Tourette ja Ocd kulkevat pitkälti käsi kädessä - siksi valitsin tämän viestiketjun.
Muita joilla tourette?
Minkälaisia tic oireita teillä on? Mistä saatte keinoja ja apua niiden lieventymiseen jos saatte? Onko käytössä lääkitys, keskusteluterapia tai vaikka jotain harjoituksia?
Itselläni ei vielä virallista diagnoosia ole mutta varmaa on silti että kyseessä tourette. Paljon on myös OCD oireita, lähinnä ajatuksia ja tavaroiden järjestelyä. Touretten osalta paljon tic-liikkeitä, itse koen ne todella suuriksi, raskaiksi ja aikaa vievinsi, lääkärit kuitenkin ovat kohdallani sitä mieltä että lievää on.. Kai se itselle vain aina tuntuu pahemmalta ja suuremmalta kuin mitä se oikeasti on.
Ticsini ovat pääasiassa pään alueella, silmissä pahimmat, kurkkuäänet toisiksi pahimmat. Lisäksi niskan alueella jotakin ja käsissä. Joskus jaloissakin mutta niitä onneksi harvoin.
Itsellä käytössä terapia, keskustelua eniten ja myös rentoutumisharjoituksia = ticsit jumittavat pään alueeni lihaksia tosi kovasti ja kipuja on, siihen liittyviä rentoutumisharjoituksia. Hierojallakin käyn aina joskus että hän hieroo niskan ja hartiaseudun.
Touretten Oireyhtymä
Anonyymi
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647