Karpalot ovat jo poimittavissa

Anonyymi

Kävin suossa tutkimusretkellä ja kahmin parisen litraa noita terveyspommeja talteen talven varalle. Niitä oli kahden värisiä, yleisemmin punaisia, mutta joissain mättäissä miltei mustia kuin tummat viinirypäleet.

4

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kurjenmarjan eli karpaleen muoto vaihtelee jännästi lähes pikkukarpalon mittaluokkaa olevista aina suurimpiin miltein kirsikan kokoisiin jötkäleisiin. Siinä välimuotoina voi tavata sukkulamaisen, pitkulaisen muotoisia sekä molemmista päistä hieman litystyneitä möllyköitä. Tarkoitus olis saada edes maistiaisia, edes pariin pussiin. Keväällä voi sitten jatkaa kun päivät ovat lämpimiä ja pitkään valoisia. Samoin kuin puolukkaa, on karpaloitakin epätasaisesti täälläkin. On puhuttu erikoisen hyvästä sadosta joten ans kattoo sitte, ainakin noilla parilla huippupaikalla ajattelin käväistä...
      ja mikä ettei, myäs alkoholiin voisi uuttaa jonkun erän ja tehdä näin niistä likööriä.

• Anonyymi

Ensikertaa minäkin perehdyin karpalon poimintaan, kun puolukkaa ei tänne etelään paljoa tullut.
      Mutta ilokseni huomasin kuinka paljon löytyi karpaloa. Parisankoa jo kerännyt. Muutenkin märillä soilla vietetty aika on hienoa luonnon tarkailua, Muutenhan tuolla ei tule paljoa käytyä.
      tämä etelän karpalo on sitä suurempaa lajiketta ja sen kyllä huomaa. On melkein yhtä nopeata poimia kuin mustikkakin jos hyvän suon löytää.
      Happamia tosin, mutta hyviä.

• Anonyymi

Karpaloita näyttää olevan netissäkin myynnissä yllinkyllin esim. torilla ja hinnat eivät päätä huimaa. Oikein ihmetellä täytyy, kuka viitsii kolmellakin eurolla litraa poimia ja puhdistaa. Hyvä sikäli, jos ei itse viitsi suossa rämpiä niin ei ainakaan ilman tarvitse olla.

• Anonyymi

Karpaloa on tullut noukittua kolme litraa tunnissa, eli kymmenen litran ämpäri täyttyy reilussa kolmessa tunnissa. Koneella ja Tampereen ympäristössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      3931
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3515
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1618
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1144
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe