Latuda ja syömiset?

Anonyymi

Olen itse paranoidi skitsofreenikko ja mulle on määrätty psyykenlääkkeeksi Latudaa. Se pitäisi ottaa 500 kcal aterian kanssa. Nyt menee 74 mg.
Ainoa sivuvaikutus on se, että muutaman tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta alkaa nukuttaa ihan mahdottomasti. Jos sen ottaa päivällä, niin sitten nukkuu päiväsaikaan.

Ja ongelmani on se, etten osaa syödä tarpeeksi usein. Päivällä saatan syödä kunnolla, mutta sitten napostella kaikkea. Jos vaikka keskityn johonkin pakolliseen siivous- tai järjestelyoperaatioon tai pyörin kaupungilla tapahtumissa, olen illalla niin väsynyt, etten jaksa enää paneutua syömään.

Muutenkin surffaan kokoajan netissä enkä pääse irti kännykästä syömään kunnolla.
Tämän takia noita lääkeannoksia jää välistä usein. Eikä se ole hyvä juttu.

Joskus annosten jäädessä väliin tulee joitain oireita. Ylihygieenisyyttä ja toiminnanohjauksen vaikeuksia. Harhakuvitelmia minulla on ennen ollut, mutta niitä ei ole tullut lääkkeiden aloittamisen jälkeen.
~~~~
Joten mietinkin, mitä teen asian kanssa. Onko jotain muita lääkkeitä joissa on vähäiset haittavaikutukset? Suun kautta otettavia: en halua piikkejä. Enkä halua lihoa, koska laihdutan parhaillaan.

Jos lääkkeet ovat helppoja ottaa, otan niitä kuuliaisesti, mutta tuo säännöllinen ja järkevä syöminen on minulle vaikeaa. Mietin myös, jos annosta laskisi, nukuttaisiko se yhtä paljon?
---------
Ennen minulla on mennyt Risperdalia: nosti prolaktiinitasoa ja Abilifyä: teki napostelu- ja shoppailuhimoa. Avohoito on taas kohta, varmaan keskustelen näistä asioista.

3

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jätä lääkkeet pois, se auttaa.

      ei noi myrkyt mitään auta.

    • Anonyymi

      Skitsofreenikko sotakentällä: en pärjää täällä. En ymmärrä. Otan League of Legends. Ei toimi. Pelihimo jää. Otan rynkyn. Ei toimi. En usko että minulle maksetaan mistään. Olen liian paranoidi odottaakseni palkkapäivää. Minulla on syyni. Ehkä se että työnantaja katosi toiseen ulottuvuuteen. Näemme kadulla. Juuri tunsimme. On kuin enää ei tunnettaisi. Sanoit jotain kamalaa. Sanoit Harris. Hamala Karris.

      Suomi on minulle kyykähtänyt tässä maailmassa. Vain venäjän turretteja pyörii kadulla. Torjuvat alkavaa beep

      Otan olut. Miksi Paavi myönsi salaisen luvan 81 uhrille Norjassa. Tiedän tiedän. Se on totta. Maailmassa ei tapahdu mitään. Ihmiset odottavat atrocityja. Saavat kiksit kun eivät vastusta väärässä olevia vaan potkivat vanhoja mummeleita. Suojatkaa nyt hyvät ihmiset edes päätä käsillänne. Netissä on videoita joissa lääkeuskovainen ottaa pataan urheilijaharrastelijalta ilman mitään vastustusta vaikka on ilmeisesti aseistettu.

      Pelaan kauntteria boteilla. Kaikki tuttuni suuttuivat. Voitin. Eikä siinä vielä kaikki. Piirini on tässä ulkomaailmassa niin pieni, että muistutan 90-vuotiasta sotaveteraania joka toteaa: lähettäkää ylläreitä Venäjän maille ennen kuin naisten a-päistä täällä katoaa kyky välittää elämä lapselle...
      Ettekö ole huomanneet.
      Mestarimanipulaattorit pelaavat alas tiettyjä vääriä ihmisrotuja koko ajan. Venäläiset ovat eri rotua, kansaa, pärstävärkki kertoo että sosiaalisuus on Venäjällä valtiojohteista.

      Tänään inner maailmassa: Putin uhkailee ydinsodalla. Lääkäri esittää ettei näe sitä ja kertoo , , , Biden kertoo ettei USA näe venäjän sukellusveneohjuksia tarpeeksi hätäseen

      Pelaa sinäkin itch.io / submraines v s cruisers oho kijroitusvihreä

    • Anonyymi

      Ala ottamaan Latuda illalla (niin minäkin teen, koska minua se väsyttää aivan valtavasti). Suunnittele jokin iltapala ja syö samaa joka ilta kun otat Latudan (kävisikö lautasillinen muroja? entä jugurtti ja 2 karjalanpiirakkaa?). Ota lääke joka ilta samaan aikaan (tarvittaessa muistutus puhelimeen). Jos se ei toimi niin voit myös vaihtaa lääkkeen ja kokeilla esim. Rxultia tai Peratsinia. Mutta jos Latuda muuten toimii niin kannattaa alkaa ottamaan se illalla ja muista syödä sen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe