jolloin 1,2 miljoonaa mittarissa.

      Onko tämä miljoonan ajettu sitten vielä enemmän loppuunajettu kun Tuulilasissa ollut 300 tuhatta menty? ja voisiko joku sitte kertoa milloin se loppu Mersulle sitte oikein tulee?

      Olisiko kuitenkin niin, että se Tuulilasisssa testattu peli on ihan oikeesti vielä hyvä.


  • Aattelin sellaiset 25-30000 käyttää auton ostoon. Haluun tilavan luotettavan turvallisen ja arvostetun auton. Olisiko se sitten tuon verran ajettu käytetty mutta asiallisesti huollettu uusi koppainen E Mersu.

    • Olisi. Tuolla rahalla saat hyvän alle 200 tuhatta ajetun uuskoppasen MB w213 dieselin, Ruotsista tai Suomesta.
      Huikeasti enemmän autoa kun uudessa Corollassa tai jossain Kiassa tai Opelissa yms. samanhintaisessa.


  • Kaikkien autojen korilla voi ajaa miljoona kilometriä. Se, onko kannattavaa vaihdella osia on toinen juttu.

    • Mersullahan ajetaan 2 miljoonaa kilometriä kevyesti ilman mitään huoltoja, tai osienvaihtoa.

      T: Kaikkitietävä teinikikkeli, jolla seisoo vain silloin, kun mainitaan joku saksalainen auto....


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mersullahan ajetaan 2 miljoonaa kilometriä kevyesti ilman mitään huoltoja, tai osienvaihtoa.

      T: Kaikkitietävä teinikikkeli, jolla seisoo vain silloin, kun mainitaan joku saksalainen auto....

      Minulla on ollut 20 mersua ja muuhun en vaihda. Sisäänajettu vasta miljoonan klilometrin kohdalla, osia ei tarvitse vaihtaa eikä tankilla käydä. Vain pissapojan nestettä jouduin kerran epähuomiossa lisäämään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minulla on ollut 20 mersua ja muuhun en vaihda. Sisäänajettu vasta miljoonan klilometrin kohdalla, osia ei tarvitse vaihtaa eikä tankilla käydä. Vain pissapojan nestettä jouduin kerran epähuomiossa lisäämään.

      20 miljoonaa kilometriä olet juu huristellut ihan salee


  • Itse ole pari edellistä autoa ostanut juuri sillä periaatteella että on ajettu "paljon" lyhyessä ajassa (3...4v) ja mielellään maantieajoa (kysytty edelliseltä omistajalta). Itselle kun tulee nykyään alle 20 000km/v niin noi "valmiit" kilometrit ei niin paljoa haittaa ja hinnanalennuskin on varsin kohtuullinen.

    Kun autossa on mittarissa yli 200 000km niin hinta on tippunut jo melkoisesti ja jos kyseessä on joku "isompi" auto 2...4 vuotta vanha niin onhan se nyt ihan eri juttu kuin joku "pikkukinneri".

    Kannattaa ehkä myös huomata että jos itselle tulee paljon kilometrejä vuositasolla niin sitten voi olla että tämän tyylinen autokauppa ei kannata.

    Eli jos mersulla on mittarissa 300 000km ja ikää "sopivan vähän" ja hinta kohdillaan niin kyllä kannattaa!

    • Jos haluaa auton, jonka arvo on laskenut paljon, mutta jonka ylläpito on silti kallista, niin kannattaahan se.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos haluaa auton, jonka arvo on laskenut paljon, mutta jonka ylläpito on silti kallista, niin kannattaahan se.

      Mihin perustuu väite, että ylläpito kallista esim. 4 vuotta/ 300 tuhatta ajetusta E malli dieselistä:
      Omiin kokemuksiin ? Kuultu kaverin kaverilta ?ABC baarijutuista ? (Esson baareja ei enää ole) , Joku muu luotettava tietolähde?

      Ei kannata nyt ottaa esiin serkun w211 koppasta vuodelta -03 ja mitä siinä kaikkea oli laitettavaa kun edelliset omistajat ei ollu huoltanu yms... vaan tuore vuosimalli, kohtuullinen ajomäärä ja huollot kunnossa.

      Ei ole ylläpito kallista.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mihin perustuu väite, että ylläpito kallista esim. 4 vuotta/ 300 tuhatta ajetusta E malli dieselistä:
      Omiin kokemuksiin ? Kuultu kaverin kaverilta ?ABC baarijutuista ? (Esson baareja ei enää ole) , Joku muu luotettava tietolähde?

      Ei kannata nyt ottaa esiin serkun w211 koppasta vuodelta -03 ja mitä siinä kaikkea oli laitettavaa kun edelliset omistajat ei ollu huoltanu yms... vaan tuore vuosimalli, kohtuullinen ajomäärä ja huollot kunnossa.

      Ei ole ylläpito kallista.

      W211, ikiliikkuja, osta se jos jostain vielä löydät vm 2007 -2009. Käy kokeilemassa, se on Mersu, ei mikään kertakäyttö rimpula. Se kestää ja on kojelaudalta tyylikäs, toisin kuin esim uusi E ??? Omistajat : Älkää luopuko niistä !


  • Varmaan se toimii varmaan.

  • Kyllä 2-3 vuotiaalla ja 300 tkm ajetulla ex-taksilla ajelee vielä kauan mutta ei siitä pidä maksaa liikaa.

  • Kyllä noilla ajaa kuitenkin enemmän jatkossa kuin tuliterällä Toyotalla ja kyyti on 100 kertaa parempaa ja hiljaisempaa.

  • Laittakaapa huvikseen nettiauton hakuun vaikkapa tasoituksen vuoksi ensin yli 500 000km ajetut autot ja sen jälkeen nostakaa se yli 700 000km ajettuihin. Mitä merkkiä löytyy molemmissa eniten? Kyllä nuo diesel moottoreilla varustetut mersut on siellä enemmistönä. Tarkoittaako tämä sitä että ainoastaan mersuista pidetään huolta vai siitä että ne moottorit on kestäviä? Palstan valopäätkin varmaan näillä faktoilla osaa valita oikean vastauksen. Sen lisäksi esim. w211 on oikein mukava peli ajaa ja kun jättää alkupään mallit joissa on glykooli ongelmaa jne. ostamatta ei se mersu niin hirveän kalliiksi tule. Takapäässä monessa farkussa ilmajousitus, uudet pussit maksaa noin. 500e pari ulkomailta tilattuna, tämän lisäksi suuttimien pohjatiivisteitä joutuu vaihtamaan ja sbc jarruyksikön kerran + jakoketjun kerran kun alkaa 400 000km lähestyä. On kuitenkin huomattavan paljon mukavempi ajaa kun uudehko skoda vaikka skoda saakin iässä etumatkaa reilut 10vuotta.

  • Aina kannattaa ostaa jos halvalla saa.

  • Itävallassa on iso taxi firma joka käyttää kalustonaan toyota prriuksia ja niillä on ajettu jo pitkän matkaa yli miljoona kilometriä. Kokeilevat pääseekö 2 miljoona kilometriä. Kyseinen yritys oli ennen mersu talo. Niin se vaan maailma kehittyy ja muuttuu. Muistaakseni kyseinen yritys on nimeltään Wien Taxi. Googleltamalla ehkä löytyy lisää lisää tietoa yrityksestä ja sen kalustosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.