Rukan vintage sadeasut

Olen pitänyt sadevaatteista jo lapsuudestani alkaen, 60-luvun lopulta alkaen ja erityisesti Rukan sadevaatteista. Kangas josta ne on tehty, pvc-puuvilla, tuoksuu huumaavaasti ja kahiseva ääni mikä lähtee niistä. Yhdessä tuoksu ja ääni tuo orgastisen kokemuksen joka tuntuu koko kehossa puettaessa niitä päälle..
Nuorempana tuli useinkin runkkailtua niissä mutta nyt vanhempana tulee hyvä olo sadeasussa ihan vaan kun on pukeutuneena niihin joko sisällä tai ulkona, nykyään ei juurikaan tule "leikittyä" sadeasuissa!
Onko muita jotka ovat tykästyneet erityisesti Rukan 1960-70 -luvun sadeasuihin?
Nykyiset sadesut eivät kiinnosta lainkaan!

32

2833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tulee oltua paksussa sadeasussa kotioloissa.
      On se sellainen juttu joka laittaa olon jännäksi:)

      • Anonyymi

        Kannattaisko korjata katto. Ei terttis jännätä sadepäiviä.


      • Anonyymi

        Kiinnostaisi seura kiiltävissä sadeasuissa, saappaissa ja erit. wadereissa😋 M54


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi seura kiiltävissä sadeasuissa, saappaissa ja erit. wadereissa😋 M54

        Tuo on hyvä kommentti:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi seura kiiltävissä sadeasuissa, saappaissa ja erit. wadereissa😋 M54

        moi kiinnnostais kans samanhenkinen seura ite sadeasu kumpparimies uudeltamaalta.


      • Anonyymi
        kumi1 kirjoitti:

        moi kiinnnostais kans samanhenkinen seura ite sadeasu kumpparimies uudeltamaalta.

        Moikka itellä kanssa kuravaatteita rukan paljon ja nautin niistä kun saisi seuraa vaan keskustan tuntumasta ...-) Joten seuraa kuravaatteilleni kyllä !


      • Anonyymi
        kumi1 kirjoitti:

        moi kiinnnostais kans samanhenkinen seura ite sadeasu kumpparimies uudeltamaalta.

        Tykkään kanssa rukan kuravaateissa telviä mutta mistä seuraa pk-seudulta ? :-)
        Siis olisiko jotain taapaamispaikkoja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moikka itellä kanssa kuravaatteita rukan paljon ja nautin niistä kun saisi seuraa vaan keskustan tuntumasta ...-) Joten seuraa kuravaatteilleni kyllä !

        moi onks sulla paikaa missä olla rauhassa .


      • Anonyymi
        sadehaalari kirjoitti:

        Tuo on hyvä kommentti:)

        Jeee, hyvä minä. "Pahus. Sivua ei löytynyt."
        Terveisin Kutsuni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi seura kiiltävissä sadeasuissa, saappaissa ja erit. wadereissa😋 M54

        Ihanaa oletko vielä viiksekäs mies tykkään vanhan liiton miehiä


    • Anonyymi

      Itse tykkään kanssa noista sadeasuista. Niiden tuoksu ja kahina on upeaa. Ja miten hyvältä niiden kiiltävä pinta tuntuukin!

    • Anonyymi

      Itse tykkään ihan mahdottomasti ns. kura-asuista. Tuo mielen oman lapsuuden 1960-luvulta.

      • Anonyymi

        Mullekin puettiin lapsena tönköt kuravaatteet ja saappaat. Muistan kuinka pidin niistä, en tosin silloin vielä tajunnut miksi. Teini ikäsenä jo tajusin missä mennään ja onneksi kotonakin oltiin sitä mieltä että kuravaatteille ei ole ikärajaa. Mopolla ajo oli hyvä syy ostaa kunnon kuravaatteita vielä tuossa iässä. Lopulta ostin lisää kurahousuja ja saappaita omilla rahoillani, joten niitä oli liiterissä melkoinen kokoelma.


    • Anonyymi

      Niinpä,ei vaan ole enää kaupoissa niitä. Olivat muutenkin mukavammat pitää.
      Kiihoittaa ajatuskin niistä.

      • Vanhempia Rukan sadeasuja löytää korkeintaan enää kirpputoreilta ja niissäkin aika harvoin..


      • Anonyymi
        Rukkamies013 kirjoitti:

        Vanhempia Rukan sadeasuja löytää korkeintaan enää kirpputoreilta ja niissäkin aika harvoin..

        Eipä ole löytynyt. Kukahan ompelisi,jos olisi sellaista kangasta.


      • Anonyymi
        Rukkamies013 kirjoitti:

        Vanhempia Rukan sadeasuja löytää korkeintaan enää kirpputoreilta ja niissäkin aika harvoin..

        Löysin kirpparilta Rukan pitkän mustan miesten sadetakin. Varmaan 60/70 lukujen vaihteesta. Paksua ja kiiltävää materiaalia, uudenveroisessa kunnossa. On tosi hyvän näköinen uusien Kontioiden kanssa.


    • Anonyymi

      Lappeenrannassa asiasta kiinnostuneita. Ilmat tosin jo viileni.

    • Anonyymi

      Tuolta sadesuojista pitävä
      iskuri.net/kuvat/iso/7Gw07YVRKvprvb4I.jpg
      tai sitten kinkympää
      iskuri.net/?i=31492&xa=1

      • Hyvät varusteet:)


    • Anonyymi

      Siis yli 50 vuotta oot ollu samoissa kuteissa koko ajan? Mahtaa haista mies pahalle. Miten peset, esim kainalot ku vaatteet on päällä?

      • Suomen kielessä kun ilmaistaan että tykkää jostain, voidaan myös käyttää sanaa "pitää jostain".


    • Löytyykö Pohjois-Karjalassa, Joensuun alueella sadevaatefetistejä?

    • Anonyymi

      Vanhanajan tönköt kuravaatteet ovat aivan ehdottomat! Niitten kanssa vielä pitkä kerrasto ja 60 luvun verkkarit!

    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta sen valtavan hyvänolon tunteen joka kerta kun äiti puki minulle kuravaatteet ja kumisaappaat. Yleensä lapset vastustelevat kun on kyse kuravaatteista, mutta minä suorastaan nautin niistä. Kurahousut olivat isot, ylettyivät kainaloon asti ja olkapäillä oli nepparikiinnitys ja sadetakki oli samaa paksua ainetta, kumisaappaat olivat tietenkin Kontiot, muita ei silloin tainnut ollakaan. Kamppeet päällä oli ihan mahdottoman hyvä olo. Joskus jopa pyysin äidiltä että saanko laittaa kurahousut ulos, johon äiti vähän ihmetellen vastasi että laita nyt ja tuli pukemaan ne minulle. Usein olin pihalla ainoa lapsi jolla oli täydet varusteet vaikka ilma oli kuiva ja aurinkoinen. Muistan sen voimakkaan kumin tuoksun mikä kurahousuista ja saappaista lähti auringon paisteessa. Muut lapset joskus ihmettelivät kamppeitani mutta se ei haitannut, päinvastoin tykkäsin kun muut, varsinkin tytöt, hihittelivät minulle. En osaa sanoa mistä innostukseni kuravaatteisiin lähti jo lapsuudessa mutta se on jatkunut ja jatkuu edelleen. Ikää on jo 60 ja tykkään edelleen käyttää lapsellisia kuravaatteita ja Kontio kumisaappaita. En ole varmaankaan ainoa.

      • Et ole ainoa, meitä sadevaatteista pitäviä on useita mutta osa on ”kaapissa” tämän asian suhteen, ei kehdata kertoa muille että pitää sadevaatteista. Se on ihan samanlainen fetismi kuten esim. nahka, kumi, farkut, työvaatteet ja jne.
        Nykyiset sadevaatteet ei inspiroi minua lainkaan, parhaat ovat 60-70 luvulla tehdyt, pvc-puuvillakangas on ihana!!


      • Anonyymi
        Rukkamies013 kirjoitti:

        Et ole ainoa, meitä sadevaatteista pitäviä on useita mutta osa on ”kaapissa” tämän asian suhteen, ei kehdata kertoa muille että pitää sadevaatteista. Se on ihan samanlainen fetismi kuten esim. nahka, kumi, farkut, työvaatteet ja jne.
        Nykyiset sadevaatteet ei inspiroi minua lainkaan, parhaat ovat 60-70 luvulla tehdyt, pvc-puuvillakangas on ihana!!

        Joo, onhan meitä varmaan vaikka kuinka paljon. Tosiaan se vanha 60/70 lukujen paksu kumimainen materiaali oli ihana, paksu ja kankea ja vahva kumin tuoksun! Mistä saisi nykyään saman tapaista materiaalia olevia kuravaatteita. Farmerrainilla on hyvän näköisiä kamppeita, entä jotkut kalastajan sadeasut? Voiko joku suositella jotain tiettyä valmistajaa? Viime syksynä löysin kirppikseltä Rukan 70 luvun pitkän sadetakin. Musta miesten malli, ilmeisesti käyttämätön!


    Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe