En pysty olee ilman

Anonyymi

Olen 35w mies.. Vaimo ja lapset.
Teen töitä ja harrastan jääkiekkoa.
Olen sosiaalinen ja kaikki näyttää olevan kunnossa. Mutta ei ole.

Olen aina juonut paljon. Alkuun, ennen lapsia viikonloppu-kännejä tuli juotua usein. Joka viikko melkein. Lasten myötä ne väheni ja tilalle tuli saunaillat ja mökkireissut jne.

Nyt jos sellaisia ei ole, niin juon vapaapäivinä sit sen siksarin. Vapaa iltoja ettei tarvi herätä aikasin saattaa olla 2-4 viikossa koska teen kaksivuorotyötä.

Alkoa menee 12-17 annosta viikossa. Se ei ole useimmille paljoa se, mutta ongelma on se etten voi olla ilman. Viikko on ihan kidutusta, 2 viikkoa melkein mahdotonta. Välillä ollut sen tipattoman tammikuun ja sit kun sen jotenkin selvinnyt niin juon kahta kauheammin koska olinhan kuukauden kuivilla.

2-4pv pystyn olee ilman mutta sit alkaa hötky, alan käymään ylikierroksilla ja alkaa sillein vammattaa. Lisäksi ahdistukseen auttaa olut.

Haluaisin niin kovin itseni, vaimon ja lasten takia olla juomatta mutta aina onnistun keksimään itselleni tekosyyn miksi tänään voi siksarin ottaa. Vituttaa olla näin heikko.

Onko mitään muita keinoja kuin antabus olla ottamatta? Joku ajatusmalli tms?

16

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika tuttua. Tuo kierroksille lähtö on merkillistä. Ja se ahdistus, kun mieleen palaa vanhoja ikäväksi koettuja asioita. En ymmärrä millä psykiatriakeskusteluilla ne saisi pois, kun eivät mitenkään vakavia ja merkittäviä ole. Pienistäkin ikävistä asioista ja mielessään ison ahdistuksen vaikka kaivamalla.
      Veljeni kertoi, että ainut tie on vaan ajaa alkon ohi vaikka kuinka ahdistaa. Parin viikon päästä alkaa helpottaa ja hän on päässyt n. kuukauden ottoväleihin ja myös kertamäärät ovat vähentyneet. En osaa auttaa, mutta itsekin keräilen aina jämäkkyyttä että saa pidetyksi pidempiä välejä. Jokin aivopesu pitäisi löytää.

    • Anonyymi

      Tarina on kuin alkoholismin oppikirjasta. Se todistaa hienosti sen, että juodut määrät eivät ole ratkaisevia, vaan se kuinka paljon alkoholi pyörittää mieltä.
      Se on rankkaa kun joutuu jatkuvasti luistamaan omista periaatteistaan, ja antaa itsensä vajota aina vaan alemmas.

      • Anonyymi

        Niin kierroksille lähteminen, ikävät ajatukset ja ahdistus ovat olleet ennen alkoholia, lähes lapsesta asti. Niitä ei vain kaikki pysty hoitamaan. Joten omassa tapauksessa alkoholi lääkitsee ahdistusta, jota ilman alkoholia joutuisin hoitamaan sitä jotenkin muuten. Katkaisen ahdistuksen hetkeksi, mutta en juo niin paljon että saisin krapulan. Esim. veljeni on vaihtanut alkoholin lääkkeisiin, kohtuullisiin toki, ei mitään repäisevää lankeamista.
        Olen ollut pitkiä aikoja ilman alkoholia, silloinkin ahdistus on ollut siitäkin huolimatta että huolehdin ravinnosta ja liikun paljon. Uskoisin että aloittajalla on tämän tyyppinen ongelma, tunnen muitakin, sellaisia, jotka ylipäätään haluavat alkoholin käytöstään jutella, niitä ei kovin monta ole. Joten luulen että itseni ja aloittajan kanssa samoissa ongelmissa painiskelivia todellisuudessa on suuri määrä.


    • Anonyymi

      Hei!

      Juot todella vähän, voit huoleti lisätä kulutusta. Suositus on 17 annosta per vrk. Siitä ei ole terveydelle harmia, päin vastoin!

      Hauskaa syksynodotusta!

      t

      Nuori Lääkäri

      • Anonyymi

        Kiitos! Näin teen! :)


    • Anonyymi

      Ei hyvät harrastukset, mielenkiintoinen työ ja ihana perhe estä tulemasta alkoholistiksi. Tunnen maratoneja juoksevan ja matkailua harrastavan, arvostetussa ja mielenkiintoisessa ammatissa olevan, hyvässä parisuhteessa elävän miehen, joka on täysin alkoholisti. Kaikki on hyvin, mutta silti hän juo.

      Juominen johtuu alkoholismista, ei mistään muusta. Alkoholismi on sairaus, josta voi toipua vasta sitten, kun itse haluaa. Yleensä pitää juoda itsensä omaan pohjaansa asti. Toisilla pohja tulee vastaan nopeammin kuin toisilla.

    • Anonyymi

      Sinulla on asiat aika hyvin vielä kasassa. Kuulostaa siltä, että tuo ahdistuneisuus on se, joka määrää juomistahdin. Sä pääset kyllä eroon juomisesta, kun lähdet purkamaan tuon ahdistuksen.
      Mene lääkäriin. Kerro ahdistuksesta,( mutta älä painota tuota juomisasiaa liikaa, ettei lekuri passita vaan pelkästään AA:n). Hän luultavasti kirjoittaa kevyen lääkityksen ahdistukseen. Pyydä myös mahdollisuutta keskusteluapuun esim. sairaanhoitajan kanssa. Mieto lääkitys laittaa sun ajatukset järjestykseen ja se toimii ponnahduslautana raitistumiseen. Mutta muista, että pelkkä lääkitys ei auta. Asiat täytyy purkaa ulos . Voi olla, että muutama käynti parin viikon välein jo auttaa. Sairaanhoitaja kyllä katsoo, jos on isommalle terapialle tarvetta.
      Ja sitten, älä jätä lääkitystä pois heti kun alkaa tuntua paremmalta! Äläkä säikähdä outoa oloa ensimmäisen kuukauden aikana, se menee ohi! Syö lääkettä puoli vuotta, niin huomaat kuinka se auttaa pidemmällä aikavälillä. Tämän jälkeen jatka vielä toiset puoli vuotta. Kuulostele sitten voisitko kenties hitaasti alkaa irrottautua lääkkeestä.
      Nyt kannattaa tosiaan alkaa hoitaa asiaa, koska elämäsi on vielä järjestyksessä. Olet fiksu ja onnistut tässä kyllä! Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Nyt kiinalainen lääketiede akupunktio sinne puhumaan mitä voisi tehdä.Useat näistä ovat lukeneet psykologiaa sinusta voi tuntua hullulta mennä mutta siellä voidaan katsoa mitä pitää tehdä.Siellä kun hoidetaan koko ihminen ei pelkästään aihetta. Sisäelimien epätasapaino ja mielen horjuminen voi ajaa juomaan.Katso kaikki hoitajat netistä ketkä siellä toimii Google haku Kiinalainen lääketiede hoitajat paikka kunta missä asut.Ota sellainen joka kertoo paljon kouluttaneet itseään ja Kiinassa käynyt vielä hakemassa oppia lisää akupunktiossa.Suosittelen sinulle et häviä mitään tässä kannattaa kokeilla.

      • Anonyymi

        Ylikierrokset ja ahdistus kertovat, että aivojen toiminta vilkastunut sairaalloiselle tasolle.
        Sopiva neurolepti tai litium lääkitys palauttaisi tasapainon ja rauhallisuuden viinan himon kadotessa. Psykiatri tai aluksi yleislääkäri osaa määrätä oikean neuroleptin ongelmiisi.


    • Anonyymi

      Alkoholismi on oma alkuperäinen sairautensa.
      Alkoholismi ei ole seurausta ahdistuneisuudesta, tai ylikierroksilla käymisestä, tai surkeasta lapsuudesta, tai omasta velttoudesta ja saamattomuudesta. Alkoholistiksi ei tulla juomalla usein alkoholia.

      Siksi nuo edellisten keittiöpsykologien ohjeet ja neuvot eivät toimi pyrittäessä vähentämään juomista, tai kokonaan lopettamaan juomisen.
      Alkoholisti juo pakonomaisesti, eikä tunne viinanhimoa (kuin korkeintaan joskus krapulassa, kun mikä tahansa missä on alkoholia kelpaa). Alkoholistilla on sisäänrakennettu pakonomainen tarve juoda alkoholia, sillä alkoholi on ainoa toimiva "lääke" alkoholismiin, mutta vain aikansa kunnes "lääke" lopulta kääntyy käyttäjäänsä vastaan.
      Siksi alkoholistin juomista ei vähennä mitkään lääkkeet, eivätkä lapsuuden traumoja perkaavat terapiat. Samassa perheessä samanlaisen lapsuuden viettäneistä lapsista toisesta saattaa tulla alkoholisti mutta toisesta lapsesta ei.

      Suomessa osataan jo hoitaa alkoholismia oikealla tavalla. Mutta tosin aivan muualla kuin terveyskeskuksissa, ja yleensäkin terveydenhoitohenkilöiden avulla. Edelleenkin kun sekakäyttäjäksi lääkityt alkoholistit viimein hakeutuvat toimivaan hoitoon, on heillä poikkeuksetta mukanaan benzot, joilla noita alussa mainittuja juomisen seurauksia on yritetty lääkitä. Itse alkuperäiseen sairauteen ne eivät auta, muutoin kun auttavat juomaan lisää vielä muutaman vuoden. Benzot ovatkin oikein hyviä krapulalääkkeitä, jotenka ei tarvitse ottaa aamulla krapularyyppyä eikä työpaikalla henki haise!

    • Anonyymi

      Ei alkoholisti mitään pysty vähentään kun se on lopettaminen kokonaan.

    • Anonyymi

      AA auttaisi sinuakin. Kuulisit, miten juopoista on tullut alkoholisteja ja juovista alkoholisteista jonain päivänä raitistuneita alkoholisteja.

      • Anonyymi

        Juopot ovat alkoholisteja.
        Alkoholistit ovat riippuvaisia alkoholista.
        Alkoholistiksi tullaan juomalla alkoholia.
        Alkoholisteista tulee raittiita vain ja ainoastaan lopettamalla alkoholinkäyttö.
        Lopettamiseen tarvitaan oma päätös.
        Se miten raittiina kulutat aikaasi on oma asiasi.


    • Anonyymi

      Älä nyt siihen lähe että alat popsimaan lääkkeitä, koska ne vetää aivokemiat ihan vituralle. Lääkärit mielellään määrää ahdistuksen poistoon pilleriä kun eivät muuta osaa tehdä.
      Itse olin suunnilleen samanlaisessa tilanteessa aloittajan kanssa . Alkoa meni kohtuullisia määriä,mutta kontrolli juomiseen oli mennyt.. Elämä on hyvässä jamassa ja oli vielä juodessakin. Se mikä mulla lopetti alkon käytön oli pohjakosketus. Eli viimeinen eeppinen örvellyskänni joka päättyi Maijan takapenkille ja tapaturma asemalle.
      Oli liki etten sössiny koko elämääni ja tuurilla selvisin suht ehjänä koettelemuksesta, mutta kun sen tajusi miten heikko ja viturallaan ajatusmaailma oli jäi alko ihan automaattisesti pois.

      Eli juo enemmän ja käy pohjilla nopeemmin😊

    • Anonyymi

      Älä nyt siihen lähe että alat popsimaan lääkkeitä, koska ne vetää aivokemiat ihan vituralle. Lääkärit mielellään määrää ahdistuksen poistoon pilleriä kun eivät muuta osaa tehdä.
      Itse olin suunnilleen samanlaisessa tilanteessa aloittajan kanssa . Alkoa meni kohtuullisia määriä,mutta kontrolli juomiseen oli mennyt.. Elämä on hyvässä jamassa ja oli vielä juodessakin. Se mikä mulla lopetti alkon käytön oli pohjakosketus. Eli viimeinen eeppinen örvellyskänni joka päättyi Maijan takapenkille ja tapaturma asemalle.
      Oli liki etten sössiny koko elämääni ja tuurilla selvisin suht ehjänä koettelemuksesta, mutta kun sen tajusi miten heikko ja viturallaan ajatusmaailma oli jäi alko ihan automaattisesti pois.

      Eli juo enemmän ja käy pohjilla nopeemmin😊

    • Anonyymi

      Älä nyt siihen lähe että alat popsimaan lääkkeitä, koska ne vetää aivokemiat ihan vituralle. Lääkärit mielellään määrää ahdistuksen poistoon pilleriä kun eivät muuta osaa tehdä.
      Itse olin suunnilleen samanlaisessa tilanteessa aloittajan kanssa . Alkoa meni kohtuullisia määriä,mutta kontrolli juomiseen oli mennyt.. Elämä on hyvässä jamassa ja oli vielä juodessakin. Se mikä mulla lopetti alkon käytön oli pohjakosketus. Eli viimeinen eeppinen örvellyskänni joka päättyi Maijan takapenkille ja tapaturma asemalle.
      Oli liki etten sössiny koko elämääni ja tuurilla selvisin suht ehjänä koettelemuksesta, mutta kun sen tajusi miten heikko ja viturallaan ajatusmaailma oli jäi alko ihan automaattisesti pois.

      Eli juo enemmän ja käy pohjilla nopeemmin😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe