Itselläni on vasta leikki-ikäisen ADHD-poika. Meillä oireiluun liittyy myös puheen tuoton vaikeutta. Terapiarumbat ja koko taival on siis vasta edessäpäin.
Aivan niinkuin moni muukin vastaavassa tilanteessa oleva vanhempi, niin olen ollut huolissani millainen tulevaisuus lapsellani on edessä. Luettuani kaikkia aiheeseen liittyviä foorumeja, lopputulema ei tuntunut kovin mukavalta valtaosan tarinoista päättyessä päihderiippuvuuteen, rikollisuuteen ja syrjäytyneisyyteen.
Tottakai haluaisin ehkäistä tällaisia haasteita mahdollisimman paljon ja olen ymmärtänyt, että tavassa kohdata lapsi ja nuori on ilmeisem suuri merkitys.
Kysymykseni kuuluvat siis:
-Mikä on mielestäsi vanhemman paras tapa suhtautua ADHD.hen?
-Miten siitä tulisi puhua lapsen kanssa?
-Kannattaako ADHD-nuoren kanssa keskustella jo etukäteen niistä riskeistä (syrjäytyminen,päihteet yms.) mihin hän on suuremmassa vaarassa ajautua?
En edes tiedä voiko tällaisella ennakoinnilla vaikuttaa tilanteeseen?
Kannattaako lapselle sanoa, että kyse ei ole sairaudesta vaan ominaisuudesta joka voi parhaimmillaan hyödyttää häntä. Eikös monet menestuneet ihmiset ole ADHD-henkilöitä.
Kysymys adhd nuorille ja aikuisille
Anonyymi
1
61
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä päättelet olevan ADHD, vie labra ota HB, ferritiini, D, B12 jos viitearvojen yläreunassa ei hätää jos alhalla. Hoida kuntoon äläkä luota lääkäriin. Iso osa näitä puutoksia josta VEDETÄÄN adhd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446