Mönkijöiden nopeudet?

Anonyymi

Poliisi valvoo ja turvaa pienten lapsien koulumatkoja ja sakottaa tavisautoilijoita jos nopeus nousee ylinopeuden puolelle muutaman kilometrin tunnissa, sais kyllä valvoo näin päivällä ja myös sakottaa noita koululaisia jotka ajaa mönkijällä, liki joka päivä kun istun torilla tai olen lenkillä niin näen kun vähän ennen yhtätoista tulee lukiolta päin mönkijä jota ajaa tyttö, tänään oli kyydissä toinen tyttö ja kirjaimellisesti voivat tukka suorana ja uskallan väittää että kolmenkympin alueella vauhtia oli ainakin viisikymmentä km/h, eivät siinä vauhdissa ehtineet miettiä onko joku astumassa suojatiellä, oli pakko jäädä odottamaan kunnes mönkijäohjus menee ensin. Eikö noissa mönkijöistä ole nopeusmittaria lainkaan!

19

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä muuten valvoo, sakko taitaa ainakin mulle tulla postissa...prrkkkll!!

    • Mönkijöitä valvotaan kyllä ... ...jopa autoja enemmän koska on on olemassa ajoneuvokohtasiakin max nopeuksia

      • Anonyymi

        Tänäänkin paineli mönkijät kaupungin katuja selvää ylinopeutta, aina ajavat ylinopeutta ja varsinkin jos kuljettajalle liehuu letti kypärän alta
        Aivot kun ei ole vielä täysin kehittyneet niin ei osata noudattaa nopeusrajoituksia vaan ajetaan aina kaasu pohjassa. Poliisin siviiliauto lukion kulmille kytikseen niin kohta on joka mönkijällä sakko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänäänkin paineli mönkijät kaupungin katuja selvää ylinopeutta, aina ajavat ylinopeutta ja varsinkin jos kuljettajalle liehuu letti kypärän alta
        Aivot kun ei ole vielä täysin kehittyneet niin ei osata noudattaa nopeusrajoituksia vaan ajetaan aina kaasu pohjassa. Poliisin siviiliauto lukion kulmille kytikseen niin kohta on joka mönkijällä sakko.

        Se on hyvä jos mönkijällä ettei vaan kuljettajalla 😝 .
        Mut huomioi et traktori mönkijä saa kulkea max 80km/t mikäli tienopeus sen sallii


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Se on hyvä jos mönkijällä ettei vaan kuljettajalla 😝 .
        Mut huomioi et traktori mönkijä saa kulkea max 80km/t mikäli tienopeus sen sallii

        Kyse on 40 ja 30 km/h nopeusrajoitusalueista!
        Kun esimerkiksi ajan kaupungista vesitornia kohden ja oma nopeusmittari näyttää hieman yli 40 eli ajan silloin tasan 40 km/h niin mönkijät pyyhkäisee ohi heittämällä! Sama on kun tullaan Länsiväylän apsilta kohti kaupunkia, ennen vesitornia sallittu nopeus 50 km/h niin ylinopeutta ajetaan ja vauhti ei hiljene kun aletaan laskeutumaan kaupunkiin, sama koskee oikeastaan kaikkia, hyvin harva ajaa nopeusrajoitusten mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on 40 ja 30 km/h nopeusrajoitusalueista!
        Kun esimerkiksi ajan kaupungista vesitornia kohden ja oma nopeusmittari näyttää hieman yli 40 eli ajan silloin tasan 40 km/h niin mönkijät pyyhkäisee ohi heittämällä! Sama on kun tullaan Länsiväylän apsilta kohti kaupunkia, ennen vesitornia sallittu nopeus 50 km/h niin ylinopeutta ajetaan ja vauhti ei hiljene kun aletaan laskeutumaan kaupunkiin, sama koskee oikeastaan kaikkia, hyvin harva ajaa nopeusrajoitusten mukaan!

        No ei se mönkkjän vika ole vaan huonosti kasvatetun kuljettajan vika ... ...toisalta veikkaan että juuri SINÄ jatkaisit jollain muulla syyllä kirjoitusta "saatanan mönkijä" sisältöisellä tekstillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se mönkkjän vika ole vaan huonosti kasvatetun kuljettajan vika ... ...toisalta veikkaan että juuri SINÄ jatkaisit jollain muulla syyllä kirjoitusta "saatanan mönkijä" sisältöisellä tekstillä

        Sinä sanoit tuon! Eipä tullut mieleen että käyttäisin tuota kirosana-termiä!
        Jokainen joka on normaali älyllä varustettu älyään viestistäni sen että syy ei ole tietenkään mönkijän vaan kuljettajan.
        Viittasi myös viestissäni siihen että lähes kaikki autoilijat kun ajaa ylinopeutta, niin kaupungissa kuin taajaman ulkopuolellakin. Mitä sillä ylinopeudella voittaa esim. kaupungissa? Ehkä 5-10 sekuntia ja samalla aiheuttaa vaaratilanteita ja eritoten silloin kun liikenteessä on eri nopeutta ajavia kuten ne jotka ajaa rajoitusten mukaan.
        Nuoret oppivat jo mönkijöiden puikoissa ylinopeuden, ei valvota eikä sakoteta, oliko Kurikan kun kuolonkolari saa syy liian suuri tilannenopeus kun 17 vuotias ajoi ulos tieltä, mediassa syyksi kerrottiin " märkä tie"!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sanoit tuon! Eipä tullut mieleen että käyttäisin tuota kirosana-termiä!
        Jokainen joka on normaali älyllä varustettu älyään viestistäni sen että syy ei ole tietenkään mönkijän vaan kuljettajan.
        Viittasi myös viestissäni siihen että lähes kaikki autoilijat kun ajaa ylinopeutta, niin kaupungissa kuin taajaman ulkopuolellakin. Mitä sillä ylinopeudella voittaa esim. kaupungissa? Ehkä 5-10 sekuntia ja samalla aiheuttaa vaaratilanteita ja eritoten silloin kun liikenteessä on eri nopeutta ajavia kuten ne jotka ajaa rajoitusten mukaan.
        Nuoret oppivat jo mönkijöiden puikoissa ylinopeuden, ei valvota eikä sakoteta, oliko Kurikan kun kuolonkolari saa syy liian suuri tilannenopeus kun 17 vuotias ajoi ulos tieltä, mediassa syyksi kerrottiin " märkä tie"!

        Mönkijöitä valvotaan kyllä todella paljon enemmän kuin autoilijoita ! Ja ei ylinopeus automaattisesti vaaranna liikennettä vaan se miten muuten käyttäytyy esim. Missä ohittaa tai ajaako puskurissa kiinni jne.


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Mönkijöitä valvotaan kyllä todella paljon enemmän kuin autoilijoita ! Ja ei ylinopeus automaattisesti vaaranna liikennettä vaan se miten muuten käyttäytyy esim. Missä ohittaa tai ajaako puskurissa kiinni jne.

        Miksi sitten nopeusrajoitukset on asetettu? Eli siis ihan huoletta voi ajaa ylinopeutta kunhan ei ohittele eikä aja takapuskurissa kiinni, niinkö?

        Kyllä ne kuule nopeusrajoitukset on ihan tarpeellisia ilman ohituksia ja puserossa ajamisia..kaupungissa on havannoitava monia seikkoja ja ihminen voi parhaillaan havannoida ja reagoida kolme eri asiaa ja siihen jos vielä samaan aikaan tulee se neljäs seikka niin silloin voi jo kolahtaa ja jos nopeus on liian suuri niin yhä varmemmin se vahinko sattuu, moni kuljettaja kuvittelee olevansa parempi kuski kuin onkaan, se tuntuu siltä kun tie on edessä auki eikä mitään yllättävää satu.
        Kaupungeissa liikennevalot kun ajastettu sallitun nopeuden mukaam ja liikenne muutenkin sujuu paremmin kun kaikki ajaisi sallittua nopeutta eikä kukaan puikkelehtisi ylinopeudella muiden ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten nopeusrajoitukset on asetettu? Eli siis ihan huoletta voi ajaa ylinopeutta kunhan ei ohittele eikä aja takapuskurissa kiinni, niinkö?

        Kyllä ne kuule nopeusrajoitukset on ihan tarpeellisia ilman ohituksia ja puserossa ajamisia..kaupungissa on havannoitava monia seikkoja ja ihminen voi parhaillaan havannoida ja reagoida kolme eri asiaa ja siihen jos vielä samaan aikaan tulee se neljäs seikka niin silloin voi jo kolahtaa ja jos nopeus on liian suuri niin yhä varmemmin se vahinko sattuu, moni kuljettaja kuvittelee olevansa parempi kuski kuin onkaan, se tuntuu siltä kun tie on edessä auki eikä mitään yllättävää satu.
        Kaupungeissa liikennevalot kun ajastettu sallitun nopeuden mukaam ja liikenne muutenkin sujuu paremmin kun kaikki ajaisi sallittua nopeutta eikä kukaan puikkelehtisi ylinopeudella muiden ohi.

        Viime vuonna räpsähti ylinopeus sakkoja lähes 290 000 kappaletta.
        Tiellä liikkujat on sahanneet sitä oksaa jolla istuvat ja siksipä laki muuttuu ja rajusti ja sillä pyritään hillitsemään ylinopeuksia, poliisi voi jo nyt sakottaa jos ylinopeutta on 1 km/h!


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Se on hyvä jos mönkijällä ettei vaan kuljettajalla 😝 .
        Mut huomioi et traktori mönkijä saa kulkea max 80km/t mikäli tienopeus sen sallii

        Eipä kaikki traktorimönkkärit saa ajaa 80. Pitää olla mm. ABS jarrut ja B-kortillinen kuljettaja. Liekköhän näitä edes Piexussa?

        T3a-luokan mönkijän ajamiseen oikeuttaa 15 vuoden ikä sekä teoriakokeen vaativa T-kortti. Jos haluaa ajaa 60 km/h kulkevaa T3b-luokan mönkijää, on sekin mahdollista 15-vuotiaana mutta silloin vaaditaan sekä teoria- että käsittelykokeen sisältävä LT-kortti (liikennetraktori). Jos mönkijän varustukseen kuuluvat ABS-jarrut, nousee maksiminopeus 60 km/h lukemasta 80 kilometriin tunnissa ja silloin ajamiseen vaaditaan B-kortti (henkilöauton ajokortti) eli ikävaatimus on siten 18 vuotta.

        Mönkijän kuljettajan ja matkustajan on käytettävä asianmukaista suojakypärää. Suojakypärän käyttö koskee myös traktorimönkijän kuljettajaa ja matkustajaa. Suojakypärää ei lain perustella tarvitse käyttää korilla tai turvakaarella varustetulla mönkijällä liikuttaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kaikki traktorimönkkärit saa ajaa 80. Pitää olla mm. ABS jarrut ja B-kortillinen kuljettaja. Liekköhän näitä edes Piexussa?

        T3a-luokan mönkijän ajamiseen oikeuttaa 15 vuoden ikä sekä teoriakokeen vaativa T-kortti. Jos haluaa ajaa 60 km/h kulkevaa T3b-luokan mönkijää, on sekin mahdollista 15-vuotiaana mutta silloin vaaditaan sekä teoria- että käsittelykokeen sisältävä LT-kortti (liikennetraktori). Jos mönkijän varustukseen kuuluvat ABS-jarrut, nousee maksiminopeus 60 km/h lukemasta 80 kilometriin tunnissa ja silloin ajamiseen vaaditaan B-kortti (henkilöauton ajokortti) eli ikävaatimus on siten 18 vuotta.

        Mönkijän kuljettajan ja matkustajan on käytettävä asianmukaista suojakypärää. Suojakypärän käyttö koskee myös traktorimönkijän kuljettajaa ja matkustajaa. Suojakypärää ei lain perustella tarvitse käyttää korilla tai turvakaarella varustetulla mönkijällä liikuttaessa.

        Aivoja ei vaadita kuljettajalta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten nopeusrajoitukset on asetettu? Eli siis ihan huoletta voi ajaa ylinopeutta kunhan ei ohittele eikä aja takapuskurissa kiinni, niinkö?

        Kyllä ne kuule nopeusrajoitukset on ihan tarpeellisia ilman ohituksia ja puserossa ajamisia..kaupungissa on havannoitava monia seikkoja ja ihminen voi parhaillaan havannoida ja reagoida kolme eri asiaa ja siihen jos vielä samaan aikaan tulee se neljäs seikka niin silloin voi jo kolahtaa ja jos nopeus on liian suuri niin yhä varmemmin se vahinko sattuu, moni kuljettaja kuvittelee olevansa parempi kuski kuin onkaan, se tuntuu siltä kun tie on edessä auki eikä mitään yllättävää satu.
        Kaupungeissa liikennevalot kun ajastettu sallitun nopeuden mukaam ja liikenne muutenkin sujuu paremmin kun kaikki ajaisi sallittua nopeutta eikä kukaan puikkelehtisi ylinopeudella muiden ohi.

        Rahastusta ja kyttääjiä varten jotta pääseen pätemään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kaikki traktorimönkkärit saa ajaa 80. Pitää olla mm. ABS jarrut ja B-kortillinen kuljettaja. Liekköhän näitä edes Piexussa?

        T3a-luokan mönkijän ajamiseen oikeuttaa 15 vuoden ikä sekä teoriakokeen vaativa T-kortti. Jos haluaa ajaa 60 km/h kulkevaa T3b-luokan mönkijää, on sekin mahdollista 15-vuotiaana mutta silloin vaaditaan sekä teoria- että käsittelykokeen sisältävä LT-kortti (liikennetraktori). Jos mönkijän varustukseen kuuluvat ABS-jarrut, nousee maksiminopeus 60 km/h lukemasta 80 kilometriin tunnissa ja silloin ajamiseen vaaditaan B-kortti (henkilöauton ajokortti) eli ikävaatimus on siten 18 vuotta.

        Mönkijän kuljettajan ja matkustajan on käytettävä asianmukaista suojakypärää. Suojakypärän käyttö koskee myös traktorimönkijän kuljettajaa ja matkustajaa. Suojakypärää ei lain perustella tarvitse käyttää korilla tai turvakaarella varustetulla mönkijällä liikuttaessa.

        Mopoauto kortilla ja T kortilla saa ajaa max60 kulkevaa T3b


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Rahastusta ja kyttääjiä varten jotta pääseen pätemään

        Höpö höpö, luulotautisi on edennyt jo seuraavaan vaiheeseen.
        Kolareissa loukkaantumiset maksaa yhteiskunnalle ison läjän rahaa ja siksi yritetään ylinopeuksia hillitä.
        Jos käyttäminen olisi pääasia niin ei tarvittaisi nopeusrajoituksen pudottamisia vaan riittäisi pelkkä kyttääminen ja sakottaminen jo nyt.
        Sitä paitsi poliisi ei kyttää vaan valvoo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, luulotautisi on edennyt jo seuraavaan vaiheeseen.
        Kolareissa loukkaantumiset maksaa yhteiskunnalle ison läjän rahaa ja siksi yritetään ylinopeuksia hillitä.
        Jos käyttäminen olisi pääasia niin ei tarvittaisi nopeusrajoituksen pudottamisia vaan riittäisi pelkkä kyttääminen ja sakottaminen jo nyt.
        Sitä paitsi poliisi ei kyttää vaan valvoo!

        Ei ylinopeus automaattisesti ole liikenneturvallisuuden vaarantamista eikä tee autosta vaarallista... ...nykyisellä minä asenteella traktorikin on vaarallinen ja kyttääjät/kansalais poliisit tekevät liikenteesta prvosoimalla vaarallista


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Ei ylinopeus automaattisesti ole liikenneturvallisuuden vaarantamista eikä tee autosta vaarallista... ...nykyisellä minä asenteella traktorikin on vaarallinen ja kyttääjät/kansalais poliisit tekevät liikenteesta prvosoimalla vaarallista

        Kysypäs poliisilta miksi ylinopeuksia valvotaan ja sakotetaan pienistäkin ylinopeuksista?


      • Anonyymi
        Radikaal kirjoitti:

        Ei ylinopeus automaattisesti ole liikenneturvallisuuden vaarantamista eikä tee autosta vaarallista... ...nykyisellä minä asenteella traktorikin on vaarallinen ja kyttääjät/kansalais poliisit tekevät liikenteesta prvosoimalla vaarallista

        Nyt kyllä minä provosoiduin, varmasti ajan huomenna Länsiväylää kuuttakymppiä!


    • Anonyymi

      Kävelin ystäväni kanssa viikonloppuna ravintolaan , ystäväni kun on psykologiaan erikoistunut niin kysyisin mopopoikien kaasuttelusta, jotkut mopopojatkin haluaa ärsyttää ihmisiä veivaamalla kaasukahvaa vaikka mopo menisi vapaalla, syyksi ystäväni kertoi ihan sen että nuoret teini-ikäiset hakevat tällä ihan vaan huomiota, nykyään kun isä-poika ja äiti-poika suhteet on hyvin hatarat eikä näin poika saa kotona huomiota osakseen niin se purkautuu tällaisena käytöksensä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5730
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3206
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2936
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      636
      2168
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      158
      2090
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1422
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1405
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1198
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

      Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1126
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1097
    Aihe