Perintö ja ulosoton maksaminen

Anonyymi

Eli olen saamassa perintöä noin 10 tuhatta ja minulla on ollut ulosotossa semmoiset 8 tuhatta jonkun 3 vuotta, kävin tänään kirjautumassa tuonne sivulle missä näkee omat ulosotot, ja summa näytti tällä hetkellä 0 euroa ja päättyneet kohdassa oli velkani (3 eri firmaa). Mitä minun kannattaa tehdä / mitä tapahtuu seuraavaksi, siis siinä vaiheessa kun saan perinnön vai saanko rahoja edes tilille, ottaako ulosottomies rahat välistä vaikka velat ovat "päättyneet"? Miten minun kannattaa toimia?

12

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin ja unohdin mainita että osassa luki että varattomuusaste ja yhessä suppea ulosotto

• Anonyymi

Saat pitää perintörahat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat pitää perintörahat.

No jos saan kerran rahat tilille miten kannattaa maksaa velat pois? Luin jostain että olisi edullisempaa maksaa suoraan velkojille?

• Anonyymi

Jos velkojana olisi esim Lowel niin heidän sivujen kautta voi maksaa velat suoraan ilman yhteydenottoja. Tokivoi myös ottaa yhteyttä ja pyytää acordia, vaikka jos vähänkin saisi..

• Anonyymi

Miten pyydän acordia? Pistänkö ihan vain viestiä velkojille? Mitä minun kannattaisi kirjoittaa viestiin? Viisaimmat antakaa neuvoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten pyydän acordia? Pistänkö ihan vain viestiä velkojille? Mitä minun kannattaisi kirjoittaa viestiin? Viisaimmat antakaa neuvoja

No jotain vaan et "Tarjoudun maksamaan pääoman tietty määrä korkoja ja kuluja", esim jos velkaa on kuluineen ja korkoineen 10 000e niin tarjous maksamaan 8000e heti.

Eipä tuossa mitään häviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jotain vaan et "Tarjoudun maksamaan pääoman tietty määrä korkoja ja kuluja", esim jos velkaa on kuluineen ja korkoineen 10 000e niin tarjous maksamaan 8000e heti.

Eipä tuossa mitään häviä.

Pitää kokeilla kun joskus tässä rahat saan, miten usein velkojat suostuvat tuollaiseen? Katsoin että yhteen paikkaan on noin 4500e velkaa korkoineen ja maksuineen ja toiseen paikkaan 2500e korkoineen, ja sitten olisi kaksi velkaa jotka ovat noin 600 ja 700 mutta sama firma perii niitä. Onko mitään muita vinkkejä vielä, miten etenen asiassa?

• Anonyymi

Suppea ulosotto ei kohdistu kiinteään omaisuuteen vaan esim. rahapalkkaan ja tilivaroihin, jotka ovat helposti ulosmitattavissa. Miten nämä varattomusesteen saaneet, olivatko suppeita nekin? Onko mikään näistä veloista passiivirekisterissä? Vouti saa kyllä verottajalta viimeistään tiedon, että olet saanut perintöä ja kuittaa rahat passiivivelkoihin. Siksi niitä akordeja kannattaa kiirehtiä, jospa vetäisivät velkojat asiansa kokonaan pois ulosotosta, niin säästäisit osan perinnöstäsi.

• Anonyymi

Passiivissa näkyi yksi velka mutta siinä perässä luki että päättyy 9.9 tänä vuonna eli päättynyt jo, siis loputhan veloista oli päättyneet kohdassa eli ei varsinaisesti mitään ulosotossa tällä hetkellä, vai olenko ymmärtänyt väärin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Passiivissa näkyi yksi velka mutta siinä perässä luki että päättyy 9.9 tänä vuonna eli päättynyt jo, siis loputhan veloista oli päättyneet kohdassa eli ei varsinaisesti mitään ulosotossa tällä hetkellä, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Minä ainakin sain perintörahat tilille maksoin niillä pois passiiviperinnässä olevat velat.
        Mutta ulosotto ei ole vieläkään lähettänyt kuitteja maksetuista veloista vaikka maksusta on yli viikko aikaa.
        Pyytäisin ref merkinnät jos ne saamaton kuitit tulisivat.

• Anonyymi

Minä sain perintörahat tilille niin soitin ulosottoon, että kaivakaa kaikki velat, maksan pois. Hieman oli epäuskoinen täti, että pilaako tämä on mutta suostui sitten ja oikein itse sanoi laittavan merkinnän valkojen maksusta.

• Anonyymi

Suoraselkäistä toimintaa.

Varaudu siihen, että päällesi tullaan lähiakoina heittämään runsaasti lokaa palstan vakiokirjoittajien toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe