Mistä mahtaa löytyä intialaisia nimiä?Kun isän sukujuuret kantaa sinnepäin ni ois ihana antaa lapselle intialainen nimi!
intialaiset
7
1633
Vastaukset
- ..........
jos laittaisit iskän etsimään netistä tai kysyisit siltä. Ois helpointa varmaan niin.. Turha täältä on kysellä
- pirpaliina
Saattaa olla, että joku täällä osaa neuvoakin, mutta aika usein jaellaan myös (tahallaan?) väärää tietoa nimistä.
On varminta kysyä neuvoa nimiasiaan lapsen isältä ja hänen intialaisilta sukulaisiltaan niin voit luottaa tietoihin, eikä tarvitse katua myöhemmin. - tsike
Olisi seuraavat
tytölle: Sunita, Amita, Indrani, Tanvi, Lalita, Veena (suht helppo lausua myös suomalaisen)
pojalle: Deepak, Dinesh, Aamir, Prem
En ole asiantuntija, mutta nuo nyt tuli mieleen. Paras tosiaan varmistaa sukulaisilta, että nimet ei ole mitenkään outoja. (mulla on käsitys että nuo on kaikki suht tavallisia)
Ilmeisesti muslimi- ja hindunimet saattaa olla jossain määrin erilaisia. Tai siis ainakin ne nimet, joilla on uskonnollinen tausta.
Esim. ne nimet joissa on j (Puja, Indrajit, Ajay) saattaa olla vaikeita, koska tuo j lausutaan kuten j englannissa, mikä ei ole suomalaiselle - nämä
kebab tai falafel
- näitä
Indian names -hakusanoilla löytyy netistä sivuja roppakaupalla. Tuntemiani:
pojalle
Karan
Ayush (lausutaan Ajush)
Raj
Samir
tytölle:
Deva
Kiran
Nandini
Anjali
Sanjana
Ishika
Neeta
Neela
Jotenkin näyttäs tytölle olevan helpompi löytää kaunis nimi... Mutta sehän riippuu miehesi sukujuuristakin, eri alueilla puhutaan eri kieliä ja käytetään eri nimiä. Onko miehesi suvun kieli penjab, hindi vai kenties tamul, nimi sen mukaan!? - ...
näitä kirjoitti:
Indian names -hakusanoilla löytyy netistä sivuja roppakaupalla. Tuntemiani:
pojalle
Karan
Ayush (lausutaan Ajush)
Raj
Samir
tytölle:
Deva
Kiran
Nandini
Anjali
Sanjana
Ishika
Neeta
Neela
Jotenkin näyttäs tytölle olevan helpompi löytää kaunis nimi... Mutta sehän riippuu miehesi sukujuuristakin, eri alueilla puhutaan eri kieliä ja käytetään eri nimiä. Onko miehesi suvun kieli penjab, hindi vai kenties tamul, nimi sen mukaan!?niin ne kielet on ihan punjab, hindi ja tamil...
- näitä
... kirjoitti:
niin ne kielet on ihan punjab, hindi ja tamil...
Totta, anteeksi :) Riippuu, millä kielellä kielistä puhutaan. Ranskanintialainen mieheni on erheeni syy: tamilista tulee tamul ja punjabista penjab.Mikä taas noistaa esiin ongelmakohdan vieraskielistä nimeä valittaessa, ja tästähän on täällä jo paljon puhuttu; miten äännetään Suomessa esim. Neela. Kirjoitusasun vai alkuperäisen ääntämyksen mukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703